راهنمای اسفنج آرایشی

اسفنج آرایشی امروزه یک محصول فوق العاده و رایج برای زدن کرم پودر و گرفتن مقدار اضافی آن از صورت محسوب می شود. برای آنکه زخم، جوش و جای جوش را محو کنید و پوستی بی عیب و نقص داشته باشید استفاده از اسفنج آرایشی را به شما پیشنهاد می کنیم.
کسانی که مستعد جوش و لک هستند و دوست ندارند از پد پنکک استفاده کنند، از آنجا که استفاده از انگشت هم برای کرم پودر زدن توصیه نمی شود، این دسته از افراد می توانند از اسفنج آرایشی بهره ببرند تا آرایشی طبیعی و یک دست داشته باشند.
اسفنج آرایشی منحنی شکل و تخم مرغی متناسب با خطوط و زوایای صورت طراحی شده است و به شما کمک می کند تا آرایشی بی نظیر داشته باشید. شما به کمک این نوع اسفنج آرایشی می توانید پرایمر، مرطوب کننده، کرم بی بی و سی سی، کرم پودر و انواع کانسیلر را که برای پوشش دادن جوش و لک و سیاهی دور چشم استفاده می شود، بر روی صورت خود اعمال کنید. شکل بیضی مانند آن به شما کمک می کند تا دسترسی آسان تری به مناطقی مانند زیر چشم، بینی، بین لب و چانه داشته باشید.
برخی از شرکت های معروف سازنده این اسفنج ها از مواد بسیار مرغوب در تهیه محصول شان استفاده می کنند و برای مبارزه با باکتری چاره ای اندیشیده اند. این نوع اسفنج آرایشی از فوم ضد باکتری بدون لاتکس ساخته شده است که می تواند به درستی از پوست مراقبت کند و برای مدت چهار تا پنج ماه قابل استفاده باشد. این محصول برای کسانی که پوست حساسی دارند و مبتلا به آلرژی هستند بسیار مناسب است و برای جوش و پوست چرب بسیار ایده آل به نظر می رسد.

فواید اسفنج آرایشی

هنگامی که از اسفنج آرایشی برای زدن انواع کرم ها استفاده می کنید باید بدانید که اسفنج ها نه تنها کمترین میزان مواد را به خود جذب می کنند و این می تواند برای شما به صرفه باشد بلکه خوب محو کردن کرم باعث می شود که مواد زیادی روی صورت تان باقی نماند و غیر طبیعی به نظر نرسید.

موارد استفاده از اسفنج آرایشی

از اسفنج آرایشی نه تنها برای زدن کرم های مایع مثل ضد آفتاب و کرم پودر می توان استفاده کرد بلکه می توانید برای پودرها و سایه های پودری نیز از آن بهره ببرید. اسفنج آرایشی به خوبی می تواند پودرها را روی صورت و پشت چشم پخش کند تا خطوط غیر طبیعی و آزاردهنده محو شوند.
برای اینکه کمترین میزان کرم پودر جذب اسفنج آرایشی شده و هدر برود باید اسفنج را مرطوب کنید. کرم پودر را پشت دست خود بریزید و اسفنج را به کرم پودر آغشته نمایید. برای گوشه چشم و اطراف بینی، اسفنج را کمی فشار دهید و از نوک آن برای ضربه زدن استفاده کنید.
اگر قصد دارید جوش یا جای جوش را بپوشانید، کانسیلر را روی جوش زده و با انتهای اسفنج روی آن ضربه بزنید.
اگر از رژ گونه کرمی استفاده می کنید هم می توانید آن را با اسفنج به صورت تان بزنید. پخش کردن رژ گونه با اسفنج آرایشی موجب می شود که گونه هایتان زیاد از حد سرخ نباشد.
برای سایه چشم هم می توانید گوشه نوک تیز اسفنج را به سایه اکلیلی خود آغشته کنید و آن را به گوشه داخلی چشم بزنید.
حتی کرم های مراقبتی و ضد چروک را هم می توانید با اسفنج به صورت بزنید. این روش کار شما را راحت می کند و باعث می شود باکتری از دستانتان به پوست صورت منتقل نشود.

اسفنج آرایشی اصل

همانند بسیاری از دیگر محصولات آرایشی، اسفنج آرایشی هم اصلی و فرعی دارد. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید سعی کنید محصول اصل را انتخاب کنید. اسفنج های آرایشی در گذشته به خاطر شکلی که داشتند قادر نبودند به راحتی به تمام نقاط صورت دسترسی داشته باشند. همچنین به خاطر پوشش لاتکسی که داشتند، بسیاری از افراد به آنها واکنش آلرژیک نشان می دادند. اما اسفنج های آرایشی امروزه به شکل سنتی ارائه نمی شوند. مشکلات سابق آنها رفع شده و بسیار مفید هستند. شکل آن به شما کمک می کند تا آرایشی با کیفیت داشته باشید.

طرز صحیح تمیز کردن اسفنج آرایشی

ابتدا اسفنج را حسابی خیس کنید و سپس محکم آن را فشار دهید. بعد آن را با یک شامپوی ملایم مثل شامپو بچه بشویید تا تمام مواد آرایشی آن پاک شود. برای خشک کردن، آن را روی حوله ای بگذارید و اجازه دهید به طور طبیعی خشک شود. توصیه می شود اسفنج آرایشی خود را مرتب شستشو دهید تا از ایجاد باکتری بر آن جلوگیری کنید و در نتیجه آسیبی به پوست تان وارد نشود.

4  روش سریع و آسان  برای تمیز کردن اسفنج آرایشی

 

 روش اول: اسفنج آرایشی خود را با آب و صابون تمیز کنید

اسفنج آرایشی را میتوان به راحتی با آب و صابون تمیز کرد. برای راحت تر شدن کارتان پس از اتمام هر میکاپ و با هر بار استفاده از پد آرایشی، آن را شستشو دهید. از آن جا که اکثر مواقع باید قبل از استفاده از اسفنج‌های آرایشی، آن را نمناک کنید‌، پس شستن آن هم کار دشواری نیست.
برای شستشوی بهتر می‌توانید از شوینده مخصوص آن – در انواع جامد یا مایع آن- استفاده کنید. هر دو برای از بین بردن 99.7 درصدی میکروب‌ها طی 24 ساعت اول شستشو طراحی شده اند. صرف نظر از نوع شوینده، قبل از شستشو مطمئن شوید که اسفنج بیوتی بلندر یا اسفنج میکاپ تان کاملاً نمناک است.
اگر نوع جامد شوینده استفاده می‌کنید، اسفنج خود را به آرامی در امتداد سطح، اسکراب کنید تا اشباع شود. اگر از نوع مایع شوینده استفاده می‌کنید، چند قطره از شوینده را روی اسفج خود بمالید تا کف کند. اسفنج را تا زمانی که مواد آرایشی از آن به همراه کف خارج می‌شود بشویید و زیر شیر آب به آرامی فشار دهید تا کاملا تمیز شود.

روش دوم: اسفنج آرایشی خود را با برس تمیزکننده (براش) تمیز کنید

کسانی که در دنیای لوازم آرایشی تبحر دارند، ممکن است از قبل با براش آشنا باشند. براش‌های تمیزکننده‌، یک قطعه صاف از فرورفتگی‌ها و برجستگی‌های مختلف حاوی سیلیکون است که هنگام مالش اسفنج بر روی آن به خارج شدن آلودگی‌ها از براش و اسفنج کمک می‌کند. در اصل، این مفهوم شبیه به لوازم مراقبت از پوست همچون فورئو لونا است که از بریستل‌های سیلیکونی برای بیرون کشیدن باکتری‌ها از منافذ پوست استفاده می‌کند. یک برس پاکسازی کننده خوب همان اثر تمیز کنندگی خوب را روی پدها و اسفنج‌های آرایشی تان خواهد داشت.
برای نتیجه گیری بهتر از براش، ابتدا اسفنج آرایشی خود را کاملا با آب و صابون بشویید (مانند آنچه پیش تر ذکر شد) سپس شروع به مالش یا ضربه زدن اسفنج روی براش کنید تا زمانی که مواد آرایشی آن کاملا خارج شوند. فرآیند مالش را از زوایای مختلف تکرار کنید تا تمامی سطوح پد آرایشی تان تمیز شود. شستشوی خود را با آب کشی و آبگیری آهسته اسفنج به پایان برسانید تا آرایش باقی مانده کاملا از آن خارج شود.

روش سوم: اسفنج آرایشی خود را با خیساندن تمیز کنید

خیساندن اسفنج آرایشی برای مدت زمان طولانی، اگرچه شبیه به مالش آن با آب و صابون است، اما بهترین راه برای هدف قرار دادن لکه‌های سخت است. اگر لکه سرسختی روی اسفنج تان بوجود آمده است، بلندر خود را در یک کاسه آب به همراه شوینده مایع قرار دهید و چند ساعت منتظر بمانید.
با این روش به راحتی می‌توانید اسفنج خود را شستشو دهید‌، برای این کار، اسفنج آرایشی خود را مرطوب کنید و با چند قطره صابون دلخواه فشرده سازید و سپس آن را درون یک کاسه پر از آب بیندازید. برای نتیجه گیری بهتر، حتما دقت کنید که آب کافی برای غوطه ور شدن کامل اسفنج در ظرف وجود داشته باشد. اجازه دهید دو تا سه ساعت در این حالت بماند. سپس اسفنج تان را بردارید و به آرامی آب بکشید.

روش چهارم: اسفنج آرایشی خود را با روغن تمیز کنید

این روش تمیز کردن کاملا علمی می‌باشد‌، چراکه آب به تنهایی نمی‌تواند مواد روغنی لوازم آرایشی را پاک کند اما روغن این قابلیت را دارد. قبل از این که برای شستشو از آب و صابون استفاده کنید، از روغن تمیز کننده ای مانند روغن نارگیل (سرد فشرده)‌، روی اسفنج آرایشی خشک خود استفاده کنید. حتی روغن زیتون هم می‌تواند این کار را انجام دهد. البته روند کار در اینجا به پایان نمی‌رسد. برای تمیز کردن موثر اسفنج با روغن، باید آن را با آب و صابون استانداردی که در بالا توضیح دادیم بشویید، تا باعث از بین رفتن بقایای روغنی شود و روی اسفنج اثری از مواد آرایشی باقی نماند. بهتر است چنین تصور کنید که این روش‌، یک متد تمیز کننده مضاعف برای اسفنج‌های آرایشی شماست.
شوینده‌های مخصوصی برای تمیز کردن اسفنج‌های آرایشی وجود دارند، اما این ترفند (کار) را با شامپو بچه ملایم هم می‌توان انجام داد. اسفنج آرایشی را زیر کمی آب گرم فرو ببرید و در همان حال چند قطره شامپو بچه به آب اضافه کنید تا بتوانید تمام محصولی که داخل اسفنج جمع شده را خارج نمایید. این کار را یک بار در هفته انجام دهید تا از کثیف شدن بیش از حد وسایل آرایشی خود پیشگیری کنید.

 نکات مهم در نحوه استفاده از پد آرایشی

  • چند فاکتور اساسی را در هنگام خرید این وسایل در نظر بگیرید: این فاکتورها عبارت هستند از شکل، اندازه و میزان تخلخل آن.
  • قبل از اینکه میکاپ خود را شروع کنید، حتما همیشه پدهای خود را کاملا خیس کرده و سپس با فشردن آن، آب اضافه اش را بگیرید، تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.
  • مستقیما فاندیشن را روی اسفنج نزنید. به جای آن، فاندیشن را به صورت نقطه نقطه به کل صورت خود زده و سپس به وسیله اسفنج آن را ترکیب و پخش کنید.
  • اسفنج را روی صورت خود نکشید و یا نمالید، در عوض، آن را آرام و با ضربات آهسته یا آرام کشیدن روی صورت بزنید، تا محصول کاملا ترکیب گردد.

.
منابع:
.https://www.davacenter.com
.https://www.riiha.ir

- مطالب مرتبط -

«لوازم آرایش و زیبایی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!