راهنمای تونر صورت

تونر چیست و چه می‌کند 

پوست ما بعد از هر بار قرار گرفتن درمعرض دود و آلودگی‌های شهری و البته استفاده از انواع لوازم آرایشی که اغلب تقلبی و آسیب‌زا هستند نیاز به پاک‌کننده‌ای مناسب با محیط زندگی و نوع پوست‌مان دارد، چرا‌که شست‌و‌شوی صورت با آب یا استفاده از شیرپاک‌کن یا دستمال‌های پاک‌کننده آرایشی به تنهایی برای پاکسازی و مراقبت پوست ما از آلودگی کفایت نمی‌کند. از طرفی مصرف صابون‌های قلیایی که pH  آن بیشتر از 7 است و چربی طبیعی پوست را تا ساعت‌ها از بین می‌برد هم به هیچ عنوان برای شستن صورت توصیه نمی‌شود، بنابراین برای مراقبت روزانه از سلامت پوست قبل و بعد از آرایش و حتی در منزل استفاده از این محلول‌های قابض با اسم تونر مواد آرایشی، چربی اضافی و آلودگی‌های مختلف را از روی پوست پاک می‌کند و رطوبت از دست رفته آن را جبران و مانع خشک و پیر شدن پوست می‌شود،‌ اما پیش از پرداختن به اهمیت استفاده از تونرهای مرطوب‌کننده باید سراغ محصولاتی مناسب با جنس پوست‌تان باشید.

راهنمای خرید تونر صورت

انواع مختلفی از تونر صورت در بازار موجود است که با توجه به نوع پوستی که دارید می‌توانید بهترین مدل و رنگ آن را از مراکز و فروشگاه‌های معتبر لوازم آرایشی انتخاب کنید.

 

شناخت نوع پوست

اکثر پوست‌ها معمولا خشک یا چرب هستند. چنانچه شما فرد خوش‌شانسی باشید ممکن است که پوست شما مابین این دو باشد، یعنی پوست نرمالی دارید. در صورتی که بخش‌های مختلف پوست شما از مقدار خشکی و چربی متفاوتی برخوردار باشد؛ اصلاً جای نگرانی نیست این مسئله کاملا طبیعی است.
خوب است که هر بخش از پوستتان که به شیوه متفاوتی درمان کنید. به این معنا است که بایستی از محصولات پوستی مختلف بر روی ناحیه‌هایی از پوست خود استفاده کنید. ممکن است تعجب کنید که این کار را بیشتر افراد انجام می‌دهند و از یک یا چند تونر با توجه به نوع پوست خود استفاده می‌کنند.

 

اصلی‌ترین نیاز پوست شما چیست؟

با انجام دادن برخی از اقدامات می‌توان بعضی از مشکلات پوستی را کمرنگ یا به طور کامل درمان کرد؛ اما خوب است که تلاش کنید محصولی که انتخاب می‌کنید با پوست شما سازگار باشد.

تونر آبرسان

این تونر برای بخش‌هایی از پوست که به صورت موقت کم آب شده است بهترین گزینه می‌باشد. در واقع پوست‌ها نرمال و چرب نیاز به یک تونر آبرسان دارند.

تونر متعادل‌کننده‌ PH

این نوع تونر مناسب برای درمان حساسیت‌های موقت یا تحریک‌کننده گزینه مناسبی است. از این مدل بیشتر برای پوست‌ها خشک استفاده می‌شود. فروشگاه لوازم آرایشی  این محصول را در برندهای مختلف توزیع می‌کند.

تونرهای لایه‌بردار

بهترین نوع تونر برای از بین بردن چین و چروک و درمان آکنه تونرهای لایه‌بردار است. نوع تونر با پوست‌های خشک سازگار است. مشکلات پوست شما احتمالا مزمن یا کوتاه مدت است اما مسئله‌ای که بسیار مهم است این است که نوع تونری که انتخاب می‌کنید باید متناسب با نوع پوست شما باشد.

 

از کدام تونر باید استفاده کرد؟

نحوه خرید بهترین لوازم آرایشی مناسب پوست شما سلامت پوست شما را تضمین می‌کند. انتخاب نوع تونر نیز با توجه به انتخاب مرطوب‌کننده است و باید با توجه به نوع پوست خود انتخاب شود. در صورتی که پوست چرب، خشک، چروک یا حتی لکه‌های تیره دارید می‌توانید تونر مخصوص پوست خود را انتخاب کنید.

پوست با منافذ باز

در صورتی که منافذ بزرگی بر روی پوست صورت خود دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما یک تونر با قابلیت اسیدهای آلفا هیدروکسی تهیه کنید مانند گلیکولیک اسید. این نمونه از تونرها سلول‌های مرده‌ای هستند که در اطراف منافذ تجمع می‌کنند و منجر به برجسته شده آن‌ها می‌شود و آن‌ها را از بین می‌برند.

پوست خشک

برای افرادی که دارای پوست‌های خشکی هستند بهتر است از تونرهایی که از مواد تشکیل‌دهنده تخمیری و اسیدهای آمینه هستند که به شدت موثر در هیدراته و تغذیه پوست هستند استفاده کنید. اغلب تونرهای لایه‌بردار یا متعادل‌کننده‌ph بهترین گزینه برای پوست‌های خشک می‌باشند.

پوست‌های مستعد آکنه یا چرب

افرادی که پوست‌های این چنینی دارند لازم است که حتما از تونرهای حاوی اسید سالیسیلیک استفاده کنند. به این دلیل که باعث می‌گردد که چربی اضافی بدون خشک شدن پوست شما از بین برود.

پوست‌های تیره

در صورتی که پوستی تیره و کدر دارید بهتر است از تونرهای لایه‌بردار استفاده کنید با عصاره‌های طبیعی پاپایا و اسیدلاکتیک که باعث روشن‌تر شدن پوست می‌شوند. توجه داشته باشید که اگر الکل شامل ۵ ماده اول در فهرست ساختار تونری که می‌خواهید انتخاب کنید است از خرید آن اجتناب کنید.

پوست‌های پیر

اگر فکر می‌کنید که پوستتان پیر شده است و به دنبال تونری هستید که حاوی مقادیری آنتی‌اکسیدان و مواد آبرسان است. به شما توصیه می‌کنیم که از تونرهایی که از ترکیبات آبرسان مانند اسید هیالورونیک، لسیتین، گلیسیرین، گلاب، کووار و PCA تشکیل شده است استفاده کنید. این نوع تونر موثر برای پوست‌های ملتهب است.

 

مناسب‌ترین تونر برای پوست خشک

زمانی که پوست خشک دارید می‌توانید از کرم‌های نرم‌کننده با قدرت مرطوب‌کنندگی بالا استفاده کنید. این کار بسیار سخت است؛ زیرا شما مرتب باید پوست خود را کرم بزنید و مراقبت کنید. در حالی که می‌توانید با استفاده از یک تونر متناسب با پوست خود به صورت هوشمندانه استفاده کنید.
اغلب افراد برای اینکه پوست صورت نرم‌تر و جذاب‌تری داشته باشند بیشتر تمایل به سمت کرم‌های سنگین و مرطوب‌کننده. به همین دلیل بعضی از تونرهای سبک دارای ترکیبات خاصی هستند که می‌توان به صورت خاص پوست‌های خشک را درمان کرد اما این کاملا درست نیست. شما نیاز به یک آبرسان برای پوست خشکتان دارید. مناسب‌ترین تونر برای پوست‌های خشک، انتخاب یک تونر متعادل‌کننده‌PH یا تونر لایه‌بردار است.

تونر متعادل‌کننده ‌PH

زمانی که از یک محصول قلیایی برای پوست خود انتخاب می‌کنید که تعادل PH طبیعی پوست به هم خورده است و عملکرد سد دفاعی پوست شما با مشکل مواجه شده است، این عامل معمولا منجر به خشکی پوست می‌شود.
با توجه به اینکه PH پوست به صورت طبیعی بعد از چند ساعت به صورت عادی باز می‌گردد، اما با توجه به اینکه پوست خشک به کندی درمان می‌شود، بنابراین برای پیشگیری از فعالیت‌های بیش از حد پوست و مشکلات ناشی از آن بایستی از یک تونر متعادل‌کننده‌PH استفاده کنید. این نوع محصولات آرایشی پوست شما را اسیدی می‌کنند که باعث می‌شود تا عملکرد دفاعی بهبود یابد.

تونر لایه‌بردار پوست خشک

در صورتی که به صورت پیوسته پوستتان پوسته پوسته می‌شود بهترین گزینه استفاده از یک تونر لایه‌بردار یا یک تونر متعادل‌کننده‌PH است که منجر به شاداب‌تر شدن و نرم شدن پوستتان خواهد شد. وجود اسیدهای لایه‌بردار دارای رطوبت رسانی باعث بهبود ظاهری پوست همچنین آبرسانی به پوست می‌شوند. البته با توجه به اینکه اسیدها مفید هستند تونرهای لایه‌بردار به دلیل ساختاری که دارند باعث متعادل کردن PH پوست شما می‌گردند.

 

بهترین تونر برای پوست چرب

این امکان وجود دارد که پوست‌های چرب به طور شگفت‌انگیزی خشک یا کم آب شوند. چنانچه که در گذشته برای درمان عدم تعادل در میزان ترشح چربی، از محصولات آرایشی خشک‌کننده ‌پوست استفاده کنید. این امکان وجود دارد که پوست شما در سطحی عمیق خشک‌شده باشد.
با توجه به اینکه محصولات مراقبتی خشک‌کننده‌ پوست چرب در ظاهر تاثیرگذار هستند، لذا این عامل مفید، موقت و گذار است که می‌تواند در بلند مدت به پوست شما صدمه می‌زند. مطالعات و تحقیقات نشان داده است که بعد از استفاده از پاک‌کننده‌های خشن، تونرها و سایر روش‌های درمانی، میزان سطح تولید چربی به مقدار قبل را باز می‌گردد. مناسب‌ترین گزینه برای تونر صورت با پوست چرب، تونرهای مرطوب تونرهای لایه‌بردار است مانند تونر بالانسینگ الارو، تونر سی گل و بیلندا می‌‌‌باشند.

تونر مرطوب‌کننده‌ پوست چرب

این نوع تونرها برای پوست‌های چرب بهترین گزینه هستند به این دلیل که آب را به خوبی جذب می‌کنند و آن را در پوست ذخیره می‌کنند. همچنین این نوع تونرها خاصیت تسکین‌دهندگی برای مناطق تحریک شده پوست هستند.

تونر لایه‌بردار پوست چرب

از دیگر تونرهای‌ لایه‌بردار، مخصوص برای پوست چرب که مستعد مبتلایان به جوش است گزینه بسیار مناسبی است. به این خاطر که این تونر شامل اسیدهای مراقبتی ملایم و موثری است که باعث شل شدن سلول‌های مرده می‌شود و سرعت حیات سلول‌ها را بالا می‌برد؛ بر همین اساس ممکن است که پوست مرده در منافذ شما گرفتار شود، بسیار نادر خواهد بود.

 

چه نوع سرمی برای پوست من مناسب است؟

مانند هر محصول پوستی دیگری تونرها هم باید بر اساس نوع پوست و نیازهای آن انتخاب شوند.

  • اگر منافذ پوست تان بزرگ است، توصیه می شود از تونرهای حاوی آلفا هیدروکسی اسیدهایی مثل گلیکولیک اسید استفاده کنید تا سلول های مرده ای که دور منافذ پوست انباشته می شوند و باعث می شوند منافذ بیشتر به چشم بیایند را از بین ببرند.
  • اگر پوست حساسی دارید، به دنبال تونری باشید حاوی گیاهانی که از خواص آرامش بخش برای پوست برخوردارند.
  • اگر پوستی چرب یا مستعد جوش دارید، از تونری استفاده کنید که پایه ی آن سالیسیک اسید یا حاوی نارون کوهی باشد تا چربی اضافی پوست را بدون خشک کردن آن از بین ببرد.
  • اگر پوست کدری دارید، تونرهایی که حاوی لایه بردارهای طبیعی ای همچون عصاره ی پاپایا و لاکتیک اسید هستند در درخشان کردن پوست بسیار مؤثرند. علاوه بر این از تونرهایی که یکی از پنج عنصر اصلی آن الکل است دوری کنید.
  • اگر پوست خشکی دارید، مخمر تخمیر شده (saccharomyces ferment filtrate) و اسیدهای آمینه، پوست را به طور عمقی آبرسانی و تغذیه می کنند.
  • اگر پوست تان پیر شده، به دنبال تونرهای حاوی آنتی اکسیدان و عناصر آبرسانی مثل گلیسیرین، هیالورونیک اسید، رز واتر، سدیم پی سی اِی و لسیتین باشید.

 

نکات مفیدی درباره‌ی نحوه‌ی استفاده از تونرها

  • برای داشتن یک آرایش زیبا و حفظ آرایش خصوصا برای پوست‌های چرب می‌توانید قبل از شروع به میکاپ از تونر خود به مقدار کمی استفاده کنید.
  • برای صرفه‌جویی در تونر، بهتر است از پدهای آرایشی مخصوص بجای پنبه استفاده کنید.
  • بعد از استفاده از تونر پوست خور را نشوید.
  • مرطوب کننده را بلافاصله بعد از تونر استفاده کنید. زمانی که هنوز تونر روی پوست شما خشک نشده است. این زمان بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده است.

 

چه زمانی باید از تونر استفاده کرد؟

اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، بعد از شستشوی صورت. کارشناسان توصیه می کنند استفاده از تونر را هم در روتین روزانه ی مراقبت از پوست خود قرار دهید و هم در روتین شبانه ی خود. بعد از شستشوی کامل پوست، همه ی چربی ها، مواد آرایشی و سلول های مرده ی پوست دیگر پاک شده اند و عناصر مفید درون تونر می توانند وارد پوست شوند.
بعد از آنکه کار شستشوی صورت تمام شد، برای استفاده از تونر معطل نکنید. در واقع بین کار شستشو و زدن تونر نباید بیشتر از یک دقیقه فاصله باشد. شاید عجیب به نظر برسد اما این کار واقعاً تأثیرگذار است. علت این مسأله هم آن است که بیشتر مولکول ها وقتی پوست مرطوب است بهتر به درون آن نفوذ می کنند پس رساندن عناصر فعال درون تونر به پوست بلافاصله بعد از شستشوی آن نتیجه ی بهتری به بار خواهد آورد.
بعد از زدن تونر هم می توانید باقی مراحل روتین مراقبت از پوست خود را با استفاده از محصولاتی همچون کرم زیر چشم، کرم ضدآفتاب و سرم های پوستی ادامه دهید.

تونر را چطور باید زد؟

شما می توانید مقداری تونر کف دست خود بریزید و آن را مسقیم با دست به پوست خود بمالید. اما بعضی هم ترجیح می دهند تکه ای پنبه یا یک پد را به تونر آغشته کنند و آن را به آرامی روی صورت خود بکشند.
.
منابع:
.http://elbeauty.ir
.https://rooziato.com
.https://www.chibegir.com

- مطالب مرتبط -

«لوازم آرایش و زیبایی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!