راهنمای النگو

النگو ساده ترین نوع جواهرات است. از دوران مصریان باستان، النگوهای طلا زینت بخش بازو و مچ های مردان پرقدرت، زنان‌ زیبا و دختران جوان بوده‌اند. از ظریف ترین و پرکارترین طرح ها گرفته تا حلقه ی ساده ای از طلا، النگو هدیه چند منظوره و دوست داشتنی برای تمامی سنین است.

.

برای تشخیص سایز النگو ابتدا باید انواع النگو را بررسی کنیم.

روش تمیز کردن النگو, راههای نگهداری از النگو

چگونه سایز النگو را بیابیم؟

روش اول: بدست آوردن سایز النگو با اندازه گیری از دور دست

  • اندازه گیری دور مچ دست

یک نوار باریک از کاغذ یا نخ را برش دهید

انگشت شصت خود را روی سر انگشت کوچک قرار دهید

نوار را طوری دور دست خود بپیچید که بزرگ ترین حلقه ممکن تشکیل شود

  • اندازه گیری طول نوار

طول نوار را اندازه گیری کنید ( برحسب سانتی متر )

طبق جدول مقابل سایز النگو مناسب خود را بیابید

 

انتخاب النگو برای کودکان,خرید النگو بچه گانه

روش دوم: بدست آوردن سایز النگو با اندازه گیری قطر داخلی النگو

  • اندازه گیری طول نوار

قطر قسمت داخلی النگو فعلی خود (النگویی که مناسب دست شماست) را مطابق شکل اندازه گیری کنید.( برحسب میلی متر )

طبق جدول زیر سایز النگو مناسب خود را بیابید.

.

نحوه استفاده از النگو :

یکی از سوالات افراد این است که النگو را در دست راست بیندازیم یا چپ؟ پاسخ ما به شما این است هر جور راحت ترید. اگر علاوه بر النگو از مچ بند یا ساعت هم استفاده می کنید النگوها را در دست راست و مچ بند یا ساعت را در دست چپ بیندازید. اما اگر فقط النگو دارید به نظر می رسد که النگو در دست چپ زیباتر خود را در معرض نمایش بگذارد. سعی کنید نکات انتخاب النگو و نگهداری از آن ها را فرا بگیرید و بعد از خرید بتوانید از آن ها نهایت استفاده را بکنید.

.

در خرید النگو به لباس پوشیدن خود دقت کنیم :

یکی از نکاتی که لازم است در هنگام خرید به آن توجه کنید نحوه لباس پوشیدن شما است. همچنین اندازه دستان شما و رنگ پوست دست شما نیز می توانند موثر باشند. اگر دستان چاقی دارید احتمالا النگوی ظریف برای شما مناسب تر  است و اگر دست شما ظریف است از النگو و مچ بند نسبتا با ضخامت استفاده کنید. سعی کنید از لباس های ساده استفاده کنید و اگر النگو و مچ بند و ساعت شما رنگی یا نگین دار هستند سعی کنید با رنگ لباس شما هماهنگی داشته باشند.

.

کدام رنگ النگو مناسب تر است؟ سفید یا زرد؟

انواع مختلف النگو در طرح های مختلف موجود هستند. شما می توانید از النگو های ساده استفاده کنید یا نگین دار. همچنین رنگ النگو نیز مهم است شما می توانید برای جشن های روزانه از النگوی زرد و برای جشن هایی که در شب هستند از النگوی زرد رنگ استفاده کنید. در هنگام خرید النگو به عیار طلا دقت کنید و فراموش نکنید هر چه عیار بالاتر باشد طلا گران تر است. از ترکیب کردن النگو های زرد و سفید با هم خودداری کنید. حسن طلای سفید این است که می شود آن را با بیشتر لباس ها ست کرد. این در حالی است که پوشیدن طلای زرد بهتر است با لباس مشکی باشد. ترکیب النگوی سفید با رنگ های قرمز و فیروزه ای زیبا است و در عوض پوشیدن طلای زرد با لباس های زرد و نارنجی رنگ بسیار شیک می باشد.

.

خرید النگوی ایرانی یا خارجی؟

فراموش نکنید در هنگام خرید النگو اطلاعات کافی داشته باشید. برای مثال اگر به شما گفتند این طلا خارجی و فوق العاده است سعی کنید اول خوب فکر کنید. لازم توجه است که طلای یزد از طلای ایتالیا و هند هم بهتر است و حواستان باشد در هنگام خرید به این مسئله توجه نمایید. در ضمن فراموش نکنید النگویی که خریداری می کنید حتما دارای فاکتور باشد تا در هنگام فروش آن دچار مشکل نشوید. در واقع فاکتور نشانه قانونی و سند طلاهای شما است.

.

بهترین زمان خرید النگو

به شما توصیه می کنم در روزهایی مانند روز زن، روز دختر، روز مادر و کلا روزهایی که مناسبتی خصوصا در ارتباط با خانم ها است برای خریدن طلا اقدام نکنید. زیرا در این هنگام طلافروشی ها شلوغ بوده و شما شانس بسیار کمی دارید تا طلای مورد علاقه خود را بخرید. یک علت دیگر این است که طلاهای داخلی با توجه به این مناسبت ها ممکن است افزایش قیمت داشته باشند. یک نکته دیگر که در هنگام خرید النگو حائز اهمیت است این بوده که به هیچ وجه از چانه زدن غفلت نکنید. زیرا با چانه زدن با طلا فروش می توانید تخفیف بگیرید و این به نفع شما خواهد  بود. سعی کنید حدود 2 الی 3 درصد از  فروشنده تخفیف بگیرید.

.

مراقبت های لازم بعد از خرید النگو :

مراقبت از النگوها و زیبا نگه داشتن آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سعی کنید جواهرات خود و به خصوص النگو های خود را سالی یک بار برای تمیز و آبکاری کردن به طلا فروشی ببرید تا اگر دچار نقص کوچکی شده اند آن را برطرف کرده و در صورت وجود جرم آن را پاک کنند. فراموش نکنید پاک کردن هر طلایی باید با مواد خاصی انجام شود. برای مثال تماس الماس با آب و تماس فیروزه با چربی می تواند بسیار خطرناک باشد.

در صورت ظریف بودن النگو، باید دقت بیشتری در خصوص نگهداری از آنها داشت.

جواهرات خود را حداقل سالـی یک بار برای تمیز کردن و آب‌کاری بـه خصـوص بازدید سنگ هایش به نزد جواهر فروش خود ببرید تا از ضررهای احتمالی پیشگیری نمایید. توجه داشته باشید اجناسی که با سنگ های زمرد تزئین یافته، هرگز با بنزین و یا آب گرم شستشو ندهید، زیرا احتمال ترک خوردگی آن زیاد است.

دقت فرمایید سنگ فیروزه اصل کـه متعلق به نیشابور می باشد هرگز با کرم و یا روغن «چربی» تماس نیابد، تا موجب دو رنگ شدن و به اصطلاح مردن سنگ نگردد. توجه نمایید جواهراتی کـه تخمه های آن در کاسه سوار گردیده چون الماس، هرگز به داخل آب نبرید زیرا راه خروجی آب در آنها تعبیه نگردیده است. ماندن آب در کاسه موجب کدر شدن سنگ خواهد شد.

.
منابع:

.https://www.beytoote.com
.https://javaherlux.com
.http://www.cofetala.ir

- مطالب مرتبط -

«جواهرات و زیورآلات»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!