راهنمای محصولات بهداشتی ضدتعریق

تعریق هم مثل بقیه فعالیت بدنی که هیچ کدام بی علت و بدون هدف نیستن، دلایل خاص خود را دارد و برای بدن بسیار مفید است. در حقیقت، بدن با تعریق سعی در خنک کردن خود دارد و با اینکار پوست شما را مرطوب نگه دارد. با تعریق در طول روز، مقدار زیادی سموم را از بدن خود خارج می کنید و در واقع بدن شما را از این طریق سم زدایی می کند. به هر ترتیب، آیا هنوز هم فکر می کنید تعریق برای بدن مضر است و سعی می کنید جلوی این روند طبیعی و هوشمند بدن خود را بگیرید؟

در حقیقت، در بیشتر مواقع، این خود عرق نیست که ما را آزار می دهد، بلکه بوی نامطبوعی است که تولید می کند. میزان تغییر در افراد مختلف متفاوت است و به عواملی مانند وزن و جنسیت بستگی دارد.

ساده ترین راه برای مقابله و رفع بوی نامطبوع عرق بدن استفاده از ضد تعریق (MAM) است. محصولات ضد تعریق در انواع مختلفی از جمله: اسپری، رول ضد تعریق، استیک ضد تعریق، ژل شفاف ضد تعریق و کرم ضد تعریق تولید می شوند.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع محصولات ضد تعریق ها و تفاوت بین آنها آشنا کنیم و تعدادی از بهترین ضد تعریق های موجود در بازار را میان معروف ترین برندها را برای هر محصول به شما معرفی کنیم، بنابراین از شما دعوت می کنیم در ادامه با ما همراه باشید:

.

تفاوت بین ضد تعریق و دئودورانت

به زبان ساده، ضد تعریق ترکیبی است که با تأثیر بر غدد عرق بدن، تعریق را کاهش می دهد. این ذرات بر روی سطح پوست قرار می گیرند و در عرقی که از پوست به صورت مایع خارج می شود حل می شوند، سپس نمک آنها در منافذ پوست و غدد عرق رسوب می کند و منافذ خروجی این غدد را تا حدی می بندد. نقطه. به این ترتیب میزان عرق خارج شده از این غدد را کاهش می دهد. در واقع، محصولات ضد تعریق با نمک های فلزی که به سطح پوست منتقل می شوند، مجاری عرق را مسدود می کنند و درنتیجه پوست عرق نمی کند.

اما دئودورانت ها استیک های دارای عطر هستند. این محصولات با از بین بردن بوی بد عرق، احساس ناخوشایند عرق را کاهش می دهند، اما تأثیر کمی بر میزان ترشح عرق دارند. به عبارت دیگر، اگر می خواهید بدانید که چرا بدن شما زیاد عرق می کند، باید به یک متخصص مراجعه کنید و ریشه مشکل خود را پیدا کنید. اگر هنگام دست دادن با افراد دیگر از عرق کف دست خود خجالت می کشید، به یک ضدعرق نیاز دارید، نه یک دئودورانت. ضد تعریق به شما کمک می کند تعریق را متوقف کنید، اما دئودورانت تعریق را قطع نمی کند.

.

محصولات ضد تعریق از ترکیباتی تشکیل می شوند؟

الکل یکی از ترکیبات تشکیل دهنده اکثر محصولات ضد تعریق و خوشبو کننده است. الکل موجود در اسپری ضد تعریق باعث می شود بعد از استفاده روی پوست، احساس خوبی و خنکی ایجاد شود. الکل به ضد عرق ها کمک می کند تا مواد فعال موجود در آن خیلی زود خشک شوند و با لباس تماس نداشته باشند.

دلایل زیادی برای تعریق زیاد و بوی بد عرق وجود دارد. برای مقابله با این بوی بد، برخی از محصولات ضد تعریق حاوی ترکیبات ضد باکتری هستند. این ترکیبات ضد باکتری به از بین بردن باکتری های موجود در پوست که باعث بوی بد بدن می شوند، کمک می کنند. این باکتری ها بی ضرر هستند و در سطح پوست ما زندگی می کنند و برای زنده ماندن از عرق و سلولهای پوستی مرده در بدن ما تغذیه می کنند. بنابراین، هرچه بیشتر عرق کنیم، به دلیل فعل و انفعالات شیمیایی، غذای بیشتری به آنها می دهیم و بوی بیشتری تولید می کنند. اسپری ها، ژل ها و مام های زیر بغل که حاوی ترکیبات ضد باکتری هستند با کاهش سرعت رشد و تکثیر این باکتری ها از بوی بد زیر بغل جلوگیری می کنند.

برخی از محصولات ضد تعریق و دئودورانت حاوی نرم کننده هستند. این نرم کننده ها زیر بغل و مناطق دیگر پوست را نرم می کند و تا حدی احساس خشکی و خارش را تسکین می دهد.

.

انواع ضد تعریق ها

ضد تعریق ها دارای محصولات متنوعی هستند، و آنها را بر اساس عناصر و عوامل مختلفی دسته بندی می کنند.

  • انواع ضد تعریق بر اساس شکل و ماهیت
  • انواع ضد تعریق بر اساس کارکرد و عملکرد
  • انواع ضد تعریق بر اساس دغدغه های زیست محیطی

.

انواع ضد تعریق بر اساس شکل و ماهیت

انواع ضد تعریق براساس شکل و ماهیت

برای خرید ضدتعریق انتخاب‌های مختلفی پیش روی شما خواهد بود. از نظر ظاهر نیز با گزینه‌های مختلفی رو به رو هستید. دئودورانت‌ها یا ضدتعریق‌ها از نظر شکل و ماهیت هم به چند گروه تقسیم می‌شوند:

  • اسپری ضد تعریق
  • رول ضد تعریق
  • استیک ضد تعریق
  • ژل ضد تعریق
  • کرم ضد تعریق

اسپری ضد تعریق

ضد تعریق هایی که به صورت اسپری تولید می شوند بسیار محبوب هستند. استفاده از این محصولات در باشگاه های ورزشی، خانه، و هر جای دیگر آسان است. فرم این ضد تعریق ها به گونه ای است که چندین نفر می توانند به راحتی از آنها استفاده کنند و دیگر نگران مشکلات بهداشتی و سلامت خودشان نباشند. اثر اسپری ضد تعریق بسیار طولانی است، اما عیب بیشتر آنها ایجاد حالت شوره است که پس از استفاده اسپری ضد تعریق در زیر بغل یا مناطق دیگر پوست ایجاد می شود.

رول ضد تعریق

هنگام خرید ضد تعریق رولی، شما با یک محصول مایع روبرو هستید که به شما امکان می دهد با مالیدن ضد تعریق به طور مستقیم روی پوست از آن استفاده کنید. این ضد تعریق ها برای مناطق سرد با دمای پایین مناسب هستند زیرا بر خلاف انواع جامد که در هوای سرد سفت می شوند، تغییر نمی کنند و حالت خود را حفظ می کنند. یکی از مشکلات رول های ضد تعریق این است که بقایای آن روی پوست می ماند. این بدان معنی است که وقتی آن را روی پوست قرار می دهید، حالتی مانند شوره روی پوست ایجاد می کنند.

کرم ضد تعریق

این نوع ضد تعریق ها حالتی جامد دارند و با اینکه بصورت جامد ساخته می شوند ولی با مالیدن بر روی پوست به سرعت جذب می شوند. در هر صورت، ممکن است این نوع ضد تعریق ها در اثر افزایش و یا تغییرات دمای محیط در بسته بندی خود به حالت مایع در آیند و به بیرون نشت کنند.

استیک ضد تعریق

در این نوع از ضد تعریق ها از نمک های معدنی زیادی استفاده می شود. بیشتر شرکت های تولید کننده محصولات ضد تعریق ادعا می کنند که محصولات آنها حاوی آلومینیوم نیست، اما در واقع ضد تعریق هایی که تولید می کنند حاوی آلومینیوم است. نگهداری و استفاده از ضد تعریق ها به صورت استیک یا مام صابونی بسیار آسان است.

.

انواع ضد تعریق ها بر اساس عملکرد

برای انتخاب و خرید ضد تعریق مناسب نیاز به حساسیت و دقت زیادی است، چون از این محصولات بهداشتی برای زیر بغل که یکی از حساس ترین قسمت های پوست بدن است، استفاده می شود. اگر گزینه صحیح و مناسب را انتخاب نکنیم، پوست این ناحیه تحریک می شود و در نتیجه آسیب دیده می بیند. اگر محصولات ضد تعریق را بر اساس عملکرد آنها طبقه بندی کنیم، می توان آنها را به چهار گروه زیر تقسیم بندی کرد:

  • ضد تعریق بو زدای عادی
  • ضد تعریق های عرق زدا
  • ضد تعریق بالینی قوی
  • ضد تعریق هیپوآلرژنیک

ضد تعریق های بو زدای عادی

بو زداهای عادی (دئودورانت ها)، ضدعرق های رایجی هستند که تقریباً همه با آنها آشنا هستند. این محصولات به طور کلی در تبلیغات تجاری دیده می شوند و برای از بین بردن بوی بدن استفاده می شوند. علاوه بر این، تا حدی به بدن کمک می کنند تا کمتر عرق کند. مقدار آلومینیوم موجود در آنها بسیار کم است و معمولاً عطر خاصی به ترکیب آنها اضافه می شود. البته انواع بدون بو نیز در بازار وجود دارد اما مشتریان ترجیح می دهند هنگام خرید ضد تعریق ها از نمونه های عطر خود استفاده کنند.

ضد تعریق های عرق زدا

همانطور که از نام آن پیداست، این نوع از ضد تعریق ها برای جلوگیری از تعریق بدن ساخته شده اند. آلومینیوم یکی از مواد موثره این ضد عرق ها است که از تعریق بدن جلوگیری می کند. دئودورانت ها حاوی ۱۰ تا ۱۵ درصد آلومینیوم هستند. برای کسانی که نگران خیس شدن زیر بغل شان هستند و دوست ندارند لکه های عرق در زیر بغل دیده شود، این گروه از ضد تعریق ها گزینه خوبی هستند.

ضد تعریق بالینی قوی

آیا برای محصولات ضد تعریق، ضد تعریق بالینی قوی نام عجیبی دارد؟ آیا تاکنون چیزی از این قبیل محصولات شنیده اید؟ این محصولات برای کسانی که مشکلات تعریق جدی و بیش از حد در بدن دارند تهیه و تولید می شود. تقریباً ۲۰ تا ۲۵ درصد آلومینیوم در ضد تعریق های بالینی استفاده می شود. یکی از تفاوت های اصلی این نوع ضد تعریق نسبت به گروه های دیگر این است که حتماً باید از آنها شب ها استفاده شود.

ضد تعریق هیپوآلرژنیک (ضد حساسیت)

برخی از افراد به ترکیبات استفاده شده در ضد تعریق های رایج حساسیت دارند. این گروه از افراد می توانند از ضد تعریق های ضد آلرژی (ضد حساسیت) استفاده کنند. این نوع ضد تعریق ها به دقت در آزمایشگاه ها تولید می شوند و باعث ایجاد حساسیت و ناراحتی برای مصرف کنندگان نمی شوند. به عنوان مثال، اگر خرید یک ضد تعریق معمولی باعث تورم یا سوختگی پوست می شود، بهتر است ضد حساسیت باشید.

.

انواع ضد تعریق بر اساس دغدغه های زیست محیطی

بسیاری از برندها هستند که با وجود رقابت بسیار سخت در صنعت محصولات آرایشی بهداشتی هنوز نگاه و تفکر حفظ محیط زیست را کنار نگذاشته اند و به این اصول پایبند هستند، و در همین راستا محصولاتی را تولید می کنند باعث زیان و خسارت به محیط زیست نشوند. بر همین اساس محصولات تولید شده از این کارخانجات را می توان در دو گروه دسته بندی کرد:

ضد تعریق های مدافع طبیعت

خرید ضد عرق حافظ طبیعت به معنای خرید از مارک هایی است که محصولات خود را روی حیوانات آزمایش نمی کنند. این محصولات عمدتا ارگانیک و طبیعی هستند و به اندازه سایر محصولات ساخته شده با مواد شیمیایی، موثر هستند. به محصولاتی که در فرآیند تولید آنها از طبیعت و حیوانات برای آزمایش، استفاده نمی شود، محصولات CF نامیده می شوند.

ضد تعریق های گیاهی

ضد تعریق های گیاهی نیز برای کسانی که به محصولات طبیعی علاقه مند هستند و دوست ندارند با افزایش تولید مواد شیمیایی به محیط زیست آسیب برسانند، مناسب است.

.

آیا تفاوتی بین محصولات ضد تعریق آقایان و خانم ها وجود دارد؟

غدد تعرق در بین زنان و مردان کمی تفاوت دارد. تعداد غدد منفرد در خانم ها بیشتر است اما هر غده تعریق در زیر بغل مردان، عرق بیشتری تولید می کند. در حالی که در میزان تعریق چنین اختلافاتی بین زن و مرد وجود دارد، اما نیازی نیست ضد تعریق آنها متفاوت باشد و عملکردهای مختلفی را برای هر کدام ارائه دهند. در واقع، محصولات ضد تعریق، فقط بر اساس نوع رایحه ای که هر دسته از محصولات را طبق خواسته خانم ها و آقایان تولید می کنند، به دو دسته زنانه و مردانه طبقه بندی می شوند.

.

منابع:
.https://ibiston.ir

- مطالب مرتبط -

«لوازم کمک‌درمانی و بهداشتی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!