کاربردی ترین وسایل جانبی خودرو

چراغ قوه شارژی

 

ممکن است بنا به دلایلی مجبور به رانندگی در جاده های تاریک شوید. برای مثال قصد سفر به شهر دیگری را دارید و در بین راه به دلیل خراب بودن چراغ ها جاده از روشنایی لازم برخوردار نیست. چنین مسیر هایی با این شرایط  شما را غافلگیر می کند.

با داشتن چراغ قوه های شارژی ترسی از تاریکی مسیر نداشته باشید. این چراغ ها دارای قدرت روشنایی بالایی هستند، کارایی آنها پرتاب نور نیست اما محیط را به خوبی روشن می کنند. این چراغ قوه ها با وصل شدن به فندک خودرو شارژ می شوند و قابل حمل هستند.

 

کمپرسور باد، ضروری ترین وسایل جانبی خودرو

این ابزار از کاربردی ترین وسایل جانبی خودرو است. ممکن است در منزل و یا در مسافرت متوجه کم باد شدن تایر ماشین خود شوید. نیازی به رساندن ماشین به تعمیرگاه نیست و تنها با در اختیار داشتن یک کمپرسور باد فندکی، خود قادر به تنظیم باد لاستیک خواهید بود.

این دستگاه درواقع یک مینی کمپرسور هوا است. دارای یک موتور الکتریکی کوچک است که هوا را در یک سیلندر فشرده می کند. به دلیل داشتن حجم و وزن کم قابل حمل است. این وسیله بدون نیاز به شارژ و باتری بلکه با استفاده از فندک خودرو شارژ می شود. فقط در عرض چند دقیقه فشار باد لاستیک های خودرو شما را افزایش می دهد و پس از آن می توانید با اطمینان رانندگی کنید.

 

شارژر اتومات باطری

تمامی خودروها مجهز به باتری قابل شارژ هستند که برای شارژ کردن آن تنها به یک شارژر و پریز برق نیاز دارید. برای شارژ کردن باطری ماشین حتی نیازی به باز کردن و درآوردن باطری ماشین نیست. فقط کافی است که کلیپس های ماشین را از باطری باز کنید و به جای آن انبرک های دستگاه شارژر را به باتری وصل کنید. در واقع کاربردی ترین وسایل جانبی خودرو شما را از رفتن به تعمیرگاه بی نیاز می کند به گونه ای که شما بتوانید سرویس دهی اتومبیلتان را به تنهایی انجام دهید.

 

جارو فندکی

این وسیله برای مکش و جمع آوری زباله های ریز درون ماشین بسیار کاربردی است. بخصوص در مواقع سفر که دسترسی به جارو برقی خانگی ندارید، با این ابزار به راحتی می توانید فضای داخلی اتومبیل خود را تمیز نگه دارید.

این ابزار ابعاد کوچکی دارد بنابراین فضای زیادی از صندوق عقب ماشین را اشغال نمی کند. به راحتی با استفاده از فندک شارژی خودرو قابل شارژ شدن است. دارای یک مخزن برای جمع آوری زباله ها است که پس از پر شدن به راحتی باز شده و آن را خالی می کنید.

 

وسایل جانبی خودرو برای پنچرگیری

شرایطی را در نظر بگیرید که تایر ماشین شما پنچر شده است و شما دسترسی به پنچرگیری و تعمیرگاه نزدیک ندارید. شما باید بتوانید خودتان به تنهایی از عهده این کار بر بیایید. پنچرگیری کار پیچیده ای نیست و تنها نیاز به یک کیت پنچرگیری دارید. هرآنچه که شما برای تعویض لاستیک خودرو نیاز دارید در کیت های پنچرگیری موجود است.

 

گیج باد یا فشار سنج

کم باد شدن تایرها اغلب در فصل زمستان رخ می دهد. معمولا توصیه می شود که به صورت دوره ای باد تایر های خودرو خود را چک کنید. برای چک کردن آن نیاز به ابزاری به نام فشارسنج یا گیج باد دارید.

.
منابع:

.https://jsnews.ir
.https://narenjland.com

- مطالب مرتبط -

«خودرو و لوازم جانبی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!