راهنمای آبسردکن خانگی

در خرید یک آبسردکن باید به چه نکاتی توجه کنم ؟

برای خرید یک آبسردکن علاوه بر کیفیت کارکرد آن توجه به زیبایی ، بهداشت ، رعایت استاندارد ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند .

1- بدنه خارجی

بدنه خارجی یک آبسردکن تعیین کننده مقاومت ، طول عمر و از همه مهمتر زیبایی آن می باشد . بدنه ABS بهترین نوع بدنه خارجی برای یک دستگاه آبسردکن می باشد . ABS نوعی پلاستیک فشرده و بسیار با کیفیت بوده که از 3 نوع پلیمر متنوع تشکیل شده است و به همین دلیل دارای مقاومت و دوام بسیار بالا ، زیبایی هرچه تمام و انعطاف کافی در مقابل ضربات احتمالی می باشد که از بهترین انتخاب های در تولید انواع یخساز و آبسردکن می باشد. همچنین در آبسردکن هایی که در محیط خارج ساختمان بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند از استیل های ضدزنگ استفاده میشود که به همین دلیل با نام آبسردکن استیل شناخته می شوند.

2- بدنه داخلی

بدنه داخلی به دلیل تماس مستقیم با آب مصرفی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به طوری که حضور هرگونه آلودگی و ایراد در بدنه داخلی می تواند باعث آلوده شدن آب داخل دستگاه شود . بدنه داخلی (مخزن) دستگاه آب سرد کن باید از جنس استیل از نوع استنلس خالص و غیر مغناطیسی باشد چرا که این نوع استیل از خطر زنگ زدگی به طور کامل مصون بوده و مانع رشد باکتری در داخل دستگاه می شود .

3- یخچال

یخچال آبسردکن یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید . شما می توانید در این یخچال انواع مواد غذایی و یا نوشیدنی نگهداری نمایید . یخچال های طراحی شده در انواع آبسردکن ها به صورت دو طبقه و سه طبقه می باشند . علاوه براین بدنه یخچال آبسردکن باید از جنس ABS باشد تا کاربر در صورت نیاز به سهولت آن را بشوید .

4- استاندارد

با توجه به شرایط نامساعد اقتصادی و میل عامه ی مردم به خرید اجناس ارزانتر، برخی از افراد بدون کوچکترین توجه به استاندارد ها و اصول و با بهره گیری از قطعات ارزان و بنجل چینی دست به ساخت محصولاتی بی کیفیت و کم کیفیت می زنند تا با کمترین قیمت ممکن محصولات خود را به بازار ارائه دهند . از این رو توجه به کیفیت و استاندارد های رعایت شده در دستگاه آبسردکن از اهمیت بالایی برخوردار است . حائز اهمیت است بدانید که برخی از شرکت های فعال در ایران به صورت انحصاری آبسردکن هایی وارد می نمایند که طراحی شده و ساخت کشور ایتالیا بوده و دارای استاندارد CE اروپا می باشد .

5- تعداد شیر

یکی از موارد بسیار مهمی که در خرید آبسردکن باید به آن توجه شود تعداد شیر های آن می باشد . در حالت حداکثر آبسردکن می تواند 3شیره باشد که در این حالت یعنی آب سرد ، آب گرم و آب ولرم تولید می کند . برخی دیگر از آبسردکن ها تنها دارای 2 شیر برای آب گرم و آب سرد می باشند .

6- نحوه تامین آب

در انتخاب آبسردکن اطمینان حاصل کنید که دستگاه قابلیت اتصال به شهری را داشته باشد چرا که پر کردن مخزن آب و حمل آن آسان نمی باشد .

7- گارانتی و خدمات پس از فروش

گارانتی و خدمات پس از فروش یک دستگاه بیانگر کیفیت آن می باشد چرا که شرکت تولید کننده یا وارد کننده با توجه به کیفیت دستگاه خود گارانتی داده و تعیین می کند که تا چه زمانی قادر به تولید یا ارائه قطعات یدکی آن می باشد . از این رو به هنگام خرید دستگاه آب سردکن به گارانتی و خدمات پس از فروش آن توجه ویژه نمایید .

.

نکاتی برای نظافت و نگهداری آبسردکن :

۱ . همیشه مخزن آب را تمیز نگه دارید و این کار را هر ۶ هفته یا پس از تخلیه مخزن انجام دهید .

۲ . برای ضد عفونی کردن آن محلول آب سفید به اندازه یک قاشق چای خوری تهیه کنید .

۳ . برای جداکردن محفظه ابتدا اتصال برق را قطع کنید.

۴ . با استفاده از اسفنج و محلول سفید کننده که تهیه کرده اید درون محفظه را تمیز کنید و پس از ۵ دقیقه آن را خالی کنید.

۵ . داخل مخزن آبسردکن آب بریزید و این کار را چند بار تکرار کنید تا همه مواد شوینده خارج شود.

۶ . می توانید برای تمیز کردن سطوح خارجی از همان محلول استفاده کنید.

توجه کنید که رعایت نکات نگهداری آبسردکن در افزایش طول عمر تاثیر بسزایی دارد .

چند نکته :

  • آبسرد کن ها را در مکانی قرار دهید که تهویه هوا به خوبی صورت بگیرد .
  • همچنین ابسرد کن ها و بطری های ان را به هیچ وجه در معرض نور خورشید و هوای گرم  قرار ندهید زیرا که نور خورشید باعث رشد و تکثیر جلبک ها میشود بعلاوه مکان های خیلی سرد هم جای خوب و بی خطری نیست .
  • حواستان باشد که اب سردکن را با فاصه زیادی از سیم متصل به پریز قرار ندهید تا مشکل ساز نشود .
  • برای تعویض مخزن حتما آن را از برق بکشید و زمانی آن را تعویض کنید که همه آب از آن خارج شده باشد.
  • تعویض فیلتر ابسرد کن را فراموش نکنید البته به دلیل این که این کار حساسی است بهتر است توسط یک فرد متخصص و ماهر تعویض و یا تمیز شود .

.

منابع:

.https://ariabehkarco.com
.https://www.tamiratsite.com
.https://toranji.ir

- مطالب مرتبط -

«لوازم و ظروف آشپزخانه»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!