راهنمای سوتین زنانه

انتخاب هر لباسی که به طور مستقیم با بدن در تماس باشد، با سلامت افراد هم ارتباط دارد. در این میان انواع لباس زیر زنانه هم در گروه همین لباس‌های مهم قرار می‌گیرند؛ به همین دلیل هم لازم است با بعضی نکاتی که دانستنشان قبل از خرید ضروری است، آشنا شوید. نکات بخش اول را به خرید شورت و بخش دوم را به خرید سوتین اختصاص داده‌ایم.

.

نکات قبل از خرید سوتین زنانه

مهم است که قبل از خرید سوتین حتما نکاتی را که در ادامه می‌خوانید، مد نظر داشته باشید.

کدام مدل سوتین بهتر است؟

این روزها سوتین‌های مختلفی در بازار موجود هستند. از انواع سوتین‌‌‌های زنانه ژله‌ای و اسفنجی گرفته تا مدل‌های ساده، فنردار و حتی مدل‌های به اصطلاح جک‌دار؛ اما کدام یک از این مدل‌ها بهتر هستند؟
پاسخ این سوال به موقعیت و شرایط بستگی دارد. در حالت کلی توصیه می‌شود که بانوان در طول روز از سوتین‌های تمام نخ استفاده کنند که فنر ندارند و هنگام خواب هم از سوتین استفاده نکنند؛ اما این توصیه ممکن است برای بعضی‌ها راحت نباشد.
انواع سوتین‌های اسفنجی برای بانوانی طراحی شدند که از فرم سینه‌هایشان ناراضی هستند یا سینه‌های کوچکی دارند. این سوتین‌ها بسته به اصالت برند تولید کننده‌شان ممکن مقادیر کم یا زیادی از احساس گرما را به خصوص در فصل‌های گرم سال ایجاد کنند که نه بهداشتی است و نه منطقی.
استفاده از سوتین‌های فنردار هم برای حفظ بهتر فرم بدن مناسب به نظر می‌رسد، با این وجود این نوع لباس زیرها ممکن است به بدن فشار بیاورند و به خصوص خانم‌هایی که کیست سینه دارند نباید سراغشان بروند؛ یا حداقل بعد از خرید فنر سوتین را از آن خارج کنند. برای آشنایی بیشتر با کیست سینه و نشانه های آن این مطلب را مطالعه کنید.
سوتین‌های جک‌دار هم برای بهتر کردن فرم بدن طراحی شده‌اند و به کار خانم‌هایی می‌آیند که دچار افتادگی سینه شده‌اند.
بنابراین با توجه به موقعیتی که دارید دست به انتخاب بزنید و تنها از سوتین‌هایی برای ساعت‌های طولانی‌تر استفاده کنید که در آن‌ها احساس راحتی می‌کنید.

.

سایز مناسب را انتخاب کنید

سوتینی که رد بند آن روی بدن بماند، روی پوست احساس سوزش ایجاد کند یا باعث فشار بر بدن شود، تنگ است. مدلی هم که فرم مناسبی ایجاد نکرده و پوشیدن آن تغییری ایجاد نکند، گشاد است. بنابراین حد وسط این دو سایز برای شما مناسب است؛ با وجود این گاهی وقت‌ها سایز دور سینه مناسب نیست در‌حالی‌که سایز کاپ مناسب است یا برعکس. در چنین شرایطی اولویت را به سایز کاپ بدهید و سایز دور سینه را با استفاده از دوخت کوتاه کنید یا با استفاده از رابط بلند.
نکته مهم: همان‌طور که موقع خرید شورت زنانه باید به فلزات و قطعات به کار رفته در آن توجه کرد تا مبادا بدن به آن حساسیت دهد؛ هنگام انتخاب سوتین هم باید به این نکته توجه کرد.

.

اولین کار بعد از خرید چیست؟

بعد از انتخاب لباس زیر زنانه مورد علاقه‌تان که با توجه به نکات بالا هم جنسی مناسب و هم سایز درستی دارد، حتما لباس زیرتان را با آب ولرم رو به گرم و مقداری مایع لباسشویی بشویید و بگذارید خوب در معرض آفتاب خشک شود. پروسه تولید این لباس‌ها شامل مراحلی است که خواه‌ناخواه باعث آلودگی پارچه می‌شود.

.

چگونه اندازه سوتین خود را پیدا کنیم؟

زمانی که میخواهیم به پرسش چگونه یک سوتین مناسب انتخاب کنیم پاسخ دهیم،باید در ابتدا خدمت شما بگوییم که اولین نکته انتخاب صحیح سوتین بر اساس اندازه ی واقعی سینه ی شماست.

همانطور که میدانید استفاده از سوتین نامناسب می تواند به راحتی حواس شما را پرت کند و یا حتی یک روز عالی شما را خراب کند.اما نکته اینجاست که برای اندازه گیری سوتین کار سختی در پیش ندارید و با کمی دقت میتوانید به راحتی اندازه ی مناسب را پیدا کنید.

1-در اولین قدم یک سوتین راحت و مناسب بپوشید به طوری که در آن احساس راحتی کرده و هیچ عاملی باعث آزرده خاطر کردن شما نشود.دقت کنید که:

  • سوتین باید صاف باشد و به پهلو به راحتی سر نخورد و برود.
  • نوک پستان شما تقریبا بین شانه و آرنج قرار گیرد.
  • بند سوتین به راحتی و بدون سختی زیاد بسته شود.

2-دومین قدم باید در مقابل یک آیینه قرار گرفته و یا از شخصی کمک بگیرید.یک وسیله ی اندازه گیری برداشته و از پشت به دقیقا زیر پستان خود کشیده و اندازه ی آنرا یاد داشت کنید.توجه کنید که:

  • هرگز هنگام اندازه گیری خم نشوید.
  • نوار اندازه گیری را محکم بکشید تا مبادا اندازه ی نادرستی نشان دهد.

3-در گام بعدی بایستی اندازه ی نیم تنه ی خود را اندازه گیری کنید.برای این منظور نوار اندازه گیری را کاملا به پشت خود بپیچید و سینه های خود را در کامل ترین نقطه قرار داده و نوار را تا نوک پستان خود آورده و اندازه گیری کنید.فقط توجه فرمایید که زمانی از اندازه گیری استفاده کنید که پستان ها در حالت طبیعی خود قرار داشته باشند.

4-حال در قدم چهارم باید سایز کاسه ( سایز کاپ ) دور سینه را تا نوک سینه اندازه بگیرید.سپس عددی که بدست آمد را از گام و قدم قبلی کم کنید.

بنابراین چنانچه اگر سایز محاسبه شده در این مرحله برابر 34 اینچ (86 سانتی متر ) باشد و سایز محاسبه شده در گام قبلی 32 اینچ (81 سانتی متر ) باشد، تفاضل این دو برابر 2 اینچ خواهد بود.حال به راحتی میتوانید با استفاده از عدد بدست آمده و جدول زیر سایز سوتین خود را بدست آورید.

۱ اینچ (۲.۵ سانتیمتر) : سایز کاپ A

2اینچ (۵.۱ سانتیمتر) : سایز کاپ B

3 اینچ (۷.۶ سانتیمتر) : سایز کاپ C

4 اینچ (۱۰.۲ سانتیمتر) : سایز کاپ D

5 اینچ (۱۲.۷ سانتیمتر) : سایز کاپ E یا همان DD

6 اینچ (۱۵.۲ سانتیمتر) : سایز کاپ F

7 اینچ (۱۷.۸ سانتیمتر) : سایز کاپ G

 

بنابراین با توجه به مثال بالا،اختلاف بین دو سایز محاسبه شده 2 اینچ بود،پس سایز کاپ معادل B خواهد بود و  سایز سینه که در عدد 32 بدست آمد.پس در مجموع سایز کلی 32B می شود که این عدد به طور عموم به روی سوتین درج خواهد شد.

 

نکته مهم در اندازه گیری سوتین

با توجه به مثال ها و توضیحات بالا بازهم ممکن است کسانی باشند که از اینکار مطمئن نبوده و دقیقا نمیتوانند اندازه ی سوتین خود را بدست آورند.پس برای اینکار بهتر است شما با مراجعه به یک فروشگاه لباس زیر زنانه از فروشنده و متخصص اینکار راهنمایی و کمک بگیرید.

 

بررسی مناسب بودن سوتین بعد از خرید

حال فرض میکنیم که شما پس از اندازه گیری صحیح و درست سوتین مناسب خود را انتخاب و خرید میکنید.حال از کجا بفهمیم که این سوتین زنانه که خریداری شده است مناسب شماست یا خیر؟ پس با ما همراه باشید تا در ادامه بیشتر درمورد چگونه یک سوتین مناسب انتخاب کنیم ، صحبت شود.

1-اولین نکته و بررسی ای که باید انجام دهید ، این است که حتما آنرا بر تن کرده و سپس از محکم بودن یا شل بودن آن اطمینان کنید.

2- نکته ی دوم این است که باید از طریق دست ها بندهای سوتین را بکشید.با این کار اگر احساس خالی بودن کاپ ها و یا بیش از حد بزرگ بودن آنرا احساس کردید، پس این سایز مناسب شما نیست.

3-حال باید خود بندها بررسی شوند که آیا تسمه های موجود روی برخی از سوتین ها، به شانه ی شما فشار می آورد یا خیر و در عین حال نباید لق هم باشد.

4-زمانی که سوتین را بر تن میکنید باید حتما بررسی شود که سینه های ما از کنار سوتین مبادا به بیرون بزند.اگر به این صورت بود قطعا سایز اشتباهی را انتخاب کردید.

5-نکته ی پایانی این است که سایز سینه ی خانم ها به طور مداوم در حال تغییر است.مثلا سایز سینه ی یک خانم باردار نسبت به حالت عادی و بدون بارداری اش قطعا تفاوت دارد.بنابراین در بازه های زمانی مختلف باید مجددا اندازه گیری شود.

.

چگونه مناسب ترین سوتین را برای خود انتخاب کنم

برای پاسخ به سوال چگونه یک سوتین مناسب انتخاب کنیم باید این را در نظر بگیرید که شما باید خودتان در گام اول، سینه ی خود را بشناسید و بر اساس تجربه به این نتیجه برسید که کدام نوع از لباس های زیر زنانه برای شما مناسب است چرا که اندازه و شکل برخی از سینه ها میتواند در سایز سوتین و شکل ظاهری آن تاثیر مستقیمی بگذارد.

2-حما باید عملکرد سوتین را در نظر بگیرید.آیا این سوتین روزمره شماست؟ یعنی هر روز میخواهید بپوشید؟ آیا قصد دارید در مهمانی بپوشید؟آیا سینه های شما فرم خوبی دارند و فقط میخواهید کمی آنرا بپوشانید؟آیا شما ورزشکار هستید و سوتین اسپرت لازم دارید؟ و هزاران سوال دیگر که شما باید قبل از خرید به این سوالات پاسخ دهید تا بهترین را انتخاب کنید.

.

مشکلات رایج در استفاده از سوتین های زنانه

اولین مشکل رایج در بین خانم ها بعد از خرید سوتین این است که بررسی کنند کاپ ها صاف بوده و لبه ها روی سینه شما صاف باشد.

دومین مشکل رایج نوار سوتین باید محکم و مطمئن باشد و دقیقا موازی هم قرار گیرند و نباید زاویه دار باشند.پس اگر مثلا بند سمت راستی کمی بالا بود توسط تسمه با نوار سمت چپی موازی کنید.

سومین مشکل برای خانم هایی می باشد که شانه و کمر باریک دارند.این دسته از خانم ها معمولا باید برای سفت نگه داشتن نوار سوتین و جلوگیری از سر خوردن آن از یک گیره مخصوص استفاده کنند.

جمع بندی + جدول سایز بندی سوتین ایرانی

همانطور که مشاهده کردید ما در این مقاله سعی کردیم تا پاسخ های خوبی را پیرامون پرسش ” چگونه یک سوتین مناسب انتخاب کنیم ” تهیه کرده و خدمت شما ارائه دهیم.اما با توجه به آموزش هایی که در مورد اندازه گیری سوتین در این مقاله ارائه شده است، یک راهنمای جدول سایز بندی سوتین ایرانی را هم خدمتتان با تصویر نشان دهیم.

 

سایز سینه اندازه روی سینه بر اساس سانتی متر اندازه زیر سینه بر اساس سانتی متر
75 86-88 68-72
75 89-91 73-77
80 91-93 73-77
80 94-96 78-82
85 96-98 78-82
85 99-101 83-87
90 101-103 83-87
90 104-106 88-92

 

نخستین کار بعد از خرید چیست؟

بعد از انتخاب لباس زیر زنانه مورد علاقه‌تان که با توجه به نکات بالا هم جنسی مناسب و هم سایز درستی دارد، حتماً لباس زیرتان رابا آب ولرم رو به گرم و مقداری مایع لباسشویی بشویید و بگذارید خوب در دسترس آفتاب خشک شود. پروسه تولید این لباس‌ها شامل مراحلی است که خواه‌ناخواه باعث آلودگی پارچه می شود.

.

نکاتی مهم در نگهداری و استفاده از لباس زیر

خرید لباس زیر : اولین نکته خرید لباس زیر، بهتر است جنس آن نخی، یا الیاف طبیعی یا نانو باشد،‌ حساسیت زائی و .. در میان این جنسها کمتر است، وجود نایلون باعث حساسیت و عرق سوزی در هنگام گرما می شود.

شستن لباس زیر قبل از مصرف : یکی حتما قبل از استفاده از لباس زیر آن را بشوئید، این نکته در لباس زیر زنانه اهمیت بسیار بیشتری دارد، ممکن است هنگام تولید در نگهداری، دوخت و … نکات بهداشتی رعایت نشود که مطمئن باشید نمی شود.

شستن لباس زیر بعد از مصرف : زود به زود لباس زیر خود را بشوئید، بهتر است آن را با دست و با شوینده های آنتی باکتریال بشوئید و برای خشک کردن آن،‌ از نور آفتاب استفاده نمائید، شستن لباس زیر با ماشین لباسشوئی و سایر لباس ها مشکلات بهداشتی دارد.

اتو کردن لباس زیر : پس از خشک شدن لباس زیر بهتر است که آن را با حرارت نسبتا زیاد ( نه آنقدر که به بافت پارچه آسیب بزند ) اتو کنید، حرارت هم پس از آفتاب از نظر بهداشتی توصیه می شود.

تعویض لباس زیر : سعی کنید حتی الامکان لباس زیر خود را پس از چندین بار شست شو دور انداخته و تعویض کنید، این نکته برای بانوان اهمیت بیشتری دارد.

.
منابع:

.https://7ganj.ir
.https://payamstyle.ir
.http://namnak.com

- مطالب مرتبط -

«پوشاک و اکسسوری زنانه»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!