راهنمای ضدعفونی‌کننده دست

ضد عفونی کننده دست، موادی ضد عفونی کننده هستند که در مواردی که شما به آب و صابون دسترسی ندارید می توانید از آن ها برای تمیز کردن دست ها استفاده کنید.

گونه های متفاوتی از این نوع ضد عفونی کننده ها در بازار وجود دارد که استفاده از آنها بستگی به شما دارد، اما به طور کلی در انواع زیر موجود هستند:

  • ژل ضد عفونی کننده
  • دستمال ضد عفونی کننده
  • فوم ضد عفونی کننده
  • مایع ضد عفونی کننده

این ضد عفونی کننده های دست از موادی مانند ایزوپروپیل الکل، اتانول، پروپانول و یا پوویدون آیوداین تشکیل شده اند و تمامی این ها خاصیت ضد عفونی  دارند و برای دست ها هیچ ضرری ندارند. در ادامه این راهنمای خرید ضد عفونی کننده دست ما دو نوع از برترین ضد عفونی کننده ها(ژل و اسپری) را به شما معرفی خواهیم کرد تا شما بتوانید بر اساس نیاز خود اقدا به خرید محصول نمایید.

.

چه وقت و چرا باید از آن استفاده کرد؟

به طور کلی هر زمانی که شما به آب و صابون دسترسی نداشته باشید می توانید از این ضد عفونی کننده ها استفاده کنید. اما چرا باید استفاده کرد؟ قطعا برای از بین بردن ویروس های خطرناک مانند کرونا باید از این ضد عفونی کننده ها استفاده کرد(تاثیر این ضد عفونی کننده ها بسیار زیاد است)

.

ژل ضد عفونی کننده یا اسپری ضد عفونی کننده، کدام یک؟

ضد عفونی کننده های موجود در بازار در ابعاد و انواع گوناگونی عرضه شده اند و همه آنها یک هدف که تمیز کردن و ضد عفونی کردن دست ها از شر ویروس ها است را دنبال می کنند، اما برخی از آنها به صورت ژل و برخی دیگر به صورت اسپری هستند.

ژل یا اسپری از لحاظ خاصیت ضد عفونی کردن دست ها یکسان هستند اما اینکه شما از کدام یک استفاده می کنید بستگی به سلیقه شخصی شما دارد و در این مورد کاملا خودمختار هستید.

.

تفاوت ضد عفونی کننده دست با ضد عفونی کننده سطوح

برای خرید ضد عفونی کننده دست ها باید به این مورد دقت کنید که ضد عفونی دست و ضد عفونی سطوح کاملا با هم متفاوت هستند و در صورت استفاده اشتباه از یک دیگر باعث ایجاد مشکلات فراوانی خواهید شد.

ضد عفونی کننده های سطوح را اصلا برای دست ها استفاده نکنید زیرا برای سلامتی پوست شما بسیار مضر هستند و حتما از آن ها برای تمیز کردن سطوح استفاده کنید.(جرم گیر های، سفید کننده ها از معمولی ترین ضد عفونی کننده های سطوح هستند)

تفاوت ضد عفونی کننده های دست با ضد عفونی کننده های سطوح، در ساختار و مواد تشکیل دهنده آنها است، اما هنگام خرید به برچسب ضد عفونی توجه کنید تا ضد عفونی مناسبی را برای خود بخرید. به طور کلی مواد ضدعفونی کننده دست حاوی اتانول، ایزوپروپانول و پروپانول برای ضد عفونی کردن دست ها مورد استفاده قرار می گیرد.

.

نحوی استفاده از ضد عفونی کننده های دست

نحوی استفاده از ضد عفونی کننده ها بدین صورت است که ابتدا به مقدار کافی ماده ضد عفونی را بر روی دست های خود بریزید و به مدت 30 ثانیه دست ها را به طور کامل به هم بمالید تا سرتاسر دست ها توسط ماده ضد عفونی تمیز شود. اما توجه کنید که ضد عفونی ها باید حاوی الکل باشند تا صد در صد اثر گذاری را داشته باشند.

.

راهنمای خرید ضد عفونی کننده دست

در این بخش از پست راهنمای خرید ضد عفونی کننده دست، موارد مهمی را در مورد خرید ضد عفونی کننده های دست مطرح خواهم کرد که دانستن این موارد می تواند شما را در خرید این محصول یاری کند.

.

ضد عفونی الکل دار یا بدونه الکل؟

ضد عفونی ها به حالت الکل دار و بدونه الکل تقسیم می شوند، اما متخصصین ضد عفونی کننده های حاوی الکل را برای از بین بردن ویروس ها بهتر و کارامد تر می دانند، از این رو به شما پیشنهاد می دهند که ضد عفونی های حاوی الکل را خریداری و استفاده نمایید.

نکته: ضد عفونی کننده های فرمولاسیون شده بر پایه الکل بین 60 الی 95 درصد از الکل تشکیل می شوند و شما حتما به میزان الکل موجود در ضد عفونی توجه کنید زیرا اگر الکل آن کمتر از 60 درصد باشد به خوبی نمی تواند ویروس ها را از بین ببرد.

.

اندازه ضد عفونی کننده دست یک معیار مهم

ضد عفونی کننده ها در ابعاد و اندازه های مختلفی ساخته شده اند از این رو شما باید به اندازه آن توجه کنید و بر اساس نیاز خود آن را خریداری نمایید، برای مثال اگر می خواهید ضد عفونی کننده دست همیشه همراه شما باشد باید سایز آن را کوچک انتخاب کنید تا در جیب جا شود.

.

نحوی بسته بندی آن

توجه کنید که بسته بندی ضد عفونی کننده بسیار محکم و مطمئن باشد تا الکل آن تبخیر نشود.

.

میزان الکل آن

به گفته متخصصین میزان الکل قابل قبول در ضد عفونی کننده ها باید بیشتر از 60 درصد باشد در غیر این صورت کارایی مناسبی ندارد. (به برچسب آن توجه کنید که حاوی الکل باشد و میزان الکل آن نیز 60 درصد یا بیشتر باشد)

.

خرید از مراکز معتبر و یا فروشگاه های آنلاین معتبر

ضد عفونی کننده های دست را حتما از مراکز معتبر مانند دارو خانه ها و یا فروشگاه های آنلاین معتبر خریداری نمایید تا محصول خریداری شده کاربردی و مطمئن باشد.

.

ضد عفونی حاوی الکل باشد

در قسمت قبل نیز به انواع ضد عفونی کننده ها اشاره کردیم و باز تاکید می کنم که حتما از ضد عفونی های حاوی الکل استفاده کنید.

ضد عفونی حاوی الکل از مواد زیر تشکیل می شوند:

  • اتانول
  • ایزوپروپانول
  • پروپانول
  • پوویدون
  • آیوداین

ضد عفونی کننده های غیر الکلی دارای مواد زیر هستند:

  • بنزالکونیوم کلراید (BAC)
  • تریکلوزان

.

منابع:
.https://helorine.ir

- مطالب مرتبط -

«لوازم کمک‌درمانی و بهداشتی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!