راهنمای پاک‌کننده آرایشی

همه ما از داشتن پوستی شاداب، تمیز و پاکیزه خوشحال می شویم، پوست مراقبت های زیادی می خواهد که عده ای این موضوع را جدی نمی گیرند. امروزه ما در دنیایی زندگی می کنیم که هوای پاک به سختی یافت می شود، عوامل زیادی مثل باکتری ها و گرد و غبار مانند یک لایه سطح پوست مارا در بر می گیرد و اطراف مان به وسیله خودرو ها و کارخانه ها پر از موادهای مضر هستند که به پوست صورت ما اسیب می رساند. قبل از هر کاری هر روز صورت تان را بشویید اما برای از بین بردن آلودگی ها و تمیز کردن کامل صورت تان به یک شوینده مناسب در کنار اب نیاز دارید، زیرا کسانی که مواد ارایشی در طول روز بر روی صورت شان باقی می ماند، با جوش های سر سیاه بر روی صورت شان مواجه می شوند چرا که مواد ارایشی باعث بسته شدن منافذ پوست ان ها می شود و ما می توانیم برای پاکسازی و تا حدودی باز کردن این منافذ، از شوینده های صورت مناسب استفاده کنیم و کم کم شاهد پوستی صاف ، شاداب و بدون جوش می شویم. اما تنها مواد های شوینده خوب و مناسب برای پاکسازی پوست کافی نیست و باید از مواد های قوی تری مانند تونرها استفاده کنیم . که این کار با توجه به انواع پوست دشوار است.
بهتر است برای پاکسازی و تمیز بودن پوست، مراحلی که برای شست وشوی ان می گذارید را به دو بخش تقسیم کنید، برای مثال در درجه اول با استفاده از شیر پاک کن، مواد ارایشی و گرد و غبار روی پوست خود را پاک کنید و بعد از ان صورت خود را با انواع شوینده های صورت مثل فوم، ژل و یا پاک کننده های کرمی بشویید. با استفاده از این روش پوست شما به طور کامل از باکتری ها و یا مواد رایشی و شیمیایی پاک خواهد شد.

انواع پاک کننده های موجود در بازار

شیر پاک کن :

به طور کلی شیر پاک کن ها با انواع پوست ها سازگاری دارد و هر فردی با هر نوع پوستی می تواند از ان استفاده کند. از همین رو افرادی که از پوست های خشک و حساس بهره مند هستند به سراغ استفاده از این محصول می روند. زیرا از ایجاد حساسیت جلوگیری می کنند.

ژل های پاک کننده:

این ژل ها برای افراد با پوست چرب و مختلط بسیار مناسب است و این شوینده ها نیز در حقیقت مانند شیر پاک کن ها عمل می کنند و فواید ان ها تا حدودی به هم شبیه است. و فقط مقدار کمی کف می کند.

فوم پاک کننده:

این فوم ها انواع مختلفی دارند و کف مانند هستند. این مصول برای افراد با چوست خشک مناسب است زیرا علاه بر پاک کردن ارایش، خاصیت متعادل کردن چربی پوست نیز دارند.

تونر:

تونر ها به دو دسته تقسیم می شوند، تونر های مخصوص برای پوست خشک و تونر های مخصوص برای پوست چرب. که از این تونر ها باید بعد از شست وشو با شوینده ها استفاده کرد. از ویژگی های ان ها می توان به مرطوب بودن و ضد التهاب بودن اشاره کرد.

.

پاک کننده پوست های نرم

افرادی که دارای پوست های نرم هستند می توانند از پاک کننده ها بدون نگرانی و استرس استفاده کنند، شوینده هایی که حاوی انتی اکسیدان و رتینول است برای این دسته افراد بسیار مناسب است. پوست این افراد حتی با تغییر های اب و هوایی هم تغییر چندانی نمی کند زیرا این پوست ان ها نه خشک است و نه چرب.

پاک کننده های پوست های چرب

افرادی که دارای پوست چرب هستند به دلیل وجود چربی بر روی پوست صورت شان منافذ بسته شده و جوش های سرسیاه بیشتری ایجاد می شود، پوست چرب در افراد مختلف به دلیل فعالیت غدد سبابه و تولید سبوم می باشد. و این افراد باید برای جلوگیری از ایجاد اکنه از شوینده های که مخصوص پوست های چرب استفاده کنند و از پاک کننده هایی که حاوی روغن های طبیعی و مصنوعی است خودداری کنند. این شوینده های مخصوص پوست هاغی چرب حاوی موادی هستند که چربی پوست را در کنار پاکسازی صورت از الودگی ها و مواد ارایشی، تا حد امکان کاهش می دهند.

پاک کننده های پوست های مستعد اکنه

سبوم در پوست باعث می شود تا سلول های مرده پوست و گرد و خاک بر روی پوست قرار گرفته و منافذ ان بسته شود. در پوست صورت افراد مستعد به اکنه مقدار زیادی سبوم در فولیکول های پوست وجود دارد.این افراد باید از شوینده هایی استفاده کنند که سبوم را کاهش داده و همنیطور باکتری هایی  را که باعث ایجاد اکنه بر روی سطح پوست می شوند را از بین ببرد.

پاک کننده های پوست های خشک

افرادی که دارای پوست خشک هستند باید از پاک کننده هایی که حاوی انواع مرطوب کننده ها بوده استفاده کنند که این شوینده ها از ایجاد خشکی بر روی پوست جلوگیری می کند و حاوی انتی اکسیدان هستند، از پوسته پوسته شدن پوست صورت جلوگیری می کند، سدی ایجاد می کند تا رطوبت پوست حفظ شده و از بین نرود و همینطور مواد ضد التهاب هستند.

پاک کننده های پوست های حساس

پوست این افراد به علت حساس بودن، مستعد تحریک شدن توسط الودگی ها و باکتری های اطراف هستند، در درجه اول بهتر است قبل از استفاده از این پاک کننده ها با پزشک مشورت کنید چون ممکن است افرادی که حساسیت شدیدی دارند حتی این مواد هم باعث التهاب صورت ان ها شود. اما پاک کننده های ملایمی که حاوی عصاره گیاهانی همانند الوئه ورا هستند و غلظت مواد شیمیایی در ان ها پایین تر است پیشنهاد بسیار خوبی برای پوست افراد حساس است.

پاک کردن آرایش قسمت‌های مختلف صورت

در همین ابتدا باید گفت گاهی اوقات خانم‌ها در پاک کردن آرایش خود مرتکب اشتباهاتی می‌شوند. در نتیجه بهتر است قبل از اینکه شیوه درست پاک کردن آرایش را فرا بگیریم، این اشتباهات را عنوان کنیم:

  1. تجربه نشان داده است خانم‌ها اهمیت زیادی برای خرید لوازم آرایشی باکیفیت قائل‌اند، اما وقتی صحبت از خرید پاک کننده آرایش به میان می‌آید، دست و دلشان می‌لرزد و خسیس می‌شوند. بهتر است بدانید استفاده از پاک‌کننده باکیفیت نقش به‌سزایی در سلامت پوست شما دارد.
  2. یکی دیگر از رایج‌ترین اشتباهات این است که در زمان تمیزکردن صورت، به مقدار کافی از محلول‌های پاک‌کننده استفاده نمی‌کنند؛ در صورتی که در زمان استفاده از پاک‌کننده نیز باید پد یا پنبه را به میزان کافی به آن آغشته کنید تا آرایش صورت شما به طور کامل تمیز شود.
  3. برخی از خانم‌ها وسواس زیادی در پاک کردن آرایش چشم، لب و گونه‌ها دارند، اما توجهی به تمیز کردن پوست پیشانی و کناره‌های صورت نمی‌کنند. از آنجایی که تمامی قسمت‌های صورت با مواد زیرسازی آرایش پوشانده می‌شوند، بهتر است در زمان پاک کردن آرایش نیز از محل رویش مو تا پایین صورت را تمیز کنید.

 

  • پاک کردن آرایش چشم

پاک کننده آرایشاکنون که با اشتباهات پاک‌کردن آرایش آشنا شدیم، زمان آن فرا می‌رسد که بهترین روش برای استفاده از پاک کننده آرایش چشم را فرا بگیریم. برای اینکه آرایش چشم کاملاً پاک شود، پیشنهاد می‌کنیم یک تکه پنبه و یا پد را در پاک‌کننده‌های آرایشی که مخصوص چشم ساخته شده‌اند فرو کنید و اجازه دهید حسابی به این مواد آغشته شود.
سپس پد پاک‌کننده را برای چند ثانیه روی چشم‌های بسته خود قرار دهید، این کار باعث شکسته‌شدن مولکول مواد آرایشی می‌شود و بدون اینکه نیازی به مالیدن داشته باشد، مواد به راحتی پاک خواهند شد. هرگز پد پاک‌کننده مواد آرایشی را روی پوست حساس دور چشم نمالید، این کار در دراز مدت، چین و چروک‌های ظریفی را در گوشه‌های بیرونی چشم ایجاد خواهد کرد.

  • پاک کردن آرایش لب

پاک کردن آرایش لباگر لب‌های یاقوت‌فام خود را با رژلب‌های براق آرایش کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از پاک کردن آرایش صورت، آرایش لب‌های خود را پاک کنید. در غیراین‌صورت باقیمانده رژلب در حین پاک‌کردن به سایر قسمت‌های صورت منتقل می‌شود.
پاک‌کننده‌های میسلار واتر گزینه خوبی برای پاک کردن آرایش لب هستند. برای این کار، یک پد بزرگ پاک کننده آرایش را به این محلول‌ها آغشته کنید و به آرامی روی لب‌های خود بکشید تا رژ‌لب را جذب کند.
جالب است بدانید برای تمیزکردن رژ‌لب می‌توانید از پاک‌کننده‌های مخصوص آرایش چشم نیز کمک بگیرید.

  • پاک کردن آرایش صورت


پاک کردن آرایش صورت باید در دو مرحله انجام شود. ابتدا تمامی صورت باید پاک‌‌ شود و در مرحله بعد باید قسمت‌هایی از پوست را پاک کنید که مواد آرایشی و آلودگی روی آن‌ باقیمانده است.

برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مقدار کمی از پاک کننده آرایش را روی صورت و گردن بمالید و به آرامی ماساژ دهید، پیشنهاد می‌کنیم جهت ماساژ به صورت دورانی انجام شود. این کار کمک می‌کند تا مواد آرایش کاملاً از روی صورت پاک شوند.
  • سپس با یک دستمال بسیار لطیف باقیمانده مواد آرایشی را پاک کنید.
  • فرآیند بالا را دوباره تکرار کنید.
  • صورت را با آب گرم بشویید.
  • برای آخرین بار، یک پد آغشته به پاک‌کننده را روی مژه‌های خود بگذارید تا مواد آرایشی احتمالی باقیمانده در این قسمت را پاک کنید.

 

پاک کردن آرایش انواع پوست

خوشبختانه این روزها محلول‌های مختلف پاک‌کننده آرایشی را در بازار شاهد هستیم که هر کدام برای پوست خاصی درست شده‌اند. در نتیجه با توجه به نوع پوست خود، بهترین محلول پاک‌کننده آرایشی را انتخاب کنید.

  • پوست‌های خشک

پاک کننده آرایش پوست خشکاگر پوست خشکی دارید بهتر است از پاک‌کننده‌های کرمی یا روغنی برای پاک‌کردن آرایش صورت کمک بگیرید، بانوانی که ترکیبی از پوست خشک و چرب دارند نیز باید سراغ پاک‌کننده‌هایی بروند که مخصوص این پوست‌ها ساخته‌ شده‌اند.
برای پاک‌کردن آرایش پوست‌های خشک، باید پد را به محلول پاک کننده آرایش روغنی آغشته کنید و روی پلک‌، لب، صورت و ابرو بمالید. سپس به آرامی ماساژ دهید تا مواد آرایشی از روی پوست جدا شوند، در نهایت نیز صورت خود را با پاک‌کننده‌های ژلی یا کفی بشویید و با یک حوله گرم خشک کنید. این کار به میزان کمی باعث لایه‌برداری پوست نیز می‌شود. در نتیجه بهتر است پس از پاک کردن آرایش، زمانی که هنوز پوست شما رطوبت دارد از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

  • پوست‌های مستعد به جوش

پاک کردن آرایش پوست مستعد به جوش
بانوانی که پوست آن‌ها مستعد آکنه است باید سراغ پاک‌کننده‌هایی با ترکیبات سالیسیلک اسید بروند. این افراد که معمولاً پوست چربی هم دارند، برای پاک‌کردن آرایش از پاک‌‌کننده‌های فومی نیز می‌توانند کمک بگیرند.
همچنین میسلارواترها نیز گزینه خوبی برای پاک کردن پوست‌های چرب هستند چراکه در صورت استفاده منظم، چربی پوست را معتدل می‌کند در نتیجه جوش‌های پوست کاهش می‌یابند.

بایدها و نبایدهای پاک کردن آرایش

 

  • شستن صورت قبل و بعد از خواب

شستن صورت
اگر می‌خواهید ظاهری شاداب و پوستی درخشان داشته باشید، باید قبل از خواب صورت خود را با دقت بشویید. این امر زمانی اهمیت بیشتری دارد که پوست شما آرایش داشته باشد.
همچنین اگر اهل آرایش نیستید و تنها به محصولات مراقبت از پوست مانند کرم ضد آفتاب اکتفا می‌کنید و یا حتی در طول روز هیچ محصول مراقبتی نیز استفاده نکرده‌اید، باز هم باید شب‌ها قبل از خواب، صورت خود را به طور کامل بشویید چراکه آلودگی‌های هوا و ذرات ریز در منافذ پوستی جا خوش می‌کنند و تا این ذرات را نشویید از چهره شما پاک نمی‌شوند.
از طرفی، پوست شما بعد از خوابیدن روی بالش و ملحفه تمیز، کثیف نمی‌شود. در نتیجه بعد از بیدارشدن از خواب، نیازی به شستشوی پوست و استفاده از پاک کننده آرایش نیست، چون استفاده بیش‌ازحد از پاک‌کننده‌های آرایشی ممکن است خشکی پوست را به دنبال داشته باشد؛ اما اگر پوست چربی دارید، صبح‌ها که از رختخواب بلند شدید، صورت خود را با آب ولرم بشویید تا هم خواب از سر شما بپرد و هم تمیزی چهره زیبای شما تضمین شود.
البته این نکته را نباید فراموش کرد که شستن صورت با آب نسبتاً سرد، شفافیت و شادابی پوست را به دنبال دارد و کمک زیادی به کاهش پف و سیاهی دور چشم می‌کند. بنابراین بهتر است صبح‌ها پس از بیدارشدن، پوست را با آب تمیز بشویید.

  • ضرورت استفاده از تونرها

ضرورت استفاده از تونر
بانوانی زیادی را سراغ داریم که از تونرها برای پاک‌کردن آرایش، آلودگی‌ها و چربی پوست کمک می‌گیرند. در این بین بیشتر کارشناسان آرایشی بر این باورند که استفاده از تونر در کنار محلول‌های پاک‌کننده مانند میسلار واترها ضرورتی ندارد.
دلیل این امر نیز کاملاً روشن است چرا که پاک‌کننده‌های بسیار باکیفیتی را در بازار شاهد هستیم که در کنار تمیزکردن غلیظ‌ترین آرایش‌ها در کمترین زمان، پوست را تغذیه و pH آن را متعادل می‌کنند.
بهتر است از تونرها پس از شیرپاک‌کن‌ها برای تنظیم pH پوست استفاده کنید؛ اما باید بدانید تونرها به تنهایی گزینه خوبی برای پاک‌کردن آرایش صورت نیستند.

  • استفاده از دستمال مرطوب کودکان به عنوان پاک کننده آرایش

استفاده از دستمال مرطوب برای پاک کردن آرایش

هر کدام از محصولات مختلف آرایشی و بهداشتی برای کاری ساخته شده‌اند و بهترین گزینه برای تمیز کردن صورت، پاک‌کننده‌های آرایشی هستند. در نتیجه تأکید می‌کنیم هرگز از دستمال مرطوب کودکان برای پاک‌کردن آرایش صورت نازنین خود استفاده نکنید.
البته تاحدودی می‌توان به کسانی که صورت خود را با دستمال مرطوب کودکان پاک می‌کنند حق داد، چرا که فکر می‌کنند از آنجایی که دستمال مرطوب برای پوست حساس نوزادان و کودکان ساخته شده است، به پوست صورت آن‌ها آسیبی وارد نمی‌کند، اما چنین باوری صحت ندارد. دستمال مرطوب کودکان دارای ترکیبات لازم برای پاک‌کردن آرایش نیست و بهتر است پاک‌کردن آرایش صورت خود را به محصولات مخصوص این کار واگذار کنید.

سوالات رایج در مورد استفاده از پاک کننده ها

چگونه آرایش‌تان را پاک کنید؟

برای پاک کردن آرایش نباید صورت خود را آنقدر بمالید تا سرخ و دردناک شود، بلکه برای پاک کردن آرایش نیاز به یک ماده پاک کننده صورت و پاک کننده چشم دارید. سپس باید از قسمت پیشانی تا پایین چانه خود را به خوبی بشویید.

آیا قبل از رفتن به رختخواب، باید آرایش صورت را پاک کرد؟

بله. اگر می خواهید صبح که از خواب بیدار می شوید، دارای پوستی مرطوب و روشن باشید، باید حتما قبل از رفتن به رختخواب، آرایش صورت و یا حتی ضدآفتاب خود را پاک کنید.

آیا نیاز به استفاده از تونر (کاهنده چربی پوست) دارید؟

در حالی که بسیاری از کارشناسان زیبایی معتقدند که استفاده از تونر ها لازم نیست، اما بسیاری از زنان از تونر استفاده می کنند، چراکه آنها احساس می کنند تونر همه نوع آلودگی و کثیفی و چربی و آرایش صورت را از بین می برد.

امروزه بیشتر پاک کننده ها، هر گونه کثیفی صورت و آرایش غلیظ را پاک می کنند.

گرچه تونرها هر نوع آرایشی را پاک می کنند، ولی چربی های طبیعی صورت را نیز از بین می برند و موجب خشکی پوست می شوند.

تونرها برای اشخاصی که دارای پوستی چرب می باشند، خوب می باشند.

برای پاک کردن آرایش، می توان از دستمال مرطوب مخصوص نوزاد استفاده کرد؟

نه. زنانی که از دستمال مرطوب نوزاد برای پاک کردن صورتشان استفاده می کنند، به طور غیرارادی ماهیچه های صورتشان منقبض می شود.

از آنجا که دستمال مرطوب نوزاد برای نرم شدن پوست پای نوزاد تنظیم شده است، در نتیجه زنان فکر می کنند که برای نرم کردن پوست صورت نیز مفید است.

این نکته را فراموش نکنید که پای نوزاد آرایشی ندارد که نیاز به مواد مخصوص برای کامل پاک کردن آن باشیم!

افرادی که پوست خشکی دارند، چگونه آرایش خود را پاک کنند که پوستشان بیشتر خشک نشود؟

بهتر است این افراد، پاک کننده های صورت را بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنند.

اگر دارای پوستی خشک هستید، توصیه می شود از پاک کننده های چرب استفاده کنید.

باید روغن پاک کننده را بر روی یک پنبه بریزند و سپس آن را به پلک ها، لب ها، ابروها و کل صورت خود بکشند.

برای از بین بردن آلودگی و یا آرایش، ماساژ دادن صورت با روغن نیز مفید است.

صورت خود را با کف و یا ژل پاک کننده بشویید. سپس با لیف گرم آن پاک کننده را از بین ببرید. با این کار لایه برداری پوست نیز انجام می شود.

این نکته را از یاد نبرید که تا پوستتان خشک نشده، کرم مرطوب کننده را به پوستتان بمالید.

بهترین راه برای پاک کردن ریمل ضدآب چیست؟

یکی از بهترین راه ها برای پاک کردن ریمل، استفاده از پاک کننده آرایش چشم می باشد.

پاک کننده آرایش چشم را روی پنبه زده و آن را بر پلک و مژه ها بمالید. سپس با پنبه تمیز دیگری، چشم را پاک کنید.

نکته: پاک کننده آرایش چشم، برای از بین بردن رژ لب های 24 ساعته نیز مفید است.

آیا بعد از بیدار شدن از خواب، در صبح باید صورت خود را شست؟

اگر موقع خواب، صورت خود را روی بالش تمیز بگذارید، صورتتان کثیف نمی شود، بنابراین نیازی به شستن صورت با پاک کننده آرایشی نمی باشد.

در حقیقت، استفاده بیش از حد از پاک کننده باعث خشکی زیاد پوست می گردد.

اگر صبح که بیدار شدید، صورتتان چرب بود، بهتر است صورت خود را با آب گرم بشویید تا چربی ها را از بین ببرد.

بهترین پاک کننده ها برای انواع پوست صورت

– بهترین پاک کننده برای صورت های جوش‌دار، پاک کننده دارای سالیسیلیک می باشد.

– اگر دارای پوست چرب می باشید، بهتر است از پاک کننده های کفی استفاده کنید.

– اگر دارای پوستی خشک هستید، توصیه می شود از پاک کننده های چرب یا روغنی استفاده کنید.

.
منابع:
.https://bestreview.ir
.https://ibiston.ir
.https://ordme.com

- مطالب مرتبط -

«لوازم آرایش و زیبایی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!