راهنمای رژ لب

آشنایی با انواع مختلفی از رُژها

مدل مایع: رژ لب مایع چند سالی است که وارد بازار شده است و در همین مدت زمان کوتاه توانسته قلب بسیاری از خانم ها و دختران جوان را به تسخیر خود درآورد! این نوع از رُژها از مدت ماندگاری بالایی بر روی لب های شما برخوردار هستند.
تنوع رنگی و همچنین سهولت در استفاده از آن ها همچون یک ریمل چشم و ایضا قابلیت نرم کنندگی و درخشانی آن ها سبب گشته تا حتی کسانی که از لب هایی با پوست خشک نیز برخوردارند بتوانند از این نوع رژها استفاده نمایند.

مدل جامد: رژ لب جامد قدیمی ترین مدل از این نوع لوازم آرایشی است که معمولا از سری کج برخوردار است و بایستی برای استفاده از آن قیمت زیرین رژ را چرخاند تا سری آن بیرون بیاید.
رژهای جامد به نسبت مدل های مایع از زمان ماندگاری کمتری برخوردارند و شاید تنها عیب آنان نیز همین باشد که نیاز به تجدید پیاپی دارند؛ اما خب خیلی از خانم ها هستند که حاضرند هر چند ساعت یکبار قوت آن ها را بر روی لب های خود تجدید کنند اما از دیگر مدل رژها برایی زیبایی دو چندانی لب های خود استفاده نکنند!
ناگفته نماند که مدل های جامد همچون مدل های مایع از قابلیت نرم کنندگی پوست لب شما عزیزان برخوردار نیستند و به همین خاطر اگر دارای لب هایی خشک شده هستید، بهتر است بیخیال استفاده از آن ها برای خود شوید.

مدل مدادی: رژهای مدادی در واقع همان رژهای جامد هستند که از ظاهری همچون یک مداد بر روی خود برخوردارند. استفاده از این رژها به گونه ای است که باید چند بار آن ها را بر روی لب خود فشار دهید تا درون مایه خود را بر روی لب هایتان جاری سازد. این نوع از رژ لب ها نیز مناسب استفاده بر روی لب های خشک نمی باشند.

نکات مهم هنگام خرید رژ لب

انتخاب نوع رژ

  • اولین نکته در خصوص خرید رژ لب توجه به نوع آن است.
  • در این خصوص توصیه می کنیم به مطالعه بخش قبلی از همین مطلب بپردازید.
  • اینطوری می توانید با هر سه مدل رژ لب مایع، جامد و مدادی آشنایی کامل پیدا کنید.

 

توجه به محیط مصرفی

  • نکته دوم برای انتخاب رژ لب توجه به تناسب آن رنگی آن با محیط مصرفی است که شما بانوان گرامی از آن استفاده خواهید نمود.
  • برای این منظور اگر می خواهید از رژ لب خود در یک مهمانی رسمی استفاده کنید، بهتر است به سراغ مدل های مات بروید.
  • اما اگر می خواهید از رژ خود برای مهمانی های خودمانی و دوستانه استفاده نمایید، بدون محدودیت در این مورد می توانید اقدام نمایید.
  • ضمن اینکه یادتان باشد اگر شاغل در یک محیط اداری هستید نیز هیچوقت نباید از رژهای حجم دهنده و یا براق استفاده کنید که تنها سبب عدم مناسب بودن آرایشتان در چنین محیط هایی خواهد بود.

 

تناسب رنگی با تناژ پوست

  • فاکتور مهم بعدی توجه به تناسب رنگ رژ با تناژ پوست شما خانم های عزیز می باشد.
  • برای این منظور شما ابتدا باید به تعیین رنگ تناژ پوست خود بپردازید؛
  • یعنی به قسمت مج دست خود نگاه کنید و ببینید که رنگ رگ های عبور کرده از آن جا چه می باشد.
  • اگر استنباط شما از رنگ رگ هایتان آبی یا بنفش باشد، این بدان معنا است که تناژ پوست شما از نوع سرد می باشد و بایستی از رژهایی با ته رنگ آبی یا بنفش استفاده نمایید.
  • اما اگر رنگ رگ هایتان را مایل به سبز احساس کردید، این بدان معنا می شود که تناژ پوستی شما گرم است و بایستی از رژهایی با ته رنگ های قرمز و یا قهوه ای کمرنگ برای خود استفاده نمایید.
  • اما حالت سومی نیز وجود دارد که در آن تناژ رنگی شما خنثی تلقی می شود؛ یعنی قادر به تشخیص آبی (یا بنفش) و سبز بودن رگ های زیر پوست مچ دست خود نیستید و در این حالت شما مجاز به استفاده از هر نوع رنگ رژی بر روی لب هایتان خواهید بود.

 

میزان مصرفی

  • از دیگر موارد حائز اهمیت در خرید رژ لب توجه به میزان مصرف آن است.
  • در خصوص مدل های جامد و مدادی این میزان بصورت گرمی و برای مدل های مایعی بصورت میلی لیتری بیان می شود.
  • توصیه می کنیم به هنگام خردی خود حتما به میزان مصرف مورد نیازتان از یک رژ لب توجه کافی را داشته باشید.

 

میزان زمان ماندگاری

  • نکته بعدی برای انتخاب یک رژ لب خوب و مناسب توجه به مدت زمان ماندگاری آن دارد.
  • همانطور که گفتیم مدل های مایع از مدل های جامد و مدادی ماندگاری بیشتری دارند.
  • اما با این حال باز هم شما باید در هنگام خرید خود به این نکته توجه کافی را داشته باشید.
  • بانوان گرامی توجه داشته باشید مدل های با قابلیت ماندگاری ۲۴ ساعته اصلا نمی توانند یک شبانه روز کامل بر روی لب هایتان باقی بمانند و نهایتا ۱۲ ساعت لب های شما را نگهداری خواهند کرد.

 

فاقد سرب بودن رژ

  • مورد مهم دیگری که در انتخاب و خرید رژ لب بسیار اهمیت دارد، فاقد سرب بودن آن است.
  • همانطور که می دانید سرب عامل ایجاد سرطان است و به همین خاطر خیلی مهم است که در لوازم آرایشی شما از این ماده خطرناک استفاده نشده باشد!
  • به همین خاطر نیز اکیدا خرید لوزام آرایشی از دست فروش ها و یا مدل های قدیمی و تاریخ گذشته را ممنوع کرده و توصیه می کنیم خریدهای آرایشی خود را حتما از فروشگاه های معتبر و از برندهای شناخته شده انجام دهید.
  • اگر هم فکر می کنید که برندهای خارجی همگی گرانقیمت هستند بهتر است به سمت و سوی استفاده از برندهای داخلی بروید که هم محصولاتشان از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و هم ارزان قیمت می باشند.

 

سایر موارد

  • در کنار تمام نکات فوق رژ لب شما می تواند دارای ویتامین، عصاره یا اسانس نیز باشد.
  • می تواند بنا به ساختار شیمیایی خود نرم کننده، براق کننده، مات کننده و یا حجم دهنده باشد.
  • ضد آب و ضد آفتاب باشد تا بتوانید حتی از آن در پر تابش ترین روزهای سال و حتی محیط های نظیر استخر نیز استفاده کنید و نگرانی از بابت پاک شدن رژ خود نداشته باشید.

 

قیمت رژ لب

  • قیمت رژ لب با در نظر گرفتن تمامی موارد گفته شده در این مطلب مشخص می شود.
  • با این حال فراموش نکنید که رژ لب شما با هر نوع رنگ و از مدل برندی که باشد باید دارای مجوز سازمان غذا و داروی ایران باشد.
  • ضمن اینکه فراموش نکنید نوع رژ انتخابی تان باید با حجم لب شما در تناسب باشد؛ یعنی برای لپ های بزرگ هیچگاه نباید از مدل های براق و حجم دهنده استفاده کرد که آن ها را بزرگتر از اندازه طبیعی شان نشان دهند.

 

نکات مهم در هنگام رژ لب زدن

زدن رژ لب به همین راحتی که فکر می کنید هم نیست و قوانینی دارد که باید رعایت کنیم. در ادامه نکاتی را برایتان آورده ایم که بهتر است هنگام رژزدن آن ها را رعایت کنید.

-آماده سازی لب ها با بالم لب

آماده کردن لب ها اولین گامی است که باید در رژ لب زدن بردارید. اگر می خواهید که لب هایتان ترک خورده و خشک به نظر نیاید می توانید قبل از زدن رژ از بالم لب استفاده کنید چراکه بالم لب باعث می شود که لب های شما هیدارته شده و در پی آن چین و چروک های آن از بین رفته و لب های شما آماده رژ زدن شود.

-از کانسیلر استفاده کنید

یکی از کارهایی که می توانید برای نشستن درست رژ لب بر روی لب انجام دهید، استفاده از یک پایه برای لب هایتان است. گزینه مطلوب برای این کار بهره بردن از کانسیلر می باشد. کانسیلری به رنگ لب هایتان را انتخاب کنید و کمی از آن را به کمک یک شت تخت به لب هایتان بزنید. با مالیدن مقدار کمی کرم پودر روی کانسیلر لب های شما ثابت می ماند و با این کار رژ لب برای مدت طولانی تری روی لب های شما دوام می آورد.

-خط لب بکشید

خط لب به لب های شما وضوح بیشتری می دهد و برای اینکه رژ لب تان از لب بیرون نزند بهتر است که از خط لب استفاده کنید. سعی کنید در زمان کشیدن خط آن را به طور دقیق از روی خط طبیعی لب تان بکشید و نه پایین تر یا بالاتر از آن. برای کشیدن خط لب از یک گوشه لب شروع کنید و به سمت دیگر بروید. در انتخاب رنگ خط لب باید دقت زیادی به خرج دهید. توصیه ما این است که رنگ خط لب فرقی زیادی با رنگ رژ نداشته باشد و تا جایی که امکان دارد که همرنگ رژ تان باشد اما می توانید تا یکی دو درجه تیره تر را هم استفاده کنید.
ضروری نیست که زیادی بر روی خط درونی لب تان حساس شوید چراکه رژ لب بر روی آن قرار می گیرد، اما چیزی که اهمیت زیادی دارد خط بالایی لب است که باید در کشیدن آن دقت بالایی داشته باشید. نکته ی مهم دیگری که درباره ی خط لب وجود دارد توجه به جنس خط لب در هنگام خرید آن است. باید توجه داشه باشید که هر چه جنس خط لب نرم تر باشد، آن خط لب بهتر و کشیدن آن راحت تر است.

-درست رژ لب بزنید

وقتی که همه ی مراحل بالا را انجام دادید حالا نوبت به زدن رژ لب است. کافی است رژ مورد علاقه تان را برداشه وآن را داخل خط لبی که کشیده اید بمالید اما باید به نکات مهمی توجه داشته باشید، مانند این که اگر دارای لب هایی خشک هستید، بهتر است از رژ های مات استفاده نکنید چراکه این رژ ها بر خشکی لب هایتان می افزایند. زدن رژ های حاوی مرطوب کننده می تواند پیشنهاد مناسبی برای لب های خشک باشد. اگر لب های باریکی دارید هم سعی کنید تا از رژ لب هایی با رنگ های تیره استفاده نکنید زیرا این رنگ ها باریکی لب های شما را بیشتر نمایان می کنند.

-برق لب را امتحان کنید

در مرحله آخر هم می توانید برای برق زدن و جذابیت بیشتر لب هایتان از رژ لب مایع یا برق لب استفاده کنید.

-پاک کردن رژ لب

برای پاک کردن رژ لب مواد زیادی وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید که در اینجا به چند مورد از بهترین های آن اشاره می نماییم

-لوسیون صورت

لوسیون بدن یکی از بهرین موارد برای پاک کردن رژ لب می باشد به همین دلیل می توانید مقداری از این ماده را به روی لب هایتان بمالید و پس از گذشت ۲ دقیقه با استفاده از دستمالی تمیز لب هایتان را پاک کنید.

-وازلین

یکی دیگر از موادی که به پاک کردن رژ لب کمک می کند وازلین است که می توانید با استفاده از آن رژ را به شکلی مناسب از روی لب هایتان پاک کنید.

-روغن نارگیل یا روغن زیتون

این دو روغن نه تنها می توانند به عنوان پاک کننده رژ لب به کار برده شوند بلکه می توان از آن ها به عنوان مرطوب کننده لب نیز استفاده نمود.

اشتباهات رایج در رژلب زدن

1 – رژ لب قرمز همانند رنگ توت قرمز ( روشن )
اگر می خواهید از رژ لب قرمز روشن استفاده کنید که مانند رنگ توت قرمز باشد باید رنگ آن به آبی نزند و سفارش می شود هنگام استفاده از این رژ لبخند یادتان نرود . این رنگ رژ کاملا شیک و کلاسیک است .
2 – استفاده نکردن از براق کننده
نباید از رژ لب های قرمز براق و یا از براق کننده بر روی رژ قرمز استفاده کرد چرا که براق شدن لب ها روی رژ قرمز باعث می شود دندان ها کمتر سفید به نظربرسند.
3 – خط های دور لب و دهان
باید خط های کنار دهان و دور لب را جداگانه و به آرامی با رژ قرمز پر کرد که این کار باعث می شود که کل لب شما جلوه ی بهتری پیدا کند و زیباتر و جذاب تر نشان داده شود.
4 – بخش کردن رژ روی لب
با کمک انگشت دست و یا هر چیز نرم دیگری مانند یک پد نرم رژ را کاملا روی لب پخش کنید تا به خورد لبتان برود و یک حالت طبیعی به لب هایتان بدهد.
.
منابع:
.https://iranous.com
.https://www.beytoote.com
.https://list20.ir

- مطالب مرتبط -

«لوازم آرایش و زیبایی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!