کاوش در آسمان شب همیشه یکی از مهیج ترین و سرگرم کننده ترین تفریحات بشر از گذشته های بسیار دور تا به امروز بوده است. در آسمان چیزهای زیادی وجود دارد که شما می توانید حتی بدون داشتن ابزار مناسب کیهان نوردی؛ یعنی تلکسوپ نیز آن ها را با چشمان غیر مسلح خود نظاره کنید و حسابی لذت ببرید. اما خوب گاهی اوقات نیاز است برای تماشای یک رویداد آسمانی حتما از وسیله ای به اسم تلسکوپ استفاده نمایید و با خرید تلکسوپ مناسبِ خود، حسابی از تماشای تغییر و تحولات آسمانی به وجد بیایید. پس اگر شما نیز علاقه مند به خرید یک تلسکوپ عالی برای خودتان هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

.

نکات مهم هنگام خرید تلسکوپ

میزان بزرگنمایی: متاسفانه بخش زیادی از خریداران تلسکوپ در بازارهای داخلی کشورمان بیش از اندازه به میزان بزرگنمایی یک تلکسوپ بها داده و تمام دقت خود را خرج تهیه کردن تلسکوپی می کنند که از قابلیت بزرگنمایی اجرام آسمانی تا حد بسیار زیادی برخوردار باشد! این یک باور کاملا اشتباه و غلط است؛ در این یک تلسکوپ باید بتواند از قابلیت های بزرگتر نمودن تصاویر و زاویه دیدِ خود برخوردار باشد، هیچ شکی نیست اما یادتان باشد که بزرگنمایی یک تلسکوپ را به راحتی و با خرید یک چشمی که در قسمت جلویی این محصول نصب و سبب رفع این نقص برای محصول مورد نظر شما می شود، می توان بطور تمام و کمال مرتفع کرد.

قدرت تفکیک پذیری: یکی از مهمترین مواردی که حتما باید در هنگام خرید یک تلسکوپ به آن توجه داشته باشید، قدرت تفکیک پذیری آن است. در حقیقت شما با در اختیار داشتن یک تلسکوپ قوی در بخش تفکیک پذیری آن، موفق به تماشای تصاویری خواهید شد که با چشم غیر مسلح و حتی در صورت استفاده از آسمان نگارهای بی کیفیت نیز امکان پذیر نخواهد بود. ناگفته نماند که میزان باز شدگی دهانه تلسکوپ در ارتباط مستقیمی با توان و قدرت تفکیک پذیری آن دارد.

جمع آوری نور: همیشه یادتان باشد شما برای این به دنبال یک تلسکوپ مناسب و با کیفیت هستید که بتوانید در تاریکی آسمان شب، موفق به تماشای پدیده های کیهانی و اجرام آسمانی شوید! در حقیقت مهمترین ویژگی این نوع از محصولات کیهان نوردی نیز همین است که باید با استفاده از آینه ها و عدسی هایی که در داخل آنان به کار بسته شده است، نور های معطوف در نقطه دیدرس شما را جمع آوری نموده و سبب روشن تر شدن آن نقطه پیش چشمان شما شوند. فراموش نکنید که هر چه قطر عدسی و آینه به کار رفته در ساخت تلسکوپ بزرگتر باشد، آن تلسکوپ از توانایی بالاتری برای جمع آوری نور در صحنه مورد نظرتان برخوردار است.

قیمت تلسکوپ: همیشه یادتان باشد در بازار فروش تلسکوپ ها هم می توانید با محصولاتی ارزان قیمت مواجه شوید و هم گرانقیمت! دنیای تلسکوپ ها روز به روز در حال پیشرفت و توسعه می باشد و در این بین تنها کسانی می توانند از جدیدترین تلسکوپ ها استفاده کنند که درس رصد آسمانی را خوانده و به نوعی حرفه اصلی آنان، مطالعه در کیهان است. پس پیشنهاد می کنیم اگر شما خیلی اهل تماشای همیشگی آسمان نیستید و تنها می خواهید هر از چند گاهی با وسیله مناسبی به نظاره آسمان شهرتان بنشینید، فارغ از قیمت تلسکوپ، از ابزارهایی استفاده نمایید که بیشترین استفاده را می توانند برای شما عزیزان به همراه داشته باشند.