راهنمای کلاسور

اگر شما به دنبال راهنمای خرید کلاسور هستید، بدون شک با خود آن آشنایی کامل را دارید. کلاسور در دسته بندی پوشه ها قرار می گیرد و می توان برای بایگانی کردن مدارک مختلف از آن بهره برد. این اسناد و مدارک توسط حلقه هایی که به کلاسور پانچ شده اند، با دوام بالایی نگه داشته می شوند. این دوام به علت وجود حلقه هایی است که به یک دیگر قفل می شوند و از بی نظمی، نامرتب بودن و در نهایت پراکندگی جلوگیری می کنند. کلاسورها توانسته اند انواع مختلفی را به خود اختصاص داده است و همین دسته بندی ها هستند که باعث به وجود آمدن نکته های مختلف شده اند.

.

راهنمای خرید کلاسور

در راهنمای خرید کلاسور باید به نکات مختلفی توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. از این نکات می توان به موارد زیر اشاره داشت:

مدل کلاسور
جنس کلاسور
قفل کلاسور
حلقه کلاسور
سایز کلاسور

.

مدل کلاسور

همانطور که اشاره شد کلاسورها انواع مختلفی را دارند. به همین علت اگر می خواهید یک کلاسور بخرید حتما به کاربرد آن توجه کنید. به طور کلی دو نوع کلاسور وجود دارند که با نام های کلاسور بایگانی و کلاسور دفتری شناخته شده اند. از این رو هر کدام از آن ها کاربردهای جداگانه ای را دارند.

از کلاسورهای بایگانی در مکان های اداری بهره برده می شود و از آن به منظور نگهداری و همچنین آرشیو کردن مدارک و برگه ها استفاده می گردد. پانج های این نوع کلاسور نیز به صورت دو تا چهارتایی هستند.

کلاسور دفتری نیز نوع دیگری از کلاسورها می باشند که بیشترین کاربرد آن را می توانید در موارد تحصیلی مشاهده کنید. دانشجویان و دانش آموزان برای دروس خود از این دسته بهره می برند. همچنین تعداد پانچ های آن نیز می تواند از دو شروع شود و تا ۱۲ ادامه دارد باشد.

از این رو قبل از اینکه برای خرید نهایی تصمیم گیری کنید، به کاربردی که می خواهید از آن داشته باشید توجه نمایید.

.

جنس کلاسور

یکی دیگر از موارد مهم در راهنمای خرید کلاسور جنس آن می باشد. هر چقد جنس کلاسور شما بهتر باشد به همان اندازه نیز می تواند دوام و ماندگاری بالایی را از خود نشان دهد. جلد کلاسورها شامل موارد مختلفی می شوند که از آن ها می توان گزینه های زیر را نام برد:

پلاستیک
مقوا
چرم
ورنی
چوب

به طور کلی رایج ترین و متداول ترین جنسی که می توانید به آن دسترسی پیدا کنید پلاستیکی و مقوایی می باشد و به نسبت از قیمت پایین تری نیز برخوردار هستند. همچنین از دیگر مزیت هایی که در این باره وجود دارد دوام بالایی است که کلاسورهای پلاستیکی دارند و این مورد در مقایسه با سایر کلاسورها یک برتری به حساب می آید. کلاسورهای مقوایی نیز علی رغم قیمت پایینی که دارند نمی توانند آنطور که باید در برابر رطوبت و گرد و غبار از خود مقاومت نشان دهد.

سایر کلاسورها نیز مانند چوبی بیشتر خاصیت تزئینی داشته و در دفترها مخصوص از آن بهره برده می شود. اکثر دانشجویان نیز تمایل به استفاده از کلاسورهایی دارند که دارای جلد چرم و ورنی هستند.

.

قفل کلاسور

قفل کلاسور نیز یکی از موارد بسیار مهم در راهنمای خرید کلاسور است. تیغه میانی که در وسط کلاسور تعبیه شده است قفل نام دارد که به صورت کلی از جنس پلاستیک و یا فلز هستند. استفاده از هر کدام این قفل ها نیز بستگی به این دارد که نوع کلاسور شما چیست. به طور کلی کلاسورهای بایگانی دارای قفل فلزی و نوع دفتری آن ها از قفل پلاستیکی بهره می برند.

.

حلقه کلاسور

حلقه کلاسور نیز بر همین اساس تعیین می شود. اگر کلاسور شما بایگانی باشد ۲ تا ۴ حلقه دارد ولی در صورتی که نوع دفتری را خریداری کرده باشید شاهد ۲۰ تا ۳۰ حلقه هستید. حلقه ها می توانند شکل های مختلفی را داشته باشند. از جمله:

O شکل
D شکل
قوسی شکل

.

سایز کلاسور

سایز کلاسور نیز از دیگر موارد حائز اهمیت می باشد. کلاسورها می توانند سایزهای مختلفی را داشته باشند که باعث استفاده و کاربرد متنوع از آن ها شده اند. A3، A4 و A5 رایج ترین سایزهایی هستند که می توانید در کلاسورها مشاهده کنید. از این رو قبل از اقدام به خرید کاربردی که خواهد داشت را مشخص کنید.

.
منابع :
.https://www.chapkhone.info

- مطالب مرتبط -

«لوازم تحریر»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!