راهنمای شلوار جین زنانه

شلوار نوعی پوشش است که از کمر تا مچ پا را می‌پوشاند، این لباس را در ابتدا آقایان مورد استفاده قرار می‌دادند ولی امروزه به پوششی عام برای هر دو جنس تبدیل شده است و استقبال خانم‌ها به سمت آن بیشتر از آقایان نباشد کمتر نیست. شلوار جین که به آن لی هم می‌گویند یکی از انواع شلوارهاست که از پارچه‌ی کتان ضخیم دوخته می‌شود.

.

هنگام خرید شلوار جین زنانه به چه نکاتی دقت کنیم؟

  • هنگام خرید شلوار جین زنانه به قد آن دقت کنید، قد شلوار جین تنگ و چسبان معمولا ۹۰ تا ۱۰۰ می باشد. بسته به علاقه خود می توانید یکی از این قدها را انتخاب نمایید.
  • توجه کنید شلوار های کوتاه پاهای شما را باریکتر و بلند تر نشان می دهد اما شلوار های بلند علاوه بر ساییده شدن روی زمین باعث کوتاه نشان دادن پاهای شما خواهند شد. پس هنگام خرید این نکته را فراموش نکنید.
  • توجه کنید هیچ شلواری نباید روی زمین کشیده شود و یا روی مچ لوله شود.
  • اگر هنگام پرو شلوار احساس راحتی نکردید نگران نباشید، شلوارهای جین به دلیل بافتی که دارند، نباید همان بار اول با آنها احساس راحتی کنید. چون فقط کافی است یکبار شلوار جین شسته شود خواهید دید که برای نگه داشتنش باید کمربند ببندید. هنگام خرید شلوار جین ابن نکته را مدنظر قرار دهید.
  • فراموش نکنید اگر جزو آن دسته از خانم هایی هستید که پاهایشان تپل و به اصطلاح پر است. از فروشنده بخواهید نمونه های جین کِشی را به شما نشان دهد. هنگام انتخاب به فاق شلوار دقت کنید و سعی کنید فاق بلند را خریداری نمایید.
  • اگر علاقه دارید که باسن شما بزرگتر نشان داده شود، اهمیت جیب را نادیده نگیرید. سعی کنید شلواری با جیب بزرگ را انتخاب نمایید. اگر در قسمت جیب ها یک سایه سفید هم بیفتد، برای هدف شما عالی است.
  • هنگام خرید شلوار به اندازه دور کمر خود دقت کنید‌.
  • هنگام پرو شلوار به اندازه دور باسن توجه داشته باشید، چند باری با شلوار نشست و برخاست کنید، اگر در آن احساس راحتی کردید، سایز دور باسن آن مناسب است.
  • اندازه دور مچ پا هم جزو اساسی ترین نکات در خرید شلوار جین است. در مدل های جین اسکینی اندازه مچ شلوار دقیقا فیت مچ پا می شود. اما در شلوارهای راسته و بوت کات این اندازه بزرگتر از مچ پای افراد است.
  • یک معضل بزرگ برای خانم ها بزرگ نشان دادن اندام خصوصی آنهاست. سعی کنید برای اینکه آن قسمت خیلی بزرگ به نظر نرسد، شلوار جین فاق کوتاه خریداری نکنید.

.

انتخاب شلوار جین زنانه متناسب با فرم بدن:

  • خانم های با قد کوتاه: شلوار اسکینی تا پاها بلندتر نشان داده شوند.
  • خانم های قد بلند:خانم‌های بلندقد، می‌توانند شلوار جین بلندی با چین‌های کمتر در قسمت بالا بپوشند.
  • خانم‌های باسن کوچک: اگر شلوار جینی با جیب‌های پشت بزرگ داشته باشید، باسنتان پوشش بیشتری پیدا می‌کند و فرم بهتری به خود می‌گیرد.
  • افراد با شکم بزرگ: یک شلوار جین فاق بلند با کمی گشادی، شکم بزرگ شما را می‌پوشاند ضمن اینکه در آن احساس راحتی می‌کنید.
  • خانم‌های درشت اندام: چنان‌چه در این دسته از بانوان قرار دهید، با پوشیدن یک شلوار جین تیره رنگ، با فاق بلند یا متوسط و قدری هم گشاد، مطمئنا پاهای شما کشیده تر به نظر می‌رسند و ظاهرتان هم نمود بهتری خواهد داشت.
  • کسانی که باسن بزرگ دارند: این دسته از بانوان بهتر است دور شلوارهای جین تنگ با فاق کوتاه که اندامشان را دلخواه نشان نمی‌دهد، خط بکشند. شلواری آزاد با فاق بلند، راست کارشان است، ضمن اینکه جیب‌های پشت کوچک، باسن را کوچک‌تر نشان می‌دهد.
  • داشتن ران های بزرگ: شلوار های جین کِشی و دم پا گشاد.

.

هنگام انتخاب شلوار جین، چه رنگی را خریداری کنیم؟

نکته اصلی هنگام خرید شلوار جین توجه به فصل است. به این معنا که در فصول بهار و تابستان بهتر است شلوار جین روشن را خریداری کنید تا گرما را کمتر به خود جذب کند. اما در فصول پاییز و زمستان شلوار های جین تیره بیشتر خواهان دارند و پاها گرمتر خواهند ماند. علاوه بر این دلیل، رنگ های روشن شما را تپل تر و به قول معروف بسته تر نشان می دهد. اما شلوار های تیره باعث می شود شما لاغر تر به نظر برسید. اگر قصد رفتن به مهمانی یا قرارهای کاری را دارید، شلوارهای جین تیره گزینه ی مناسب تری می باشند.

.

شلوار جین زنانه فاق کوتاه مناسب است یا فاق بلند؟

مسلما در گذشته خانم ها و آقایان بیشتر تمایل داشتند شلوارهای فاق کوتاه بپوشند. امروزه شاید تعداد کمی از مردم علاقه به فاق کوتاه داشته باشند و بیشتر آنها هنگام خرید شلوار جین، فاق بلند را ترجیح می دهند. چرا که امروزه با افزایش وزن، مردم تمایلی ندارند که پهلوها و شکمشان مشخص باشد و به دنبال راهی هستند تا این قسمت ها را پوشش دهد. اگر هم علاقه به پوشیدن شلوار فاق کوتاه دارید، برای آغاز فصل جدید باید به فکر کاهش وزن باشید. اما به طور کلی شلوارهای فاق کوتاه گزینه ی مناسب تری برای خانم ها خواهند بود.

.

شلوار جین تفنگی بخریم یا گشاد؟

پاسخ این سوال کاملا به سلیقه ی فردی شما بستگی دارد، خیلی از افراد با توجه به فرم بدن و پاهایشان یا به شلوار تفنگی علاقه دارند و یا شلوار گشاد. اگر قد نسبتا بلندی دارید، فرم و شکل پاهای شما جذاب و زیباست و ران های خیلی چاقی ندارید، انتخاب شلوار تفنگی و کوتاه بهترین گزینه است. اما گروهی دیگر به دلیل اینکه قسمت ساق پاهایشان خیلی باریک تر از قسمت ران هایشان است؛ بیشتر تمایل دارند شلوار های پاچه گشاد یا دمپا را خریداری کنند. به تازگی شلوار جینی با نام مام استایل مد شده است و بانوان معمولا در فصول گرم سال علاقه به پوشیدن آن دارند. این مدل شلوار از جنس جین است منتهی راحت، گشاد و کمی کوتاه می باشد. شلوارهای جین تیره، روشن و خاکستری که اندازه قد آنها تا بالای مچ می رسد، امروزه یکی از انتخاب های خاص زنان مشکل پسند است.

.

خرید شلوار جین زنانه زاپ دار، آری یا خیر؟

چند وقتی است که شلوارهای جینی که در بازار تولید می شوند یک یا چند زاپ دارند. منظور از زاپ همان خط و خطوطی است که باعث پاره نشان دادن شلوار می شوند. این زاپ ها از تعداد کمی شروع شدند و تا امروز که به پارگی بزرگی تبدیل شده اند، ادامه دارد. اما مراقب باشید که از این شلوار های پاره نمی توان در همه ی فصول استفاده کرد و در فصل سرما عملا بلا استفاده می مانند. اما اگر به هر صورت به پوشیدن شلوار زاپ دار علاقه دارید، لااقل شلواری خریداری کنید که زاپ کمتری داشته باشد و زاپ آن در قسمتی باشد که در اثر نشست و برخاست پارگی آن بیشتر نشود. اما به طور کلی وجود زاپ هایی که با ظرافت دوخت همراه باشد، ظاهر شلوار جین را بسیار زیبا خواهد کرد‌.

.

نگهداری از شلوار جین

۱- شستشوی بیش از اندازه شلوار جین باعث از بین رفتن کیفیت پارچه شده و باعث کهنه دیده شدن شلوار شما خواهد شد. بنابراین  تا حدامکان از شستشوی آن خودداری نمایید.

۲- بسیاری از شلوار جین هایی که این روزها به تن می کنید پیش از ارایه به بازار شستشو شده اند. (معمولا بسیاری از مدل های شلوار جین سنگ شور شده اند) لذا تنها در صورتی که شلوارتان لک شد و یا به هر دلیلی کثیف شد آن را بشویید.

۳- از قرار دادن شلوار جین در مقابل نور مستقیم خورشید جلوگیری نمایید و همواره از خشک کردن در سایه استفاده نمایید چرا که آسیب کمتری به پارچه شلوارتان خواهد زد.

۴- اگر نمی خواهید شلوار جین تان زود رنگ و روی خود را از دست بدهد حتما آن را با آب سرد و به روش دستی مورد شستشو قرار دهید؛ استفاده از آب داغ باعث رنگ پریدگی پارچه خواهد شد.

۵- برای خیس کردن شلوار های جین تیره یک فنجان سرکه سفید استفاده کنید این مساله سبب تثبیت رنگ آن خواهد شد.

۶- بعد از شستشوی حتما شلوار جین خود را بر روی یک سطح صاف قرار داده تا به طور کامل خشک شود. و از آویزان کردن آن خودداری نمایید.

۷- الیاف شلوار جین شما نیازمند تنفس می باشند؛ لذا از قرار دادن آن درون کمدهای شلوغ و تنگ جدا خودداری کنید چرا که به الیاف آن آسیب می زند.

۸- اگر قصد آن را دارید که شلوار جین خود را کوتاه کنید، قبل از تحویل به خیاط برای این کار حتما شلوارتان را دوبار بشوید، چرا که معمولا شلوار جین با شستشو آب می رود و کوتاه می شود.

۹- اگر شلوار جین شما تنگ است ابتدا کمر آن را کمی خیس کنید و سپس به کمک سشوار و یا اتو بخوار خشک نمایید. مطمئنا به این طریق کمی سایزآن بزرگتر خواهد شد.

۱۰- برای تا کردن شلوار جین ابتدا آن را بر روی یک سطح صاف قرار داده و از چپ به راست آن را تا نمایید. در مرحله بعد تا نیمه های طول شلوار آن را تا بزنید و در آخر یک بار دیگر این مرحله را تکرار کنید تا بطور کامل شلوار تا زده شود.

.
منابع:

.https://www.banimode.com
.https://chibepoosham.com
.https://www.yjc.ir

- مطالب مرتبط -

«پوشاک و اکسسوری زنانه»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!