راهنمای کنسول بازی Playstation4

نکات مهم هنگام خرید پلی استیشن 4 برای خریداران و دوستداران این کنسول بازی بسیار مهم است. اگر جزء افرادی هستید که دوست دارید نکات مهم هنگام خرید پلی استیشن 4 را بدانید، پیشنهاد می کنیم در ادامه با ما همراه باشید. انتخاب کنسول مناسب برای داشتن بازی هیجان انگیز جزء موارد مهمی می باشد که با جستجو و پرسش و پاسخ می توان آن را انجام داد. با شروع فصل تابستان دغدغه والدین برای سرگرمی بچه ها بیشتر می شود و دنبال خرید دستگاهی مناسب برای بازی آنها می باشند. پلی استیشن 4 از مدل های محبوب برای خرید است که با قیمت نسبتاً مناسب و توانایی های منحصر به فرد خود، هم بچه ها و هم والدین را جذب خود خواهد کرد. اگر نکات مهم هنگام خرید پلی استیشن 4 را نمی دانید در ادامه مقاله، به موارد مهمی اشاره خواهیم کرد.

.

آشنایی با انواع مدل های پلی استیشن 4 جهت خرید

یکی از نکات مهم هنگام خرید پلی استیشن 4 شناختن مدل های گوناگون این برند می باشد که نقاط قوت و ضعف هر کدام را مشخص نماید.

1- پلی استیشن 4 معمولی

پلی استیشن 4 معمولی در سال 2013 توسط سونی رونمایی شد و اولین سری آن محسوب می شود. نسبت به مدل ps3 دارای پردازشگر و گرافیک قدرتمند تری می باشد ولی نقاط ضعفی را هم داراست. از نقاط ضعف آن می توان به سروصدای بلند فن اشاره کرد که اذیت کننده می باشد و مورد دیگر آنتن و وای فای تقریباً ضعیف آن است. دستگاه پلی استیشن 4 معمولی باید از راه کابل HDMI به تلویزیون های HD متصل شود زیرا در آن خروجی کامپوزیت یا کامپوننت قرار داده نشده است.

2- پلی استیشن 4 اسلیم

کمپانی سونی زمانی که اعتراض گیمرها را برای صدای فن متوجه شد، تصمیم به تولید مدل Slim PS4 گرفت. این مدل که مدلی باریک تر از مدل قبلی بود و همچنین مصرف برق کمتری داشت. از لحاظ سخت افزاری تغییر خاصی نسبت به مدل قبلی نداشت ولی در این مدل سرعت آپلود و دانلود فایل بالاتر رفت. متاسفانه این مدل کیفیت تصویری 4k را نداشته و از لحاظ کیفیت صدا هم پایین تر از مدل های دیگر می باشد.

3- پلی استیشن 4 پرو

در حدود پنج سال پیش این کنسول پلی استیشن پرو، تولید شد که انتخابی مناسب برای گیمرها می باشد. مدل پلی استیشن پرو در دو ظرفیت 500 گیگابایتی و 1 ترابایتی ارائه شد که بیشتر برای گیمرهایی که تلویزیون 4k دارند مناسب می باشد. به دلیل داشتن سخت افزار قوی در مدل پلی استیشن پرو، این دستگاه اجرای خیلی بهتری برای بازی های بزرگتر و سنگین تر دارد.

.

پلی استیشن 4 معمولی یا اسلیم کدام بهتر است ؟

همان طور که در پارگراف های قبل به آن اشاره کردیم، سونی برای اصلاح مشکلات پلی استیشن معمولی، مدل باریک تر آن را ارائه نمود. هدف آن حذف یک سری موارد و اضافه کردن امکاناتی بود که در نهایت به فروش بیشتر آن، منجر شد. مدل اسلیم با قیمت مناسب و اصلاحاتی نسبت به مدل معمولی عرضه شد که این پایین آمدن قیمت باعث ساخت بدنه بی کیفیت تری شد ولی این پلی استیشن در بقیه موارد از مدل معمولی بهتر می باشد. در حال حاضر تولید مدل معمولی پلی استیشن ۴ متوقف شده و تنها پلی استیشن ۴ اسلیم در حال تولید می باشد.

.

دقت به نکات مهم هنگام خرید پلی استیشن 4

دقت به یک سری از نکات می تواند تصمیم برای خرید این دستگاه را راحت تر نماید. در ادامه یکسری از این موارد را عنوان خواهیم کرد:

1- باید دقت نمایید که دستگاه پلی استیشن 4، نمی تواند بازی های کپی را اجرا نماید و گیمر حتماً باید بازی های اورجینال را خریداری کند.

2- پشتیبانی پلی استیشن های 4 از انواع ریجن ها برقرار است و نیاز نیست گیمرها نگران شوند.

3- درهنگام خرید کنسول های پلی استیشن باید دستگاه را خوب و از همه لحاظ بررسی نمایید تا از سلامت آن مطمئن شوید. مخصوصاً اگر مدل کارکرده آن را خریداری کردید، توجه به بدنه و ظاهر دسته ها و کارایی درست آن، مهم می باشد.

.

دقت به لوازم موجود در جعبه پلی استیشن 4 هنگام خرید

در زمان خرید پلی استیشن 4 نیاز است به یکسری از موارد داخل جعبه توجه داشته باشید. زیرا مثلاً کابل HDMI تنها وسیله ارتباطی برای وصل شدن کنسول به تلویزیون می باشد و گیمرهایی که تلویزیون قدیمی تر دارند به مشکل می خورند. همچنین دسته DualShock که با یک کابل همراه بوده ولی دسته ای که جدا خریداری می کنید بدون کابل است. دارا بودن مواردی مانند کابل برق، کابل HTMI، کنترلر با دسته DualShock، کابل میکرو USB جهت شارژ دسته و هدست جهت چت صوتی گیمرها جز موارد الزامی در جعبه کنسول می باشد.

.

تبدیل پلی استیشن 4 به پلی استیشن پلاس

سرویس پلی استیشن پلاس سرویسی می باشد که کاربر جهت استفاده آن باید اشتراک آن را بخرد و اکانت معمولی PSN خود را به اکانت پلی استیشن پلاس تبدیل نماید، تا از بیشترین امکانات آن بهره ببرد. با این اکانت می توانید بازی های چند نفره آنلاین را با اشتراک پلی استیشن پلاس انجام داده و همچنین بازی های سطح بالا را با قیمت خیلی مناسب تهیه کنید. امکان دریافت بازی های رایگان نیز با این اشتراک وجود خواهد داشت.

.

دقت به اندازه هارد پلی استیشن 4

پلی استیشن 4 در دو مدل 500 گیگابایتی و 1 ترابایتی ارائه می شود که از نظر بعضی گیمرها ظرفیت مناسبی می باشد. درست است که کنسول های قبلی با ظرفیت های ۲۶، ۶۰ و ۸۰ گیگابایت عرضه می شدند ولی هر روز حجم بازی ها زیادتر شده و در واقع این ظرفیت ها برای بازی خیلی زیاد نمی باشد. پیشنهاد می گردد که در توجه به نکات مهم خرید پلی استیشن 4 به این نکته هم توجه گردد که در صورتی که یک گیمر حرفه ای هستید و نیاز است وقت زیادی بر روی بازی بگذارید، بهتر است مدل بالاتر را خریداری نمایید که نیازی به تعویض مجدد هارد نداشته باشید.

داشتن ظرفیت بالاتر به این دلیل است که برخی از بازی ها که بر روی دیسک بلو- ری هستند، وقتی می خواهند اجرای بدون عیب داشته باشند باید روی هارد کنسول، کش شوند، که با تاخیر اجرا نشوند زیرا سرعت در بازی از اساسی ترین نکارکان آن می باشد.

.

دقت در بروزرسانی کنسول پلی استیشن 4

به دلیل مشکلات و نواقصی که در عرضه این کنسول به وجود آمده بود، سونی با ارائه آپدیت های جدید توانست این مشکلات را برطرف نماید. پس بهتر است که پس از خرید و روشن کردن دستگاه، آپدیت را انجام دهید تا مشکلات احتمالی را برطرف نمایید و از امکانات آن استفاده کنید.

.

استفاده از بازی های رایگان جهت پلی استیشن 4

با اشتراک در شبکه اینترنتی PSN، گیمر می تواند به عنوان یک بازیکن عادی و بدون اعمال هزینه، از بازی های رایگان که توسط سونی هر چند وقت یک بار عرضه می شود، استفاده نماید. فقط لازم است که این اکانت را داشته باشید و آن را بر روی کنسول خودتان دانلود و نصب نمایید. البته اگر دستگاه شما به دلیل استفاده از بازی های هک شده به اصطلاح ” بن ” نشده باشد.

قضیه از این قرار است که زمانی که از فروشنده ای در مغازه، کنسولی را می خرید ممکن است به شما پیشنهاد دهد که با هزینه ای کم بازی هایی را برای شما نصب کند، در صورتی که هزینه هر بازی آن در بازار بیشتر است. پس مسلماً شما وسوسه شده و این پیشنهاد را قبول می کنید. غافل از اینکه این بازی ها هک شده اند و با نصب آنها کنسول شما بن یا ساسپند می شود که دیگر هم کاری نمی توان انجام داد.

.

هزینه نکردن اضافی در خرید ریجن پلی استیشن 4

سوال خریداران پلی استیشن 4 این است که ریجن چقدر مهم بوده و چه باید باشد؟ در جواب باید گفت نیازی به خرید ریجن اضافی برای دستگاه نمی باشد و اهمیت کمی دارد و هر کنسول با هر ریجن بدون مشکل، بازی را اجرا خواهد کرد. حتی اگر ریجن بازی و دستگاه خریداری شده یکی هم نباشد، مشکلی نیست، پس حساسیت زیادی وجود ندارد. با این حال کنسول های پلی استیشن 4 با ریجن های گوناگونی موجودند که باعث اختلاف قیمت کنسول ها خواهند شد. ریجن ها فقط در اجرای DLC اهمیت داشته و ارزش بیشتر هزینه کردن را نخواهند داشت.

.

کپی خور نبودن پلی استیشن های 4

در قسمت نکات مهم هنگام خرید پلی استیشن 4 این نکته را مختصر نوشتیم که این دستگاه مانند کنسول های قدیمی، دیسک کپی شده را قبول نمی کند و نمی توان با دستکاری دستگاه، بازی های مایکروسافت را وارد این کنسول کرد. برای انجام هر بازی نیاز به خرید دیسک های اورجینال می باشد. بهترین و ارزان ترین راه خرید بازی ها، خرید از طریق شبکه PSN می باشد. پس هم می توان از طریق شبکه PSN آن را خریداری و دانلود نمود و هم به صورت فیزیکی یا از طریق فروشگاه های آنلاین جهت خرید آن افدام نمود.  روشی که غیر قانونی باشد برای سونی قابل قبول نیست و کپی به هر نحوی مشکل ایجاد می نماید.

.

خرید پلی استیشن 4 از فروشگاه های معتبر

ممکن است خریداران کنسول های پلی استیشن 4 به این فکر باشند که خرید خود را از کجا انجام دهند، که بهتر باشد یا اینکه آیا مدل تقلبی هم وجود دارد و چطور می توان آن را از اصل تشخیص داد؟ کنسول های پلی استیشن سونی به صورت مستقیم وارد کشور ما نمی شود و شرکت هایی غیر از سونی آن را گارانتی می دهند. اینکه کنسولی با گارانتی تهیه کنید یا خیر به دلخواه خودتان می باشد ولی موردی به نام اصل یا تقلبی بودن وجود ندارد و این کنسول فقط متعلق به سونی و در انحصار آن، می باشد. اینکه در سری های آن تفاوتی برای کشورهای مختلفی باشد نیز، بر عهده این کمپانی خواهد بود.

.
منبع: http://koobigame.com

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!