راهنمای دوربین چاپ سریع

این دوربین اولین بار در سال ۱۹۴۸ به وسیله یک فیزیکدان آمریکایی به نام ادوین لند ساخته شد. در واقع همان دوربین آنالوگ بود، که قابلیت چاپ عکس فوری را داشت، این دوربین به پولاروید معروف شد. این دوربین بلافاصله بعد از گرفتن عکس بسته به نوع دوربین چیزی در حدود یک دقیقه تا چند ثانیه عکس را چاپ می‌کرد.

.

دوربین‌عکاسی چاپ سریع چیست؟

درواقع نوعی دوربین آنالوگ محسوب می‌شوند. برخلاف دودبین‌های آنالوگ قبلی که بعد از اتمام عملیات عکس‌برداری به تاریک خانه داده می‌شد تا عکس گرفته شده روی کاغذ چاپ شود. دوربین عکاسی چاپ سریع داخل خود دو عدد قلطک دارند که کاغذ مخصوص روی قلطک‌ها قرار می گیرد و بلافاصله بعد از عکاسی، عکس گرفته شده چاپ و از دوربین خارج می‌شود. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید، که علاقه به عکس واقعی و ادیت نشده دارید، این دوربین برای شما گزینه مناسبی است.

.

مزایای دوربین‌عکاسی چاپ سریع:

  • نسبت به دوربین‌های عکاسی دیجیتال قیمت مناسب‌تری دارند.
  • طول عمر باتری آن‌ها بسیار زیاد است، به طوری که با یک جفت باتری می‌توان کلی عکس گرفت.
  • قیمت فیلم و کاغذ آن بسیار پایین‌تر از هزینه چاپ عکس توسط چاپخانه است.
  • نسبت به دوربین‌های دیجیتالی ابعاد و وزن کمتری دارند، بنابراین به راحتی می‌توان آن را در هر جایی استفاده کرد.
  • از همه مهم‌تر عکسی که با آن گرفته می‌شود خیلی سریع روی کاغذ چاپ و از دوربین خارج می شود.
  • برخلاف دوربین‌های دیجیتال که عکس گرفته شده با آن‌ها ممکن است هرگز چاپ و وارد آلبوم عکس نشود. این دوربین عکس را چاپ می‌کند و شما را مجبور به نگهداری در آلبوم عکس می کند.

.

نحوه کار با دوربین عکاسی چاپ سریع:

  • با این دوربین نمی‌توان سلفی گرفت زیرا لنز آن به اندازه دوربین‌های دیجیتال پیشرفته نیست. به هر حال اگر باز هم اسرار به گرفتن عکس به صورت سلفی دارید باید دوربین را در فاصله حداقل ۳۰ تا ۶۰ سانتی متری خود بگیرید. اگر عکس‌های گرفته شده تار هستند، علت آن کثیف بودن لنز، یا کمبود نور نیست بلکه شما دوربین را کمتر از این فاصله گرفته‌اید.
  • همچنین این دوربین قابلیت زوم کردن ندارد و ابعاد عکس چاپ شده اندازه یک کف دست است. بنابراین اگر از فاصله دور بخواهید عکس بگیرید که منظره پشت سر شما کامل در کادر باشد، صورت شما خیلی کوچک می‌افتد و در عکس چندان قابل تشخیص نیست بنابراین توصیه می شود از فاصله نزدیک عکس بگیرید.
  • مراقب باشید هنگام عکس گرفتن انگشت شما داخل عکس نباشد. این دوربین ها معمولا اندازه کوچکی دارند که به راحتی در دست قرار نمی‌گیرد، بنابراین ممکن است بعد از چاپ شدن عکس متوجه انگشت خود درون عکس شوید.
  • اگر می‌خواهید عکس‌های گرفته شده با این دوربین کیفیت بالایی داشته باشند، پیشنهاد می شود از نور طبیعی استفاده کنید. زمانی که از فلاش استفاده می‌کنید اگر خیلی به سوژه نزدیک باشید، صورت شما ممکن است خیلی روشن و اگر خیلی دور باشید صورت شما خیلی تاریک بیافتد. بنابراین برای عکاسی با فلاش باید بیشتر تمرین کنید.
  • هنگام عکس گرفتن دقت زیادی در زاویه و کادر عکس داشته باشید، زیرا مانند دوربین دیجیتال نیست که اگر مورد پسند شما نبود، آن را پاک کنید. زیرا سریعا روی کاغذ چاپ شده و یک عکس از فیلم خود را هدر می‌دهید. پس همیشه با حوصله و زاویه مناسب عکس بگیرید تا ضرر نکنید.

.

چه نوع فیلمی در دوربین چاپ سریع استفاده می شود؟

بله درست شنیده‌اید، دوربین‌های عکاسی چاپ سریع هم مانند دوربین‌های نگاتیوی دارای فیلم هستند، فیلم به کار رفته در این دوربین‌ها یک کاغذ حساس به نور است، یعنی زمانی که شما از یک سوژه عکس می‌گیرید بلافاصله روی کاغذ چاپ شده و از دوربین خارج می‌شود. فیلم این دوربین‌ها در سه سایز وجود دارد که هر دوربین یک فیلم با اندازه خاص را پشتیبانی می کند.

.

نکات مهمی که هنگام خرید دوربین عکاسی چاپ سریع باید به آن توجه کنید:

قیمت دوربین: قیمت نقش مهمی در انتخاب دوربین شما دارد. قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید دوربین چاپ سریع را مشخص کنید. زمانی که مقدار بودجه مشخص شود خود به خود انتخاب برای شما آسان می‌شود زیرا خیلی از مدل‌ها از دایره انتخاب شما خارج می شوند.

وزن و اندازه: به وزن و اندازه دوربین چاپ سریع توجه کنید. ابعاد خیلی بزرگ و وزن بالا جا‌به‌جایی آن را با مشکل مواجه می‌کند و اگر اندازه دوربین خیلی کوچک باشد به راحتی نمی‌توان آن را در دست گرفت و عکاسی کرد.

اندازه فیلم: همان‌طور که در ابتدای مطلب هم توضیح داده شد، این دوربین‌ مانند دوربین‌های نگاتیوی قدیمی فیلم خور هستند. فیلم این دوربین‌ها از یک کاغذ حساس به نور ساخته می‌شود. که در سه انداز مختلف در بازار وجود دارد. توجه داشته باشید که دوربین‌هایی که عکس بزرگ می‌خورند، بهتر از مدل‌های عکس کوچک هستند.

حافظه داخلی: این دوربین‌ها چندان هم که فکر می‌کنید، قدیمی نیستند. برخی از مدل‌های آن‌ها دارای حافظه داخلی هستند. یعنی اگر شما به یک عکس خاص که قبلا گرفته‌اید، علاقه داشته باشید و بخواهید آن را به کسی بدهید می‌توانید دوربین را با کابل به کامپیوتر وصل کرده و عکس‌های داخل حافظه را برداشته و چاپ کنید.

نوع باتری: همان طور که می‌دانید این دوربین هم مانند سایر دوربین‌ها برای کار کردن به باتری نیاز دارد. برخی مدل‌ها دارای باتری قابل شارژ هستند و برخی دیگر دارای باتری‌های یک‌بار مصرف که بعد از تمام شدن باید آن‌ها را دور بریزید. کیفیت باتری ها با A لاتین روی باتری زده می‌شود که بهترین نوع آن AAA است.

گارانتی: همیشه به دنبال برندهای باکیفیت و گارانتی‌دار بروید. این محصولات دارای کیفیت خیلی بالایی هستند، زیرا شرکت آن‌ها را ضمانت می‌کند. هیچ گاه شرکت‌های سازنده اجناس بی‌کیفیت را گارانتی نمی‌کنند، زیرا برای شرکت هزینه به همراه دارد. پس داشتن ضمانت نامه سند محکمی برکیفیت بالای محصول است.

.

منابع:
.https://kimik.ir

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!