راهنمای آبمیوه گیری

برای خرید آبمیوه گیری می بایست اطلاعات لازم را داشته باشید تا بتوانید با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید، خریدی هوشمندانه را تجربه نمایید. قبل از خرید این دستگاه، می بایست با نکات مهم در خرید آبمیوه گیری آشنا شوید.

1- ازجمله این معیارها می توان به جنس تیغه اشاره نمود. تیغه های دستگاه های آبمیوه گیری از مواد مختلفی ساخته می شوند. از جمله این مواد می توان به فولاد، پلاستیک و تیتانیوم اشاره کرد.

2- معیار دوم، سرعت آبمیوه گیری است. هر چه سرعت چرخش موتور آبمیوه گیری بیشتر باشد، بازده آن افزایش می یابد و با سرعت بالاتری عمل آبگیری را برای شما انجام می دهد. معیار سوم، مخزن تفاله و آبمیوه است. هرقدر اندازه مخزن های تفاله و آبمیوه دستگاه های آبمیوه گیری بیشتر باشد، مقدار بیشتری آبمیوه را می توانید در یک نوبت تهیه کنید.

3- به عنوان معیار دیگر، می توانیم به قطر و اندازه دهانه ورودی اشاره کنیم. هرچه اندازه این دهانه بزرگتر باشد، کار شما در گرفتن آب میوه های دارای اندازه های مختلف راحت تر خواهد بود.

4- به عنوان یک معیار دیگر، می توانیم به بازده دستگاه اشاره کنیم. یک آبمیوه گیری مناسب در شرایط عادی باید بتواند بیش از ۵۰ درصدِ وزن میوه ها، به شما آبمیوه تحویل دهد.

حال که با نکات مهم در خرید آبمیوه گیری آشنا شدید، لازم می دانیم با نحوه نگهداری از این دستگاه ارزشمند نیز آشنا شوید. مراقبت صحیح از وسایل برقی، یکی از نکات بسیار مهمی است که خانواده ها می بایست به آن توجه بیشتری داشته باشند.

– قبل از استفاده از دستگاه، دقت کنید که تمامی قطعات آن به طور کامل در جای خود افتاده باشند و جاهایی که می بایست بسته شوند (ازجمله اتصالات)، به طور کامل بسته شده باشند و درب محفظه نیز محکم باشد. همچنین قبل از گرفتن آبِ هر میوه ای، توجه لازم را داشته باشید که هسته میوه ها به داخل آبمیوه گیری نرود.

– بهترین مکان برای قرار دادن دستگاه آبمیوه گیری، یک سطح تراز و زبر می باشد. اگر سطحی که دستگاه را روی آن قرار می دهید، صاف و زبر نباشد، ممکن است در هنگام کار کردن، دستگاه آبمیوه گیری حرکت کند و نتیجه ی کار بر روی زمین بریزد و یا شما مجبور باشید که به طور دائم حواستان به ظرفی که در حال پُر شدن از آبمیوه است باشد.

– اگر در هنگام استفاده از دستگاه آبمیوه گیری، متوجه شدید که دستگاه بیش از حد معمول حرکت کرده و یا می لغزد، در اولین فرصت دستگاه را خاموش کرده و تفاله آن را خارج کنید. پیشنهاد می شود که بعد از دو لیوان آبگیری، حتما تفاله آن را خالی کنید. تفاله بیشتر، باعث حرکت شدید دستگاه و برهم زدن تعادل آن می شود. البته تکان خوردن آبمیوه گیری در هنگام کار کردن می تواند به علت خراب شدن لاستیک های خنثی کننده لرزش (دمپرها) در قسمت پایه ها نیز باشد که در این صورت می بایست دستگاه شما توسط متخصص، تعمیر شود.

– بعد از هر بار استفاده از دستگاه آبمیوه گیری، با فرچه کوچک مخصوص، توری و شیری کوچکی که محل خروج آبمیوه هست را به خوبی تمیز کرده و شستشو دهید. این قسمت از دستگاه، علاوه بر حساس بودن از نظر بهداشتی، از نظر پوسیدگی نیز حساس است.

– برای نظافت داخل آبمیوه گیری از آب سرد استفاده کنید. ازآنجا که میوه ها چرب نیستند، قطعات کثیف شده به راحتی پاک خواهد شد و دیگری نیازی به استفاده از مواد پاک کننده وجود ندارد.

– اگر میوه های شما گوشتی است، سعی کنید تا حد امکان آن ها را خرد کنید تا بدون نیاز به گوشت کوب و اعمال فشار، از مجرای ویژه به پایین روند. سعی کنید حدالامکان برای گرفتن آب میوه های نرم ازجمله زردآلو، هلو، موز و یا حتی گوجه فرنگی از دستگاه آبمیوه گیری استفاده نکنید. تفاله های این گونه میوه ها می تواند به صورت پوره درآمده و در کوتاه مدت با مسدود کردن منافذ صافی، به این منافذ آسیب برساند.

– محفظه داخل آبمیوه گیری معمولاً از جنس پلاستیک است که ممکن است پس از مدتی استفاده از میوه های رنگی گوناگون، تغییر رنگ دهد. توصیه می شود برای جلوگیری از تغییر رنگ محفظه داخل دستگاه، هرچند وقت یکبار آن را با محلول آب و کمی وایتکس بشویید تا کاملاً تمیز شود.

– توجه داشته باشید که تمام قطعات دستگاه کاملاً جا افتاده و بسته‌ها کاملاً بسته شده باشند و درب محفظه محکم باشد.

– از دستگاه آبمیوه‌گیری نباید برای گرفتن آب میو‌ه‌های نرم مانند موز، هلو، زردآلو یا گوجه‌فرنگی استفاده شود، زیرا تفاله‌های آن‌ها پوره شده و منافذ صافی را می‌گیرد.

– هر بار پس از استفاده از دستگاه آبمیوه‌گیر، توری و شیر کوچکی که محل خروج آبمیوه است را به‌خوبی با استفاده از فرچه‌های کوچک مخصوص تمیز کرده و شستشو دهید.

– برای جلوگیری از تغییر رنگ محفظه داخل آبمیوه‌گیری (که از جنس پلاستیک است) در اثر گرفتن آب میوه‌های مختل، هر چند وقت یکبار آن را با محلول آب و وایتکس بشوئید تا کاملاً سفید شود.

– برای گرفتن آبمیوه‌های گوشتی، آن‌ها را تا حد امکان ریز خرد کنید، تا بدون نیاز به گوشت‌کوب، از مجراهای ویژه به پائین بروند.

– آبمیوه‌گیری نیز مانند چرخ‌گوشت می‌تواند سانحه‌ساز باشد، اما به مراتب کمتر، چون محفظه آن کوچکتر، و استفاده از آن نیز کمتر است. اما به‌هر حال خوب است که مراقب بچه‌ها باشید.

– آبمیوه‌گیری را حتماً بر سطح صاف و تراز شده‌ای قرار دهید، در غیر اینصورت آبمیوه‌گیری هنگام کار کردن، حرکت خواهد کرد.

– به ازای دو لیوان متوسط (حدوداً نیم لیتر) آبمیوه‌های گوشتی، فیلتر را تمیز کنید. برای این منظور بعد از خارج کردن تفاله‌ها، فیلتر را زیر آب سرد بگیرید.

– – برای نظافت کلی داخل آبمیوه‌گیری نیز از آب سرد استفاده کنید. چون میوه‌ها چرب نیستند، پس دلیلی برای استفاده از مواد پاک‌کننده وجود ندارد و قطعات کثیف شده به‌راحتی پاکیزه خواهند شد.

– اگر آبمیوه‌گیری هنگام کردن تکان می‌‌خورد یا لاستیک‌های خنثی کنندهٔ لرزش در قسمت پایه‌ها خراب شده و یا اینکه محفظه آن پر است، ایراد دومی به سادگی برطرف می‌شود، اما برای ایراد اولی باید به تعمیرکار مراجعه کنید.

.

منابع:

.https://www.beytoote.com
.https://www.zanbil.ir
.https://www.isna.ir

- مطالب مرتبط -

«لوازم و ظروف آشپزخانه»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!