راهنمای خرید انواع قهوه ساز

• قهوه ساز فرنچ پات:

⇠ این نوع قهوه ساز بسیار رایج بود و از نوع قهوه سازهای اولیه ای است که به بازار وارد شده است. قهوه های فرنچ پات جنسشان از نوع پلاستیک و شیشه است.

.

• قهوه ساز قطره ای:

⇠ این نوع از قهوه سازها در اندازه های متفاوتی در بازار موجود هستند. البته عموما برای درست کردن قهوه برای ۱۰ نفر مناسب اند. انواع برقی و گازی از رایج ترین این نوع قهوه ساز ها هستند.

.

قهوه جوش ها:

⇠ این دستگاه ها عموما از انواع دیگر قهوه سازها پر طرفدار تر هستند و طعم بی نظیری از قهوه را به شما می دهند.

⇠ خرید قهوه ساز پر کاربرد انواع مختلفی دارد و در حجم های متفاوتی در بازار موجود هستند.

⇠ استفاده از این دستگاه ها بسیار ساده است. کافی است آب و قهوه آسیاب شده را داخل مخزن قهوه ساز ریخته و آن را روشن کنید. بسته به نوع تنظیمات دستگاه، آب به آرامی بر روی سبدی که قهوه آسیاب شده در داخل آن وجود دارد ریخته و بعد از مدت کوتاهی قهوه آماده شده از طریق راه خروجی آن به داخل قوری و یا فنجان ریخته می شود.

⇠ عموما قهوه سازها در داخل خودشان سیستم جوشاندن آب دارند و در نتیجه نیازی نیست که آب را از قبل بجوشانیم. این دستگاه ها آب را می جوشانند، سپس از طریق لوله خروجی آب و با فشار بسیار زیاد از بالا و از داخل فیلتر عبور میدهند و قهوه ای که آماده خوردن است از پایین در داخل قوری و یا فنجان ریخته می شود.

⇠ البته قهوه جوش های دستی نیز در بازار موجود هستند که درست کردن قهوه با آن ها نیازمند مهارت خاصی است.

.

قهوه ساز کیمکس:

⇠ کارکرد این قهوه ساز با دیگر مدل ها متفاوت است. در این قهوه ساز هم می توانید دانه های قهوه و هم پودر قهوه را دم کنید. با خرید قهوه ساز کیمکس در مدت زمان کم تری قهوه را برای شما آماده خواهد کرد.

.

اسپرسوساز:

⇠ دستگاه اسپرسو ساز مدرن ترین نوع قوه ساز می باشد. دستگاه اسپرسو ساز دو نوع است اتوماتیک و نیمه اتوماتیک. با خرید قهوه ساز اسپرسوساز قهوه ای بسیار غلیط و تلخ را تولید می کنید.

.

مخزن آب قهوه ساز:

⇠ این مخزن برای ریختن آب در نظر گرفته شده است. برای تهیه قهوه کافی است میزان آب مورد نیاز خود را در این مخزن بریزید. این مخزن مجهز به ویژگی است که باعث افزایش دمای آب و جوشیدن آن می شود.

.

مخزن مخصوص قهوه:

⇠ این مخزن به منظور قرار گرفتن قهوه در داخل آن تعبیه شده است. عموما دارای یک حالت قیف مانند به همراه توری پلاستیکی و یا فلزی است. البته در بعضی از قهوه ساز ها این مخزن وجود ندارد و از فیلترهای کاغذی استفاده می کنند.

.

قوری یا فنجان قهوه ساز:

⇠ این قوری نیز مخصوص قهوه ساز و برای ریختن نوشیدنی آماده شده از داخل دریچه خروجی در داخل آن است. البته در برخی از قهوه سازها نیز به جای قوری یک فنجان قرار داده شده است.

.

آسیاب در قهوه ساز:

⇠ برخی از قهوه های پودری که در بازار موجود هستند طعم واقعی قهوه را ندارند. این قهوه ها احتمالا به همراه ترکیبات دیگری ترکیب شده اند و با نام قهوه به شما عرضه می شوند.

⇠ پیدا کردن قهوه صد در صد طبیعی و بدون نا خالصی در ایران کار مشکلی است. اما در برخی از قهوه ساز ها قابلیتی قرار داده شده است که به وسیله آن می توانید دانه های طبیعی قهوه را آسیاب کرده و از آن استفاده کنید. برای استفاده از این قابلیت دستگاه خود کافی است دانه های قهوه را در داخل مخزن آسیاب کننده قهوه بریزید و دکمه مربوطه را بزنید و بگذارید تا دستگاه شما کار خود را انجام دهد. در نهایت قهوه ای با طعم بی نظیر و کاملا طبیعی خواهید داشت.

.

سیستم قطع خودکار:

⇠ سیستم قطع خودکار در برخی از قهوه ساز ها قرار داده شده است. این سیستم در خرید قهوه ساز به قهوه ساز شما این امکان را می دهد که در هنگام اتمام کار و آماده شدن قهوه و ریخته شدن مقدار ثابتی در داخل فنجان و یا قوری دستگاه خاموش شده و در نتیجه از کثیف شدن دستگاه شما جلوگیری خواهد کرد.

.

صفحه گرم نگهدارنده:

⇠ این صفحه به گرم نگه داشتن قهوه کمک می کند. در واقع با وجود این ویژگی در خرید قهوه ساز اگر پس از درست شدن، قهوه برای مدتی بر روی صفحه قهوه ساز بماند نیز گرم خواهد ماند.

⇠ نکاتی که گفته شد جزو ضروریاتی بودند که در هنگام خرید قهوه ساز خانگی باید به آن توجه کنید. بقیه ویژگی هایی که در قهوه سازها موجود است، بستگی به سلیقه و بودجه در نظر گرفته شما دارد.

.

آماده سازی دستگاه قهوه ساز:

⇠ تولید کنندگان دستگاه های قهوه ساز توصیه می کنند که هنگام استفاده از دستگاه برای از بین بردن هرگونه حباب هوا اول با آب داغ پر فشار دستگاه را شستشو دهید.

.

تمیز کردن دستگاه قهوه ساز:

⇠ همیشه برای تمیز کردن دستگاه قهوه ساز از آب تازه که دارای اکسیژن زیاد است، استفاده کنید و هیچ گونه مواد شوینده در قهوه ساز استفاده نکنید. بعد از استفاده از قهوه ساز کاملاً آن را از تفاله و روغن تلخ قهوه تمیز کنید، تا روی طعم نوشیدنی بعدی که در دستگاه تهیه می کنید تاثیر نگذارد.
.
منابع:
.https://www.beytoote.com
.https://khanebosch.com

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!