نکات مهم خرید لوازم التحریر برای فرزندان

۱. نوشت افزار انتخابی باید متناسب با سن فرزند باشد.

قبل از خرید هرگونه لوازم التحریر، والدین باید توجه داشته باشند که آیا وسیله انتخابی با سن فرزندشان تناسب دارد یا خیر. هرچه سن فرزند کمتر باشد، باید به نکات ایمنی توجه ویژه‌تری داشت به عنوان مثال بهتر است برای سنین پایین لوازم التحریر نرم و بدون گوشه‌های تیز و برنده خریداری نمود و همچنین مواد اولیه برخی ماژیک‌ها و یا مدادهای شمعی ممکن است برای پوست کودک خطرناک باشد و موجب بروز آلرژی شود، پس لازم است به هنگام خرید به برچسب سن و مواد اولیه تشکیل‌دهنده بر روی بسته‌بندی محصول توجه کرد.

علاوه بر این طرح و رنگ وسیله انتخابی نیز باید مطابق با سن و سال کودک بوده و با روحیات او تناسب داشته باشد. برندهای زیادی، لوازم التحریر با طرح و رنگ متناسب با سنین مختلف تولید کرده که در فروشگاه‌های لوازم التحریر نیز موجود هستند.

.

۲. نوشت‌افزار باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

اولین ملاک برای خرید هرگونه وسایل تحریر در راهنمای خرید لوازم التحریر باید کیفیت آن باشد. شاید اصلی‌ترین علل گرایش والدین به محصولات بی‌کیفیت، قیمت پایین و یا زرق و برق آن‌ها باشد. کیفیت مواد به کار رفته در نوشت‌افزارها بسیار اهمیت دارد. برخی از تولیدکنندگان لوازم التحریر برای کسب سود بیشتر، از مواد اولیه نامرغوب برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنند.

همچنین از طراحی‌های ظاهری جذاب برای محصولات استفاده کرده تا فروش نیز بالاتر رود. عمر مفید این نوع نوشت‌افزارها بسیار کم بوده و گاهاً بوی نامطبوعی از خود ساطع می‌کنند.

نوشت‌افزارهای بی‌کیفیت نه تنها از ظاهر و دوام خوبی برخوردار نیستند بلکه موجب بروز آلرژی و دیگر بیماری‌ها در فرزند شما خواهند شد.

.

۳. انتخاب دقیق‌تر لوازم التحریر برای کودکان

کودکان از نظر جسمی به نسبت بزرگسالان، حساس‌تر هستند و توجه به سلامت و ایمنی بدن آن‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. همانطور که گفته شد برخی از تولیدکنندگان به طور اختصاصی اقدام به طراحی و تولید لوازم التحریر برای کودکان کرده‌اند.

اغلب این تولیدات از برندهای مرغوب بوده و از مواد اولیه استاندارد برای تولید آن‌ها استفاده شده است. همچنین با عدم استفاده از هرگونه مواد شیمیایی مضر، با لمس این لوازم و تماس جوهرشان با پوست، هیچ‌گونه حساسیت یا بیماری در کودک ایجاد نشده و علاوه بر این بوی نامطبوعی از متریال ساطع نمی‌شود و ریه فرد را آزار نخواهد داد.

در انتخاب لوازم التحریر کوچک مانند پاک‌کن، تراش و غیره دقت بیشتری باید صورت گیرد زیرا که ممکن است لوازم انتخاب توسط کودک خورده و بلیعده شود. بهتر است لوازم انتخاب برای کودکان از ابعاد بزرگتر، جنس محکم‌تر و رنگ‌های شادتری برخوردار باشند. همچنین خمیرهای بازی بهداشتی، گل رس، رنگ انگشتی و دیگر لوازم ساختنی برای کودکان جذابیت زیادی را به همراه دارد. یکی دیگر از مواردی که در راهنمای خرید لوازم التحریر برای کودکان باید به آن توجه داشت، علاقه کودک به شخصیت‌های پویانمایی و بازی‌های رایانه‌ای است.

.

۴. خرید لوازم سالم و بهداشتی در راهنمای خرید لوازم التحریر

خرید لوازم سالم و بهداشتی از موضوعاتی است که گاهاً در حین خرید لوازم التحریر به فراموشی سپرده می‌شود. لوازم التحریر مصرفی کودکان و نوجوانان در محیط‌هایی مانند مهدکودک و مدرسه باید از استانداردهای بهداشتی لازم برخوردار بوده تا سلامت آن‌ها به خطر نیافتد. در واقع لوازم التحریر برای کودکان تازه وارد مانند پیش دبستانی‌ها و کلاس اولی‌ها، به قسمتی از زندگی آن‌ها بدل می‌شود و ساعت‌های زیادی در روز از لوازم التحریر استفاده کرده و حتی ممکن است وسایل با دهن خود نیز تماس دهند.

در این صورت اگر لوازم التحریر از مواد اولیه غیر استاندارد و سمی ساخته شده باشد، موجب مسمومیت در کودکان خواهد شد. در نتیجه ترکیبات شیمیایی، رنگ‌های مصنوعی به کار رفته در آن و مواد لاستیکی باید استانداردهای مراکز پزشکی برخوردار بوده و تأیید شده باشند. پس والدین در حین خرید باید به نشان‌های بهداشتی درج شده بر روی بسته‌بندی محصول توجه نمایند.

– ابزاری مانند گونیا و پرگار و خط کش نوک تیز بوده و برای دانش آموزان خطرناک اند پس از انواع پلاستیکی این وسایل به جای انواع فلزی شان برای فرزندتان بخرید.

– از خریدن خط کش های بلند و پرگارهای فلزی بدون درپوش پرهیز کنید.

.

۵. لوازم التحریر را از مراکر معتبر فروش خریداری نمایید.

محصولات متنوعی در فروشگاه‌های راهنمای خرید لوازم التحریر وجود دارد و برندهای متنوع و محصولات مختلفی به صورت یک‌جا در این مراکز فروش ارائه می‌شوند. همین امر موجب می‌شود تا والدین و دیگر افراد در حین خرید، حق انتخاب بیشتری داشته باشند. قیمت‌ها در مراکز معتبر فروش به نسبت دیگر مراکز و فروشگاه‌ها بسیار مناسب‌تر می‌باشد زیرا که محصولات بدون واسطه و به طور مستقیم از برندهای معروف و واحدهای تولیدی معروف تأمین می‌شوند و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرند.

همچنین با خرید از این مراکز تا حدی می‌توان به کیفیت و سلامت محصولات اطمینان داشت و کارشناسان و فعالان باسابقه بازار فروش لوازم التحریر و نوشت‌افزار توصیه می‌کنند برای جلوگیری از سواستفاده برخی از افراد سودجو، خرید خود را از مراکز فروش معتبر و قانونی که زیر نظر اتحادیه و اصناف فعالیت می‌کنند، انجام دهند. زیرا که نظارت اتحادیه بر روی صنف فروش لوازم التحریر، موجب توزیع لوازم باکیفیت و قیمت مناسب در بازار می‌شود.

علاوه بر آن در فروشگاه‌های غیرمرتبط، لوازم التحریر جزء وسایل جانبی محسوب شده و تنوع آن بسیار کم است. پنج مورد گفته شده در بالا شرایط و نکات عمومی در رابطه با انتخاب و خرید لوازم التحریر هستند.

.
منابع :
.https://matiloos.com

- مطالب مرتبط -

«لوازم تحریر»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!