راهنمای واکس مو

واکس مو مانند ژل مو برای حالت دهندگی مو مورد استفاده قرار می گیرد اما با این حال واکس مانند ژل خشک نمی شود. هر چند می تواند مانند ژل به موها حالت دهد. اما واکس مو علاوه بر درخشنده کردن مو میزان حالت دهندگی نسبتا خوبی دارد و به دلیل اینکه مانند ژل خشک نمی کند در میان آقایان محبوبیت بیشتری دارد.

ویژگی های یک واکس مو خوب

اگر چه این روزها واکس موهای زیادی در فروشگاه های آنلاین در حال فروش هستند اما همه آنها برای موهای شما مناسب نخواهند بود چرا که ابتدا باید نیاز موی خود را بشناسید سپس با کمی تحقیق در مورد محصولی که مد نظرتان است خرید خود را انجام دهید.
یک واکس موی مناسب نباید پس از استفاده رد سفیدی از خود بر روی موها به جا بگذارد ضمن اینکه باید حاوی مواد مغذی و مورد نیاز مو نیز باشد. بهترین واکس موهای موجود در دنیا از خاصیت براق کنندگی، حالت دهنده، تقویت کننده و نرم کنندگی برخوردار هستند.
افرادی که دارای موهایی چرب هستند بهتر است زمانی که قصد حالت دهی به موهایشان را دارند از واکس های مو استفاده کنند که موهایی براق و خوش حالت داشته باشند البته بر روی موهای خشک باید استفاده شود.

انواع واکس مو

واکس موها ترکیبات متنوعی دارند و برای کاربرد های مختلف می توان از آن ها استفاده نمود. بعضی از آن ها بافت پماد مانندی دارند و موها را درخشان تر نشان می دهند که این نوع واکس ها برای موهای خشک مناسب تر هستند. برخی دیگر درجه سختی بیشتری دارند و برای کسانی که موهایشان حالت پذیری کمتری داشته و به سختی فرم می گیرد مناسب است.
انواع جدیدتر این محصولات واکس موهای رنگی هستند که علاوه بر حالت دهی، خاصیت رنگ دهی موقت نیز دارند و با آب قابل شستشو هستند.

مقایسه ژل مو و واکس مو

بسیاری از افراد فکر می کنند که ژل مو و واکس مو مشابه هستند. اما در واقع، آن ها کاملا با هم تفاوت دارند. ژل مو در فرم های مختلفی وجود دارد. می توان آن را مستقیما بر روی سر مالید یا به صورت اسپری استفاده کرد. اما واکس مو همان طور که از اسمش پیداست، نوعی موم است.
واکس مو تنها به صورت جامد وجود دارد. همچنین، بر خلاف واکس مو، ژل مو در حجم های مختلفی وجود دارد. این حجم ها با اعداد خاصی تعیین شده اند که هرچقدر اعداد بالاتر باشند، نتایج بهتری را ایجاد می کنند.تفاوت دیگر این است که ژل مو را می توان هم برای مو های بلند و هم برای مو های کوتاه استفاده کرد.
می توان از ژل مو برای موج دار کردن مو ها و همچنین برای براق و نرم کردن مو های صاف استفاده کرد. از سوی دیگر، واکس مو بیشتر برای مو های کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد. اگر مو های شما خشک است، بهتر است از ژل مو استفاده نکنید، زیرا حاوی الکل است. از طرف دیگر، واکس مو، باعث خشکی مو ها نمی شود.یکی از مزایای واکس مو، این است که مو ها را نرم و قابل انعطاف کرده و می توان در طول روز، مدل مو ها را تغییر داد. همچنین، می توان از آن برای انواع مو های خشک استفاده کرد.
ژل مو فقط باید بر روی مو های مرطوب استفاده شود و زمانی که مو خشک شد، دیگر نمی توان نوع آرایش مو را عوض کرد. واکس مو برای مدل های سیخ سیخی مناسب است. ژل مو را می توان تنها با یک بار شامپو کردن پاک کرد. اما واکس مو نیاز به چندین بار شستشو دارد.
در پایان، تفاوت میان ژل مو و واکس مو را به طور مختصر بیان می کنیم:

  1. ژل مو، فرم های متفاوتی دارد، اما واکس مو تنها به صورت جامد وجود دارد.
  2. بر خلاف ژل مو، واکس مو را می توان برای انواع مو های خشک استفاده کرد.
  3. ژل مو را می توان به راحتی از روی مو پاک کرد. اما واکس مو نیاز به شستشوی متعدد دارد.

سوالات متداول در خصوص مصرف واکس مو

در ادامه قصد داریم به سوالات متداولی که بعضا قبل و بعد از خرید واکس برایتان به وجود می آید بپردازیم.

آیا نشستن واکس مضر است؟

نشستن ژل و یا واکس هرگز توصیه نمی شود؛ بسیاری از کارشناسان مو و زیبایی اعتقاد دارند که قبل از خواب حتما موها را بشویید زیرا شب فرصتی مناسب برای تنفس مو و پوست سر است و واکس مانع از انجام صحیح این فرآیند می شود.

آیا مصرف واکس برای مو مفید است؟

تاکنون هیچ تحقیقی نشان نداده است که مصرف واکـس و سایر حالت دهنده برای سلامت موها مفید باشد. بنابراین اگر قصد خرید آن را به این دلیل داشتید باید بگویم که باید در خرید آن تجدید نظر کنید!

برای شستن موی سر چکار کنم؟

از آنجایی که ماده اصلی سازنده واکس روغن است بنابراین اگر از مقادیر بسیار زیاد برای حالت دهندگی استفاده کرده باشید، شانس پاک کردن آن با شامپوهای معمولی بسیار کم است! بنابراین قبل از شامپو زدن و خیس کردن مو مقداری نرم کننده به سر بزنید و موها را شانه بزنید. بعد از چند دقیقه موها را با آب گرم خیس کنید و شروع به شامپو زدن بکنید تا واکـس به راحتی از موهایتان پاک شود.

هنگام واکس زدن موهایم خیس باشند و یا خشک؟

حتما خشک باشد، اگر بعد از حمام کردن از واکـس استفاده می کنید، ابتدا به کمک سشوار تمام موهای سر را خشک کنید و هنگامی که خشک شد از واکس استفاده کنید.

روش استفاده از واکس مو:

حالا که قصد استفاده از این حالت دهنده مو را دارید بد نیست با یک روش درست از آن استفاده کنید، تا علاوه بر حالت دادن مو مانع از بروز آسیب به تارهای موی سر شوید.
به موها حالت دهید: برای شروع انگشتان خود را درون موهای خود کرده و سعی کنید آن را به حالتی که مدنظرتان برسانید. سپس با اضافه کردن واکس سعی در حالت دادن به موها کنید.
واکس را لایه ای بزنید: یکی از کارهایی که باید انجام دید، این است که واکس را به صورت لایه ای به موها بزنید. به این ترتیب موها پرپشت تر دیده می شود. پس هنگام استفاده ابتدا آن را به نوک انگشتان خود زده و سپس سعی کنید به تمام بخش های موی سر آن را برسانید.
سشوار بکشید: بعد از اینکه واکس را به تمام نقاط موی سر زدید و حالتی که مدنظرتان بود را پیاده کردید وقت آن رسیده است که با سشوار زدن به موها حالت آن را پایدار کنید. همچنین استفاده از سشوار بعد از واکس زدن باعث می شود موها پرپشت تر دیده شود و از به هم چسبندگی مو جلوگیری می کند.
.
منابع:
.https://ghasremaneli.com
.https://carismacolor.com
.https://www.totikala.ir

- مطالب مرتبط -

«لوازم آرایش و زیبایی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!