راهنمای دستمال توالت

دستمال توالت یا کاغذ توالت، همانطور که از نامش پیداست در سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار گرفته و از جمله ضروری ترین و اساسی ترین محصولات سلولزی و بهداشتی است. این نوع دستمال بسته به کیفیت آن به صورت یک لا، دولا، سه لا و حتی ضخیم تر است که ضخامت آن می تواند موجب مقاومت، نرمی و جذب بیشتر مایعات شود.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در صنعت دستمال کاغذی تنوع بسکمک در تولید این محصولات به وجود آمده تا جایی که دستمال توالت های رنگی و معطر نیز با کیفیت های خوب در بازار عرضه می شوند. آگاهی از ویژگی های یک دستمال توالت مرغوب می تواند در انتخاب و خرید یک برند باکیفیت به شما کمک کند. در اینجا به معرفی ویژگی های یک دستمال توالت مرغوب می پردازیم.

.

ویژگی های دستمال توالت مرغوب

با انتخاب دستمال توالت مرغوب به حفظ سلامت بدن کمک نموده و مانع بروز بیماری های مختلف می شوید. با توجه به تنوع گسترده این محصولات در بازار سعی نمایید بهترین و مرغوب ترین محصول را انتخاب کنید.

  • بدون ماده شیمیایی کلر باشد

شاید برخی ندانند که در تولید دستمال توالت از مواد مضر شیمیایی استفاده می شود. یکی از مواد شیمیایی خطرناک در این محصول کلر است. مواد شیمیایی به راحتی از طریق پوست وارد جریان خون شده و موجب بیماری در فرد می شود. دستمال توالت باکیفیت و خوب همیشه فاقد کلر است. کلر ماده ای است که به محض وارد شدن در محیط زیست موجب آلودگی فضا می شود.

  • نرم و لطیف بودن

دستمال توالت های نرم و لطیف حس خوبی را به فرد منتقل نموده و مانع خراشیدگی پوست می شوند. بنابراین از انتخاب محصولات زبر و دارای بافت های نه چندان نرم خودداری کنید. یکی از ویژگی های دستمال توالت بی کیفیت، دارا بودن الیاف تحریک کننده ای است که بر روی پوست شما تاثیر گذاشته و منجر به خارش، بثورات قرمز و خراشیدگی می شود.

  • چند لایه بودن

هر چقدر دستمال توالت از لایه های بیشتری تشکیل شده باشد از کیفیت بیشتری برخوردار است. به این ترتیب، مجبور نیستید هر بار حجم زیادی از دستمال را جدا کنید. هر چه لایه ها بیشتر شوند، کار با سرعت و کارآیی بیشتری انجام می شود.

  • سازگاری با محیط زیست

بهتر است از دستمال توالت های ساخته شده از مواد بازیافتی استفاده کنید. فرایند تولید دستمال توالت های مرغوب به قطع درختان یا از بین بردن جنگل های سبز منجر نمی شود. برخی از دستمال توالت ها واقعا سبز هستند.

  • سهولت در جدا کردن

سهولت در جدا کردن تکه های دستمال از رول ویژگی کاغذ توالت مرغوب است. استفاده از رول های دستمال توالت های مرغوب بسیار راحت است.

  • استفاده طولانی مدت

چند لایه بودن و نرمی دستمال توالت های مرغوب به این معنی است که شما نیازی به استفاده زیاد از آن ها نخواهید داشت. چند لایه بودن دستمال باعث می شود بتوان برای مدت طولانی تری از آن استفاده کرد و از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه تر هستند.

.

سایر ویژگی های دستمال توالت مرغوب

– یک دستمال باکیفیت باید فاقد اجسام خارجی، پرز و الیاف خرد شده باشد.

– دستمال توالت باید سفید رنگ بوده و از خمیر الیاف سلولزی تولید شده باشد.

– در بافت دستمال نباید هیچگونه لکه ای به چشم بخورد.

– یک دستمال توالت مرغوب نباید بوی نامطبوعی بدهد.

– یک محصول مرغوب در تماس با آب پودر، گلوله گلوله یا خمیر نمی شود.

– با هر بار جدا کردن دستمال از رول، نباید سایر دستمال ها بیرون بریزند.

.

دستمال توالت رنگی یا غیر رنگی؟ کدام بهتر است؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مصرف کنندگان در خرید دستمال کاغذی طرح و رنگ روی دستمال است. این که این رنگ‌های صناعی ایمن هستند یا این که در تماس با بدن ممکن است آسیب زا باشند؟

از نظر علمی هیچ شاهدی مبنی بر این که دستمال رنگی و طرح دار برای سلامتی مضر است وجود ندارد. اکثر دستمال‌ها با رنگ مصنوعی ایمن تولید می‌شوند و به نظر نمی‌رسد تفاوتی بین دستمال توالت رنگی و غیر رنگی وجود داشته باشد.

.

پرفراژ و طول دستمال توالت

یکی از فاکتورهای مهمی که در خرید دستمال کاغذی اهمیت دارد طول پرفراژ هر قطعه است. برخی از تولید کنندگان پرفراژ کوتاه یا بلند بودن دستمال را روی بسته بندی درج می‌کنند و بنابراین خریدار بهتر در این باره تصمیم می‌گیرد.

پرفراژ دستمال‌ها بر اساس مصارف مختلف با هم فرق دارد. اگر از دستمال‌های توالت برای مصارف معمولی و خارج از سرویس بهداشتی استفاده می‌کنید پرفراژ بلندتر از نظر اقتصادی بهتر است.

.

دستمال‌های توالت هایپوآلرژیک و ضد حساسیت

اکثر محصولات بازار غیر آلرژی زا هستند و بنابراین استفاده از آن‌ها حساسیت ایجاد نمی‌کند. با این حال شاید بد نباشد برای جلوگیری از تخریش پوستی به برچسب هایپوآلرژیک روی بسته بندی نگاه کنید.

.

خطر دستمال توالت نامرغوب

توجه به کیفیت دستمال توالت از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. زیرا در ترکیبات دستمال کاغذی های نامرغوب مواد آلرژی زا وجود دارد که در صورتی که این دستمال ها از نوع معطر باشد این مواد آلرژی زا بیشتر می باشد . در نتیجه افرادی که پوستی حساس به مواد آلرژی زا دارند با استفاده از دستمال کاغذی برای خشک کردن ناحیه تناسلی حساسیت آلرژی آنها بیشتر می شود. یکی دیگر از بیماری هایی که استفاده از دستمال توالت نامرغوب تاثیری در تشدید آن دارد ، پاپیلوماتوز می باشد . از علائم این بیماری می توان به وجود دانه های ریزی که به رنگ پوست درقسمت لبه های واژن می باشد اشاره کرد. این بیماری قابل انتقال نیست و باید برای درمان آن به پزشک متخصص مراجعه کرد. استفاده از دستمال کاغذی نامرغوب این بیماری را حادتر می کند.  در این موارد نباید به هیچ عنوان از دستمال کاغذی استفاده کرد و ناحیه تناسلی را با محلول آب و سرکه شستشو داد  و با سشوار آن ناحیه را خشک کرد تا علائم آن کاهش یابد.

.

شیوه استفاده صحیح از دستمال

انتخاب دستمال توالت مناسب یا جایگزین آن یک مسئله است و نحوه استفاده از آن هم مسئله‌ای دیگر و به همان اندازه با اهمیت. متاسفانه برخی افراد عادت دارند که تمام محل مورد نظر را به شدت و با فشار، با دستمال کاغذی خشک کنند، در حالی که این کار نه تنها توجیه علمی و بهداشتی ندارد بلکه باعث ایجاد ضایعاتی در این قسمت خواهد شد که پاپیلوماتوز نامیده می‌شود.این ضایعات به صورت دانه‌هایی ریز بروز می کند و اغلب بدون درد، سوزش یا خارش است اما امکان انتقال آن به همسر یا در صورت زایمان طبیعی، خطر انتقال آن به نوزاد وجود خواهد داشت. در بسیاری از موارد پاپیلوماتوز‌ در صورت قطع استفاده از دستمال کاغذی برای خشک کردن ناحیه تناسلی، کم‌کم از بین می‌رود.

1- برای خشک کردن ناحیه تناسلی بعد از شست وشوی ناحیه تنها قسمت‌های خارجی ناحیه تناسلی و کنار‌ پاهای خود را خشک کنید.

2- هر نوع دستمالی باید روی این قسمت‌های حساس، فقط‌ گذاشته و برداشته شود. کشیدن دستمال روی ناحیه باعث ایجاد تحریک و حساسیت خواهد ‌شد.

.

منابع:

.https://taklanpak.ir
.https://www.borna.news

- مطالب مرتبط -

«لوازم کمک‌درمانی و بهداشتی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!