راهنمای ترازو فروشگاهی دیجیتال

در یک فروشگاه چه بزرگ و چه کوچک به یک سری از ابزار و وسایل نیاز خواهد بود تا بتوان به کمک آنها به مشتریان خدمات ارائه نمود و محصولاتی که مشتریان به دنبال آنها میگردند را به آنها فروخت. از قدیم الایام همیشه کاسبان و فروشنده ها از وسایل مختلفی برای تعیین وزن کالا و محصولات خود به هنگام فروش آنان استفاده می کردند؛ مثلا در گذشته های نه چندان دور، مغازه دارها از ترازوهای قدیمی با وزنه های سنگی استفاده می کردند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، ترازوهای فروشگاهی دیجیتالی روانه بازار شده است.

این ترازو که با دقت بسیار بالایی قادر است وزن کالاهایی که می بایست به صورت فله ای به فروش رسند را محاسبه می نماید میتواند به فروشندگان در فروش راحتتر محصولاتشان کمک نمایند.

.

ترازوی فروشگاهی چیست؟

عبارت ترازوی فروشگاهی ماهیت خود را در نام خود دارد، در واقع وسیله ای است که در فروشگاه ها برای سنجش وزن اجسام استفاده می شود. ترازو های جدید و هوشمند فروشگاهی متناسب با نیاز فروشگاه های مختلف مانند فروشگاه های مواد غذایی، سوپرمارکت ها، قنادی ها، فروشگاه های آجیل و حبوبات، میوه فروشی ها و … با امکانات و ویژگی های متفاوتی ساخته و طراحی می شوند.

ترازوی فروشگاهی بر حسب نیاز فروشگاه ها و خرده فروشی ها به دو دسته علمکدار و بدون علمک تقسیم می شوند. این ترازوها در ظرفیت های مختلف و با امکانات متفاوت در دسترس اند. از برخی امکانات این دستگاها می توان به قابلیت چاپ فاکتور فروش، اتصال به کامپیوتر، اتصال به بارکد خوان، شبکه شدن میان چندین ترازو، قابلیت تولید بارکد واقعی و… اشاره کرد. ترازوی فروشگاهی اغلب دارای دو نوع سینی تخت و لبه دار است و بیشتر از دو جنس استیل و پلاستیک فشرده ساخته شده است.

.

انواع ترازوهای فروشگاهی

مدل دو کفه ای

قدیمی ترین و به نوعی نوستالژی ترین ترازوهایی که ما در عمرمان دیده ایم، همین مدل از محصولات می باشند. این ترازوهای قدیمی در ساختار خود از دو کفه یا سینی برخوردار بوده که فروشندگان بر روی یک طرف آن ها جنس مورد نظر و در کفه دیگر سنگ هایی مشخص با اوزانی معین، قرار می دهند و اقدام به کشیدن وزن کالا می کنند.

ناگفته نماند تا دلتان بخواهد می توان به تعیین دقت اندازه گیری وزن این مدل از ترازوها ایراد گرفت؛ همچون: دستکاری فنر زیرین سینی ها و یا ایجاد وزن های جانبی بر روی سنگ های مخصوص این روش اندازه گیری!

.

ترازوی آویز

کوچکترین و سبک ترین نوع از ترازوهای فروشگاهی موجود در بازار می باشد. اغلب این مدل از ترازوها با باطری و یا حتی ممکن است بصورت شارژی کار کنند.اما با این حال هنوز هم می توان در بین دست فروشان و وانتی هایی که محصولات مختلف از جمله میوه جات را در کنار خیابان به فروش می رسانند، با مدل هایی مواجه شد که همچنان از وزنه های قدیمی در تعیین وزن استفاده می کنند.

.

ترازوی دیجیتالی

جدیدترین و دقیق ترین ترازوهای فروشگاهی موجود در بازار کشورمان می باشند. این مدل از وزن کش ها دارای انواع و اقسام مدل ها با قابلیت های گوناگون در طرح و رنگ و همچنین اندازه های گوناگون می باشند.

امروزه استفاده از این مدل ترازوها در هر مغازه و فروشگاهی که فروش محصولات آن با گرم و کیلوگرم سروکار دارد یک امر مهم و ضروری است که سبب جلب اعتماد مشتری نیز خواهد شد. از این مدل ترازوها در اکثر فروشگاه های کشورمان قطعا مشاهده کرده اید. این ترازوها می توانند تا چند ده کیلوگرم بار را با بیشتری دقت ممکنه اندازه گیری نمایند.

.

باسکول

بزرگترین و پر ظرفیت ترین ترازوها در کل دنیا هستند. البته برای بخش فروشگاه ها از مدل های سبک تر آنان استفاده می کنند. این مدل از محصولات قادر به تحمل وزن هایی تا چند صد کیلوگرم هستند و به همین خاطر بیشتر مناسب عمده فروشان و یا کارگاه های صنعتی بزرگ هستند.

.

ویژگی های ترازو فروشگاهی

زمان خرید ترازو فروشگاهی شما باید به خوبی ویژگی ها و نکاتی که در مورد خرید آنها وجود دارد را به خوب مورد بررسی قرار دهید تا بهترین و با کیفیت ترین آن را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. برخی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی هایی که این دستگاه دارد و شما باید از آنها اطلاع داشته باشید عبارت است از :

1 – اتصال به پرینتر

هر یک از انواع ترازو فروشگاهی دارای مدل های متنوعی می باشد که شما باید بر اساس نیاز خود یکی از آنها را خریداری کنید و مورد استفاده قرار دهید. اگر شما می خواهید در فروشگاه خود پس از خرید به مشتری فیش و فاکتور خریدش را ارائه دهید باید دقت داشته باشید که یک از انواع این وسیله را که به پرینتر نصب می شود را خریداری کنید.

2 – قابلیت ثبت قیمت و وزن به صورت همزمان

از آنجایی که سرعت کارها و راه انداخت کار مشتری در فروشگاه اهمیت بسیار زیادی دارد، باید زمان مشخص کردن قیمت کالا وزن آن هم به طور دقیق تعین شود. دستگاهی که شما برای اندازه گیری وزن کالاهای خود، محصولات خریداری شده تان را روی آن قرار می دهید باید دارای این قابلیت و یا ویژگی باشد. اگر ای ویژگی درون دستگاه وجود نداشته باشد بدون شک کارها با سرعت بالاتری پیش نمی رود و مشتریان زیادی در صف انتظار می مانند. برای خرید ترازو صنعتی به سایت مراجعه کنید.

3 – استفاده از برق و باتری

از دیگر ویژگی های که زمان خرید ترازو فروشگاهی باید به آن دقت داشته باشید این است که هم به برق متصل شود و هم دارای باطری باشد. زمانی که وسیله اندازه گیری شما به برق متصل باشد سریع کارها انجام می گردد و همچنین باتری درونی آن انرژی برق را در خود ذخیره می کند.

هر زمان که شما نمی توانستید از انرژی برق استفاده کنید قادر خواهید بود که انرژی باتری درون وسیله استفاده نمایید. در برخی از مواقع امکان دارد که برق فروشگاه قطع شود و در این صورت بهتر است که از انرژی باتری استفاده کنید.

4 – صفر کردن اتوماتیک

اینکه شما بتوانید دستگاه را به صورت اتوماتیک صفر کنید اهمیت بسیار زیادی دارد، چرا که روند کارها را سرعت می بخشد. ساعت و تاریخ زمانی که فاکتور فروش کالا به ثبت می رسد باید در آن درج گردد تا در صورتی که مشتری مشکلی در کالاهای خریداری شده خود مشاهده نمود آن را به فروشگاه ارائه دهد. شما می توانید ترازو فروشگاهی خود را در هر مدلی که می باشد به کامپیوتر خود متصل کنید و سیستم آن را برنامه ریزی نمایید تا وزن گیری آن دقیق تر و به صورت پیشرفته تر باشد.

.

نکات مهم هنگام خرید ترازو فروشگاهی

انتخاب نوع ترازو

اولین نکته در خصوص خرید ترازو فروشگاهی توجه به نوع آن است. برای این منظور ما در بخش قبلی شما را با انواع مختلفی از این مدل ترازوها آشنا کردیم و اکنون این شما هستید که باید با در نظر گرفتن میزان نیاز و همچنین نوع شغلی خود اقدام به خرید یک ترازوی خوب و ایده آل برای خود کنید.

ابعاد ترازو

حتما برای انتخاب ترازو فروشگاهی خود به ابعاد و اندازه محصول نیز توجه لازم را داشته باشید. بهتر است برای انتخاب دقیق تر خود، میزان فضایی که قرار است ترازویتان را بر روی آن بگذارید را در نظر بگیرید.

وزن و جنس بدنه محصول

مورد مهم بعدی در هنگام خرید و انتخاب ترازوی فروشگاهی مربوط به وزن و جنس بدنه محصول می شود. امروزه اغلب ترازوهای این چنینی از جنس پلاستیک فشرده شده طراحی و تولید می شوند تا کمترین تاثیر را بر روی وزن نهایی ترازوها از خود بگذارند.

این جنس باعث می شود محصول به اندازه کافی مقاوم باشد و همچنین از اضافه وزن آن جلوگیری کرده و وزن محصول بسیار ایده آل شود. با تمام این ها همواره توصیه می کنیم که به وزن ترازوی خود نیز توجه لازم را داشته باشید.

حداکثر وزن قابل تحمل

شاید بتوان گفت حداکثر قابلیت تحمل وزن یکی از مهمترین ویژگی های یک ترازوی فروشگاهی است که شما باید با توجه صنف کاری خود و اوزانی که در طول ساعات کاری تان با آن ها سروکار خواهید داشت، اقدام به خرید ترازویی با قابلیت تحمل وزن محصولاتتان نمایید.

به عنوان مثال، اگر مغازه میوه فروشی دارید، هنگام توزین هندوانه ای که وزن آن بیش از میوه های دیگر است، بهتر است ترازو فروشگاهی را انتخاب کنید که بتواند به راحتی اجسام و محصولات بلند را بدون هیچ مشکلی با ترازو وزن کند.

میزان دقت دستگاه

بدون هیچ تعارفی اگر شما بهترین ترازوی جهان را از همه نظر داشته باشید و تنها عیب دستگاه شما عدم وجود دقت اندازه گیری مناسب در آن باشد، خیلی زود در کارتان به مشکل بر خواهید خورد! پس حتما متناسب با زمینه شغلی خود اقدام به خرید ترازویی نمایید که از بازه دقت اندازه گیری مناسبی برخوردار باشد. امروزه دستگاه هایی در بازار موجود است که از دقت اندازه گیری یک گرمی برخوردارند.

سینی ترازو

اگر مدل انتخابی شما از نوع ترازوهای آویز باشد که هیچ اما اگر قصد خرید ترازوی دیجیتالی و یا حتی باسکول را برای شغل و حیطه کاری خود کرده اید، حتما باید به نوع سینی (تخت یا لبه دار بودن) و همچنین اندازه آن توجه داشته باشید تا عمل اندازه گیری برایتان سهل و آسان گردد.

صفحه نمایش

امروزه همه ترازوهای فروشگاهی در هر نوع و با هر مدل و ساخت هر برند و کمپانی که باشند یقینا از یک صفحه نمایشگر LCD مانند بر روی خود چه بصورت کوچک و بصورت بزرگ برخوردار هستند. حواستان را جمع کنید که صفحه نمایشگر شاید ظاهر ترازویتان را مجلل کرده باشد اما کیفیت کارایی آن برایتان شرط است! پس حتما به میزان کوچکی یا بزرگی اعداد، کیفیت نمایش آنان، تعداد ارقام قابل نمایش و همچنین قسمت های درج شده برای مشخص کردن قیمت واحد، قیمت کل و وزن نهایی محصول بر روی صفحه نمایش ترازوی خود توجه داشته باشید.

میزان مصرف انرژی

اصولا یک ترازوی دیجیتالی بصورت مستقیم و با برق شهری کار می کند که البته در صورت تمایل شما می توان در بازار با محصولاتی نیز مواجه شد که با باطری های قلمی و نیم قلمی کار می کنند. به هر حال، اگر قرار است بصورت شبانه روزی ترازوی فروشگاهی شما فعال باشد و کار کند، بهتر است رده مصرف انرژی آن بسیار پایین باشد تا موجب صدور قبض های سنگین برق برای مغازه و غرفه تان نشود.

امکانات جانبی

یک ترازو فروشگاهی دیجیتالی می تواند از انواع و اقسام امکانات جانبی در زمینه های محاسباتی، چاپ فاکتور خرید، بلندگو داشتن، صفحه کلید لمسی، حافظه داخلی، قابلیت تنظیم دقت اندازه گیری، بارکد خوانی، امکان اتصال به کشوی پول، برخورداری از درگاه های مختلف اتصال کننده و … دارا باشد که قطعا وجود هر یک از این امکانات جانبی بر روی ترازوهای فروشگاهی، قیمت فروش آنان را تحت تاثیر قرار می دهد.

قیمت ترازو فروشگاهی

عوامل متعدد و تخصصی زیادی می توانند بر روی قیمت ترازو فروشگاهی تاثیر بگذارند که با توجه به قدرت وزن کردن و کیفیت ساخت تعیین می شود. اکنون این شما هستید که باید متناسب با زمینه شغلی و همچنین نوع نیازتان اقدام به خرید یک کدام از این ترازوهای مناسب محیط های کسب و کار و فروشگاهی نمایید. یادتان باشد یک ترازو قلب تپنده یک فروشگاه است، پس در انتخاب خود نهایت دقت را به خرج دهید و سعی کنید با خرید محصول خود از فروشگاه های معتبر، کیفیت آن را تضمین نمایید.

.

روش نگهداری از ترازو فروشگاهی

  • همیشه به حداکثر وزنی که دستگاه قادر به اندازه گیری آن است، توجه داشته باشید. نباید وزن بالاتر از این مقدار را با آن دستگاه اندازه گیری کنید زیرا دستگاه آسیب جدی می بیند.
  • ترازو را در جایی قرار دهید که امکان افتادن و سقوط کردن آن وجود نداشته باشد. در صورتی که ترازو از روی میز به روی زمین سقوط کند کارایی خود را از دست می دهد.
  • ترازو یک وسیله الکترونیکی است و بیشترین دلیل خرابی در این وسایل قطع و نوسان برق است به همین دلیل حتما برای جلوگیری از شک به دستگاه از محافظ ولتاژ استفاده کنید.
  • از وزن کردن موادی که حالت مایع و آبکی دارند با این ترازو خودداری کنید. زیرا نشت کردن مایع به درون قسمت های الکترونیکی به دستگاه شما آسیب جدی وارد می کند.
  • هر چند روز یکبار سطح کفه ترازو را با دقت با یک پارچه تمیز تمیز کنید. این کار از ورود گرد و خاک و آلودگی به داخل دستگاه جلوگیری می کند و سبب طول عمر بیشتر دستگاه می شود.

.
منبع: https://www.totikala.ir

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!