راهنمای اسکراپ و لایه بردار

اسکراب چیست؟

اسکراب شیوه‌ای از پاکسازی یا به عبارتی لایه برداری از پوست است که پوست‌های مرده صورت یا قسمت‌هایی از دست و پا را از بین برده و موجب شفافیت و لطافت آن نواحی می‌شود.

انواع اسکراب

اسکراب ها با تنوع بالایی در بازار موجود بوده و هر یک از انواع آن‌ها نیز دارای ویژگی‌های مختص به خود هستند. در یک دسته‌بندی کلی، اسکراب ها در دو گروه خانگی و آماده جای می‌گیرند و هر دسته نیز طرفدارانی را به خود اختصاص داده‌اند.
علاوه بر این اسکراب ها را با سه ویژگی بارز زیر می‌توان از یکدیگر جدا کرد :

اسکراب های عمیق

اسکراب های عمیق اسکراب هایی هستند که بیشترین تاثیر را در لایه‌برداری دارند و برای پوست‌های حساس مناسب نیستند. این نوع اسکراب ها مخصوص پوست های چرب هستند. چرا که چربی پوست را کاهش داده و میزان آن را به خوبی تعدیل می‌کنند.

اسکراب های ملایم

اسکراب هایی که به صورت سطحی پوست را لایه برداری می‌کنند، اسکراب های ملایم نامیده می‌شوند. این اسکراب ها برای پوست‌های مستعد آکنه انتخاب مناسبی هستند.

اسکراب ضعیف

اسکراب های ضعیف مناسب افرادی هستند که پوستی خشک یا بسیار حساس دارند. بنابراین استفاده از اسکراب به پوستشان آسبی نخواهد رساند.

نحوه استفاده از اسکراب لایه بردار صورت

شیوه استفاده از اسکراب بسیار مهم است؛ چرا که بی‌دقتی در این امر می‌تواند موجب آسیب دیدن پوست صورت و بدن شما گردد. در وهله اول پوست خود را به وسیله آب مرطوب نمایید؛ سپس آن را به اسکراب آغشته کرده و به آرامی ماساژ دهید. توجه داشته باشید که بهتر است در این مرحله پوست صورت، قسمت بالایی سینه و گردن خود را با دقت و آرام ماساژ دهید؛ چرا که پوست این نواحی از بدن از حساسیت بالاتری برخوردار است.
در مرحله آخر نیز نواحی آغشته به اسکراب را توسط آب ولرم کاملا شسته و اطمینان حاصل کنید که همه مواد محصول از روی صورتتان پاک شده باشد. پس از اسکراب کردن صورت، مشاهده خواهید کرد که پوستتان بسیار سبک‌تر شده و احساس خنکی به شما دست می دهد. به این صورت از حالت خشکی و پوسته پوسته شدن صورتتان رها خواهید شد.

بعد از اسکراب چه کنیم؟

بعد از اتمام مراحل اسکراب، پوستتان را به وسیله یک حوله نرم و به آهستگی خشک نمایید؛ همچنین توصیه می‌شود حتما از ضد آفتاب و کرم‌های آبرسان استفاده کنید.

نکات استفاده از اسکراب

استفاده از اسکراب لایه بردار صورت نیز مانند هر محصول پوستی دیگر نیازمند رعایت نکاتی است تا بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان آورد.

  • توجه کنید که تنها یک مرتبه در هفته می‌توان از اسکراب استفاده کرد و استفاده بیش از حد و به صورت روزانه از آن موجب آسیب رساندن به پوست و خشکی آن می‌گردد. در ضمن در مورد پوست‌های بسیار حساس ممکن است عواقب بدتری نیز داشته باشد.
  • استفاده از این محصول در تمامی انواع آن برای همه اشخاص ضروری نیست و حتی بهترین اسکراب لایه بردار صورت نیز در مواردی که شخص دارای زگیل، آکنه و یا تبخال باشد، ممکن است موجب خارش و سوزش گردد. در این موارد بهتر است از اسکراب ملایم یا ضعیف استفاده کنید.
  • اگر دارای مشکلات یا بیماری خاص پوستی هستید، پیش از استفاده از این محصول از یک متخصص پوست مشاوره بگیرید.
  • توجه داشته باشید که بهترین اسکراب لایه بردار صورت برای شما اسکرابی است که با نوع پوستتان سازگاری داشته باشد. برای مثال اگر پوست خشکی دارید، نباید از اسکراب های خیلی قوی و عمیق استفاده کنید.

.
منابع:
.https://kalalyse.com

- مطالب مرتبط -

«لوازم آرایش و زیبایی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!