راهنمای سرویس قاشق و چنگال

انواع سرویس قاشق و چنگال:

  • سرویس کنسولی: این سرویس ها معمولا دارای پایه هستند و جای زیادی را اشغال می کنند‌. اگر فضای کافی برای نگه داری این مدل را دارید، به لحاظ زیبایی، فوق العاده شیک می باشند و نمای خاصی به آشپزخانه تان می بخشند.
  • سرویس سامسونتی: این مدل هم مانند سامسونت می باشد و درب آن رو به بالا باز می شود و معمولا دارای کشو در قسمت زیر جعبه است. این نوع ،هم جای زیادی در کابینت اشغال می کند. اما اگر به اندازه ی کافی آشپزخانه تان کابینت دارد، به راحتی می توانید این سرویس را درون کابینت جای دهید.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید سرویس قاشق و چنگال باید به آن ها توجه کنید:

  • قبل از خرید سرویس قاشق و چنگال حتما بودجه خود را در نظر بگیرید. معمولا قیمت این سرویس ها از ارزان شروع می شود تا گران. بدیهی است که هرچه جنس سرویس باکیفیت تر و بهتر باشد، قیمت بالاتری هم خواهد داشت. به هر حال، باید مشخص کنید که چه مقدار می خواهید هزینه کنید.
  • سعی کنید کالا را از بین برند ها و مارک های معتبر خریداری نمایید. اجناسی که در بازار موجود هستند معمولا چینی اند. هنگام خرید سرویس قاشق و چنگال توجه کنید، که جنس تقلبی را به عنوان اصل به شما نفروشند. پس قبل از خرید این وسیله، حتما پرس و جو و تحقیق های لازم را انجام دهید.
  • مشخص نمایید که سرویس چند نفره می خواهید خریداری کنید. سرویس هایی که در بازار موجود هستند، از ۶ نفره شروع می شوند تا ۱۲ و ۲۴ نفره. البته امروزه تولیدکنندگان سرویس هایی با نفرات بیشتر هم تولید کرده اند. خرید هر کدام از این موارد، به نیاز شما بستگی خواهد داشت.
  • سعی کنید سرویسی بخرید که تکه های اضافی زیادی داشته باشد، مانند: کارد و چنگال کیک خوری، قاشق بستنی خوری، قاشق دسرخوری و… . وجود این تکه ها چیدمان سرویس شما را بر روی میز زیباتر و جذاب تر خواهد کرد.
  • حتما سرویسی خریداری کنید که کارد غذاخوری هم داشته باشد. چون اغلب سرویس های موجود در بازار فاقد کارد هستند و باید به صورت جداگانه آن را خریداری کنید.
  • به سراغ خرید سرویس های ضد خش بروید، هرچه کیفیت این سرویس ها بالاتر باشد، عمر طولانی تری خواهند داشت.
  • سرویسی بخرید که بدون آسیب دیدگی بتوانید آن را درون ماشین ظرفشویی قرار دهید.
  • حتما سرویس مد نظر شما باید دارای گارانتی باشد؛ تا در صورت خراب شدن، بدون هیچ گونه نگرانی، تعویض شود.
  • برخی از سرویس های قاشق و چنگال پس از مدتی سیاه و کدر می شوند‌ و یا لکه ی آب روی آن ها باقی می ماند، هنگام خرید حتما به این نکته دقت نمایید و سرویسی را خریداری کنید که مطمئن باشید در آینده سیاه و کدر نمی شود.

.

اکثر سرویس قاشق چنگال های امروزی رو میتونین با ماشین ظرفشویی شستشو بدین منتها باید به چند مورد توجه کنین:

– ماشین ظرفشویی مناسب شستشوی استیل (فولاد ضد زنگ) باید باشه.

– از مواد شستشو دهنده ی اصلی و شرکتی استفاده کنین.

– اگر به خط و خش های احتمالی حساس هستین پس اولا با ماشین شستشو انجام نشه حالا اگر نمیتونین با دست شستشو رو انجام بدین پس به جای استفاده از قرص و پودر،حتما از ژل شستشو استفاده نمایید.

– اگر ماشین ظرفشویی مورد استفادتون سبد مخصوص قاشق چنگال داره که چه بهتر چون میتونین قاشق چنگال رو داخل سبد بچینین و نکته ی مهم در این روش ،چیدن قاقش و چنگال به صورت ایستاده طوریکه دسته ها به سمت پایین و کفه ها به سمت بالا باشد.

– بلافاصله بعد از پایان برنامه ی شستشوی ماشین ظرفشویی،ماشین رو خالی کنین و یا اگر فرصت و حوصلش رو اون لحظه نداشتین پس درب ماشین رو باز کنین تا بخار داغ خارج بشه(خیلی مهم).

– به هیچ وجه کارد میوه، کارد استیک، کارد کره، کارد بره، کارد ژیگو و یا هر کاردی رو با ماشین ظرفشویی شستشو ندهید.

– احازه ندهید تکه های باقیمانده از غذا به مدت طولانی روی قاشق و چنگال و کارد و… بمونه مخصوصا مواد اسیدی(سرکه،آب لیمو،سس مایونز،ماهی و..)

– به مدت طولانی قاشق چنگال رو خیس رها نکنین (در سینک ظرفشویی)

– هربار که نمک ماشین ظرفشویی تمام شد و دوباره شارژش کردین حتما یکبار خالی ماشین شستشو رو انجام بده و بعد برای شستشوی ظروف استفاده کنین.

.

روش های نگهداری و شستشوی سرویس قاشق چنگال

– تمام مواردی که خدمتتون عرض کردم مربوط به نحوه ی شستشو و نگه داری سرویس قاشق چنگال استیل هست ،چه سرویس طلایی ،نقره ای،رزگلد،دودی،مات، براق و یا سندفینیش(سیلور)،چه لوکس ترین برندهای دنیا چه برندهای معمولی،باید شستشو و نگهداری صحیح انجام شود تا نگران خرابی و خط و خش و تغییر رنگ و کدر شدن نباشید.

– همه ی اینها رو گفتیم چون تو زندگی مدرن و دیجیتال امروزی مجبور به استفاده از ماشین ظرفشویی شدیم ولی در تمام دنیا و در تمام برندها بهترین روش شستشو ،شستشوی با دست هست.بدون هیچ استثنائی

– شستشوی با دست همراه با اسکاچ نرم ، مایع شستشوی مرغوب و خشک کردن پس از شستشو، توصیه ی ما و تمام برندهای معتبر دنیا به شما عزیزان می باشد.

.

منابع:

.https://ghashoghchangal.ir
.https://www.kavyab.com
.https://www.yjc.ir

- مطالب مرتبط -

«لوازم و ظروف آشپزخانه»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!