راهنمای دستگاه تصفیه کننده هوا

دستگاه تصفیه هوا چیست؟

دستگاهی است که قادر به از بین بردن آلودگی های هوا و دود سیگار می باشد. این وسیله برای افرادی که دارای بیماری های تنفسی، آسم و انواع آلرژی هستند بسیار مناسب می باشد. این وسیله در دو نوع اندازه های کوچک که برای مصارف خانگی و نمونه هایی در ابعاد بزرگتر که در مصارف صنعتی مانند صنعت پزشکی کاربرد دارد تولید می شوند.

.

فرآیند تصفیه هوا چگونه انجام می شود و بهترین روش برای تصفیه هوا چیست؟

دستگاه های تصفیه هوا به روش های مختلفی اقدام به تصفیه هوا می کنند. این دستگاه ها به روش هایی مانند تولید اوزون، پلاسما و الکتروستاتیک و فرایند یونیزاسیون به وسیله فعل و انفعالات شیمیایی با افزودن گاز ها و ذرات به هوا عملیات تصفیه هوا را انجام می دهند. بهترین روش برای تصفیه هوا استفاده از فیلتر هایی است که از کربن فعال ساخته می شوند در این روش هیچ ماده شیمیایی وارد هوا نمی شود و ذرات آلوده جذب این فیلتر ها می شوند.

.

انواع دستگاه تصفیه هوا:

  • دستگاه تصفیه هوا برای مراکز بزرگ: از این دستگاه برای مراکز تجاری و اداره ها دانشگاه ها و سایر مراکزی که دارای فضاهای بزرگ هستند استفاده می شود.
  • دستگاه تصفیه هوا برای اماکن متوسط و خانگی: این دستگاه ها برای مغازه ها منازل و کارگاه های کوچک کاربرد دارد و می تواند هوای محیط های متوسط را تصفیه کند.
  • دستگاه تصفیه هوا برای اتاق کودک: کودکان برای اینکه نسبت به سایر افراد بیشتر در معرض آلودگی قرار دارند و میزان مرگ و میر در کودکان بیشتر از بزرگسالان است نیاز است در اتاق خواب آن ها دستگاه تصفیه هوا قرار داده شود.
  • دستگاه تصفیه هوای خودرویی: بعد از منزل و محل کار یکی دیگر از محل هایی که شما زمان بیشتری در آن قرار دارید، خودرو می باشد. فضای داخل خودرو هم مانند هر جای دیگر از آلودگی هوا به دور نیست و برای حفظ سلامت خود می بایست از دستگاه های تصفیه هوای داخل خودرو استفاده کنید.

.

انواع فیلتر های دستگاه های تصفیه هوا:

  • فیلتر های دارای اشعه Uv (ماواء بنفش)
  • فیلترهای دی اکسید تیتانیوم ژنراتور یونی(Tio2)
  • فیلترهای کربن اکتیو (کربن فعال)
  • فیلترهای هپا (Hepa)

.

نکات مهم و کاربردی هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا:

  • متراژ محیط: به متراژ محیط توجه کنید و با توجه به محیطی که قرار است استفاده نمایید دستگاه تصفیه هوا را انتخاب کنید. برای منزل می خواهید یا مجتمع تجاری بزرگ، برای اتاق کودک می خواهید یا اتومبیل.
  • فرآیند تصفیه هوا: از چه فرایندی برای تصفیه هوا بهره می گیرد. از فیلتر های کربن فعال استفاده می کند. یا روش یونیزاسیون که به وسیله‌ی فعل و انفعلات شیمیایی ذرات را وارد محیط می کنند.
  • قیمت دستگاه: شاید مهم ترین چیزی که هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا باید به آن توجه کنید قیمت آن باشد. شما می توانید با توجه به بودجه خود اقدام به خریداری مدل هایی کنید که با این مقدار می توان خریداری نمود.
  • برند دستگاه: به دنبال برند های معروف بروید این برندها معمولا امتحان خود را پس داده اند و اجناس با کیفیت تولید و روانه بازار می کنند. البته همیشه هم اینطور نیست خیلی از وسایل به علت نام برند قیمت خیلی بالایی نسبت به محصولات مشابه خود دارند.
  • خدمات پس از فروش: دستگاهی را خریداری کنید که دارای خدمات پس از فروش یا گارانتی باشد. با خرید این دستگاه ها اگر در آینده با این محصول مشکلی داشته باشید می توانید از خدمات پس از فروش آن استفاده نمایید.
  • حمل آسان: دستگاه های پرتابل را خریداری کنید این دستگاه ها قابلیت جابه‌جایی دارند و به راحتی می توان آن ها را جابه‌جا کرد و در جاهای مختلفی استفاده کرد. هر چه اندازه دستگاه کوچکتر و سبکتر باشد حمل آن آسان تر می شود.
  • صدای دستگاه: دستگاهی بخرید که صدای زیاد تولید نکند به عبارت بهتر بی صدا باشد. اگر دستگاه مورد نظر صدای زیادی ایجاد نماید موقع خواب نمی توان از آن استفاده کرد. صدای این دستگاه ها با واحد دسیبل روی آن ها نوشته شده است هرچه این مقدار کمتر باشد دستگاه صدای کمتری تولید می کند.
  • مصرف برق: به مصرف برق دستگاه هم باید توجه کنید معمولا میزان مصرف برق روی دستگاه با یک برچسب که به برچسب انرژی معروف است مشخص می شود، طبق حروف الفبای لاتین از A شروع می شود هرچه به حرف A نزدیکتر باشد برق کمتری مصرف می کند.
  • امکانات: این دستگاه ها دارای آپشن های مختلفی هستند که با توجه به نیاز خود می توانید آن ها را انتخاب کنید. برای مثال دارای صفحه نمایشی هستند که زمان تعویض فیلتر را نمایش می دهد. برخی دارای سنسور هایی هستند که با توجه به میزان آلودگی هوا سرعت چرخش فن را کم و زیاد می کنند.

.

منابع:
.https://kimik.ir

- مطالب مرتبط -

«لوازم کمک‌درمانی و بهداشتی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!