راهنمای کلاه مردانه

کلاه یکی از اکسسوری های محبوب آقایان  می باشد که امرزه تنوع زیادی در بازار دارد. چه هوا گرم باشد چه سرد، کلاه از شما در برابر سرما و نور خورشید حافظت می‌کند و همزمان تنوع و زیبایی در پوشش شما ایجاد خواهد کرد. شاید شما هم هنگام خرید کلاه برای خودتان به دلیل تنوع زیاد کلاه های موجود در بازار کمی گیج شده باشید اما اصلا جای نگرانی نیست، امروز ما راهنمای خرید انواع کلاه و نحوه ی انتخاب آن را برای شما آماده کرده ایم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

.

انواع کلاه مردانه را بشناسید!

1- کلاه کپ (کلاه لبه دار)

کلاه مردانه مدل بیس بال یا کلاه لبه دار پس از استفاده توسط هواداران تیم یانکیز در دهه 1990 میلادی بسیار محبوبیت یافت. این کلاه توسط همه اقشار مردم در تمام جهان استفاده می‌شود ولی هواداران تیم‌های بیسبال و کودکان طرفداران پروپاقرص این نوع کلاه هستند. این کلاه به مرور زمان با فرهنگ مردم و همچنین موسیقی آمیخته شد و الان به عنوان نماد طرفداران آهنگ های زیرزمینی نیز هست.

در پشت این کلاه نواری (بندی، کش دار، سگک دار) وجود دارد که قابلیت تنظیم شدن دارد و همین قابلیت سبب راحتی استفاده در انداره‌ های مختلف شده است. کلاه بیسبال پشت باز تفاوتی که با کلاه بیسبال دارد لبه منحنی محکم تری دارد و تغییر شکل نمی دهد. نحوه ی پوشیدن آن متفاوت است و سلیقه ای ولی استایل های خاصی برای پوشیدن آن نیز وجود دارد.

استفاده از این کلاه برای شما استایل ساده ای را رقم خواهد زد. این کلاه از جنس نخ یا برزنت ساخته می‌شود. در لبه آن اندکی انحنا مشاهده می‌شود. مانند کلاه بیسبال پشت باز در این مدل هم نوار انعطاف پذیری در پشت کلاه قرار داده شده که استفاده از کلاه را برای هر اندازه ای ممکن می‌کند. این کلاه بیشتر با استایل‌های اسپورت و لوکس ست می‌شود.

.

2- کلاه شاپو (کلاه داربی)

این نوع کلاه یکی از معروف ترین فاکتورهای استایل انگلیسی می‌باشد. کلاه شاپو ساختاری سفت، نمدی با لبه ی نازک دارد. مدل کلاه شاپو به صورتی است که لبه ی کلاه به سمت بالا خمیدگی دارد و در قسمت دور کلاه ربان مشکی کار شده و در قسمت بالای کلاه شکل گودی خاصی ایجاد شده است. این کلاه مورد استفاده همه افراد جامعه مخصوصا افراد طبقه ضعیف و متوسط جامعه و قشرکارگر است. کت چهار دکمه، شلوار پارچه ای و کفش‌های مجلسی به همراه کلاه شاپو استایل مناسبی برای شما می‌سازد.

استفاده از رنگ های جیغ و خیلی روشن همراه با کلاه شاپو اصلا توصیه نمی شود. برای خلق کردن یک تیپ منحصر بفرد، شیک و جذاب استفاده از کلاه های شاپو با رنگ های خنثی مثل طوسی روشن، نوک مدادی، خاکستری، مشکی مات یا براق گزینه هایی بهتر می باشد. زیرا که استفاده این رنگ ها یک تیپ شخصیتی جذاب میسازد.

معمولا در فصل های مختلف سال جنس کلاه های شاپویی که در بازار نیز موجود است متفاوت می باشد به طور مثال در فصل زمستان کلاه شاپو هایی معمولا مورد استفاده قرار می گیرد که از جنس پشم و کمی ضخیم تر تهیه شده است. در فصل های گرم سال و خنک کلاه شاپو های حصیری و مدل های پارچه ای نیز مورد محبوبیت قرار می گیرد.

اگر صورت شما کمی کشیده به نظر می رسد می توانید روی کلاه شاپو هایی که از لبه ی کوتاهی برخوردار هستند تمرکز کنید و معمولا کلاه شاپو هایی که دارای لبه ی بلندتری هستند، مناسب صورت های گرد و کوچک می باشد. انتخاب در بلندی ارتفاع کلاه به صورت سلیقه ای می باشد و هر مدلی را که بیشتر دوست دارید را می توانید انتخاب کنید.

 

.

3- کلاه مردانه مدل تخت (فلت)

این مدل از کلاه که زمانی نظافتچی دودکش‌ها و کشاورزان از آن استفاده می‌کردند، امروزه بین سلبریتی‌ها و شخصیت‌های تلویزیونی بسیار محبوب شده است هر چند که گذشته مورد توجه ای ندارد. کلاه مردانه مدل تخت معمولا از پشم، پشم و نخ، و نخ ساخته می‌شود. داخل این کلاه‌های لبه گرد به شکل آستردوزی دوخته میشود که به منظور گرما و راحتی بیشتر است. استایل با این کلاه هنگامی است که با تیپ شیک و راحتی ست شوند.

 

.

5) کلاه بینی مردانه (لوبیایی)

این نوع کلاه اولین بار توسط کارگرانی که در شرایط آب و هوایی سخت کار می کردند، محبوبیت قابل توجهی در ایالات متحده به دست آوردند. آن ها قبلاً از این کلاه ها استفاده می کردند تا از سرماخوردگی جلوگیری کنند. به زبان ساده، کلاه لوبیایی یک کلاه بدون لبه است که ممکن است دارای روکش باشد یا نباشد. آن ها از مواد مختلفی ازجمله ابریشم، چرم، نمد و پارچه ساخته می شوند. این کلاه با اغلب استایل‌ها ست می‌شود و به سادگی یک استایل روزمره را به یک استایل جذاب و خاص تبدیل می‌کند.

کلاه بینی مردانه سر شما را گرم نگه میدارد و زیبایی استایل شما را دوچندان می‌کند. تنوع این کلاه بسیار زیاد و از انواع ضخیم و پشمی زمستانی تا انواع شل و آویزان برای فصل بهار گسترده است. بهتر است انواع نازک با رنگ‌های سرمه ای یا خاکستری را خریداری کنید تا بتوانید بیشتر از آن استفاده کنید. با اینکه این کلاه مخصوص فصل سرد است امل جزو اکسسوری های مد روز قرار گرفته که در فصول گرم هم استفاده می شود.

 

.

5) کلاه خبرنگاری مردانه

این نوع کلاه در سال های ۱۹۱۰ تا ۱۹۲۰ بود که در میان مردم سطح متوسط پوشیدن این کلاه رواج داشت. این کلاه دیگر مخصوص کارگران نبود و هر کسی از کشاورز تا کشتی ران آن را به سر می کرد. امروز شما این کلاه را بر سر بازیگران مشهور هالیوود هم می بینید. شکل این کلاه مانند کلاه تخت معمولی بوده و حدود شش تا هشت تکه نوار پارچه ای و یک دکمه در بالای کلاه وجود دارد که جلوی کلاه را به لبه ی آن متصل می‌کند.

.

6) کلاه مردانه مدل فدورا

کلاه مردانه فدورا کلاهی است که بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و از زمان عرضه ی آن به بازار زمان زیادی می‌گذرد. کلاه فدورا در دهه ی 1920 تا 1950 بیشتر مورد استفاده گانگستر‌ها قرار می‌گرفت از سال 2000 به تدریج در میان هیپستر‌ها محبوبیت یافت، و از این نظر فراوان ترین اکسسوری برای مردان بوده است.

این کلاه مناسب برای فصل های گرم سال می باشد. مزیت خوب دیگر این نوع کلاه را به می توان به سبک بودن وزن آن اشاره کرد و به این جهت طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. در سالیان اخیر این کلاه نمدی مجددا به دنیای مد عرضه شده و دارای لبه سفت و محکمی می‌باشد. در بازار کلاه فدورا رنگ‌ها و انداره‌های متنوعی دارد اما رنگ‌های خنثی با انداره متوسط  برای استفاده توصیه می‌شود.

 

.

7) کلاه مردانه مدل پاناما

کلاه پاناما یک کلاه حصیری لبه دار که منشآ آن کشور اکوادور است و می‌توانید در روزهای تابستان و نیز در سواحل و مناطق استوایی از این کلاه استفاده کنید. این نوع کلاه بهترین انتخاب برای زمانی است که می‌خواهید به ساحل بروید. پوشیدن یک بلوز سفید لنین برای ست با این کلاه استایل جذابی برای شما رقم میزند. این کلاه برای هوای آفتابی تولید شده و استفاده از آن برای زمستان مناسب نیست.

این یک کلاه تابستانی است و معمولا با استایل ایتالیایی ها منطبق است که لباس های راه راه مردانه می پوشند و جنس های مختلف آن در بازار موجود است .کلاه پاناما معمولاً به رنگ های روشن و مخصوصاً سفید دیده می شود و لبه پهنی دارد که دور تا دور آن را می گیرد. کلاه پاناما در سال ۱۸۳۰ ساخته شد.

 

.

8) کلاه گوش گیر مردانه

این نوع کلاه چرم گوسفندی است و در شکل لبه‌هایی از چرم قرار گرفته در انواع مختلف خز موجود است. اگر قصد خرید لباس زمستانی دارید حتما کلا رو گوشی را در لیست خرید خود قرار دهید. این کلاه در مدل‌هایی که بعد به بازار عرضه شد جنس‌هایی مثل پشم، مخمل کبریتی و انواع پارچه‌های ضد آب را نیز به طراحی اضافه شد که برای ماجراجویی و گردش و تفریح کاربرد دارد. برای ست این کلاه پوشیدن یک بلوز فلانل و شلوار جین آبی استایل مناسبی برای شما می‌سازند.

 

.

9) کلاه حصیری مردانه

این نوع کلاه بسیار مناسب روزهای تابستانی و به ویژه پیاده روی های ساحلی است. این کلاه که اغلب از حصیر ساخته می شود، شباهت زیادی به کلاه پاناما و فدورا دارد، اما از آن سبکتر و خنک تر است.

تصور کنید تو یه روز گرم آفتابی با خوانواده یا دوستان می زنید بیرون، چیزی که بیشتر از همه حسرتشو می خورید، یه کلاه حصیری زیبا و سبک هست. یه کلاه که هم در جمع خانواده و دوستان شما رو خاص می کنه و هم بعد از یک روز زیبا، شما رو از آفتاب سوختگی نجات میده.

 

.

10) کلاه عرقچین

عرقچین نوعی کلاه سنتی است از جنس نخ یا ابریشم که مسلمانان بر سر می گذارند که به آن توبی نیز گفته می‌شود و زیر دستار پوشیده می‌شود؛ و پیش از این کاسبان و روحانی ها آنرا زیر کلاه می‌پوشیدند. عرقچین گرچه پوشاننده تمام بدن نیست اما در ردیف جامه‌ها بشمار می‌رود؛ و از سنت‌های قدیمی و اسلامی پوشانیدن سر می‌باشد.

 

.

انتخاب کلاه بر اساس فرم صورتتان:

  • اگر فرم صورت شما بیشتر به شبیه فرم مربعی است، یعنی عرض پیشانی با چانه تقریبا برابری می‌کند بهتر است سراغ کلاه‌هایی با لبه گردتر بروید که تناسب را در صورت شما به وجود می‌آورد. کلاه مستطیلی شکل و زاویه‌دار برای شما مناسب نیست، چراکه بیشتر روی زوایای صورت شما تاکید می‌کند. مدل کلاه مردانه با لبه پهن‌تر می‌تواند کمی صورت شما را باریک‌تر نشان دهد و فرم کلی آن را گرد کند. کلاه‌های لبه دار یا کلاه نمدی و همچنین کپ و کلاه بیسبال برای فرم صورت شما مناسب‌ترین انتخاب‌ها هستند.
  • اگر فرم صورت شما بیضی شکل و کشیده است، احتمالا به کلاهی نیاز خواهید داشت که کمی صورت شما را کوتاه‌تر نشان داده و کشیدگی آن را کم کند، اما اگر لبه کلاهی که انتخاب می‌کنید بیش از حد باریک باشد در این صورت چهره شما کشیده‌تر هم به نظر می‌رسد. بنابراین برای صورت بیضی شکل شما تقریبا بیشتر مدل‌های کلاه مناسب هستند به غیر از مدل‌هایی که لبه‌های خیلی باریک دارند. کلاه شاپو با لبه متوسط و البته بلندی کم برای صورتتان مناسب است و البته بهتر است سراغ کلاه‌هایی مانند کپ یا کلاه بیسبال نروید.
  • اگر مدل صورت شما خیلی گرد به نظر می‌رسد، می‌توان گفت صورت کوتاهی داشته و به کمی کشیدگی نیاز دارید و لازم است که کمی فرم صورتتان کشیده‌تر به نظر برسد. از کلاه‌هایی که تاج بلندی دارند دوری کنید، این کلاه‌ها باعث می‌شود کوتاهی فرم صورت شما بیشتر به چشم بیاید. به جای آن سراغ کلاه‌های با تاج کوتاه بروید که برای فرم صورت شما می‌تواند مناسب‌تر بوده و گردی صورتتان را زیباتر و خوش‌فرم‌تر نشان دهد.
  • اگر صورت شما فرم گردی داشته و چانه و پیشانیتان نسبت به گونه‌ها کوچک‌تر به نظر می‌رسد، کلاهی با تاج متوسط برای شما مناسب است. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که کلاه شما باید لبه باریک‌تری داشته باشد. چنین کلاهی فرم صورت شما را متعادل‌تر نشان می‌دهد. برای آنکه یک کلاه بافتنی مردانه انتخاب کنید یا کلاه شاپو برای داشتن تیپ نیمه رسمی بخرید.

.
منابع:
.bestshoes.blog.ir

- مطالب مرتبط -

«پوشاک و اکسسوری مردانه»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!