نکاتی برای خرید ساز

۱-ساز برای چه کسی خریداری می شود؟

⇠ چه کسی قرار است این ساز را بنوازد؟ این سوالات مهم اند، چرا که در روند خرید تفاوت ایجاد می کنند.

⇠ بعنوان مثال اگر شما می خواهید برای تولد ۱۶ سالگی فرزندتان سازی بخرید، احتمالا ترجیح می دهید یک گیتار تهیه کنید در مقایسه با هارمونیکا که ممکن است آنرا برای فرزند کوچکتری خریداری نمایید.
.

۲- بودجه خود را برای خرید ساز تعیین کنید.

⇠ سازهایی که دارای کیفیت بالا هستند می توانند هزینه های زیادی داشته باشند زیرا آنها اغلب با موادی که به راحتی در دسترس نیستند ساخته شده اند.

⇠ به همین دلیل احتمالا باید آماده باشید تا پول زیادی برای سازتان پرداخت کنید.
.

۳- تحقیق و بررسی.

⇠ بعد از اینکه در مورد بودجه و نوع سازی که می خواهید آنرا تهیه کنید به نتیجه رسیدید، وقت آن است که کمی تحقیق کنید.

⇠ برندهای مختلف ساز موردنظرتان را بررسی نمایید، در مورد خود ساز، خدمات مشتریان و گارانتی تحقیق کنید و همه اطلاعات مربوط به خدمات و پشتیبانی آن برند را کسب نمایید.
.

۴- گارانتی و ضمانت ساز.

⇠ برخی برندها ضمانت های گسترده ای را برای محصولات خود ارائه می دهند در حالیکه برخی دیگر هیچ ضمانتی ندارند. هر چه در مورد سازی که می خواهید بخرید بیشتر تحقیق کنید و بیشتر یاد بگیرید،آگاهی شما بیشتر شده و می توانید تصمیم بهتری بگیرید. عدم شناخت ساز و روش نگهداری یا عملکرد آن می تواند برایتان گران تمام شود.

⇠ شما چه یک نوازنده مبتدی باشید چه نوازنده ماهری که سال ها در این زمینه فعالیت کرده، همیشه بهتر است قبل از خرید ساز مطالعه و تحقیق داشته باشید. اگر بتوانید سازی را برای مدتی اجاره کنید می تواند به شما در کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن ساز و پروسه خریدتان کمک کند.
.

5-برند ساز

⇠ برند های مختلفی برای ساز های گوناگون وجود دارد چه در سازهای غربی و چه در سازهای ایرانی ، بهتر است که سعی کنید از برند های شناخته شده تر خرید ساز را انجام دهید چرا که تجربه ثابت کرده است معمولا برند های معروف تر همیشه با کیفیت یکسان تری ساز های خود را عرضه می کنند و مورد دیگری که در این زمینه اهمیت دارد این است که معمولا این برند ها به علت خرید بیشتر ، امتحان خود را نزد اساتید یا نوازندگان ، پس داده اند و نه همیشه اما در خرید ساز برای افرادی که هیچ آشنایی با ساز ندارند ، معمولا قابل اعتماد تر هستند.
.

6-مدل ساز

⇠ مورد دیگری که بایستی به آن توجه کرد مدل خاصی از یک برند است.

⇠ توجه داشته باشید که گرچه ممکن است برند خاصی معروف باشد ولی این به آن معنی نیست که هر ساز یا هر مدلی از آن برند ، برای شما مناسب است.

⇠ برخی مدل ها به دلایل مختلف ( از جمله سهولت نوازندگی ، سادگی تولید صدا یا متریال مورد استفاده ) مناسب هنرجویان مبتدی و تازه کار و برخی مدل ها مناسب نوازندگان سطح بالاتر است.

⇠ این مورد برای سبکی که قرار است یاد بگیرید هم صدق می کند یعنی مدلی خاص ممکن است برای سبکی خاص مورد تایید باشد ولی برای سبکی دیگر اصلا مناسب نباشد.

⇠ برای بوجود نیامدن این مشکل بهتر است در مورد سبک و در مورد سازی که می خواهید کار کنید بیشتر اطلاعات بگیرید و مدلی را که مناسب سبک کار شماست بر گزینید.
.

7-سلامت ظاهری

⇠ جدای از مسائل حرفه ای که شاید درک و چک کردن آن ها اندکی تخصصی تر باشد ، اما این مورد که بسیار هم مهم است را به راحتی و با دقت در بدنه ساز می توانید خود شما انجام دهید.

⇠ بدنه ساز نباید هیچ گونه ترک خوردگی یا شکستگی داشته باشد یا آثار ترمیم روی آن باشد.

⇠ هر گونه ترک یا سوراخ ، در کیفیت صدای ساز تاثیر گذار است پس بهتر است که با دقت همه جای ساز را چک نمایید.
.

8-قیمت ساز

⇠ ساز های مختلف در قیمت های مختلفی عرضه می گردد.

⇠ دقت داشته باشید که خیلی وقت ها قیمت بالای ساز نشان دهنده کیفیت صدای ساز نیست.

⇠ خیلی اوقات قیمت های بالا به خاطر مواردی در ظاهر ساز است و شاید ربطی به کیفیت صدا نداشته باشد.

⇠ البته در کل ، سازهایی که با متریال خوب ساخته می شوند حتما قیمت بالاتری هم خواهند داشت اما این بدان معنی نیست که هر سازی که گران است پس باید بهتر باشد.

⇠ دقت داشته باشید که سازهای بسیار با کیفیت و با صدای استاندارد و قیمت مناسب تولید می شود و در انتخاب ساز هم مهم همین کیفیت صداست.
.

9-صدای استاندارد

⇠ و اما می رسیم به مهم ترین بخش در خرید ساز که همان ملاک صدای استاندارد است.

⇠ ارجحیت این مورد بر موارد بالا در این است که امکان دارد یک ساز از برند و مدلی بسیار خوب باشد ، ولی به دلایل مختلف ( مثلا اشکال در تولید یا جابجایی ) به مشکل خورده باشد.

⇠ این مورد را اگر که در نوازندگی مبتدی هستید بهتر است به یک کاردان بسپارید مثلا بعد از خرید ساز از استاد خود بخواهید که آن را چک کند.

⇠ یا بهتر است حتی هنگام خرید ساز آن را با شرط تست خرید نمایید که به مشکل نخورید.

.

منابع:
.http://www.sokhanmusic.com
.http://www.manzome-music.com

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!