نکات مهم در انتخاب ساز

۱-سبک مورد علاقه شما چیست؟

سبک مورد علاقه شما بسیار مهم است.موسیقی نوای بر آمده از احساس است و شما باید موسیقی را بنوازید که احساسات شما را در بر بگیرد و با شخصیت شما سازگار باشد.مثلا اگر شما به سبک راک علاقه مندید قطعا ساز توبا ساز مناسبی برای شما نیست و اگر علاقه مند به ارکستر سمفونیک هستید گیتار انتخاب مناسبی نخواهد بود.
.

۲- دوست دارید ساز خود را چگونه بنوازید؟

هر سازی خصوصیات منحصر به فردی دارد و هر شخصیتی با بخشی از این خصوصیات ارتباط میگیرد.برای برخی حمل و نقل آسان ساز مهم است.برای برخی سنگینی و بزرگ بودن ساز،برخی هم دوست دارند ساز آرشه ای بنوازند و…..
.

۳-یکنوازی یا گروه نوازی؟

باید دید که علاقه فرد به سمت سوی تکنوازی است یا گروه نوازی.قطعا پیانو سازی برای گروه نوازی نیست و ویلن برای این امر سازی بسیار مناسب است.
.

۴-کدام ساز را دوست؟

همانطور که میبینید این سوال آخرین سوال بود چون اهمیت ۳ سوال اول بیشتر بود.مهم ترین سوالی است که باید برای انتخاب ساز موسیقی از خودتان بپرسید. اگر سه سوال بالا در مورد یک ساز جواب قابل قبولی داشت ولی شما ساز مورد نظر را دوست نداشتید، آن را انتخاب نکنید. مثلا اگر گیتار قابلیت حمل آسانی دارد و می‌توان آن را در ارکستر ها و گروه ها نواخت و در این راستا پر کاربرد است، اما آن را دوست ندارید، نباید گیتار را انتخاب کنید. سوالات بالا موقعی مفید هستند که چندین ساز مورد علاقه ی شما باشد و بخواهید از بین آن ها انتخاب کنید. وگرنه سازی که دوستش ندارید، از هر نظر دیگر هم که مناسب باشد، لازم نیست آن را بررسی کنید و پیشنهاد می‌کنیم از اول آن را از انتخاب های خود حذف کنید. بنابراین سوال چهارم مهم ترین سوال است، و بعد از آن، سوال اول – سبک موسیقی مورد علاقه ی شما – مهم ترین می‌باشد.
.

5-وضعیت جسمانی و فیزیکی :

برخی از سازها نیازمند آن هستند که شما در وضعیت فیزیک و جسمانی نرمالی قرار داشته باشید . مثلا در نواختن سازهای بادی ظرفیت و توانایی دستگاه تنفسی شخص نقش بسیار مهمی دارد و اگر شخصی در این مورد دچار اختلال است مسلما انتخاب سازهای بادی برای او مناسب نیست . مثال های زیاد و متفاوت دیگری را می توان در این زمینه عنوان کرد ، یک نمونه انتخاب اشتباه دیگر انتخاب ساز کنترباس برای افرادی است که از توان بازویی نرمال و یا قوی بهره نمی برند.
.

6-زمان :

برای اینکه شما به سطح حرفه ای در نوازندگی یک ساز برسید لازم است زمان زیادی را اختصاص به تمرین بدهید. اگر می دانید زمان کافی را برای تمرین کردن ندارید انتخاب سازهای که به زمان تمرین زیادی نیاز دارند کار شما را دشوار خواهد کرد . انتخاب سازهای مانند ویولن برای افراد مناسب است که زمان کافی برای تمرین کردن را در طول روز دارند. به طور کلی اینکه شما چقدر می توانید زمان برای تمرین کردن اختصاص دهید در انتخاب ساز برای شما تاثیر گذار خواهد بود.
.

7-هزینه :

برخی از سازها قیمت های گرانی دارند مانند پیانو و خرید آنها هزینه ای نسبتا زیاد برای شما خواهند داشت ، از طرفی سازهای هم هستند که با هزینه های کمتری قابل تهیه کردن هستند. پس بودجه ای که برای خرید یک ساز در نظر می گیرید از عواملی است که در انتخاب ساز برای شما تاثیر گذار اشت.
.

8-انتخاب ساز برای کودکان :

یادگیری سازهای پایه برای کودکان انتخاب مناسبی است زیرا یادگیری این سازها به کودک کمک می کند تا در آینده سازهای دیگر را راحتتر یاد بگیرند. کودکان با یادگیری سازهای پایه ای از جمله پیانو ، مباحث نظری و تئوری موسیقی را به خوبی فرا می گیرند.

.

منابع:
.http://piccolo-ac.com
.http://toloomusic.ir

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!