راهنمای اسکرابر (زمین شو)

شیوه های سنتی نه تنها برای انجام نظافت در مقیاس وسیع و نه برای نظافت های تجاری مناسب نمی باشند. در چنین مواردی گزینه مناسب، استفاده از ماشین شستشو یا به عبارت دیگر دستگاه اسکرابر می باشد. وظیفه اسکرابر، نظافت سطوح سخت مانند پارکت، بتن و موزایک می باشد. اسکرابرها در سایز ها و مدل های متنوعی تولید می شوند و هر یک تنظیمات و خصوصیات منحصر به فردی دارند. با این حال نکته اساسی در هنگام خرید یا اجاره اسکرابر، نحوه راه اندازی و استفاده صحیح از آنها می باشد.

موارد قابل توجه در تهیه اسکرابر

از آنجایی که هر یک از دستگاه های اسکرابر ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد، رعایت نکات زیر در هنگام خرید آنها به می تواند مفید باشد، بنابر این در هنگام تهیه اسکرابر صنعتی بهتر است که این نکات در نظر گرفته شوند:

  • گوشه ها و لبه ها

در هنگام تهیه اسکرابر های بزرگ توجه داشته باشید که این کف شوها به علت ابعادشان دسترسی مناسبی به حاشیه ها، زاویه ها و گوشه های سطوح ندارند. برای نظافت این قسمت ها بهتر است از دستگاه هایی که مجهز به برس های جانبی هستند استفاده کنید.

  • مساحت محیط

نکته قابل توجه بعدی مساحت محیط می باشد. برای نظافت منظم و معمولی محیط های محدود، استفاده از کف شوی با ابعاد کوچک و برای محیط های وسیع تر، استفاده از اسکرابر ها با ابعاد بزرگتر، بهتر می باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که مخزن آب تمیز و کثیف هر دستگاه اسکرابر متناسب با ابعاد آن می باشد در نتیجه کف شو های کوچک، مخزن های کوچکتری در مقایسه با دستگاه های بزرگتر دارند.

  • جنس کف پوش ها

بعضی از اسکرابر ها مناسب سطوح سرامیکی می باشند در حالیکه برخی از آنها قابلیت بهتری برای نظافت سطوح چوبی دارند. بنابراین برای داشتن کیفیت بالاتر، توجه به جنس سطوح در هنگام خرید اسکرابر اهمیت ویژه ایی برخوردار است.

  • ابعاد درهای ورودی و خروجی

توجه به ابعاد درها و راهرو ها در هنگام خرید کفشور صنعتی ضروری می باشد، بهتر است قبل از تهیه دستگاه کف شور از تناسب ابعاد آن با در ها و راهروها مطمئن شوید. توجه به محل نگهداری دستگاه نیز اهمیت دارد، بعضی از نمونه های اسکرابر مانند انواع تجاری آن ابعاد قابل ملاحظه ایی دارند که بهتر است قبل از تهیه آنها از فضای کافی برای نگهداری شان مطمئن شوید.

  • نوع منبع تغذیه

اسکرابر ها بر حسب نوع منبع تغذیه، به دو دسته باطری دار و کابلی تقسیم می شوند. در تهیه کف شور کابلی، از امکان دسترسی به برق در محیط نظافت اطمینان حاصل کنید. در تهیه مدل های باطری دار به مدت زمان لازم برای شارژ و جنس باطری توجه داشته باشید. مدل های قدیمی تر اسکرابر باطری های اسیدی دارند و از آنجایی که در هنگام شارژ گازهای سمی تولید می کنند، به سیستم تهویه نیاز دارند، اما در مدل های جدید تر از باطری های ژلی استفاده می شود که علاوه بر بی خطر بودن، سریعتر از باطری های اسیدی شارژ می شوند.

.

نکات استفاده صحیح از اسکرابر

  • گام اول، مطالعه دفترچه راهنما :

اولین گام جهت استفاده ایمن و درست از کفشوی ها، مطالعه دفترچه راهنما می باشد. کاربر می بایست تمامی بخش های مربوط به عملکرد و ایمنی آن را مطالعه نماید تا علاوه بر یادگیری استفاده صحیح از دستگاه، آسیبی به خود، افراد دیگر و حتی دستگاه نرساند. این دفترچه همواره می بایست در نزدیکی دستگاه قرار داشته باشد تا کاربر عکس العمل مناسبی در مواجه با خطر نشان دهد.

  • کاربری صحیح دستگاه:

کاربر قبل از انجام عملیات شستشو، می بایست با عملکرد دستگاه، کلید ها و اهرم های آن آشنا شود. این امر باید بوسیله مطالعه دفترچه راهنما و یا کمک گرفتن از افراد متخصص شرکت ارائه دهنده دستگاه انجام شود. محل کلید های پاشش آب، برس زنی و مکش آب، اهرم های تنظیم برس و تی و بررسی عملکرد صحیح آن ها، از مواردی است که کاربر می بایست به خوبی از آن ها مطلع شود. همچنین فرد هدایت کننده اسکرابر، باید پس از آشنایی با موارد ذکر شده، نحوه هدایت و حرکت رو به جلو دستگاه را فرا گیرد و در محیطی وسیع و به دور از تجهیزات و وسایل، آن ها را تمرین نماید. با مسلط شدن کاربر به دستگاه، فرد می تواند عملیات شستشو را آغاز نماید. لازم به ذکر است، در صورت آموزش ناقص کاربر و یا استفاده از دستگاه توسط کاربر غیر مجاز، آسیب به فرد یا دستگاه محتمل است. در پایان کار با کف شور نیز اموری چون تخلیه مخزن آب کثیف، نظافت برس ها، شناور و فیلتر مخازن اهمیت دارد.

  • نکات مربوط به باتری:

اسکرابر ها از نظر تامین منبع تغذیه غالبا به دو دسته باتری دار و کابلی تقسیم می شوند. در ارتباط با اسکرابر های باتری دار که دارای فراوانی و کاربرد بیشتری هستند، رعایت نکاتی در مورد باتری آن ها ضروری است..

  • استفاده صحیح از باتری:

برای استفاده اولیه از باتری، کاربر باید آنرا در مدت زمانی که در دفترچه آمده شارژ نماید. بعد از هر بار استفاده از دستگاه، کاربر می بایست باتری آنرا شارژ نماید تا از وقفه در عملیات های بعدی جلوگیری کند. همچنین برای افزایش طول عمر باتری، بهتر از بعد از مدت زمانی مشخص ( طبق دفترچه دستگاه) باتری کاملا تخلیه شده و سپس به شارژ زده شود.

  • ایمنی کار با باتری:

رعایت نکات ایمنی به هنگام تماس با باتری و شارژ آن اهمیت ویژه ای دارد. همیشه قبل از اینکه اسکرابر های باتری دار را به شارژ بزنید، از سالم بودن کابل آن اطمینان حاصل نمایید. همچنین در زمان شارژ هرگز قطب های باتری را لمس نکنید تا از خطرات احتمالی در امان باشید. در هنگام شارژ باتری نیز از اتصال محکم سوکت شارژ با کابل باتری اطمینان حاصل کنید.

  • نکات مرتبط با برس ها:

یکی از نکاتی که در شستشوی سطح بوسیله کفشوی  اهمیت دارد، انتخاب نوع برس و تنظیم فشار مناسب وارده به سطح می باشد. انتخاب برس غیر متناسب با سطح و تنظیم نادرست فشار برس، می تواند سطح را مورد آسیب قرار دهد. همچنین کاربر یا افراد دیگر هرگز نباید، برس در حال چرخش اسکرابر را لمس نمایند.

.
منابع:
.https://www.sharifsanat.com
.http://www.ebrahim.ir

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!