راهنمای چای کیسه‌ای

در ابتدای ابداع چای کیسه‌ای تولیدکنندگان از برگ کامل چای استفاده می‌کردند که رنگ و بوی طبیعی و ارزش تغذیه‌ای بالا داشت اما به تدریج کیفیت اغلب این نوع چای‌ها کاهش یافت و برخی تولیدکنندگان جهت کسب سود بیشتر، چای پودر شده یا اصطلاحاً خاک چای را جایگزین برگ کامل چای کرده و برای ایجاد طعم فوری و رنگ سریع‌تر از مواد رنگ دهنده و طعم‌دهنده مصنوعی استفاده می‌کنند. به طور مثال وقتی یک چای کیسه‌ای نامرغوب را در آب‌جوش می‌اندازید کمتر از 30 ثانیه رنگ می‌دهد به ویژه اغلب چای‌های کیسه‌ای خارجی که خیلی سریع‌تر رنگ می‌دهند. این در حالی است که به طور طبیعی یک چای معمولی ایرانی را اگر در کیسه بریزید و در یک لیوان قرار دهید 10 دقیقه طول می‌کشد تا رنگ زرد مایل به نارنجی ایجاد کند.

از این رو، چای‌های کیسه‌ای که طعم قوی و رنگ فوری دارند نه‌تنها ارزش تغذیه‌ای مطلوبی ندارند بلکه مواد افزودنی شیمیایی آن‌ها می‌تواند اثرات مخربی بر سلامت مصرف‌کننده بگذارد.

.

• چای کیسه‌ای

⇠ در مورد چای‌های کیسه‌ای که امروزه با اسانس و رنگ انواع میوه‌ها در بازار عرضه می‌شوند نیز متذکر می‌شویم که اغلب این نوع چای‌ها دارای طعم و رنگ مصنوعی هستند.

⇠ این نوع محصولات نیز به دلیل آن که در طی روز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند مصرف طولانی‌مدت آن‌ها به دلیل تجمع تدریجی مواد شیمیایی‌شان در بدن می‌تواند بسیار مخاطره‌آمیز باشد.

.

• راه تشخیص سالم بودن چای کیسه‌ای

⇠ مشکل اساسی در تولید چای کیسه‌ای، تقلبات و استفاده از افزودنی‌ها برای ایجاد طعم یا رنگ و هم‌چنین استفاده از ضایعات چای با ناخالصی زیاد و فاقد کیفیتی است که تولید آن در کارگاه‌های زیرزمینی و غیرمجاز بسیار زیاد است. با وجود این، با دانستن و آزمایش راهکاری ساده می‌توان چای کیسه‌ای سالم را از نوع تقلبی و کم کیفیت تشخیص دهید.

⇠ برای اینکه بتوانیم از سلامت چای کیسه‌ای اطمینان حاصل کنیم، بهتر است آن را داخل یک لیوان آب سرد بگذاریم. اگر پس از چند ثانیه رنگ آن در آب سرد مشخص شد، رنگ مصنوعی دارد. چای کیسه‌ای ناسالم، رنگ‌های شیمیایی و طعم‌های مصنوعی افزودنی دارد که در درازمدت می‌تواند بستری را برای بروز انواع بیماری‌ها در مصرف‌کنندگان ایجاد کند.

⇠ رعایت بهداشت در فرآوری و بسته‌بندی چای کیسه‌ای، هم‌چنین کیفیت فیلتر کیسه و نخ دوخت مورد استفاده در تهیه این محصول عامل موثری در سلامت آن است.

⇠ سرعت رنگ دادن چای کیسه‌ای سبب شده افرادی زیادی از آن استفاده کنند اما شهروندان تنها با وجود پروانه ساخت روی بسته چای کیسه‌ای می‌توانند از سلامت آن اطمینان حاصل کنند.

.
منابع:
.https://article.tebyan.net

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!