راهنمای پلیور زنانه

پلیور زنانه لباس گرمی است که به دلیل بافت و جنسی که دارد در فصول سرد سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع اصطلاح پلیور و پلوور هر دو کلماتی انگلیسی هستند که وارد زبان فارسی شده‌اند و به همین نام هم شناخته می‌شوند. در تعریف کلی از پلیور زنانه می‌توان گفت که لباسی بافتنی است که قسمت جلویی آن بسته می‌باشد و هنگام مشاهده‌ی آن هیچ‌گونه دکمه و زیپی را نخواهید دید‌.

حال احتمالا در مورد تفاوت ژاکت و پلیور سوالی به ذهنتان رسیده باشد، در پاسخ باید بگوییم که ژاکت حالت جلوباز دارد و پلیور جلو بسته می باشد. کاربرد اصلی پلیور زنانه پوشاندن بالاتنه و آستین‌ها از سرمای هوا خواهد بود. خانم‌ها می‌توانند از این لباس هم در منزل و هم در مهمانی‌های رسمی و غیررسمی بهره ببرند و با یک شلوار یا دامن زیبا آن را ست کنند.

.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید پلیور‌زنانه باید به آنها توجه داشته باشید:

– اولین فاکتور توجه به قیمت آن است. عوامل مختلفی چون جنس، مدل، کیفیت و … بر روی قیمت این محصول اثرگذار خواهند بود. شما عزیزان باید با توجه به بودجه و سلیقه‌ی خود نسبت به خرید مدل خاصی اقدام کنید.

– مورد بعدی توجه به جنس پلیور زنانه می‌باشد. از بین جنس‌های مختلفی که در بالا به آنها اشاره کردیم، انتخاب هرکدام به نظر شخصی شما و میزان پولی که قرار است هزینه کنید، بستگی دارد.

– رنگ پلیور را متناسب با رنگ پوستتان انتخاب و خریداری کنید. اگر پوست روشنی دارید، به سراغ رنگ‌های روشن و شاد بروید. اگر هم پوست تیره‌ای دارید، رنگ‌های گرم و تیره را خریداری نمایید.

– مدل یقه در انتخاب پلیور زنانه بسیار اهمیت دارد. با توجه به توضیحات کاملی که در پاراگراف‌های قبلی به آنها اشاره شد، می‌توانید پلیور زنانه با یقه‌ی زیبا و جذابی را انتخاب و خریداری کنید.

– به زیبایی پلیور انتخابی‌تان هم توجه کنید. چون قرار است آن را در مهمانی‌های رسمی هم به تن کنید. پس هرچه زیباتر و خاص‌تر باشد، ظاهرتان فوق‌العاده جذاب خواهد شد.

– یکی از مزایای خرید پلیور زنانه این است که می‌توانید آن را با انواع شلوار جین زنانه و دامن ست کنید.

.

انواع مدل‌های یقه در پلیور زنانه:

– پلیور یقه هفت: این مدل از یقه در پلیور زنانه بسیار خواهان دارد، چراکه گردن را بلندتر و جذاب‌تر نشان می‌دهد و به راحتی می‌توانید در انواع مهمانی‌های رسمی و غیررسمی یا کژوال از آنها بهره ببرید.

– پلیور یقه گرد: بعد از یقه‌ی هفت در انواع پوشاک زنانه، یقه گرد بسیار پرطرفدار است. پلیور با یقه‌ی گرد بیشتر در منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر گردن بلندی دارید و به دنبال مدل یقه‌ای هستید که گردن شما را کوتاه‌تر نشات دهد، پیشنهاد کیمیک به شما خرید لباس با یقه‌ی گرد می‌باشد.

– پلیور یقه آرشال: این یقه مدل خاصی دارد که معمولا یک تکه از آن برای ایجاد گرمای بیشتر برگردانده می‌شود. یقه آرشال همه پسند نیست و فقط یک تعداد خاص از خانم‌ها به این مدل یقه علاقه دارند. به هر حال می‌توانید با پوشیدن پلیور یقه آرشال همیشه خاص و جذاب باشید.

– پلیور یقه اسکی: در گذشته اسکی سواران بیشتر از لباس‌هایی با این یقه بهره می‌بردند، علت این امر هم محافظت از گردن در برابر سرمای شدید هوا بوده است. امروزه پلیورهای زنانه و مردانه‌ی زیادی با این مدل یقه روانه‌ی بازار شده‌اند. فقط خانم‌های عزیز اگر گردن کوتاهی دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که خرید لباس با یقه‌ی اسکی را فراموش کنید.

– پلیور یقه ایستاده: این یقه درست برعکس یقه اسکی می‌باشد، چون در یقه‌ی اسکی یک لایه‌ی نسبتا بزرگ از لباس جمع می‌شود و بر روی لایه‌ی دیگر می‌افتد که باید در تا زدن آن نهایت دقت را به خرج دهید. اما در یقه‌ی ایستاده، یقه کوتاه است و نیازی نیست که برگردانده شود، چون خودش به تنهایی گردن را پوشش می‌دهد. این پلیورها هم برای خانم‌هایی که عادت دارند لباس گرم در زیر مانتو یا پالتو بپوشند، مناسب است.

.

آشنایی بیشتر با انواع جنس پلیور زنانه:

– پلیور کشمیری: این نوع از پلیور به دلیل جنسی که دارد قیمت نسبتا بالایی هم دارد. چون جنس آن از پشم بز کشمیر ساخته شده است. فقط خانم‌های عزیز توجه داشته باشید که هنگام خرید پلیور کشمیر حتما باید دقت کافی به خرج دهید تا جنس اصل از بدل را تشخیص دهید.

– پلیور نخی: به دلیل ساختار و جنس به کار رفته در آن بیشتر برای فصل بهار مناسب است. چون بافت سلولزی پلیور نخی زنانه مانع از جذب گرما خواهد شد. قیمت این پلیور نسبت به مدل کشمیری پایین‌تر است.

– پلیور پشمی: در بین پلیورهای زنانه و مردانه‌ای که در بازار موجود هستند، جنس پشمی خواهان بسیار زیادی دارد. فقط شست‌و‌شوی آن مقداری سخت است، چون بعد از شستن نباید آن را بچلانید.

– پلیور با الیاف مصنوعی: کیفیت و دوام این جنس نسبت به جنس‌های دیگر پایین تر است و قیمت آن هم حتی از پلیور نخی کمتر می‌باشد. ممکن است بعد از چندبار شستن به طور کلی شکل اولیه خود را از دست بدهد. پس خانم‌های عزیز حتما هنگام خرید دقت داشته باشید.

.
منابع:
.https://kimik.ir
.https://mininim.ir

- مطالب مرتبط -

«پوشاک و اکسسوری زنانه»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!