راهنمای پالتو زنانه

پالتو زنانه در واقع نوعی کت بلند است که تا روی زانو و یا زیر آن امتداد پیدا می کند. در واقع، از پشم یا پارچه ای ضخیم طراحی شده است تا موجب گرم نگه داشتن بدن در فصل زمستان شود‌. در حال حاضر معادل فارسی این لباس، بالاپوش، چوخا و آبافت است.

پالتو یکی از انواع پوشش هایی است که آقایان و بانوان در فصل سرما آن را برمی گزینند. البته، تقاضای بانوان از خرید این لباس نسبت‌ به آقایان بیشتر است. چراکه، مردان معمولا کت و یا کاپشن را در فصل سرد سال تن می کنند. در نتیجه تعداد مردانی که علاقه به پوشیدن پالتو دارند، کمتر خواهد بود.

.

انواع‌پالتو زنانه:

  • پالتو کوتاه: اگر این پوشش را برای مهمانی های رسمی می خواهید و برای استفاده روزمره می خواهید بهترین گزینه هستند. زیرا به علت اینکه معمولا بالاتر از زانو قرار دارند، ممکن است خیلی برای نشست و برخاست با آن راحت نباشید یا به عبارتی معذب باشید.
  • پالتو بلند: اگر به دنبال یک پالتو همه کاره هستید که از آن در کوچه و خیابان، محل کار و محل تحصیل، مهمانی های خانوادگی و رسمی از آن استفاده کنید بدون شک مدل های بلند در اولویت قرار دارند. همچنین به علت بلند بودن گرم تر هستند و قسمت های بیشتری از بدن را گرم می کنند.

.

موارد مهمی که هنگام خرید پالتو زنانه باید به آن توجه کنید:

سلیقه فردی: مسلما همه ی ما قبل از خرید هر کالایی سلیقه ی فردی را در اولویت قرار می دهیم. پالتو از جمله ی پوشش هایی است که بانوان بسیار به آن اهمیت می دهند. گروهی از زنان به پوشیدن پالتوهای کوتاه علاقه دارند، اما گروهی دیگر پالتوهای بلند را ترجیح می دهند. پس قبل از خرید، سلیقه خودتان را حتما در نظر بگیرید.

نحوه ی استفاده از پالتو: نکته ی دیگری که باید هنگام خرید به آن توجه کنید این است که، می خواهید پالتو را در چه موقعیتی تن کنید. اگر قصد پوشیدن پالتو در هر شرایطی را دارید، بهتر است پالتوهای ضخیم را انتخاب نمایید تا بدنتان را به خوبی گرم نگه دارد. اگر هم در مجالس خاصی قصد استفاده از آن را دارید، لازم نیست خیلی ضخیم باشد، چون معمولا روی لباس دیگری پوشیده می شود.

دولایه یا تک لایه بودن: به این معنا که پالتوهای دولایه علاوه بر گرمایی که دارند، در برابر برف و باران هم مقاوم تر خواهند بود. این نوع پالتو ها نسبت به پالتوهای تک لایه گران تر هستند. اگر قصد خرید پالتوی دولایه را دارید، سعی کنید فیت بدنتان باشد، چون دیگر نیازی به پوشیدن مانتو ندارید. اما پالتوهای تک لایه نازک تر هستند و معمولا یک با دو سایز باید آزاد باشند، چون به تنهایی در برابر سرما کفایت نمی کنند و گرمای زیادی هم ندارند. تنها خصوصیتشان ضد آب بودن آن ها است.

جنس پارچه: نکته ی مهم در خرید پالتو توجه به جنس به کار رفته در پالتو است. بودجه ی خود را در نظر بگیرید، اگر قیمت برایتان مهم نیست، پارچه ی کشمیر بهترین نوع جنس است. چون علاوه بر گرمای فوق العاده، سبک هم هست. فقط مقداری گران خواهد بود. پارچه های پشمی و ابریشمی هم می تواند گزینه ی خوبی باشد. پارچه های پشمی در مقابل رطوبت، گرد و خاک و ساییدگی مقاوم هستند. اگر پالتویی که خریداری کرده اید پشمی است، به هیچ وجه آن را درون ماشین لباسشویی نیندازید چون فرم خود را از دست می دهد و حالت شل شدگی می گیرد. بهتر است آن را به خشکشویی بدهید. پارچه فوتر هم در بین زنان علاقه مندان خاص خود را دارد.

بلندی پالتو: آقایان معمولا پالتوهای بلند را انتخاب می نمایند، این درحالی است که بانوان به پوشیدن پالتوهای کوتاه علاقه بیشتری دارند. به نظر می رسد، آقایان کار درست را انجام می دهند. چرا که، پاها کمتر در معرض سرما قرار می گیرند، حال اگر پالتو کوتاه باشد فقط بالاتنه گرم می ماند و از ناحیه پا احساس سرما می کنید.

رنگ پالتو: امروزه در بازار تنوع رنگی پالتوها به شدت بالا رفته و انتخاب به قدری سخت شده است. پالتوهای طوسی، مشکی، سفید، گلبهی، قهوه ای و… از جمله رنگ هایی است که در بین زنان و دختران خواهان زیادی دارند. در واقع، انتخاب رنگ کاملا به سلیقه ی فرد بر می گردد و این که، او می خواهد رنگ پالتو را با چه وسایل دیگری ست کند. این نکته را فراموش نکنید که رنگ های تیره نسبت به رنگ های روشن گرما را بیشتر جذب می کنند.

اندازه پالتو: وقتی که پالتو را پرو می کنید، چند بار دست هایتان را عقب و جلو ببرید و یا باز و بسته کنید. اگر در قسمت ساعد احساس کشیدگی می کنید، این پالتو را نخرید. چون معمولا آستین های پالتو باید به گونه ای باشد که در سرمای شدید بتوانید لباس ضخیم بر تن کنید. قد آستین هم باید بلند باشد و روی مچ قرار بگیرد، به طوری که لباس زیر پالتو از قسمت آستین معلوم نباشد. این نکته را فراموش نکنید، که قسمت دامن پالتو نباید موقع نشستن و برخاستن، جمع شود. به عبارت دیگر هیچ گونه کشیدگی در این قسمت احساس نشود.

توجه به فرم بدن: به فرم بدن خود توجه کنید. اگر بدنتان فرم گلابی شکل دارد. بهتر است پالتویی را خریداری نمایید که سرشانه بزرگی دارد تا بتواند کوچکی بالاتنه تان را پنهان کند. اگر بدنتان سیبی شکل است، بهترین پالتو برای شما پالتویی است که چاقی دور کمر و پهلو های شما را خیلی نشان ندهد، قد پالتو هم نباید خیلی بلند باشد چون باعث شود چاق تر نشان داده شوید. اگر بدنتان به شکل ساعت شنی است و گودی کمر دارید، گزینه ی مناسب برای شما پالتوهای کمر کرستی است ک در قسمت کمر برش های زیادی دارند و تنگ می شوند. اگر جزو این دسته از افراد هستید، پالتوهای خزدار را خریداری ننمایید چون هنگام پوشیدن این پالتوها تناسب پایین تنه و بالا تنه تان بر هم می خورد.

داشتن جیب: هنگام خرید پالتو به جیب آن توجه کنید، بهتر است پالتو جیب داشته باشد، چون مواقعی که دستکش همراه ندارید، موجب گرم نگه داشتن دست ها می شود و می توانید وسایل مورد نیازتان مانند: گوشی موبایل و کیف پولتان را در آن قرار دهید.

.

تناسب شکل بدن با پالتوی انتخابی

پالتویی با سرشانه‌های بزرگ با هدف پنهان کردن کوچکی بالاتنه برای بدن‌های گلابی شکل گزینه‌ی مناسبی به شمار می‌روند.

اگر اندامتان به شکل سیب است از پالتویی تک دکمه با برشی زیبا استفاده کنید تا چاقی موضعی پهلوها و دور کمر شما را بپوشاند، یادتان باشد بلندی قد پالتو، شما را چاق‌تر نشان می‌دهد.

کسانی که گودی کمرشان زیاد است و بالاتنه و پایین تنه‌ی یکسانی دارند یا اصطلاحا بدنشان به شکل ساعت شنی است، از کت‌ها و پالتوهای کمر کرستی که در قسمت کمر برش خورده و تنگ می‌شوند، استفاده نمایند، کت و پالتوهای با یقه‌ی خزدار تناسب بالا تنه و پایین تنه‌ی این افراد را بر هم می‌زند.

.

این نکات را در خرید به خاطر بسپارید

  • فقط روی مدل و رنگ پالتو متمرکز نشوید.
  • تگ‌ها و برچسب‌های پارچه‌ای نصب شده در داخل پالتو را بخوانید تا از ترکیب ساخت و تولید آن مطلع گردید.
  • اگر قصدتان گرم شدن در هوای برفی و بارانی است و نمی‌خواهید لباس دیگری بپوشید پالتویی دولایه که گشاد نباشد تهیه کنید، منتها پالتوهای تک لایه را مقداری آزادتر انتخاب نمایید تا بتوانید زیرشان لباس بپوشید.
  • پالتو را متناسب با موقعیت‌های استفاده، انتخاب کنید.
  • پالتوی با جیب‌های جادار و دارای آستر دستان شما را گرم نگه می‌دارد.
  • هنگام خرید به برچسب‌ها و لیبل‌های همراه و داخل پالتو توجه داشته باشید تا از روش نگه‌داری، شست‌و‌شو و اتوکشی محصول مطلع شوید.

.

نکات بیشتر در مورد پالتو زنانه

  • یک پالتو با برش کلاسیک با گلدوزی، پولک‌ و منجوق دوزی و داشتن طرح‌های ظریف و زیبا، هیچگاه کسل کننده و تکراری نمی‌شود. طرح‌های ساده مثل استفاده از دکمه‌های فانتزی بر جذابیت پالتو می‌افزاید.
  • پوشیدن پالتو با رنگ‌های روشن و زیبا مانند: سبز روشن، زرشکی، صورتی و نارنجی که استایل زمستانی تان را کامل می‌کند، شما را از محدودیت انتخاب رنگ‌های تیره و خنثی می‌رهاند.
  • پالتوهای کلاسیک با مدل‌های راسته و ساده عمدتا با همه‌ی اندام‌ها تناسب دارند، اما اگر مدل فون مانتو و سایر لباس‌ها برازنده شما هستند، چرا پالتوهای این مدل‌ها را امتحان نمی‌کنید؟ بنابراین در انتخاب پالتو برای خودتان محدودیت قائل نشوید. مدل‌های یقه دوبل، کمربند‌دار، گشاد و کلوش با آستین‌های متنوع و طرح‌های مختلف، شما را از انتخاب مدل‌های مرسوم و کلیشه‌ای نجات می‌دهد.
  • قرار نیست یک پالتو، لزوما فیت تن شما باشد، گاهی ممکن است پالتویی گشاد و فرم باکسی داشته باشید اما در عین حال بسیار زیبا و شیک جلوه کند.
  • با مقداری ذوق وسلیقه و اضافه کردن جزئیاتی مختصر مثل: منگوله‌ی بافتنی، نواردوزی، گلدوزی و منجوق کاری می‌توانید یک پالتوی تک‌رنگ، ساده و تکراری را بسیار جذاب و زیبا معرفی کنید.
  • سعی کنید پالتویی را که خریداری می‌کنید با لباس‌ها و اکسسوری‌های دیگر شما، مثل: چکمه، شلوار، شال و کیف همخوانی و هماهنگی داشته باشد، چون قرار نیست شما هربار پوشیدنی‌های خود را به خاطر پالتو که قیمت بالایی هم دارد، عوض نمایید.
  • پشم جنس مرغوبی برای پالتو است اما لزوما همیشه این‌طور نیست، گاهی یک پالتوی جیر یا چرم زیبا قادر است تیپ‌ و قیافه شما را طوری در چشم قرار دهد که هیچ پالتوی پشمی‌ای به آن نرسد.
  • عموما بانوان پالتو را به خاطر خاصیت گرم کنندگی می‌پوشند ولی باید توجه داشت که زبیایی ظاهری پالتو به شما حس خوبی می‌دهد و با بر تن کردن آن، قدرت و اعتماد به نفس پیدا می‌کنید.

.
منابع:

.https://mininim.ir
.https://kimik.ir

- مطالب مرتبط -

«پوشاک و اکسسوری زنانه»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!