راهنمای ژل و فوم اصلاح

 انواع فوم اصلاح صورت:

به طور کلی ماده اصلاح صورت به دو دسته تقسیم می‌شود:
1– خمیر ریش یا همان کف و فوم اصلاح
2– ژل اصلاح صورت

اما تفاوت ژل اصلاح با کف اصلاح چیست؟

مقدار کف ایجاد شده توسط ژل اصلاح، کمتر از خمیر ریش بوده و به همین دلیل شما می‌توانید با دید بهتری نسبت به اصلاح ریش و سیبیل خود بپردازید. در صورتی که در خمیر ریش معمولاً کف زیادی ایجاد شده و شاید کمی کنترل و دید شما کمتر باشد.
شما در استفاده از ژل اصلاح، به مقدار کمی نسبت به فوم نیاز دارید. در واقع می‌توان گفت تمامی مزیت‌ها و خاصیت‌های فوم اصلاح، در مقدار کمی از ژل اصلاح قرار گرفته است. البته ژل اصلاح هم قیمت بالاتری نسبت به فوم دارد.
اگر در استفاده از خمیر ریش یا همان کف اصلاح، مدت زمان اصلاح را طول دهید، ممکن است کف خشک شده و مجدداً نیاز به تزریق آن داشته باشید. در صورتی که ژل معمولاً خشک نشده و فقط با آب و پس از انجام اصلاح کامل قابل شستشو می‌باشد.
ژل اصلاح معمولاً برای تراشیدن موهای ضخیم مناسب تر می‌باشد.

چه نوع فوم یا ژل اصلاح بخریم؟

اولین چیزی که در خرید یک فوم یا ژل اصلاح مد نظر می‌باشد، انتخاب و سلیقه شماست.
بعضی افراد، استفاده از خمیر ریش را لذت بخش تر دانسته و از همیشه از آن استفاده می‌کنند. بعضی دیگر نیز با یکبار تجربه ژل اصلاح، آن را بر فوم ترجیح می‌دهند.
اما در کنار سلیقه و راحتی کار با فوم، بهتر است کیفیت و خواص آن را هم در نظر داشته باشیم که در ادامه همین مقاله، به بیان و توضیحاتی در این خصوص خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید فوم اصلاح:

همه ما آراستگی را دوست داریم و برای آن تلاش می‌کنیم. همچنین فردی که به بهداشت و آراستگی خود می‌رسد نیز برایمان بیشتر جلب توجه می‌کند. مخصوصاً اگر جزو دوستان و اطرفیان ما باشد! یکی از مهم‌ترین جنبه‌های آراستگی مردان هم مربوط به اصلاح صورت می‌باشد. بنابراین استفاده از یک فوم یا ژل اصلاح مناسب، از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.
یک ژل یا فوم اصلاح باید دارای ویژگی‌هایی باشد که بتواند به شما در تراشیدن موها و اصلاح بی نقص و آسان کمک کند. در واقع مهم‌ترین ویژگی و دلیل استفاده از یک فوم، همین است که بیان کردیم. اما یک خمیر ریش مناسب چه ویژگی‌هایی دارید؟ در ادامه با ما همراه باشید.

چه فوم یا ژل اصلاح برای خرید مناسب است؟

یک فوم یا ژل اصلاح باید دارای ویژگی‌هایی به شرح زیر باشد:
– روان کننده اصلاح و کمک به تراشیدن آسان و سریع موها
– پوشش دهی کامل صورت و مو با ایجاد مقدار مناسبی از کف و مایع لغزنده
– بدون الکل بودن فوم یا ژل اصلاح
– حفاظت از پوست در برابر بریدگی و خطرات ناشی از تیغ یا خودتراش با ایجاد لغزندگی مناسب و جلوگیری از زخم شدن صورت در اثر کند بودن تیغ
– آنتی باکتریال بودن فوم جهت جلوگیری از نفوذ میکروب و باکتری ها از طریق منفذ های باز شده پوست
– بهره گیری از عصاره‌های طبیعی همچون عصاره آلوئه ورا جهت تقویت پوست
– جلوگیری از بروز حساسیت، خارش و جوش‌های پس از اصلاح
– کاهش دمای پوست و ایجاد حس خنک کنندگی روی پوست برای القای حس طراوت و شادابی پوست
– استفاده از مواد معدنی و تغذیه کننده پوست در تولید آن
– کمک به حفظ آبرسانی و رطوبت پوست (مخصوصاً برای پوست های خشک)

نحوه استفاده صحیح از خمیر ریش به چه صورت است؟

خمیر ریش انواع مختلفی دارد. پیشنهاد می کنیم مطلب ما را تا انتها بخوانید تا با همه جوانب مثبت و منفی خمیرهای ریش آشنا شوید.
به طور کلی می توانید خمیر ریش را به 4 روش مختلف استفاده کنید:
1- استفاده از خمیر ریش در کاسه مخصوص اصلاح یا در ماگ و به همراه فرچه اصلاح
2- استفاده‌ مستقیم از خمیر ریش روی صورت با استفاده از فرچه‌ اصلاح و بدون کاسه
3- ساختن کف روی دست
4- استفاده از خمیر ریش به کمک دستها

 

1- استفاده از خمیر ریش در ماگ یا کاسه مخصوص اصلاح به همراه فرچه اصلاح

اگر قرار باشد بهترین روش استفاده از خمیر ریش را انتخاب کنید قطعا همین راه بهترین است. این کار به شما امکان می دهد بهترین و گرم ترین خمیر ریش که کف نرمی هم دارد را داشته باشید و برای چند نوبت اصلاح از آن استفاده کنید.
علاوه بر این، این روش باعث می شود در مصرف خمیر ریش هم صرفه جویی کنید و هر تیوب آن را برای مدت طولانی تری نگه دارید.

-انتخاب کاسه یا ماگ اصلاح
اولین چیزی که موقع انتخاب کاسه یا ماگ مخصوص اصلاح باید در نظر بگیرید اندازه و عمق آن است. ظرف شما باید به اندازه کافی عریض و عمیق باشد تا بتواند کف لازم برای برداشتن توسط فرچه اصلاح را ایجاد کند.
کاسه های کم عمق نمی توانند موقعی که ظرف را می چرخانید خمیر ریش را در خودشان نگه دارند. اگر هم کاسه عمق خیلی زیادی داشته باشد هم زدن خمیر ریش برایتان سخت خواهد بود. برای همین است که معمولا لیوان یا ماگ خیلی به درد این کار نمی خورد.
نکته دیگری که باید به آن توجه کنید جنس موادیست که کاسه یا ماگتان از آن ساخته شده است. سعی کنید ظروفی را انتخاب کنید که از جنس سرامیک، شیشه یا فلز باشند و به طور موثری عایق گرما و حرارت باشند. بهترین جنس کاسه اصلاح، سرامیک است چون به خوبی گرمای ناشی از آب گرم را حفظ می کند.

-آماده کردن فرچه‌ اصلاح و خمیر ریش
یکی از روش‌ هایی که خیلی از آقایان با هدف صرفه جویی در زمان از آن استفاده می کنند این است که فرچه‌ اصلاح را درون یک لیوان آب گرم می گذارند تا خیس بخورد و در این مدت مشغول حمام کردن می شوند.
برای این کار کاسه را با آب داغ پر کنید. این کار دو فایده دارد. اول این که گرمای اضافی آب به ظرف منتقل می شود. و دوم این که کمی رطوبت باقی می‌ماند که بعداً برای ساختن کف به آن نیاز خواهید داشت.
خیساندن فرچه باعث نرم شدن موهای آن می شود. علاوه بر این، کفی که در کاسه گرم درست شده است گرم می شود. گرم بودن کف برای کاهش سوزش پوست، به ویژه پوست‌های حساس، ضروری است.

-ساختن کف
اگر هنوز فرچه را از کاسه بیرون نیاورده‌اید، آن را بیرون بیاورید و کمی تکان بدهید تا آب اضافه‌اش برود.
خمیر ریش را به اندازه‌ی نوک انگشت بردارید و روی فرچه بمالید. سپس فرچه را درون کاسه یا لیوان بچرخانید.
همانطور که فرچه را می ‌چرخانید، خمیر شروع به کف کردن می کند. فقط پانزده ثانیه طول می کشد تا ماده‌ای شبیه به خامه درست شود.
اگر حس کردید آب کف کم است، می توانید چند قطره آب به آن اضافه کنید. مراقب باشید که بیش از حد آب اضافه نکنید، وگرنه حباب‌های خمیرتان زیاد می شود.
اگر آب کفتان زیاد بود هم جای نگرانی نیست. فقط باید فرچه را آن‌قدر در کاسه یا لیوان بچرخانید تا خمیرتان مثل شکل زیر بشود.
برای از بین بردن هوای مانده در خمیر نیز می توانید همان‌طور که فرچه را می‌چرخانید، فرچه را بر قسمت‌های مورد نظر فشار دهید.

۲- استفاده‌ی مستقیم بر روی صورت با استفاده از فرچه‌ی اصلاح و بدون کاسه

فرض کنید در سفر هستید و فقط می توانید فرچه و خمیر ریش را با خودتان ببرید. جای نگرانی نیست. حتی بدون کاسه هم می توانید از خمیر ریش استفاده کنید.
ابتدا باید فرچه را در یک لیوان، حدوداً به مدت یک دقیقه بخیسانید. بعد از اینکه فرچه خیس و آماده شد، خمیر ریش را به اندازه‌ یک نوک انگشت بردارید و روی فرچه بمالید.
سپس فرچه را روی صورتتان بچرخانید تا کف کند.
این روش مشابه روش قبلی است با این تفاوت که دیگر لازم نیست کف را در کاسه درست کنید و به همین دلیل است که این روش سریع ترین روش استفاده از خمیر ریش است. اگر می خواهید در زمان صرفه‌جویی کنید، از این روش استفاده کنید.
اگر حس کردید که کف دارد خشک می شود، کمی آب به آن اضافه کنید. اگر فقط کمی آب اضافه کنید، کف هیچوقت تمام نمی شود. برخی از آقایان این روش را ترجیح می‌دهند و برخی استفاده از کاسه را.

۳- ساختن کف روی دست

این روش ترکیب دو روش قبلی است اما نیازی به کاسه ندارد.
پیش از شروع، همه‌ی کارهایی را که برای آماده شدن لازم است انجام ب: حمام آب گرم و خیساندن فرچه در آب گرم.
در ابتدا، خمیر ریش را به اندازه‌ی نوک انگشت روی کف دستتان بمالید. سپس فرچه‌ی خیس‌خورده را بردارید و آن‌قدر روی دستتان بچرخانید تا کف غلیظی ایجاد شود. لطفاً حواستان به مقدار آب در کف باشید.
اگر حس کردید که به اندازه‌ی کافی آب ندارد، نوک فرچه را با ملایمت در آب بزنید و فرآیند ساختن کف را ادامه دهید.
چون هر دو دستتان آغشته به خمیر ریش است، اصلاح کردن دشوار است. پیش از اصلاح کردن، باید یکی از دست‌های لیزتان را بشویید. البته هنوز هم می توانید پوستتان را بکشید اما کار سختی خواهد بود چون در این شرایط دستتان لیز است.
من ترجیح می‌دهم که کف را روی صورتم بسازم نه روی دستم چون اینطوری هر دو دستم آزاد هستند.

۴- استفاده از خمیر ریش به کمک دستها

مثل روش قبل، قبل از اینکه خمیری روی صورتتان بمالید، صورتتان را آماده کنید. اولین مرحله این است که صورتتان را بشویید و مرطوب نگه دارید. در مرحله‌ بعد، خمیر ریش را به اندازه‌ی نوک انگشت به کف دستتان بمالید.
دست‌هایتان را به آرامی به هم بمالید تا کف کنند. مثل این است که دارید دست‌هایتان را با صابون می‌شویید، با این تفاوت که به جای صابون از خمیر ریش استفاده می‌کنید. فقط حواستان باشد که دست‌هایتان را نشویید!
وقتی دست‌هایتان به اندازه‌ کافی کف کرد، کف رو روی صورتتان بمالید.
واضح است که کثیف‌کاری این روش از روش‌های دیگر بیشتر است چون همه جای هر دو دستتان آغشته به کف می شود. به علاوه، مجبور می‌شوید خمیر ریش را از دستی که با آن فرچه را نگه می‌دارید پاک کنید.
به نظر من این روش زمانی مناسب است که از خمیر بی‌فرچه‌ای مثل خمیر کرمو مخصوص مردان استفاده کنید که اگر با ریش‌تراش برقی استفاده شود، خیلی خوب جواب می‌دهد.
.
منابع:
.https://honarfardi.com
.https://emalls.ir

- مطالب مرتبط -

«لوازم آرایش و زیبایی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!