نکات مهم هنگام خرید میز اداری
اندازه و وزن میز
- نخستین نکته ای که برای خرید میز اداری باید به آن توجه کنید، اندازه و وزن میز است.
- در خصوص اندازه یک میز باید به هر سه پارامتر طول، عرض و ارتفاع میز انتخابی تان را در نظر داشته باشید.
- سعی کنید متناسب با قد کلی خود در این زمینه اقدام نمایید.
- معمولا اغلب میزهای اداری فاقد قابلیت تنظیم ارتفاع هستند و به همین خاطر باید برای تناسب خود با سطح میز به دنبال استفاده از صندلی های اداری مجهز به تنظیم اندازه باشید.
- در خصوص وزن میز نیز یادتان باشد قرار نیست هر روز اقدام به جا به جا کردن میزتان در اتاق کاری خود کند!
- با این حال اما سنگین بودن میز در جا به جایی ها و سبکی آن سبب عدم وجود استحکام کافی میز در هنگام استفاده از آن برایتان خواهد شد.
جنس بدنه و رویه میز
- نکته دوم در انتخاب میز اداری توجه به جنس بدنه و همچنین رویه آن است.
- برخی از تولید کنندگان از همان جنسی که در ساختار بدنه ای میز خود استفاده کرده اند، برای رویه آن نیز استفاده می کنند و برخی دیگر از جنس های دیگر در این خصوص بهره گیری بعمل می آورند.
- معمولا اغلب میزهای اداری از جنس MDF ساخته می شود. ولی خوب شما می توانید در صورت تمایل با کمی گشت و گذار بیشتر با مدل های دیگری از این میزها روبرو شوید که با دیگر چوب ها و یا متریال های دیگری همچون: شیشه و فلز ساخته شده اند.
- یادتان باشد جنس میز شما بر روی وزن و همچنین قیمت آن فوق العاده تاثیرگذار است.
- پس سعی کنید میزی را خریداری کنید که اولا متناسب با میزان بودجه شما باشد و ثانیا از استحکام مطلوبی برایتان برخوردار باشد.
مشخصات مربوط به پایه های میز
- فاکتور مهم بعدی در انتخاب و خرید میز اداری توجه به پایه های در نظر گرفته شده برای میز است.
- البته یادتان باشد که همه میزهای اداری دارای پایه نیستند و تنها بخشی از آن ها مجهز به پایه می باشند.
- تازه در میان مدل های پایه دار نیز باز همگی آن ها از قابلیت تنظیم اندازه برای جلوگیری از لق زدن میز بر روی سطح زمین که می تواند دارای اندکی شیب نیز باشد، برخوردار نیستند!
- پس به همه این موارد در خصوص انتخاب یک میز با پایه یا بدون پایه توجه لازم را داشته باشید.
- یادتان باشد که پایه های میز شما باید محکم به زمین بچسبد و در هر بار استفاده شما از میزتان سبب تکان خوردن آن نگردد.
انتخاب رنگ و طرح میز
- در خصوص اینکه میز اداری شما از چه طرح و رنگی برخوردار باشد خودتان باید تصمیم گیری نمایید.
- در این خصوص اما پیشنهاد می شود که با در نظر داشتن رنگ های غالب هر یک از اتاق های اداری مجموعه خود تصمیم گیری نمایید.
- همچنین سعی کنید تا حد امکان از نظر طراحی به دنبال خرید میزهایی باشید که حداقل با هم دارای یکسری شباهت ها باشند.
- در خصوص انتخاب رنگ شاید بهتر باشد به دنبال خرید میزهایی باشید که با مبلمان اداری موجود در فضاهایتان سازگاری داشته باشند.
- امروزه میزهای زیادی در بازار عرضه شده است که جایی برای قرار گرفتن و نصب لوگوی اداره یا شرکت شما دارد؛ خرید این نوع از میزها برای آن دسته از مجموعه هایی که خیلی با محدودیت مالی دست و پنجه نرم نمی کنند به شدت توصیه می شود.
سهولت در حمل و نقل
- برخی از میزهای اداری بصورت یکپارچه و برخی دیگر همچون یک پازل طراحی می شوند.
- معمولا حمل و نقل مدل های یکپارچه کمی سخت است.
- این در حالی است که به راحتی می توان میزهایی با تکه های قابل تفکیک از هم را جدا نمود و سپس پس از انتقال به مکان دلخواه خود مجددا در صدد مونتاژ دوباره آنان برآمد.
ویژگی های جانبی میز
- در کنار تمام موارد گفته شده برای خرید یک میز اداری باید به یکسری نکات جانبی نیز توجه داشت.
- مثلا شما باید متناسب با میزان فضای لازم خود برای قرار دادن تجهیزات و وسایل مورد نیازتان به دنبال خرید یک میز کوچک و یا بزرگ برای خود باشید.
- به قسمت زیرین میز برای قرار دادن راحت پاهایتان در موقعی که پشت میز نشسته اید، توجه داشته باشید.
- همچنین وجود کمد بایگانی و یا تعدادی کشو با قفل نیز می تواند یکی دیگر از مواردی باشد که در هنگام انتخاب یک میز اینچنینی باید حتما به آن توجه لازم را داشته باشید.
قیمت میز اداری
- تمام نکات گفته شده در این مطلب از جمله عوامل موثر در تعیین قیمت میز اداری بحساب آورده می شود.
- حال دیگر این شما هستید که باید مشخص کنید با چه میزان بودجه ای به دنبال خرید یک میز اداری شیک و رسمی می روید.
- در این خصوص توصیه می کنیم حتما خرید خود را از فروشگاه های معتبر انجام دهید.
.
منبع: https://list20.ir