نکات راندن موتورسیکلت

۱) ثبت‌نام در کلاس‌های آموزشی

خیلی از افراد هستند که به شما می‌گویند آیا می‌توانی سوار دوچرخه شوی؟ اگر جواب مثبت باشد پس قادر هم هستی که موتورسیکلت را هم برانی؛ بعضی‌ها می‌گویند اول موتورسیکلت خود را بخر و با تمرین و تکرار می‌توانی براحتی موتورسیکلت را برانی؛ صریحا بگوییم این افراد نادان و بی‌تجربه هستند. راندن موتورسیکلت شاید شبیه به راندن دوچرخه‌های دنده‌ای باشد، اما رانندگان جوان بی‌تجربه با ندانستن احتمال دارد خود را به کشتن بدهند. هدف از موتورسواری انجام دادن کار و لذت بردن از رانندگی است نه اینکه خود را به‌ کشتن بدهیم!

بهترین راه‌کار راندن موتورسیکلت یادگیری از افراد متخصص هست که با ثبت‌نام در کلاس‌های آموزشی می‌توان تمام نکات را یاد گرفت و زیر نظر فرد با تجربه رانندگی را یاد گرفت و حتی موتور سوار حرفه‌ایی شوید. هر فرد باید در ۵ جلسه کلاس تئوری آیین‌نامه و فنی و ۱۰ جلسه آموزش عملی مهارت رانندگی در آموزشگاه‌های مربوطه شرکت کند.

۲) خرید موتورسیکلت ارزان

رانندگان تازه‌کار موتورسیکلت و خودرو وضعیتی شبیه به هم دارند: هر دو تجربه کافی ندارند. تحقیقات نشان داده ۵۰ درصد حوادث رانندگی برای رانندگان در ۶ ماهه اول رانندگی است، حتی اگر احتمال می‌دهید که شما تصادف نخواهید کرد بهتر است برای شروع رانندگی موتورسیکلت خوب اما ارزان بگیرید تا اگر مشکلی پیش آمد متقبل هزینه بالایی نشوید. بعد از مدتی شما می‌توانید موتورسیکلت خود را ارتقا دهید و هزینه بیشتری برای یک موتورسیکلت بپردازید.

۳) خرید لوازم ایمنی

به همراه موتورسیکلت، لوازم ایمنی را هم خریداری کنید. گذاشتن کلاه‌کاسکت، از سر شما در برخورد با زمین محافظت می‌کند. اگر دو سرنشین هستید، به ایمنی فرد همراهتان هم اهمیت داده و کلاه اضافه هم داشته باشید. حادثه هیچگاه خبر نمی‌کند. داشتن ژاکت موتورسیکلت و دستکش‌ها امنیت شما را بالا می‌برد.

۴) خرید بیمه

اگرچه ممکن است داشتن بیمه برای موتورسیکلت هزینه اضافی به‌ نظر برسد ولی واقعیت کاملا برعکس است؛ هزینه بیمه حدودا برای موتورسیکلت‌ گازی ۱۷۱۶۰۰۰، دنده‌ای تک سیلندر ۲۰۹۶۰۰۰، دو سیلندر به بالا ۲۳۰۳۰۰۰ و دنده‌ای دارای سه چرخ با ساید کار ۲۴۷۶۰۰۰ ریال برای یک سال است. شما هم‌چنین با جستجو می‌توانید هزینه کمتر یا تخفیف بسته به شرایط‌ خودتان دریافت نمایید.

۵) گرفتن گواهینامه موتورسیکلت

در زمان گرفتن گواهینامه شما باید ۱۸ سال تمام داشته باشید و با دادن آزمون عملی توسط افسر مربوطه در صورت قبولی می‌توانید گواهینامه خود را بگیرید؛ هم چنین باید در امتحان آیین‌نامه قبول شوید. آزمون عملی دارای سه مرحله تپه، عبور از آب و عبور از موانع مارپیچی است.

هزینه آزمون عملی، تئوری و شرکت در کلاس‌ها برای گرفتن گواهینامه موتورسیکلت حدود ۵۳۹۰۰۰۰ ریال خواهد بود، در صورتیکه برای بار اول در آزمون‌ها قبول شوید.

۶) پلاک کردن موتورسیکلت

مراحل پلاک گذاری موتورسیکلت شبیه به خودرو است، هنگامی‌ که سند ۳ برگی موتورسیکلت را تحویل می‌گیرید برای ثبت مالکیت باید به آدرس مربوطه مراجعه کنید؛ شناسنامه، کارت ملی، سند وسیله نقلیه، بیمه شخص ثالث، سند خانه یا اجاره نامه محل سکونت و واریز مبلغ مورد نیاز برای پلاک گذاری مدارک مورد نیاز خواهند بود.

۷) رانندگی با احتیاط و رعایت نکات‌ ایمنی

هنگامی که نکات بالا را انجام دادید وقت آن می‌رسد که با احتیاط و رعایت نکات ایمنی از رانندگی لذت ببرید و سعی کنید همیشه در خیابان‌های شهر یا حتی جاده‌های خلوت با سرعت مطمئن رانندگی کنید.

.
منابع:
.https://charkhan.com

- مطالب مرتبط -

«موتورسیکلت و لوازم جانبی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!