راهنمای شال گردن مردانه

چگونه شال گردن مردانه خوب انتخاب کنیم؟

به‌طور خلاصه، شال گردن یک مستطیل ساده از پارچه یا بافتنی است. بااین‌حال بیشتر مردان در مورد چگونگی پوشیدن درست آن گیج شده‌اند و بسیاری از پوشیدن شال گردن احساس خوبی ندارند. درصورتی‌که پوشیدن شال گردن کار سختی نیست.

.

کدام رنگ‌ها را برای شال گردن خود انتخاب کنید؟

هنگام انتخاب رنگ شال گردن توصیه می‌کنیم ابتدا رنگ‌هایی را انتخاب کنید که ب ارنگ چهره شما سازگار باشد. رنگ روسری شما نیز باید متناسب با لباس شما باشد. قبل از خرید روسری توصیه می‌شود که رنگ‌های مد آن لحظه را در نظر بگیرید. بااین‌حال، برای داشتن کاربرد بیشتر، رنگ‌های خنثی مانند سیاه ، سفید ، خاکستری ، بژ یا قهوه‌ای را انتخاب کنید. این‌ها از انواع رنگ‌ها هستند که به‌طورکلی با تمام لباس‌ها و همه رنگ پوست سازگار است.

.

جزئیات برای خرید شال گردن

  • وضعیت پارچه
  • خوب بودن پارچه
  • بافتنی یا قلاب‌بافی
  • بررسی کنید که درزهای پارچه خیلی شل یا خیلی سفت نیستند.
  • بررسی کنید که آیا تمام درزها به‌خوبی دوخته‌شده‌اند یا نه؟

.

نوع ساخت شال گردن

اصطلاحات زیادی برای شال گردن‌ها وجود دارد. شال باندان ، شال سر ، شال مربع ، شال دایره‌ای ، شال نازک و غیره.عرض شال گردن باید از 6 تا 14 اینچ ، طول آن از 50 تا 90 اینچ باشد ، اگرچه یک مرد با قد متوسط باید شال گردنی حداقل 60 اینچ داشته باشد و یک مرد قدبلندتر باید به دنبال یک شال 70 اینچی باشد.

.

انواع پارچه شال گردن

برای انتخاب پارچه شال گردن خود در ابتدا فصل را در نظر بگیرید. برای راحتی انتخاب پارچه‌های سبک در تابستان مناسب است. حتی اگر روسری کاملاً متناسب بالباس شما باشد ، اگر پارچه آن با فصل مطابقت نداشته باشد راحت نخواهید بود.

ترمه

ترمه در تماس با پوست به نرمی پشم است. این‌یک فیبر 100٪ طبیعی است ، بنابراین هیچ خطری برای پوست حتی حساس‌ترین آن ایجاد نمی‌کند. ترمه از دید بسیاری افراد لوکس است. همچنین عایق است و از سرما و باد محافظت می‌کند. بنابراین ترمه یک ماده ایدئال برای زمستان است.
جالب است بدانید که این ماده همچنین از گرما محافظت می‌کند و آن را به ماده‌ای عالی برای شال در تابستان تبدیل می‌کند. در مورد نگهداری ، توصیه می‌شود آن را با دست بشویید تا کمتر به آن آسیب برسانید.

ابریشم

ابریشم یک فیبر طبیعی بسیار نرم و لطیف است. این‌یکی از لوکس‌ترین مواد شال گردن است.ابریشم سبک از گرما محافظت می‌کند. بنابراین این ماده شال گردن است که می‌تواند هم در تابستان و هم در زمستان اهمیت پیدا کند. در مورد نگهداری، توصیه می‌شود که یک شال ابریشمی را با دست و با دقت بشویید.

پشم

پشم ماده‌ای بسیار مقاوم در برابر سرما است. این پارچه قادر است از باد و سرما محافظت کند. در مورد نگهداری آن باید مراقب باشید که بافت آن را خراب نکنید. برای اطمینان از دوام شال گردن ، پشم را در دمای پایین بشویید و ترجیحاً آن را با دست بشویید. علاوه بر این ، پشم ماده‌ای است که گردوغبار را حفظ نمی‌کند و کثیف نمی‌شود. بنابراین نیازی نیست آن را خیلی بشویید.

ویسکوز (لیون)

ویسکوز ، که به آن لیون نیز گفته می‌شود، یک ابریشم مصنوعی است. بنابراین یک ماده نیمه‌طبیعی و نیمه مصنوعی است. ویسکوز بسیار زیبا است و لمس آن بسیار نرم است. این ماده جاذب خوبی است که می‌تواند در زمستان کاملاً شما را از سرما محافظت کند. وقتی نوبت به تعمیر و نگهداری می‌رسد، می‌توانید شال گردن ویسکوز را هم با ماشین لباسشویی و هم با دست اما در دمای نسبتاً پایین بشویید. بااین‌حال ، لازم به یادآوری است که ویسکوز به‌راحتی چروک می‌شود. بنابراین باید آن را با دقت اتو کنید.

پنبه

پنبه یک فیبر طبیعی نرم و بسیار سالم است. این بهترین ماده برای افرادی است که پوست حساس دارند. پنبه یک ماده عایق است. در طول زمستان ، یک روسری نخی شما را گرم نگه می‌دارد ، درحالی‌که در تابستان از گرما محافظت می‌کند. بنابراین پنبه ماده‌ای توصیه‌شده برای تمام فصول و انواع افراد است.

کتان

کتان ماده‌ای بسیار دلپذیر برای لمس است. این‌یکی از منسوجات بسیار قدیمی است که ارزش قابل‌توجهی برای طبیعت دارد. کتان یک ماده عایق و بسیار جاذب است. بنابراین ، این ماده هم برای تابستان و هم برای زمستان ایدئال است. نگهداری کتان بسیار آسان است ، به‌سختی چین می‌خورد و در برابر شستشو بسیار مقاوم است. علاوه بر این کتان یک ماده ضد حساسیت است و بنابراین هیچ تحریکی ایجاد نمی‌کند ، این‌یکی از مزیت‌های آن است.

مودال

مودال یک فیبر طبیعی بسیار ریز است ، حتی از پنبه نیز ریزتر است. این ماده بسیار نرم و سبک است و احساس راحتی را در شما ایجاد می‌کند. حالت رطوبت را جذب می‌کند ، اما وقتی آن را لمس می‌کنید احساس خیس را متوجه نمی‌شوید. بنابراین ، این ماده ایدئال برای دوره‌های موج گرما است.

.

انتخاب شال گردن مردانه زمستانی

برای شال گردن‌های زمستانی ، از پارچه‌هایی با سطح نرم استفاده کنید. اگر به دنبال یک شال گردن برای محافظت از آب‌وهوای گرم هستید، پارچه‌های کتانی و پنبه سبک مانند برخی از مواد مصنوعی که به‌طور خاص برای این منظور طراحی‌شده‌اند بسیار مناسب هستند.پیشنهاد می کنیم راهنمای خرید مانتو زمستانی را از دست ندهید.

بیشتر شال گردن‌های موجود در بازار برای بانوان ساخته‌شده‌اند. بنابراین تعداد کمی از آن‌ها مختص مردان است و به همین علت ممکن است پیدا کردن شال گردن مردانه سخت است. به همین دلیل است که ممکن است شما به‌جای شال گردن مردانه، نوع زنانه آن را خریداری کنید.هرگونه شال گردن با چاپ حیوانات ، صورتی روشن ، سرخابی و آبی براق از انواع شال گردن زنانه هستند.

.

انتخاب پارچه شال گردن مردانه

اگر به دنبال یک شال گردن مادام‌العمر هستید ، بهتراست از پارچه‌های طبیعی مانند پشم و ترمه استفاده کنید. پشم گرم و قابل‌تجزیه است.

.

رنگ شال گردن مردانه

وقتی صحبت از شال گردن زمستانی است هیچ رنگ درست یا غلطی وجود ندارد و کاملاً سلیقه‌ای است. اما همانند پارچه‌های دیگر، اگر به دنبال شال گردنی هستید که به همه لباس‌هایتان بیاید، یکرنگ خنثی هوشمندانه‌ترین انتخاب است.
هابل توصیه می‌کند: “بدون اینکه بخواهید خسته‌کننده به نظر برسید ، روی رنگ‌های سیاه ، نارنجی ، شتری یا خاکستری سرمایه‌گذاری کنید.” “این‌ها رنگ‌های کلاسیک هستند که می‌توانند با هر لباسی ست شوند.”

در انتخاب شال گردن مناسب رنگ آن بسیار مهم خواهد بود. اگر قصد دارید از شال گردن در محیط‌های رسمی استفاده کنید بهتر است از شال‌هایی بارنگ‌های تیره و بدون طرح استفاده کنید. اگر قصد دارید از شال گردن در محیط‌های عمومی استفاده کنید می‌توانید از شال‌هایی با رنگ‌های روشن و طرح‌های متنوع استفاده کنید.

.

انتخاب جنس الیاف

قبل از هر چیزی به جنس الیاف شال گردن توجه داشته باشید، البته شما باید به آب‌وهوا و محل زندگی‌تان نیز توجه داشته باشید. براین اساس شال گردن‌ها به دودسته نازک وضخیم تقسیم می‌شوند. معمولاً شال گردن‌های ضخیم از جنس پتو مناسب فصل زمستان هستند. و شال‌هایی که از جنس ابریشم و پارچه کشمیر هستند بیشتر برای فصل پاییز استفاده می‌شوند، که البته نسبت گران‌قیمت‌تر از باقی شال گردن‌ها خواهند بود.

.

انواع سبک شال گردن‌های زمستانی

در ادامه با ما در انتخاب شال گردن مردانه و انواع سبک ها همراه باشید.

شال گردن‌های روزمره

اگر شما می‌خواهید یک شال گردن که به‌اندازه کافی برای پوشیدن کاربردی باشد با هر طرحی از پالتو ست باشند، از پارچه‌هایی با رنگ خنثی، و پارچه‌هایی که بدن شما را گرم نگه می‌دارد اما عرق نمی‌کند استفاده کنید.به دنبال چیزی باشید که 100 درصد از پشم ساخته‌شده باشد.

شال گردن‌های بزرگ

حرف مردم را باور نکنید ، اندازه مهم است. یک روسری کاملاً کوتاه و نازک به درد شما نمی‌خورد اما روسری پهن به سبک پتو برای همیشه کاربردی خواهد بود. با سایه خنثی یا چاپ کلاسیک بخرید و یک روسری روزمره درخشان ایجاد کنید.

شال گردن‌های طرح دار

درست مانند کت‌وشلوار ، یک روسری طرح دار، راه‌راه ، استتار ، تارتان یا چهارخانه با پشم یا ترمه باکیفیت خوب ، توانایی تبدیل‌شدن به یک قهرمان کمد لباس را دارد که برای دهه‌های آینده دوام خواهد داشت.

شال گردن‌های شب

هنگام پوشیدن شال گردن به‌عنوان بخشی از حفظ همان استانداردهای مقدماتی بیش از هر زمان دیگری مهم است. در این حالت بهتر است روسری را انتخاب کنید که مخصوص کار طراحی‌شده باشد. مواد باید خوب باشند مانند ابریشم یا ترمه و رنگی مشابه خیاطی داشته باشند. الگوهای ظریف مانند نقطه‌های پولک یا راه‌راه‌ها روش خوبی برای ایجاد جزئیات در ظاهر است.

شال گردن‌های پشمی

حیوانی استفاده‌نشده است و به‌جای آن از ضایعات کارخانه‌های تولید کت‌وشلوار استفاده می‌شود. جنس این پارچه‌ها ترکیبی از 70 درصد پشم بازیافتی، 25 درصد پلی آمید و 5 درصد جنس های متفرقه است. پارچه شال باید در برابر نفوذ آب مقاوم و اندازه آن 180 در 25 سانتی‌متر باشد.

شال گردن‌های ورزشی

شال گردن‌های ورزشی شامل بخش بزرگی از شال گردن‌های بازار می‌شوند. استفاده از آن‌ها در لباس‌های مردانه مخصوص باشگاه محدود می‌شوند.

شال گردن مردانه چهارخانه

در بیشتر اوقات تنها چیزی که برای تکمیل استایل خود به آن نیاز دارید ، یک شال گردن کلاسیک با قیمت مناسب است. طرح و رنگ شال گردن‌های چهارخانه برای لباس‌های بدون طرح مناسب است. بهتر است برای فصل سرد این مدل شال گردن را انتخاب نکنید زیرا ضخامت آن برای فصل سرد سال مناسب نیست.

.

چرا باید شال گردن مردانه در کمد داشته باشید؟

هیچ اکسسوری مانند شال گردن در روزهای زمستان برای آقایان واجب نیست. شال گردن می‌تواند علاوه بر گردن، از گوش و پیشانی شما را نیز در سرما شدید محافظت کند.
البته پوشیدن شال گردن مردانه می‌تواند یک دلیل دیگر هم داشته باشد، یک شال گردن بافت اسپرت مردانه یا یک شال شیک سبک می‌تواند به بهتر شدن تیپ شما کمک کند. به‌خصوص اگر از طرح و رنگی استفاده کنید که با دیگر لباس‌های شما هماهنگ باشد.

.

پوشیدن شال گردن مردانه از کجا شروع شد؟

استفاده از شال گردن مردانه، با تصویب آن توسط هوانوردان مرد در هر دو جنگ جهانی ، که از شال گردن برای گرم کردن و جلوگیری از گردن درد ناشی از سرما در هنگام دیده‌بانی آسمان برای هواپیماهای دشمن ، رواج یافت.

.

چرا شال گردن مردانه بپوشیم؟

به زبان ساده ، شال گردن‌ها در محافظت از گردن بسیار عالی عمل می‌کنند. یک شال گردن پشمی ضخیم می‌تواند گردن شما را در یک صبح سرد گرم نگه دارد. یا یک شال گردن کتانی سبک‌وزن می‌تواند هنگام عبور از صحرا از گردن شما در برابر آفتاب و شن محافظت کند.

شال گردن‌ها می‌توانند عنصری قوی باشند. به‌خصوص وقتی رنگ غیرمعمول وارد لباس شما می‌شود. حتی اگر یک قسمت از شال گردن با رنگ روشن تزیین‌شده باشد، باعث روشن تر بنظر رسیدن پالتو و کلاه می‌شود. بااین‌حال ، در نقش‌های کم‌کاربردی (مانند پوشیدن شال گردن سبک‌وزن در داخل خانه) ، مردی که این کار را انجام می‌دهد باید در سبک شخصی خودش بسیار راحت باشد. همچنین ساده بودن بقیه لباس‌ها برای اینکه شال جلب‌توجه نکند، یک قانون کلی خوب است.

.

چگونه شال گردن مردانه را ببندیم؟

از گره‌های ساده و گره‌هایی را که در آن‌ها راحت هستید استفاده کنید. زیرا وقتی‌که شما راحت و ساده‌پوش هستید اعتمادبه‌نفس بیشتری خواهید داشت. با استفاده از شال گردن به‌راحتی گردن و قسمت جلوی قفسه سینه خود را بپوشانید.

نحوه استفاده از شال گردن

اگر قصد استفاده از شال گردن‌ها در مکان‌های رسمی را دارید بهتر است آن را دور گردن براندازید و زیر کت خود بدون هیچ گره‌ای قرار دهید. اما اگر می‌خواهید از شال گردن به‌عنوان یک ابزار برای جلب توِجه دیگران استفاده کنید می‌توانید گره‌های متنوع را به کار بگیرید. به این نکته توجه داشته باشید که شال گردن‌ها مردانه کوتاه برای گره زدن مناسب نیستند، در صورت نیاز به گره دارید حتماً از شال گردن‌های بلند استفاده کنید.

.

روش‌های بستن شال گردن مردانه

  • شال گردن را برداشته و روی شانه‌های خود بگذارید. هر دو انتهای شال را بردارید و آن‌ها را “زیرورو” گره بزنید ، گویی که شروع به بالا کشیدن یک جفت‌بند کفش کرده‌اید. قسمت جلو را طوری تنظیم کنید که کمی صاف باشد و به‌دلخواه به گردن سفت ببندید.
  • شال گردن را به دور گردن آویزان کنید به‌طوری‌که یکسر آن دو برابر سر دیگر باشد. در انتهای سمت کوتاه‌تر گره بزنید ، در انتهای آن حدود 12-18 اینچ باقی بماند. گره را کمی از هم جدا کرده و انتهای دیگر را مستقیماً از وسط بریزید و به طول دلخواه محکم کنید.
  • شال گردن را برداشته و یک‌بار آن را دور گردن خود بپیچید و دو سر آن در جلو آویزان شود.
  • شال گردن بلند خود را دو بار به دور گردن خود بپیچید و دو انتهای کوتاه در جلو آویزان کنید.
  • گره‌ای بزرگ درست کنید در یقه کت یا ژاکت قرار دهید و از آن به‌عنوان یک بادگیر خوب استفاده کنید. این روش به شال بلندتری نیاز دارد مگر اینکه از پارچه نازک‌تری مانند ابریشم استفاده کنید. شال‌های حجیم به‌خوبی کار نمی‌کنند زیرا گره انتهایی آن خیلی بزرگ به نظر می‌رسد.
  • روسری را از وسط تا بزنید تا انتهای آن را لمس کرده و خم دو برابر را در یک دست نگه‌دارید. درحالی‌که انتهای آن را از پشت گردن خود با دست دیگر عبور می‌دهید. انتهای آن را خم‌کنید و به‌آرامی بکشید. در صورت نیاز تنظیم کنید.

.

۱- روش چرخشی:

شال را به دور گردن خود بیندازید طوری یک طرف آن بلندتر از طرف دیگر باشد، سپس طرف بلندتر را یک دور به دور گردنتان بیندازید و در قسمت جلوی گردن صاف کنید. سعی کنید دو طرف شال در قسمت جلوی گردن تان به یک اندازه باشد.

مدل های بستن شال , آموزش بستن شال

 

۲- گره ساده:

می توانید شال گردن تان را با یک گره ساده در قسمت جلو یا کنار گردنتان ببندید.

مدل های بستن شال , آموزش بستن شال

۳- گره محکم:

شال گردن را از وسط تا کنید و از پشت دور گردنتان بیندازید، سپس دو طرف آزاد شال را داخل قسمت حلقه بسته شده‌ی شال کنید و تا جایی که راحت هستید گره را محکم نمایید.

مدل های بستن شال , آموزش بستن شال

.
منابع:

.https://www.beytoote.com
.https://vasetkala.com

- مطالب مرتبط -

«پوشاک و اکسسوری مردانه»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!