راهنمای مداد خط لب

آشنایی با انواع مختلفی از این محصولات آرایشی

خط لب مدادی: یکی از محبوب ترین مداد لب های موجود در بازار همین مدل ها هستند. این نوع از مدادها برای کشیدن خطوط نازک و ظریف به دور لب مورد استفاده قرار می گیرند. از بافتی نرم و کِرمی مانند برخوردار هستند و به همین خاطر کشیدن آنان بر روی پوست حساس لب ها بسیار راحت است.

خط لب ماتیکی: این نوع از مداد لب ها به نسبت مدل های قبلی از رنگ قوی تری برخوردار هستند و به همین خاطر خیلی نیازی به وارد کردن فشار به بدنه پلاستیکی آنان نیست. این مدادهای آرایشی از نوع پیچی هستند و بر خلاف مدادهای قبلی که باید برای هر بار استفاده تراشیده شوند، هیچ نیازی به تراشیده شدن ندارند!

کار با آن ها از نظر بافتی نیز کاملا نرم تر از خط لب های مدادی است و می توان از آن ها برای کشیدن خط وسط و گوشه های لب استفاده نمود.

خط لب مومی: این مدل از محصولات آرایشی در واقع هم مداد لب هستند و هم رژ لب؛ با قسمت کناری این مدادها می توان خط لب کشید و با قسمت پهن تر آن اقدام به کشیدن رژ با توجه به وجود رنگدانه های کافی در بافت درونی اش نمود. به این نوع از محصولات رژ مدادی نیز گفته می شود.

خط لب بی رنک: اگر می خواهید از رژهایی در رنگ های روشن و یا برق لب استفاده کنید، بهتر است پیش از آن اقدام به ایجاد حفاظی نامرئی برای جلوگیری از بیرون زدن و پخش شدن رژ لبتان با استفاده از این مدل مدادهای آرایشی نمایید.

خط لب کرمی: این مدل از مدادهای لب مناسب آن دسته از کسانی می باشند که دارای پوست لب خشکی هستند و می خواهند بصورت تمام و کمال ایرادات لب هایشان را برطرف نمایند. در کنار مدل های کرمی مدادهایی برای ترسیم خط لب های مات نیز وجود دارد که سبب بهتر نشستن لوازم آرایشی بر روی لب ها می شوند.

.

نکات مهم هنگام خرید مداد لب

انتخاب نوع مداد لب

  • اولین نکته در خصوص خرید مداد لب توجه به نوع آن است.
  • برای این منظور توصیه می کنیم به مطالعه دقیق قسمت قبلی از همین مطلب برای خود بپردازید.
  • با مطالعه بخش فوق می توانید با انواع مختلفی از مدادهای لب و ویژگی های هر یک از آنان آشنا شده و بهترین را برای زیبایی دو چندانی لب هایتان برگزینید.

تعیین رنگ محصول

  • نکته دوم برای انتخاب مداد لب توجه به رنگ آن می باشد.
  • در این خصوص شما باید به عوامل مختلفی توجه داشته باشید؛ مثلا اگر می خواهید تنها از یک مداد لب در بین لوازم آرایشی خود برخوردار شوید باید حتما به سراغ خرید مدادی بروید که رنگ آن در نزدیک ترین حالت ممکنه با رنگ لب هایتان قرار دارد.
  • یا اگر دارای رژهای زیادی در رنگ های گوناگون هستید باید به دنبال خرید مدادهای لبی با تم رنگی متناسب با رنگ رژهایتان باشید.
  • در این میان از توجه به تم رنگ پوست صورت خود نیز غافل نشوید! برای پوست های با تم رنگی سرد مداد لب هایی در رنگ های آبی و بنفش و برای پوست هایی با تم رنگی گرم انتخاب مدادهایی در رنگ های نارنجی و قرمز و … را پیشنهاد می کنیم.
  • اگر تم رنگ پوست شما از نوع خنثی است هم که دیگر هیچ مشکلی در انتخاب رنگ مداد لب خود نخواهید داشت!
  • تنها یادتان باشد اگر هدفتان از خرید مداد لب برجسته کردن این قسمت از صورتتان باشد، باید به سراغ خرید مدادهایی با رنگ تیره برای خود بروید.
  • اگر هم می خواهید حالت لب هایتان را کاملا طبیعی جلوه دهید به سراغ خرید مدادهایی با تم رنگی خنثی باشید.

ضد آب بودن محصول

  • فاکتور مهم بعدی در انتخاب و خرید مداد لب توجه به ضد آب بودن آن می باشد.
  • البته این نکته ای است که در خرید هر نوع محصول آرایشی باید به آن توجه شود؛
  • چرا که ضد آب بودن محصول اجازه استفاده از آن در محیط های حاوی رطوبت و حتی زیر باران را فراهم کرده و سبب به هم ریختن آرایش صورت شما بانوان عزیز نمی شود.

قیمت مداد لب

  • مطمئن باشید قیمت مداد لب آنقدری نیست که بخواهید قید استفاده از آن بزنید!
  • ضمن اینکه وقتی به فواید استفاده از چنین محصول آرایشی می نگریم به این نتیجه می رسیم که واقعا قیمت آن در برابر ویژگی های جذابش هیچ است.
  • با این حال یادتان باشد که حتما باید محصولات بهداشتی را از فروشگاه های معتبر خریداری نمود.
  • همچنین این را هم مدنظر قرار دهید که مداد لب های شما حتما باید دارای تاییدیه از سوی سازمان غذا و داروی ایران باشد.

.

چه رنگ مداد لبی را انتخاب کنیم؟

اگر تا به اینجای کار متقاعد شدید که استفاده از مداد لب برای زیبایی صورت تان و کامل شدن آرایش، یک ضرورت است، شاید بخواهید بدانید که چه رنگ مداد لبی را باید انتخاب کنید. پاسخ به این سوال بسیار ساده است. معمولا باید از مداد لبی استفاده کنید که یک درجه از رژ لب شما تیره تر باشد.

خط لب قهوه‌ای رنگ – قهوه ای روشن و تیره: این رنگ محبوب و دوست داشتنی مداد لب را که تقریبا همه‌ی خانم‌ها یکی از آن را دارند، بهتر است با رژلب به رنگ پوست، قهوه‌ای روشن و یا تیره و همچنین رنگ‌هایی با تناژ مسی، آجری، بژ و طلایی رنگ ست کرد.

خط لب نارنجی: این رنگ خط لب با رژلبی به رنگ مرجانی، صورتی روشن یا گلبهی بهترین ترکیب را ایجاد می‌کند که بسیار زیبا و فریبنده است. به تناسب رنگ رژلب با رنگ پوست اما استون هم توجه کنید تا بتوانید در انتخاب رنگ رژلب متناسب با رنگ پوست خود، بهتر عمل کنید.

خط لب مشکی: این رنگ خط لب، اینگونه به نظر می‌آید که اصلا زیبا نیست و کاربردی ندارد. اما ببینید که استفاده‌ی آن در کنار یک رژ لب به رنگ زرشکی، چقدر زیبا و جذاب شده است!

خط لب سفید: این رنگ هم در کنار استفاده از یک رژلب صورتی روشن و براق باعث جذابیت بسیار زیادی می‌شود و یک آرایش خاص را به همراه خواهد داشت. بهتر است که انواع مداد لب زیبا و رنگی را داشته باشید و متناسب با آن، انواع تناژ رنگ رژلب را انتخاب و تهیه کنید.

خط لب زرشکی: اگر رژ لب صورتی تیره و خط لب زرشکی دارید، پس بهتر است این دو را با هم ترکیب کنید تا لب‌های زیبا و جذابی داشته باشید. این دو رنگ واقعا از زیباترین و محبوب‌ترین رنگ‌ها در بین خانم‌ها می‌باشد

با این کار می توانید لب های خود را حجیم تر جلوه دهید. دقیقا همانند یک قاب عکسی که باعث می شود عکس داخل آن جلوه زیباتری پیدا کند. اما اگر بر عکس، لب های حجیمی دارید و می خواهید آنها را کوچک تر نشان دهید، باید از مداد لب روشن تر استفاده کنید. حتی در برخی موارد استفاده از مداد لب سفید نیز توصیه می شود.

چگونه خط لب بزنیم؟

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که پرسیده می شود این است که ما باید چگونه خط لب بزنیم؟ در وهله اول باید به شما بگیم که زدن خط لب با استفاده از مداد لب صورت خواهد گرفت با این حساب خیلی کار سختی نبوده و شما می توانید با استفاده از مداد لب مناسب با رژلب تان یک آرایش لب زیبا و ماندگار داشته باشید. برای زدن خط لب ابتدا نوک مداد خود را می تراشید و در نهایت اقدام به کشیدن خط لب می کنید، برای شروع مداد را روی لب بالا قرار می دهیم و به حالت طبیعی روی خط لب خودمان می کشیم. در نهایت کمی آن را کمرنگ کرده و رژلب را می زنیم. شما می توانید برای خرید رژلب به صورت غیرحضوری به وب سایت الانزا مراجعه کنید و خریدی با کیفیت انجام بدهید.

اموزش کشیدن خط لب برای لبهای کوچک

اگر شما هم لب هایی کوچک دارید و می خواهید هنگام آرایش لب آن را بزرگ و حجیم تر جلوه بدهید بهتر است در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. معمولا دغدغه ی آرایش لب های کوچک برای خیلی از خانم ها صدق می کند به حدی که معمولا برای درشت تر جلوه دادن لب هایشان به کشیدن خط لب در اطراف خط لب طبیعی خود روی می آورند، اگر لب هایی کوچک و باریک دارید به شما توصیه می کنیم تا از یک خط لب پررنگ تر از رژلب خود استفاده کنید. این مدل آرایش به شما اجازه می دهد تا لبهایتان بزرگتر دیده شود اما فراموش نکنید که برای این خط لب پررنگ نیاز است تا از یک براش یا انگشت دست تان برای محو کردن آن استفاده کنید.

برای برجسته کردن رنگ لب هایتان: قبل از زدن رژ، خط لب هماهنگ با رژتان را برتمام سطح لب بزنید.

برای جلوگیری از ریختن رژ از کنار لب: قبل از زدن رژ ، خط لب هماهنگ با رژتان را به حاشیه لبهایتان بزنید.

برای بزرگتر نشان دادن دهان: خط لب تان را در حاشیه خارجی فرم لبتان بکشید و بعد رژ بزنید.

برای کوچک تر نشان دادن دهان: ابتدا حاشیه لبتان را کرم پودر بزنید و سپس با خط لب در حاشیه داخلی فرم لبتان را بکشید و سپس رژ بزنید.

.

برجسته نمودن لب ها با استفاده از رژ و خط لب

1. برای آرایش کردن لب ها ابتدا با کرم پودر صورت روی آنها را پوشش دهید تا آرایش لب ها مدت طولانی تری بمانند .
2. با یک مداد لب روی خط لب ها را میکشیم . برای برجسته نشان دادن لب ها ، خط بالای لب ها را بالاتر از خط طبیعی آن و سپس این خط را به سمت دو گوشه لب روی خط طبیعی ادامه می دهیم . برای کشیدن خط لب پایین آن را کمی به طرف داخل می کشیم تا پرتر به نظر برسد.
3. با همان مداد لب اطراف خط لب را پر می کنیم این کار سبب می شود خطی که بالاتر از لب کشیده ایم دیده نشود و لب ها برجسته و پر به نظر برسد.
4. رژ لب را با دقت با استفاده از یک برس روی لب می زنیم .
5. سپس به آرامی چند ضربه با پنکیک روی لب ها می زنیم.
6. برای صاف شدن رژلب و گرفته شدن رژ اضافه از روی لب ها یک دستمال کاغذی را بین لب ها بگذارید و لب هایتان را روی آن فشار دهید تا رژ اضافی به دستمال انتقال یابد. این روش برای افرادی که از رژ لب های ترکیبی استفاده می کنند،مناسب است.
7. در این مرحله دوباره از رژ لب استفاده نمایید و روی لب ها را با ضربه ای رژ لب بزنید و اگر براق شدن لب ها را می پسندید قسمت وسط لب ها را برق لب بزنید.
8. با یک برس باریک و کمی کرم پودر دور لب ها را صاف نمایید تا آرایش لب های تان زیباتر و جذاب تر شود.
.

کشیدن خط سفید برای برجستگی بیشتر لب ها

اگر دوست دارید برجستگی لب هایتان در آرایش بیشتر شده و بزرگ تر دیده شوند، بهتر است پس از زدن خط لب و رژ همان گونه که در بال توضیح دادیم در پایان با یک مداد سفید خطی کامل و تنها زیر لب و پایین خط لب تان بکشید اما اگر لب های شما پهن است تنها این خط سفید را در وسط لب بکشید .
.

چند نکته در استفاده از خط لب

برای بزرگ تر کردن لب رایج ترین کار استفاده از یک خط لب و کشیدن آن یک اینچ بالای لب است که البته باید اصولی کشیده شود.
در بخش های قبلی دنیای مد در بحث آموزش آرایش لب گفتیم که به هیچ عنوان نباید رنگ خط لب تان با رنگ رژلبی که استفاده می کنید تفاوت داشته باشد. اگر رنگ مدادی که استفاده می کنید با رنگ رژتان تفاوت داشته باشد لب های برجسته و بزرگ نشان داده نمی شود.
.
نکات آرایش لب
اگر دارای لب پهن و درشت هستید لازم نیست خط لب را خارج از خط اصلی لب بکشید و باید آن را در جای خود کشیده و رژ بزنید. تنها برای برجسته شدن آن خط سفید را با مداد سفیدتان زیر لب و وسط آن بکشید.
برای کشیدن خط لب از مداد لب های نرم مانند مداد لب های مومی استفاده کنید زیرا به آرامی روی لب حرکت می کنند و لب را زخم نمی کنند.
برای کشیدن خط لب از مداد لب مات استفاده کنید تا در صورت اشتباه کشیدن آن به راحتی پاکش کنید.
.
منابع:
.https://elanza.com
.https://www.totikala.ir
.https://ordme.com
.https://emalls.ir

- مطالب مرتبط -

«لوازم آرایش و زیبایی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!