راهنمای نگهداری عسل

⇠ ظرف عسل را در یک جای خشک و خنک خارج از یخچال نگه داری کنید.

⇠ همیشه درب ظرف عسل را بسته نگه دارید.چون عسل رطوبت موجود در هوا را جذب می کند و این امر می تواند کیفیت عسل را کاهش داده و منجر به تخمیر عسل شود. علاوه بر این عسل به راحتی بوهای موجود در فضای اتاق را به خود جذب می کند.

⇠ همیشه عسل را با یک قاشق کاملا خشک از ظرف بردارید چراکه هرگونه ورود آب به عسل منجر به تخمیر عسل می شود.

⇠ ظرف عسل را دور از حرارت مستقیم (کنار فرگاز یا اجاق) و یا نور خورشید( کنار پنجره ها) قرار دهید چون با گذشت زمان حرارت مستقیم منجر به کاهش کیفیت عسل می شود. نگهداری عسل در مکانی که به طور مداوم با تغییر درجه دما روبه روست خاصیت عسل را از بین می برد.

⇠ نگهداری عسل در ظروف شیشه ای ترجیح داده می شود و ظروف پلاستیکی مخصوص مواد غذایی نیز مناسب اند. اما از عسل در ظروف فلزی نگه داری نکنید چون عسل خاصیت اسیدی دارد و ممکن است با سطح فلز واکنش داده و ترکیبات زیانباری تولید کند.

⇠ نگهداری عسل در ظروف فلزی برای مدت طولانی مناسب نیست اما استفاده از قاشق فلزی برای برداشتن عسل از ظرف هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.
اگر عسل شما رس کرد و کریستالیزه شد( شبیه روغن حیوانی شد) اصلا نگران نباشید این نشانگر طبیعی بودن عسل است و به راحتی برگشت پذیر است.

⇠ نحوه برگرداندن عسل به حالت اولیه، زمانی که رس زده است.

⇠ خواص عسل می تواند سال ها ماندگاری داشته باشد. در واقع عسل طبیعی از لحاظ تئوری می تواند تا ابد باقی بماند. با این حال عسل ممکن است پس از مدتی شروع به رس زدن یا کریستالیزه شدن کند. لازم نیست عسل رس زده را دور بریزید. شما می توانید با استفاده از آب جوش، عسل را به حالت قبلی خود برگردانید.

⇠ ابتدا یک بشقاب یا قابلمه آب را جوش بیاورید. سپس شیشه عسل را داخل آن قرار دهید. دقت کنید که درب شیشه عسل محکم بسته شده باشد. حرارت زیر ظرف را خاموش کنید. ظرف عسل را به تنهایی رها کنید تا خنک شود. عسل باید به حالت اولیه خود بازگشته باشد.

.

منابع:
.https://www.yjc.ir

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!