راهنمای شلوار جین مردانه

نکات خرید و انتخاب شلوار جین مردانه

انتخاب شلوار جین مناسب با تطبیق پذیری بالا اولین گام در ترکیب آن با لباس های دیگر است.

۱- شلوار جین ساده انتخاب کنید:

شلوار جین با رنگ‌های روشن و تند و یا شلوار های پاره انتخاب نکنید. این مدل شلوارها شیک هستند اما توجه دیگران را به شلوار شما جلب می‌کنند و دیگر نمی‌تواند این شلوار مرکز استایل شما باشد و آن را یکدست کند. شلوار جین مردانه با رنگ‌های تیره مثل سرمه‌ای، مشکی، خاکستری و آبی تیره با رنگ یکدست بهترین انتخاب هستند. هرگز به دنبال شلوار جین‌ روشن و زاپ دار نروید.

۲- شلوار جین خود فیت مناسب را پیدا کنید:

شلوار جین نباید خیلی تنگ و یا خیلی گشاد باشد اما می‌تواند هر حالتی بین این دو حالت که با فرم اندامتان هماهنگ و تطبیق پذیر باشد را انتخاب کنید. شلوار جین مردانه فیت متوسط که راسته هم باشد بهترین انتخاب برای آقایان شیک پوش است. اولویت بعدی مدل‌های دمپاگشاد هستند و در اولویت سوم مدل‌های نسبتا تنگ قرار می‌گیرند.

۳- شلواری با کیفیت مناسب انتخاب کنید:

شلوارهای جین ارزان قیمت تفاوت چشمگیری با شلوارهای جین باکیفیت و گرانقیت دارند. هنگام خرید شلوار جین به این نکته توجه داشته باشید و فراموش نکنید که داشتن دو عدد شلوار جین گرانقیمت و با کیفیت بهتر از ده عدد شلوار جین ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت است. علاوه بر اندازه بودن، سادگی و رنگ شلوار به جنس پارچه، میزان محکم بودن و کیفیت دوخت آن توجه کنید.

۱- میزان رسمی بودن تیپ خود را در نظر داشته باشید:

وقتی می‌خواهید شلوار جین را با لباس‌های دیگر ست کنید در نظر داشته باشید که قرار است این ترکیب را برای چه موقعیتی استفاده کنید و تا چه اندازه باید رسمی باشد. با توجه به این موضوع ترکیب کردن لباس‌ها تا حد زیادی ساده خواهد شد. مثلا اگر می‌خواهید برای موقعیتی نسبتا رسمی آماده شوید و قرار است شلوار جین را با لباس‌های رسمی مثل کت و کفش رسمی بپوشید، دنبال رسمی‌ترین شلوار جین ممکن بروید، شلوار راسته تیره یکدست بهترین گزینه است. سپس یک جفت کفش رسمی یا نیمه رسمی مثل بوت بنددار و یا بوت چلسی انتخاب کنید. سپس پیراهنی که با این دو بیشترین هماهنگی را داشته باشد انتخاب کنید، تا به هر صورت اصل رسمی بودن و هماهنگی را رعایت کرده باشید.

۲- اندازه بودن لباس‌ها را مد نظر داشته باشید:

قبل از ترکیب هر لباس با بقیه لباس‌هایی که انتخاب کرده‌اید در نظر داشته باشید که این لباس از نظر فیت بودن با آنها هماهنگ باشد. اگر شلوار جین با فیت تنگ انتخاب کرده‌اید، نباید پیراهن تک سایزی که برایتان بزرگ است را انتخاب کنید. وقتی شلواری با فیت متوسط انتخاب کردید، پوشیدن کت تنگ می‌تواند ترکیب لباس شما را خراب و نامتعادل کند. همیشه فیت یکسان و ترجیحا متوسط را انتخاب کنید.

.

چطور سایز شلوار مردانه را مشخص کنیم؟

نکته: هیچ‌گاه نمی‌توانید به سایزهای نوشته شده در پشت یا روی تگ شلوار اعتماد کامل کنید، سیستم سایز بندی در برندهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد.

فرقی نمی‌کند کدام نوع از شلوار مردانه را انتخاب کنید؛ شلوار پارچه‌ای، جین یا کتان. به هر حال شما باید اندازه‌ی بخش‌های مختلف بدن که در تعیین اندازه‌ی شلوار مؤثر است را داشته باشید.

تمام این اندازه‌ها را می‌توانید مستقیم از روی بدن بگیرید اما برای این کار حتما به کمک یک فرد دیگر نیاز دارید، اگر از کمک یک خیاط استفاده کنید قطعا در مورد دقیق بودن سایزها مطمئن خواهید بود.

اما راه ساده‌تری هم برای اندازه‌گیری شلوار وجود دارد. کافی است یکی از شلوارهای با فرم معمولی خودتان را به صورت کاملا صاف روی یک سطح پهن و بعد هر یک از اندازه‌های مورد نیاز را متر کنید.

حتما قد درز داخل شلوار را اندازه بگیرید! به ویژه در یک شلوار مردانه، چیزی از نحوه‌ی قرار گرفتن پایین شلوار روی کفش مهم‌تر نیست. به همین دلیل هم در سایز بندی شلوار مردانه قد شلوار از اهمیت بالایی برخوردار است.

.

انواع فاق در شلوار جین مردانه

معمولا شلوارهای پارچه‌ای مردانه یا همان شلوار رایج در کت و شلوار  و همچنین شلوارهای کتان فاق متوسط دارند. اما شلوارهای جین می‌توانند فاق‌های متفاوتی از خیلی کوتاه تا بلند داشته باشند.

 

شلوار فاق متوسط مردانه

کمر شلوار با فاق متوسط یا همان فاق نرمال، دقیقا روی گودی طبیعی کمر  و ناف قرار می‌گیرد. این نوع شلوار همیشه برای هر استایل و هر فرم اندام مردانه‌ای مناسب است.

برای چه کسانی مناسب است؟ این مدل فاق شلوار برای مردانی که ترجیح می‌دهند پیراهنشان را داخل شلوار بگذارند مناسب‌تر است.

فاق متوسط معمولا بین ۲۲ تا ۲۸ سانتی متر است.

 

شلوار فاق کوتاه مردانه

کمر این نوع شلوار بالای باسن و دقیقا زیر گودی طبیعی پهلو و کمر قرار می‌گیرد. شلوارهای فاق کوتاه مردانه در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی برای اولین بار مد شدند و پس از آن نیز بارها به مد لباس مردانه بازگشتند.

برای چه موقعیت‌هایی مناسب است؟ این شلوارها فقط برای استایل‌های کژوال و روزمره مناسبند.

 

شلوار فاق بلند مردانه

کمر این شلوار طبیعتا بالای ناف و خط طبیعی گودی کمر قرار می‌گیرد. این نوع شلوار برای مردان قد بلند و به ویژه مردانی که قد بالای ۱۸۰ سانتی‌متر دارند مناسب است.

برای کدام استایل مناسب است؟ این نوع فاق شلوار اگر در شلوار پارچه‌ای مردانه به کار برود برای استایل‌های رسمی مناسب است.

فاق بلند شلوار مردانه معمولا حدود ۲۵ سانتی‌متر یا بیشتر است.

نکته: بهتر است از قرار دادن پیراهن داخل شلوار جین فاق بلند مردانه خودداری کنید.

.

ترتیب صحیح انتخاب لباس‌ها متناسب با شلوار جین

۱- کفش‌ها:

آقایان تصور می‌کنند حتما باید شلوار جین مردانه را با کفش کتانی و یا ورزشی بپوشند. این ترکیب مناسبی است اما استایل مردانه و سطح بالا قلمداد نمی‌شود. اگر شلوار جین را با کفش چرم یا جیر نیمه رسمی مانند بروگ، بوت چوکا، انواع بوت بنددار و کفش کالج بپوشید بهتر و شیک‌تر است.

۲- پیراهن:

یک تیشرت با فیت هماهنگ با شلوار جین شما انتخاب خوب و مناسبی است. شلوار جین را می‌توانید با پولوشرت که کمی رسمی‌تر از تیشرت است بپوشید اما نباید آن را داخل شلوار قرار دهید، بهترین ترکیب را هم با کفش کالج و بوت چوکا دارد.

انواع پیراهن مردانه آستین بلند یا آستین کوتاه نیمه رسمی و غیررسمی با شلوار جین ترکیب زیبایی ایجاد می‌کند، می‌توانید آنها را بیرون شلوار یا داخل شلوار قرار دهید. پیراهن رسمی را هم می‌توان با شلوار جین پوشید اما حتما باید داخل شلوار قرار بگیرد. رنگ پیراهنی که انتخاب می کنید با رنگ شلوار یکسان نباشد.

در فصل‌های سرد اگر تصمیم گرفتید ژاکت با شلوار جین بپوشید یک ژاکت ساده تکرنگ با رنگ‌ خاکستری یا آبی تیره یا قهوه‌ای یا سبز تیره انتخاب کنید که با رنگ شلوار شما هماهنگ باشد می‌توانید آن را روی تیشرت یا پیراهن بپوشید، برای چنین ترکیبی بوت عالی خواهد بود.

۳- کت:

انتخاب کت اختیاری است. شلوار جین را می‌توان با کت اسپورت، کت تک یا کت رسمی پوشید. کت تک را از فیت گشاد و رنگ نزدیک به رنگ شلوار جین انتخاب نکنید. کت جین را هم با شلوار جین نپوشید.

انتخاب کت رسمی که قابل پوشیدن با شلوار جین باشد سخت است، برای این که شلوار جین تنها عضو غی ررسمی استایل شما نباشد به جای پیراهن رسمی از تیشرت استفاده کنید.

۴- اکسسوری‌ها:

یک کمربند و یک ساعت مچی می‌توانند اکسسوری‌هایی باشند که با ترکیب شلوار جین و بقیه لباس‌ها قابل استفاده هستند. می‌توانید از یک کراوات غیررسمی هم استفاده کنید. یک کمربند ساده تکرنگ غیررسمی مدل بافت انمی‌تواند انتخاب خوبی برای ترکیب با شلوار جین مردانه باشند.

شلوار جین مردانه نسبت به مدل‌های زنانه تنوع کمتری دارد، اما انتخاب درست آن روی خوش تیپی تاثیر زیادی می‌گذارد.

.

شلوار جین مردانه مناسب افراد لاغر

خیلی از مردان لاغر بر این باورند که باید لباس‌های گشاد بپوشند تا درشت به نظر برسند، اما این کاملا اشتباه است. لباس‌های گشاد روی بدن لاغر اندام‌ها زار می‌زنند. آقایان لاغر اندام باید شلوار جین مردانه‌ ای که فیت بدنشان باشد را انتخاب کنند. دو نوع از شلوار‌های جین مناسب افراد لاغر به ترتیب اولویت شلوار راسته و شلوار جذب هستند.

شلوار راسته:

شلوار راسته را اگر روی زمین پهن کنید بین بخش بالا و پایین آن تناسب دیده می‌شود. مثل اینکه یک خط صاف از بالای کمر شلوار تا پایین پای آن کشیده شده است. مردان لاغر اندام باید چنین شلواری انتخاب کنند تا بین بخش بالای زانو و پایین آن تناسب ایجاد کند و پاهایشان را چاق‌تر نشان دهد.

شلوار جذب:

استفاده از شلوار جین مردانه جذب یکی دیگر از گزینه‌های خوبی است که به کار مردان لاغر اندام می‌آید. شلوارهای جذب معمولا حرکت کردن را سخت می‌کنند، پس بهتر است در مراسم نیمه رسمی از آن‌ها استفاده کنید.

.

شلوار جین مردانه مناسب افراد با سایز متوسط

اگر گاهی باشگاه می‌روید، حواستان به غذا خوردنتان هست و یا سایز شما سایز M یا مدیوم است، فکر می‌کنید پوشیدن شلوار جذب مناسب شماست، اما اینطور نیست، شلوار راسته بهترین شلوار جین برای شماست.

.

شلوار جین مردانه مناسب افراد با سایز بزرگ

اگر استخوان‌بندی درشت یا اضافه وزن دارید معمولا شلوار جین مناسب خود را به راحتی پیدا نمی‌کنید. اگر جیب‌های پشت شلوار کوچک و به هم نزدیک باشند بهتر است. جین تیره انتخاب کنید یا مدلی را بپوشید که در عین تیرگی، سایه روشن داشته باشد، قسمت‌های سایه روی بخش‌های تو پر پا باشد و قسمت‌های روشن روی بخش‌های لاغرتر پا باشد بهتر است. این نوع شلوار به مردان کمک می‌کند اضافه وزن خود را پنهان کنند و متناسب به نظر برسند. مدل‌های راسته مناسب این دسته از مردان هم هستند.

اگر مناسب‌ترین شلوار جین را هم بپوشید اما بلوز یا پیراهن مناسبی انتخاب نکنید بی‌فایده است. مردانی که سایز بزرگ هستند اگر از سیستم لایه بندی استفاده کنند بهتر است. مثلاً اگر یک پیراهن لیمویی می‌پوشند روی آن یک ژاکت یا کت تک سرمه‌ای بپوشند. با این کار توجه کمتری به اضافه وزن آن‌ها جلب می ‌شود و افراد ناخودآگاه سرگرم دیدن لایه‌های لباس، یعنی پیراهن و کت می‌شوند. در ضمن کت تیره به جمع و جور نشان دادن آنها کمک می‌کند.

شلوار جین را می‌توانید با دو روش دستی و ماشینی بشویید. شلوارهای جین معمولاً از پنبه ساخته می‌شوند و اگر به صورت صحیح نگهداری شوند دوام بسیار بالایی دارند. شستشو نامناسب یکی از عواملی است که می‌تواند شلوار جین شما را خراب کند.

.

نگهداری و شستن شلوار جین

 

۱- به برچسب اطلاعات دقت کنید.

تمامی لباس های شما از هر جنسی که باشند دارای برچسب مراقبت است. این برچسب اصولا در بخش داخلی لباس شما نصب شده است. محتویات آن شامل تمامی نکات لازم برای شست و شو و نگهداری از آن لباس است. این نکات به صورت علامت هایی نمایش داده شده است. در واقع این تصاویر، علایم بین المللی هستند که در هر جایی از دنیا و در هر کشوری با هر زبانی به یک معنی هستند.
به عنوان اولین نکته بهتر است به این برچسب نگاهی بیندازید.

۲- آب گرم قاتل جین!

چه چیز بهتر از آب گرم برای ضد عفونی کردن لباس هایی که زمان زیادی را در خیابان های آلوده و پر از دود در رفت و آمد بودند. اما دست نگه دارید! این قاعده اصلا ایده جذابی برای شستن جین نیست.
دمای متعادل برای شستن آن ها دمایی کمتر از 40 درجه سانتیگراد در ماشین لباسشویی و دمایی تا 60 درجه سانتیگراد برای شست و شو با دست است. شستن شلوار جین مشکی با دمایی بیشتر از این سبب کم رنگ شدن آن می شود. از طرفی دمای زیاد آب باعث آب رفتگی لباس شما می شود.

۳- شوینده قوی ممنوع!

توصیه شده برای شستن شلوار لی از ملایم ترین شوینده موجود استفاده کنید.
حتی اگر چسب، رنگ یا هر نوع ماده غذایی روی لباس جین تان ریخته است اصلا به فکر استفاده از شوینده های قوی نباشید. برای از بین بردن هر لکه ای اصولی وجود دارد که بهتر است از راه خودش وارد شوید.

۴- نرمی را مهمان پارچه جین کنید.

اگر می خواهید لباس لی خود را خوشحال کنید، هنگام شستن آن از نرم کننده های لباس استفاده کنید. این کار باعث می شود اصطکاک پارچه کمتر شود. در نتیجه عمر لباس شما طولانی تر می شود. اما در استفاده از آن نیز زیاده روی نکنید.

۵- بهترین شوینده جین

برای شستن لباس های جین هرگز از پودر استفاد نکنید. زیرا ذرات پودر، زبر هستند و باعث سایش بیشتر پارچه و در نتیجه پوسیدگی بیشتر می شوند.
بهترین شوینده برای این قبیل لباس ها، مایع لباسشویی است. این شوینده نه تنها ساییدگی پارچه را به حداقل می رساند بلکه باعث نرم شدن پارچه نیز می شود.
در مواردی که مایع لباسشویی در دسترس نبود صابون را جایگزین آن کنید. در این حالت نیز صابون را به صورت مستقیم به لباس نزنید. ابتدا صابون را روی یک برس نرم بزنید سپس روی لباس به آرامی بکشید.

۶- جین و فقط جین!

اگر تصمیم به شست و شوی لباس جین دارید آن ها را به تنهایی بشورید. در واقع فرقی ندارد که برای شستن آن ها کدام روش را انتخاب می کنید؛ نکته مهم این است که لباس هایی از جنس دیگر را با جین نشورید. این کار به منظور جلوگیری از ترکیب شدن رنگ لباس ها و حفظ سلامت پارچه هاست.
همچنین سعی کنید به یکباره حجم زیادی لباس را با هم نشورید.

۷- بازه زمانی تعریف کنید.

شلوار جین به عنوان یکی از محبوب ترین انواع شلوار مردانه در آقایان است. در بهترین حالت حتی اگر به صورت روزمره از شلوار لی استفاده می کنید شستن آن حداکثر هر ماه دوبار  و حداقل هرماه یکبار کفایت می کند. در مواردی که در بعضی از روز های هفته آن را می پوشید بهتر است شستشوی آن را به هر ۳ ماه یکبار به تعویق بیندازید.
در نتیجه از شستن بیش از حد آن خودداری کنید. در بسیاری از موارد برای از بین بردن بوی بد، آب کشی ساده کفایت می کند.

۸- زیپ ها بسته دکمه ها باز!

بهترین حالت برای شستن انواع لباس جین این است که آن ها را پشت و رو کنید. زیرا هنگام شستشوی آن ها رنگدانه های داخل پارچه آزاد می شوند. با این کار شما یک گام به سمت حفظ رنگ برداشته اید.
علاوه بر پشت و رو کردن لباس بهتر است زیپ های لباس را ببندید. این کار باعث می شود دندانه های زیپ هنگام شستشو شکسته نشوند. از طرفی به حاشیه لباس گیر نمی کنند.
همچنین بهتر است دکمه های لباس را ببندید. با این کار از فشار احتمالی به دکمه و پارگی آن پیشگیری می کنید.

۹- گلیسرین برای جزئیات چرمی لباس

اگر بخش هایی از لباس شما از جنس چرم است بهتر است به آن گلیسرین بزنید. این ماده از ترک خوردن احتمالی هنگام شستن لباس جلوگیری می کند.

۱۰- کمربندها را باز کنید!

هر گونه وسیله تیز و زبر باعث ساییدگی لباس جین شما می شود. پس حتما به این نکته توجه داشته باشید که قبل از اقدام به شستشوی شلوار جین خود تمامی اکسسوری ها و جزییات شلوار خود را جدا کنید. کمربند نیز از مهم ترین اکسسوری های مردانه است که باید قبل از شستن شلوار، آن را جدا کنید.

.

۷ نکته مهم در نگهداری شلوار جین

  • اگر روی شلوار جین پارچه چرم کارشده باشد، برای پیشگیری از ترک شدن آن، از گلیسیرین استفاده کنید.
  • آویزان کردن شلوار جین و جلوگیری از چین و چروک
  • چین و چرک‌های شلوار لی را با دست صاف کنید.
  • از اتو کردن مستقیم شلوار ها جداً خودداری کنید.
  • از خشک کردن شلوار جین در زیر آفتاب مستقیم هم خودداری کنید. سعی کنید که در سایه و آویزان کردن در هوای آزاد شلوارهای جین را خشک‌کنید.
  • برای این‌که شلوار مانند اول دیده بشود، آن‌ها را درون یک کیسه پلاستیکی بگذارید و از فرسودگی، پاره شدن و رنگ پریدن جلوگیری کنید.
  • شلوار  لی یا جینی که در طول روز از آن استفاده کرده‌اید را با آب سرد قسمت زانوها را خیلی کم نمناک کنید. این کار باعث می‌شود قسمت‌های کش رفته در طول روزبه جای قبلی خود برگردند

.

منابع:

.https://www.digistyle.com
.https://fastmod.ir

- مطالب مرتبط -

«پوشاک و اکسسوری مردانه»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!