راهنمای دستکش موتورسیکلت

منظور از دستکش موتورسیکلت چیست؟

در واقع می‌توان گفت دستکش به طور کلی پوششی است که از انگشتان و مچ دست در برابر سرما محافظت می‌کند. برخی از مدل‌های دستکش موجود در بازار جنس نخی دارند و خانم‌ها بیشتر برای جلوگیری از آفتاب سوختگی پوست دستشان از آنها بهره می‌برند. بعضی از رشته‌های ورزشی چون موتورسواری و اتومبیل رانی نیاز به استفاده از دستکش مخصوص دارند و بدون آنها انجام این دو ورزش امکان پذیر نخواهد بود.

حال در تعریف دستکش موتور سیکلت می‌توان گفت که پوششی است که به دلیل ضخامت بالایی که دارد از دست‌ها در برابر سرما و صدمات ناشی از تصادفات محافظت خواهد کرد. این وسیله‌ی کاربردی و ایمن انواع مختلفی دارد که هر کدام متناسب با ساختارشان مورد استفاده‌ی افراد مختلف خواهد بود. اگر در فصل سرما سوار موتور شده باشید، به اهمیت خرید این پوشش پی می‌بردید، چون وزش باد هنگام حرکت موتور چند برابر می‌شود، عدم استفاده از دستکش به حدی پوست دست‌ها را آزار می‌دهد که گاهی اوقات پوست زخم می‌شود.

آشنایی بیشتر با انواع دستکش موتورسیکلت:

  • دستکش موتور سواری ثابت: همانطور که از نام این نوع دستکش مشخص است، غیر متحرک می‌شود و همیشه بر روی فرمان موتور سیکلت نصب شده است تا هر زمان که تمایل داشتید از موتور استفاده کنید، فورا دست‌ها را درون آن دستکش قرار دهید و سرما را احساس نکنید. اغلب افرادی که از موتور برای امرار معاش بهره می‌برند، خرید دستکش ثابت را ترجیح می‌دهند، چون هیچ‌گاه آن را فراموش نمی‌کنند.
  • دستکش موتورسیکلت متحرک یا غیرثابت: برخلاف مدل قبلی این دستکش بر روی موتور نصب نمی‌شود و هنگام استفاده از موتور باید آن را بپوشید تا سرما پوست دستتان را اذیت نکند. معمولا جوانان ترجیح می‌دهند که از این نوع بهره ببرند. جنس این دستکش‌ها بیشتر از چرم طبیعی یا مصنوعی و الیاف مصنوعی است. پس این دستکش علاوه بر ایجاد گرما باعث ایمنی استخوان انگشتان شما هم خواهد بود و حین خدایی ناکرده تصادف، انگشتان شما کمتر آسیب خواهد دید.
  • دستکش نیم انگشتی: همانطور که از نام این مدل برمی‌اید دستکش نیم انگشتی بیشتر برای فصل تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرد تا هم دست‌ها عرق نکند و هم اینکه در اثر تعریق انگشتان، دستتان مدام از روی فرمان لیز نخورد. پس این دستکش تا نصف انگشت‌ها را می‌پوشاند و از طریق بستن نوار کشی دور مچ محکم می‌شود.

 

مزایای استفاده از دستکش موتور سیکلت:

  • کنترل وسیله‌ی نقلیه بسیار راحت‌تر است.
  • در فصل سرما باعث ایجاد گرما و در فصل تابستان مانع از تعریق دست خواهد شد.
  • از صدمه دیدن و خراش برداشتن دستان محافظت می‌کند.
  • جنس آن غالبا ضد آب و ضد لغزش است.
  • جنس چرمی آن دوام و طول عمر بالایی دارد.
  • اگر انسان فراموش کاری هستید بهتر است به سراغ خرید دستکش ثابت بروید، در غیر این صورت دستکش غیر ثابت مقاومت و دوام بالاتری خواهد داشت.
  • وجود قسمت لاستیک مانند در قسمت بند انگشت‌ها مانع از لیز خوردن انگشتان هنگام راندن موتور سیکلت خواهد شد.

 

هنگام خرید دستکش‌موتور سیکلت به چه نکاتی دقت نماییم:

  • اولین نکته توجه به قیمت آن است، عوامل مختلفی چون جنس، کیفیت، مدل و… بر روی قیمت این محصول اثرگذار هستند. شما عزیزان باید با توجه به بودجه و سلیقه‌ی خود نسبت به خرید مدل خاصی اقدام نمایید.
  • حتما دستکشی را خریداری نمایید که دقیقا سایز دستتان باشد، چه مدل ثابت و چه مدل غیر ثابت هر دو باید به گونه‌ای باشند که انگشتانتان آزادانه در آن حرکت کنند و در قسمت مچ دست هم نوار چسبی برای محکم بودن آن وجود داشته باشد.
  • عزیزان به جنس دستکش توجه کافی داشته باشید، جنس‌هایی چون چرم، برزنت و پلی استر جزو مطرح‌ترین جنس‌ها در تولید دستکش موتور سواری است. پس انتخاب هر کدام از این مدل‌ها به درآمد شما دوستان بستگی خواهد داشت.
  • وزن دستکش هم بسیار مهم است، باید به سراغ خرید مدلی بروید که علاوه بر وزن مناسب، استحکام بالایی هم داشته باشد تا از دستان شما محافظت کافی را به عمل آورد.
  • آقایان عزیز توجه دقت کنید که چون معمولا در فصل پاییز و زمستان از این دستکش‌ها استفاده می‌کنید، باید قابلیت ضدآب را داشته باشد تا حین بارش برف و باران، آب به درون دستکش نفوذ نکند.
  • همانطور که گفته شد باید خاصیت ضدلغزش دستکش موتور سواری را مورد توجه قرار دهید تا مطمئن شوید که دستتان از روی فرمان لیز نمی‌خورد. در واقع همان لاستیک فشرده در قسمت بند انگشتان و کفی دستکش مانع از لغزش دست شما خواهد شد.
  • انتخاب رنگ دستکش هم مسئله‌ای شخصی است و به سلیقه‌ی شما دوستان بستگی دارد.

.
منبع: کیمیک | https://kimik.ir
.

- مطالب مرتبط -

«موتورسیکلت و لوازم جانبی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!