راهنمای شال‌گردن زنانه

آیا شما هم نمی‌دانید که دقیقاً چه شال‌ گردن زنانه‌ ای را انتخاب کنید؟ شال‌ گردن از لوازم جانبی کمد لباس و بسیار کاربردی و جذاب است، داشتن یک مجموعه بزرگ و متنوع از آن‌ها در دست منطقی است. آن‌ها نه‌تنها شیک هستند، بلکه جلوه‌ای چشمگیر به هر لباس می‌بخشند. شال‌ گردن‌ ها می‌توانند شمارا گرم نگه‌دارند. ممکن است شما مانند بسیاری از افراد در انتخاب شال گردن زنانه متناسب با لباس خود دچار مشکل شوید. شاید شما در مورد جفت شدن شال‌ گردن با لباس اعتمادبه‌نفس کافی نداشته باشید. ما در این مقاله به شما می‌گوییم وقت آن رسیده است که دیگر نگران نباشید و جسورانه آن شال‌ گردن‌های رنگی و طرح دار را با هر آنچه می‌خواهید بپوشید.

.

نکاتی درباره انتخاب شال ‌گردن زنانه

در اینجا چند نکته مهم در مورد انتخاب شال‌ گردن زنانه بررسی می‌کنیم.

  • ابتدا رنگ‌های خنثی را بخرید تا بتوانید با اطمینان هر لباسی را با آن‌ها ست کنید. بعداً، می‌توانید شال‌ گردن هایی به رنگ دلخواه خود تهیه کنید.
  • به دنبال شال‌ گردن‌های باکیفیتی باشید که از پشم گوسفند ساخته‌شده‌اند. کیفیت مسئله بسیار مهمی است.
  • یک شال‌ گردن با الگوی بافتنی منحصربه‌فرد انتخاب کنید که توجه را به خود جلب کند.
  • هنگام خرید شال‌ گردن‌ نوع بدن خود را در نظر داشته باشید. یک فرد بسیار کوچک در یک روسری بزرگ بافت غرق خواهد شد. متناسب با بدن خود انتخاب کنید.
  • شما نباید از روسری بسیار رنگارنگ استفاده کنید. رنگ‌های متفاوت توجه را از لباس شما دور می‌کند.
  • شرایط آب و هوایی را در نظر بگیرید. برای بالا بردن روحیه، رنگ‌های روشن را انتخاب کنید تا بالباس‌های زمستانی هماهنگ باشند. شال‌هایی با طرح‌های چاپ‌شده گل فضای شاد بهار را منعکس می‌کنند. سایه‌های روشن نارنجی و زرد نشانه آغاز پاییز است.
  • ازآنجاکه شال ‌گردن نزدیک به‌صورت شما است،طرح آن می‌تواند ویژگی‌های شمارا برجسته کند. شالی را انتخاب کنید که رنگ چشم، مو و رنگ پوست شمارا تکمیل کند. یک انتخاب هوشمندانه می‌تواند توجه را از نقص و لکه‌های پوست دور کند.

.

انواع شال‌ گردن زنانه

انواع مختلفی از شال ‌گردن وجود دارد. دانستن نیاز خاص به شما کمک می‌کند گزینه‌ی موردنظر خود را راحت‌تر انتخاب کنید.

در اصل ، سه نوع شال‌ گردن وجود دارد. آن‌ها می‌توانند مربع، مستطیل و مثلث باشند. پوشیدن هرکدام از آن‌ها تأثیرات بسیار متفاوتی ایجاد می‌کنند. در این سه شکل اساسی تغییرات بی‌شماری وجود دارد که صدها انتخاب را به وجود می‌آورد.

  • شال گردن مربع برای اولین بار توسط برند فرانسوی ، Herme`s (هرمس) در جنس ابریشم معرفی شد. اندازه آن 90 * 90 سانتی‌متر بود. آن‌ها را می‌توان با هر لباسی برای هر موقعیتی ست کرد.
  • شال‌ گردن‌ های مستطیلی به هر لباسی ظاهری معمولی می‌بخشد اما معمولاً با یک شلوار جین یا یک لباس کوتاه پوشیده می‌شوند. شال ‌گردن‌های مستطیلی معمولاً درزمستان بیشتر کاربرد دارند.
  • شال‌ گردن‌ های مثلثی همیشه به‌عنوان دستمال گردن مورداستفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها توسط کابوی‌های Wild West به‌عنوان Bandanas مشهور شدند.
  • همچنین شال‌ نسخه بزرگ‌تر روسری است که روی شانه‌ها قرار می‌گیرد یا در مواردی روی سر قرار می‌گیرد و مو را می‌پوشاند. این شال‌ها به دلیل ظاهر باوقار و عاشقانه‌اش مشهوراند.
  • شکل ویژه دیگری نیز وجود دارد که شال حلقه‌ای نام دارد. همان‌طور که از نام آن پیداست، به شکل دایره‌ای است. این نوع شال‌ گردن معمولاً در زمستان استفاده می‌شود و برای راحتی و محافظت در برابر سرما در اطراف گردن پیچیده می‌شود.

.

رایج‌ترین انواع شال ‌گردن

در اینجا چند مورد از رایج‌ترین انواع شال گردن را بررسی می‌کنیم که می‌تواند در انتخاب شال گردن زنانه به شما کمک کند.

باندانا

باندانا شال گردنی پارچه‌ای و مثلثی است. این نوع شال گردن ساخته‌شده از پنبه یا ابریشم است.

روسری سر

روسری سر که ساخته‌شده از پنبه یا پشم است، بیشتر موها را می پوشاند.
همچنین از آن‌ها در برابر نور خورشید و گردوغبار محافظت می‌کند.
.

شال گرد

این شال گردن طول گردن را می‌پوشاند. شما می‌توانید در انتخاب شال گردن زنانه خود در تمام طول سال از شال گرد استفاده کنید. این شال گردن در زمستان برای محافظت از سرما بسیار مفید است.

شال نازک

شال‌های نازک در ماه‌های گرم سال و عصرهای خنک تابستان پوشیده می‌شوند.
این شال‌ها غالباً از ابریشم یا بند توری هستند.

روسری کویر

معمولاً مردم عرب به‌طور سنتی از آن استفاده می‌کنند. این روسری به شکل مربع است و از پنبه ساخته‌شده است.
روسری کویر معمولاً به رنگ سفید با بافت شطرنجی به رنگ قرمز یا سایر رنگ‌های تیره است. پیشینه آن مربوط به اردن است.

بنابراین می‌بینیم که انواع مختلفی از شال‌ها برای اهداف مختلف وجود دارد که از مواد مختلفی ساخته‌شده‌اند. بنابراین مهم است که هدف استفاده از شال را بدانید تا در مورد انتخاب پارچه تصمیم بگیرید. بیایید نگاهی به گزینه‌های محبوب پارچه برای شال گردن در سراسر جهان بیندازیم.

.

انتخاب پارچه برای شال‌ گردن‌های تابستانی

از پنبه معمولاََ برای ساخت شال ‌گردن‌های سبک‌ وزن و مناسب برای تابستان‌های گرم استفاده می‌شود. شال ‌گردن‌های نخی را می‌توان به‌راحتی شست. شال ‌گردن‌های ابریشمی از پیله‌های کرم ابریشم توت ساخته می‌شوند. آن‌ها می‌توانند ظاهری براق یا مات داشته باشند. آن‌ها سبک هستند و در تابستان پوشیده می‌شوند.

شال‌ گردن‌های کتانی از الیاف کتان ساخته می‌شوند و خنک هستند به همین دلیل، آن‌ها در تابستان بیشتر استفاده می‌شوند. شال‌های ساتن براق هستند. آن‌ها با ترکیبی از پارچه‌های ابریشم و پلی‌استر ساخته‌شده‌اند. ضخامت، وزن و میزان براقی متنوعی دارند و برای تابستان مناسب هستند. بنابراین انتخاب پارچه‌ی مناسب یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها در انتخاب شال گردن زنانه است که باید به آن توجه کنید.

.

شال گردن‌ های زمستانی

شال‌ گردن‌های پشمی در سراسر جهان معروف هستند و از پشم گوسفند یا کشمیر بافته می‌شوند. جنس آن‌ها بسیار نرم است و در زمستان به شما گرما می‌بخشند. شال‌ گردن‌های ترمه از کیفیت بالایی برخوردار هستند. آن‌ها از پشم بزهای کشمیر ساخته شده‌اند. آن‌ها بسیار سبک، نرم و بادوام هستند.

شال‌ گردن‌های آلپاکا از پشم شترهای آمریکای جنوبی بافته می‌شوند که بافت نرم‌تری نسبت به پشم گوسفند دارند.

علاوه‌بر انتخاب شال‌ گردن مناسب برای فصل زمستان، انتخاب مانتوی مناسب در این فصل اهمیت زیادی دارد.

.

نکات مهم

رنگ‌ها یا انواع شال ‌گردن هایی که می‌توانید بخرید پایان ندارد. بنابراین، طبیعی است که گاهی انتخاب شال ‌گردن زنانه کار سختی به نظر برسد. ممکن است در خرید شال‌ها زیاده‌روی کنید پس لازم است نکاتی را در نظر بگیرید تا با این صحنه روبه‌رو نشوید.

اگر بیشتر شال ‌گردن‌های ساده و شال‌ هایی با طرح‌های ساده خریداری کنید. می‌توانید بیشتر از این شال‌ها استفاده کنید و آن‌ها را با انواع لباس ست کنید. این باعث می‌شود تا از خرید بی‌رویه شال‌ها خودداری کنید.

ازآنجاکه روسری جز لوازم جانبی است که صورت شمارا قاب می‌کند، باید به جزئیات بیشتر توجه کنید. مثلاً به ضخامت، رنگ، طرح روسری توجه کنید.

 

آموزش روش‌های بستن شال‌گردن زنانه

 

 

.
منابع:
.https://vasetkala.com

- مطالب مرتبط -

«پوشاک و اکسسوری زنانه»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!