راهنمای عطر و ادکلن

نوع پوست و انتخاب عطر مناسب

پوست چرب و مرطوب : توجه به نوع پوست نقش مهمی در انتخاب صحیح عطر و ادکلن دارد. اگر پوست بدن ‌شما چرب و مرطوب است چربی روی پوست ‌تان می‌تواند رایحه‌ اصلی عطر را تغییر بدهد. در حقیقت چربی و رطوبت پوست طی یکسری فعل ‌و ‌انفعالات شیمیایی با عطر ترکیب شده و ضمن این که دوام عطر را بیشتر می‌کند بوی آن را هم تغییر می‌ دهد. بهترین انتخاب برای پوست‌ های چرب عطرهای گلی میوه ‌ای و ملایم است.
پوست خشک : افرادی با پوست ‌خشک و کم ‌آب لذت چندانی از رایحه‌ عطر و ادکلن ‌خود نمی ‌برند، به خاطر این که هم پوست‌ شان در اثر الکل موجود در این خوشبوکننده‌ ها خشک ‌تر می ‌شود و هم نوع پوست ‌شان به شکلی است که بوی عطر سریع از بین می ‌رود. مسئله این است که استفاده از عطر و ادکلن ‌های قوی ‌تر برای پوست‌های خشک سبب کهیر و آلرژی می ‌شود و انتخاب مناسبی به حساب نمی آید.

روش تست کردن عطر و ادکلن

برای این کار و در انتخاب هر ادکلن سه مرحله وجود دارد که در ادامه مطرح شده اند. زمان حضور در فروشگاه مورد نظر، ادوکلن مورد نظرتان را بردارید و مقدار کمی از آن را به عنوان نمونه روی کاغذ تستر بزنید و بو کنید. این نخستین مرحله و در واقع اولین احساس شما نسبت به رایحه این عطر است. سپس اجازه دهید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بگذرد و بعد دوباره کاغذ را بو کنید.
این دومین مرحله است. در این مرحله شما رایحه جدیدی را احساس می کنید. در گام بعدی ۴۵ دقیقه تا یک ساعت دیگر صبر کنید و مجددا کاغذ را بو کنید. این مرحله سوم است و در این مرحله شما بویی احساس خواهید کرد که برای ۳ یا ۴ ساعت ماندگار خواهد بود. چنانچه رایحه این عطر در هر سه مرحله مورد پسند شما بود، می توانید آن را انتخاب کنید و مورد استفاده قرار دهید.

راهنمای جامع خرید عطر و ادکلن – نکات کلیدی و طلایی

  1. برای بسیاری از افراد پخش بو از آیتم‌های اولیه در انتخاب عطر است. اصولا عطرهایی که روغنی هستند گران‌تر بوده و پخش بوی بهتری دارند و از عطرهایی که گیاهی هستند نمی‌توان انتظار پخش بوی بالایی داشت. اگر برای مهمانی به دنبال عطری مناسب هستید و اگر بودجه‌ کافی در اختیار دارید و می‌خواهید عطری با پخش بوی بالا خریداری کنید، به نظر می‌آید انتخاب پرفیوم‌ها و ادوپرفیوم ها مناسب‌تر است. البته به دلیل قیمت بالا، معمولا بهتر است فقط برای مهمانی‌ها مورد استفاده قرار بگیرند.
  2. ماندگاری عطر روی لباس و بدن از فاکتورهای مهم بعدی است که خریداران باید به هنگام انتخاب عطر به آن دقت بسیار داشته باشند. اصولا بهترین راه برای امتحان کردن اصالت عطرها آن است که عطر را روی بدنتان زده و چند دقیقه صبر کنید تا مطمئن شوید عطر روی بدنتان تغییر بو نمی‌دهد.
  3. سردی و گرمی عطرها. معمولا فصل و ذائقه‌ی افراد تاثیر مهمی در انتخاب عطر برحسب سردی و گرمی آن دارد. عطرهای گرم در فصل زمستان و عطرهای خنک در تابستان ماندگاری بیشتری دارند. انتخاب درست عطر با توجه به فصل می تواند آیتم‌های دیگر را هم تحت تاثیر قرار دهد

 

راه های مناسب برای مراقبت از عطر و ادکلن 

  1. درجای تاریک و بدون نور نگهداشته شوند : عطر و ادکلن ها به شدت به نور واکنش دارند و از کیفیت آنها کم خواهد شد، لذا توجه داشته باشید که عطر و ادکلن ها را در جاهایی تاریک و بدور از نور خورشید و روشنایی قرار دهید تا کیفیت آنها برای مدت طولانی تری حفظ گردد.
  2. بدور از گرما نگهداری شوند : حتما بطری ها را از گرمای بیش از حد دور نگه دارید. داخل کشو ها اغلب جای مناسبی برای نگهداری از انواع عطر و ادکلن زنانه و مردانه است، اما در صورتی که نمی توانید یک کشو را به آنها اختصاص دهید، می توانید آنها را زیر لباس ها قرار دهید که هم نور به آنها نرسد و هم از رسیدن گرمای شدید به آن ها جلوگیری کنید. توجه کنید که نباید در یخچال قرار داده شوند، به خاطر این که یخ زدگی خود نیز می تواند موجب تخریب آن ها گردد.
  3. بهتر است در محفظه های مات قرار گیرند : گاها دوست داریم عطرها را در معرض نمایش قرار دهیم، مثل بالای کمد و یا قفسه های باز، در چنین مواردی بهتر است که از مدل هایی که در محفظه های مات و یخی قرار دارند استفاده کنیم تا از دیواره های مات و یخی آنها نور رد نشده و باعث خراب و از بین رفت آن ها نشود.
  4. در مکان های بدور از رطوبت و خشک نگهداری شوند : رطوبت یکی از دشمنان سرسخت عطر ها و ادکلن ها است و در هیچ شرایطی نباید عطر ها و ادکلن ها را در جاهای مرطوب مانند حمام نگهداری کرد. در صورتی که قصد دارید این کار را انجام دهید، بهتر است که کمدی در حمام قرار دهید که رطوبت از آن عبور نکند.
  5. بعد از استفاده از به سرعت درب آنها بسته شود : یکی از اشتباهاتی که افراد دارند این است که پس از استفاده از عطر و ادکلن ها درب آنها برای مدت طولانی باز می گذارند. توجه داشته باشید که باز ماندن درب موجب پریدن رایحه عطر می شود و به شدت از کیفیت آن می کاهد. پس در نظر داشته باشید که بعد از استفاده بسرعت باید درب آن ها بسته شود تا از کاسته شدن کیفیت آنها جلوگیری نماییم.
  6. عطر و ادکلن را به شدت تکان ندهید : حواستان باشد که عطر و ادکلن ها مثل دوغ نیستند و ته نشین نمی شوند، نباید آنها را به شدت تکان دهیم، به خاطر این که تکان های شدید موجب بهم ریختگی در بافت آنها شده و کیفیت آنها را به شدت کاهش خواهد داد.
  7. تمیز ماندن و نگهداری بدون گرد و غبار : تمیز ماندن عطر و ادکلن ها نیز به ماندگاری بیشتر آنها کمک بسیاری دارد. تلاش کنید پس از هر بار استفاده از آنها محفظه نگهداری آن ها را کاملا تمیز کنید و اجازه ورود گرد و غبار به داخل مایع را ندهید.

 

چگونه می توان ماندگاری عطر و ادکلن را بیشتر کرد

  1. پوست را مرطوب نگهداریدجالب است بدانید که پوست مرطوب شده به ماندگاری رایحه کمک می کند. با لوسیون یا روغن بدن لایه بندی کنید. محصولات مشابه مانند؛ اسپری بدن و مام با همان رایحه به عنوان کمکی شناخته می شوند و قدرت پایداری را زیاد می کنند.
  2. در زمان فعالیت و حرکتدر زمان هایی که برای مدت طولانی خانه نیستید و دسترسی به عطر مورد نظر خود را ندارید، بهتر است یک نمونه کوچک همراه داشته باشید تا در زمان لزوم بتوانید از آن استفاده نمایید.
  3. بو های مختلف عطر و ادکلنعطر ها برای هر خلق و خوی با رایحه ای متفاوت طراحی و روانه بازار می شوند. عطر احساسات مایع است. رایحه مورد علاقه خود را انتخاب و در جای مطمئنی نگهداری کنید، لذا همواره به شما یادآوری می شود که پیش از لباس پوشیدن یا لوازم جانبی از آن استفاده نمایید.
  4. کجای بدن مناسب برای زدن عطر می باشدروی نقاط پالس، دکورال و پشت زانو ها اسپری نمایید، ولی مالش ندهید؛ مالش مولکول عطر را خراب می کند و امکان دارد موجب سریع تر پژمرده شدن آن شود. بهترین جاهای بدن برای زدن عطر؛ پشت و بالای گوش‌ها، دور گردن، داخل آرنج، روی مچ، زیر سینه، دور ناف، پشت زانو، ساق پا، مچ پا و … می باشد.
  5. ترکیب چندین رایحه مختلف با یکدیگر برای بدست آوردن رایحه خاص و منحصر به فردشما عزیزان قادرید برای داشتن یک عطر منحصر به فرد با رایحه خاص و غیر تکراری مثل امضای خود. چند رایحه مختلف مورد علاقه خود را باهم ترکیب کرده و به یک رایحه خاص برای خود درست کنید.
  6. نکته برای رایحه بیشتر در طول روزاین نکته نوعی تقلب تند و تیز است. اگر در تمام روز از ترس و کم شدن رایحه عطر و ادکلن خود هراس دارید. یک نمونه کوچک از عطر خود را در کیف خود نگه دارید. به این ترتیب می توانید در حین حرکت، به سرعت از آن استفاده کرده و همیشه خوشبو و جذاب باشید و این امر در افزایش اعتماد به نفس شما عزیزان هم تاثیر بسیار زیادی دارد.

 

شدت و غلظت عطر مورد استفاده

پوست سرد می تواند اثر عطر شما را کم کند. برای مقابله با این، شما باید هنگام انتخاب عطر و ادکلن به شدت آن توجه داشته باشید. نسخه EDP عطر خود را به جای EDT استفاده کنید به خاطر این که نسخه های EDP بیشتر متمرکز هستند. غلظت های قوی تر می توانند از لباس های ضخیم هم به عبور نمایند.

نواحی مناسب بدن برای زدن عطر در زمستان

جاهایی از بدن که عطر خود را به کار می برید می تواند همه تفاوت ها را ایجاد کند، به خصوص در زمستان چراکه از لباس های ضخیم تر و بیشتری استفاده می کنیم. این امر می تواند اثر پخش بو را برای شما کاهش دهد. همچنین در زمستان، عطرهایی که روی پوستمان می زنیم  باید از لباس های ضخیم و کلفت هم عبور کنند، لذا بهتر است از مدل هایی استفاده کنیم که بیشترین غلظت را دارند. همچنین می توانیم به بخش هایی از گوش و مچ دست ها و زیر گردن که بیشتر در معرض هوا قرار دارند استفاده شوند تا بیشترین کارایی را برای ما داشته باشند.
مچ دست و پشت گوش نقاط مهم برای استفاده از عطر در زمستان محسوب می شود، به خاطر این که این مناطق مناطقی هستند که کم تر زیر لباس های ضخیم می روند. هوای سردتر می تواند اثربخشی عطر مورد علاقه شما را کم رنگ کند. این ها تنها مواردی است که هنگام استفاده از عطر در زمستان باید در نظر بگیرید. نگهداری فقط در زمستان مهم نیست بلکه در تمام طول سال باید بدرستی نگهداری شوند، لذا همواره عطر خود را در شرایط خنک و خشک و خارج از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.

نحوه درست استفاده‌ کردن از عطر

در مطلب راهنمای جامع خرید عطر و ادکلن نمیتوان از نحوه اسفتاده از عطر صحبت نکرد، در واقع خیلی ‌ها فکر می ‌کنند همین که عطر را روی بدن اسپری کنند، کار تمام است، اشتباه نکنید. عطر زدن آداب ویژه خود را دارد، البته چنانچه دوست دارید ماندگاری عطرتان بیشتر شود و مرتبا مجبور به استفاده مجدد نباشید؛ عطر را روی بخش ‌های نبض ‌دار بدن اسپری نمایید آن هم نه از فاصله خیلی نزدیک. عطری که از فاصله نزدیک اسپری شود روی یک نقطه جمع می ‌شود و احتمال این‌که بوی آن به تلخی بزند زیاد می‌شود. مچ دست ‌ها، گردن و آرنج ‌ها محل‌های اصلی اسپری شدن عطر هستند.
دست ‌خود را در فاصله 10 الی 15 سانتی‌ متری این نقاط بگیرید و به آرامی عطر را اسپری نمایید. در مورد مچ دستان یک نکته را به خاطر داشته باشید؛ بعد از استفاده از عطر، مچ‌ها را به هم نسایید؛ این کار باعث خراب شدن بوی عطرتان می‌ شود. بعضی‌ ها عطر را تنها روی گردن‌ شان اسپری می ‌کنند، ولی تنها به گردن اکتفا نکنید چون بخش زیادی از بوی عطرتان رو به بالا خواهد رفت و کمرنگ می‌ شود.
در نظر داشته باشید که مچ دست ‌ها برای تکمیل این پروژه عالی است! یک راه جالب دیگر هم برای این ‌که بوی خوش ‌تان بیشتر شود وجود دارد، مقداری کمی از عطرتان را در هوا اسپری کنید و به سمتش بروید، این طوری عطر روی تمام بدن‌ تان خواهد نشست. چنانچه عطرتان ماندگاری اندکی دارد و برای مثال تا از خانه به مهمانی برسید پریده است یا کمرنگ شده، خوب است شیشه را به همراه‌ تان داشته باشید و وقتی نزدیک مقصد مورد نظرتان شدید از عطرتان مجددا استفاده کنید. این کار عطر را تازه ‌تر نگه می ‌دارد.
.
منابع:
.https://dibaperfume.ir

- مطالب مرتبط -

«لوازم آرایش و زیبایی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!