راهنمای کرم ضد آفتاب

آشنایی با انواع مختلفی از کرم های ضد آفتاب

مدل لوسیون:

  • این مدل از کرم های ضد آفتاب از بیشترین محبوبیت به دلیل ارزانی قیمت خود در بین مردم برخوردار هستند.
  • آنان می توانند هم بصورت چرب و هم بصورت چسبنده در داخل محفظه های نگهدارنده خاصی ریخته شده باشند.

مدل ضد آب:

  • این مدل از کرم ها بیشتر مناسب کسانی هستند که علاقه مند به حضور در محیط های مرطوب و آبی را دارند.
  • فراموش نکنید که هیچ کرمی بطور خالص و پایدار از خاصیت ضد آبی برخوردار نیست.
  • پس حتما به هنگام خریدتان به میزان مدت زمان قابل استفاده از هر یک از این مدل محصولات بهداشتی توجه لازم را داشته باشید.

مدل معمولی:

  • رایج ترین نوع از این مدل کرم ها در بازار مصرفی کشورمان هستند.
  • اصولا از فرمولاسیونی معمولی جهت سازگاری با انواع و اقسام پوست ها و عدم حساسیت بر روی آنان برخوردار است.
  • از این مدل کرم ها می توان با توجه به سایز و حجمشان در اکثر موقعیت های مکانی و زمانی استفاده نمود.

مدل اسپری:

  • کرم های ضد آفتاب اسپری نیز شکل دیگری از این مدل محصولات بهداشتی در بازار کشورمان هستند.
  • هنوز تحقیقات زیادی پیرامون مفید بودن و یا نبودن استفاده از این مدل کرم ها با قابلیت پخش شدگی در هوا در حال انجام است.
  • با این حال توصیه می کنیم چنانچه قصد استفاده از این مدل کرم های ضد آفتاب را نموده اید، از پاشش مستقیم آن به چشمان و انتقال حرارت به محفظه اسپری و محتویات آن جدا خودداری نمایید.

 

نکات مهم هنگام خرید کرم ضد آفتاب

انتخاب نوع: اولین قدم در خصوص خرید کرم ضد آفتاب توجه به نوع آن است که برای این منظور پیشنهاد می کنیم با مطالعه بخش قبلی از همین مطلب اقدام به انتخاب یک نوع مناسب برای استفاده شخصی و مصرف دیگر دوستانتان نمایید.
میزان SPF :SPF که در واقع مخفف sun protection factor می باشد، اشاره مستقیمی به عوامل محافظت از خورشید دارد. امروزه کرم های ضد آفتاب با میزان اس پی اف های جورواجوری تولید می شوند که شما باید با توجه به شرایط محیطی و همچنین میزان زمان استفاده از محصول، اقدام به خرید یک کرم با میزان SPF مناسب برای خود کنید. ناگفته نماند کرم های ضد آفتابی که میزان SPF آنان کمتر از ۳۰ باشد، واقعا ارزش خرید ندارند!
طیف گسترده: نکته مهم دیگری که در خصوص انتخاب کرم ضد آفتاب باید به آن توجه نمایید، درج شدن عبارت broad spectrum یا همان طیف گسترده بر روی محفظه نگهدارنده محصول است. کرم هایی که حاوی این نشان بر روی خود باشند، سلامت شما را تا حد قابل قبولی در برابر اشعه های مضر UVA و UVB تضمین می کنند که می تواند باعث پیری زودرس و ایجاد چین و چروک بر روی پوست صورت و بدنتان شود.
نوع محفظه نگهدارنده: فاکتور مهم بعدی در خصوص خرید کرم ضد آفتاب توجه به نوع محفظه آن است که از این رو محصول مورد نظر شما می تواند دارای محفظه ای: رولی، تیوپی، کاسه ای و یا پمپی باشد.
میزان حجم کرم: به هنگام خریدان حتما به میزان حجم کرم ضد آفتاب مورد نظرتان نیز توجه داشته باشید. برای این مظنور حتما به میزان استفاده خود در طول روز، ماه و همچنین سال از این مدل محصولات بهداشتی توجه نمایید.
عصاره: برخی از کرم های بهداشتی می توانند با عصاره ای از میوه جات و یا رایحه های طبیعی تولید شوند و برخی دیگر تنها با اسانس مواد شیمیایی به کار رفته در ساختار خود و حتی برخی دیگر فاقد بو در این خصوص باشند. انتخاب این مورد تنها بسته به سلیقه و نظر شما خریداران عزیز دارد.
نوع پوست و حساسیت آن: حتما در هنگام خرید و انتخاب کرم ضد آفتاب خود به نوع پوستتان که خشک، چرب و یا حساس است نیز توجه داشته باشید و با مشورت پزشک خود اقدام به خرید مناسب ترین مدل از این نوع کرم های بهداشتی برای خود کنید.
رنگ محتوا: حقیقتش را بخواهید هنوز هیچ گزارشی مبنی بر عملکرد بهتر کرم های بی رنگ یا رنگی مکه بصورت ۱۰۰٪ علمی و قابل استناد باشد، منتشر نشده است! به همین منظور انتخاب میان خرید کرم هایی با محتویات رنگی و یا بدون رنگ را بر عهده خوده شما خریداران عزیز می گذاریم.
قیمت کرم ضد آفتاب: قیمت کرم ضد آفتاب در بازار فروش لوازم بهداشتی و سلامتی کشورمان از چند ده هزار تومان به بالا می باشد و هرچه که یک کرم از فرمولاسیون جدی تری در این میان برخوردار باشد، یقینا قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. با تمام این ها همواره سعی کنید با کسب مشورت از پزشک متخصص پوست و یا افراد صاحب تجربه به سراغ خرید مناسب ترین کرم برای خود روید.

راهنمای استفاده و نگهداری از محصول

  • حتما ۱۵ الی ۳۰ دقیقه قبل از خارج شدن از منزل از کرم ضد آفتاب خود استفاده کنید.
  • سعی کنید تمام قسمت هایی که با لباس پوشیده نشده است را به کرم خود آغشته کنید و تنها از مالیدن آن بر روی دست ها و همچنین صورت خود خودداری کنید.
  • بطور معمول پس از ۲ الی سه ساعت بسته به نوع کرمتان، اقدام به تکرار روش استفاده از کرم خود کنید تا همچنان از پوست بدن شما در برابر اشعه های مضر خورشیدی محافظت کند.
  • از قرار دادن کرم در مکان های بسیار سرد، بسیار گرم و همچنین قرارگیری محصول با هر نوع محفظه نگهدارنده ای که از آن برخوردار است در مقابل نور مستقیم آفتاب اجتناب کنید.
  • حتما به تاریخ انقضای محصولات بهداشتی از جمله همین مدل کرم ها توجه کافی را داشته باشید.
  • در صورت ایجاد التهاب، قرمزی، خارش و حتی سوزش در صورت استعمال کرم، فورا مصرف آن را قطع کرده و به پزشک مربوطه مراجعه کنید.
  • اگر از ترکیبات شیمیایی به کار رفته در ساختار کرم آگاهی دارید، پس از مصرف آن به سراغ استفاده از لوازم آرایشی بروید که با آن در تناسب و سازگار مطلوب باشد. (لازم به ذکر است این نکته مخصوص خانم های جذاب و زیبایی طلب می شود)

.
منابع:
.https://list20.ir

- مطالب مرتبط -

«لوازم آرایش و زیبایی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!