راهنمای دستگاه ضدعفونی کننده دست

امروزه، با افزایش آلودگی محیط زیست و بیماری های ویروسی عفونی مانند Covid 19 (کرونا)، پیروی از توصیه های بهداشتی بیش از هر زمان دیگری مهم شده است. ضد عفونی کردن دست یکی از راه های موثر پیشگیری از بیماری های مختلف است. در مکان های عمومی بیشتر، مانند مغازه ها، هایپرمارکت ها، بیمارستان ها، استفاده از ماده ضد عفونی کننده که هر کسی می تواند لمس کند بهداشتی به نظر نمی رسد. به همین دلیل، متخصصان توانسته اند دستگاه هایی را در بازار عرضه کنند که با پاشش ضد عفونی کننده بدون دخالت دست، دست ها را به طور خودکار ضدعفونی کنند.

.

دستگاه ضد عفونی کننده دست چیست؟

دستگاه ضد عفونی کننده دست وسیله ای است که به کمک آن می توان دست و اشیای مختلف را بدون تماس فیزیکی فقط با پاشیدن الکل یا ماده ضد عفونی ضدعفونی کرد. از آنجایی که ویروس کرونا از طریق تماس دست به چشم ها، بینی و دهان منتقل می شود، استفاده از دستگاه ضد عفونی کننده دست در تمامی اماکن عمومی ضروری می باشد. این دستگاه ها دارای مخزن مواد ضد عفونی قابل شارژ می باشند و در انواع مختلف و عملکردهای گوناگون به بازار عرضه می شوند.

.

انواع دستگاه ضدعفونی کننده

  • دستگاه ضدعفونی اتوماتیک (هوشمند) :
    دارای چشم الکترونیکی که با نزدیک کردن دست مقدار مشخصی محلول روی دست اسپری شده و یا به صورت قطره ای خارج میشود. این دستگاه بدون هر نوع دخالت کاربر وظیفه انجام ضد عفونی را دارد. برای استفاده از آن کافیست دست خود را نزدیک سنسور ببرید تا دستگاه مایع ضد عفونی را روی دستان شما بریزد. استفاده از دستگاه اتوماتیک همچنین باعث صرفه جویی در ماده ضد عفونی می شود.
  • دستگاه ضد عفونی پدالی برق :
    دارای پدال که با فشار آن پمپ محلول را بر روی دست اسپری میکند
  • دستگاه ضد عفونی پدالی مکانیکی :
    این مدل ها دارای پدال فلزی می باشد که با استفاده از فنر بر روی بطری فشار آورده و محلول بر روی دست اسپری میشود.
  • دیسپنسر ضد عفونی کننده آرنجی:
    استفاده از دستگاه با آرنج باعث میشود که لمس دست انجام نشود و همچنین در برخی مدل ها می توان خروجی پمپ را نیز کم و یا زیاد نمود.

انواع محلول های ضدعفونی کننده

  • محلول ضدعفونی حاوی الکل که جهت استفاده برای دست مقداری گلیسیرین و نرم کننده به آن اضافه می کنند مانند محلول گلان ، بوژنه و …
  • محلول ضدعفونی حاوی کلر و آب اکسیژنه که از این نمونه میتوان از محلول های سورولیت
  • محلول ضد عفونی حاوی پر استیک اسید : از محلول های بدون اثرگذاری بر روی سطوح می باشد که میتوان از آن در دستگاه های مه ساز نیز استفاده نمود ؛ مانند محلول های CLEAN SIDE

.

دستگاه ضد عفونی کننده دست در کجا استفاده می شود

فروشگاه مواد غذایی : یکی از مکان های شلوغ که خیلی از افراد روزانه برای خرید به آن جا مراجعه می کنند فروشگاه های مواد غذایی می باشند. رعایت نکات بهداشتی در این فروشگاه ها از اهمیت بالایی برخوردار است. با رعایت یک سری اصول می توانید از آلودگی این قسمت تا حد زیادی جلوگیری نمایید.

بانک ها: یکی دیگر از محیط های پر تردد در جهان بانک ها می باشند. در این بانک ها معمولا از خودکار مشترک استفاده می شود که اگر دست آلوده باشد می تواند چرخه انتقال ویروس باشد. شما با قرار دادن یک دستگاه ضد عفونی دست مقابل ورودی بانک می توانید از ورود ویروس به داخل بانک از طریق تماس آلوده جلوگیری کنید.

ادارات دولتی: معمولا هر اداره ای روزانه با تعدادی زیادی از ارباب رجوع سرو کار دارد. این افراد به قسمت های مختلفی از اداره دست می زنند، ممکن است قبل از ورود به اداره شما دست آن ها به وسیله قسمت خاصی به ویروس آلوده شده باشد. شما می توانید جلوی درب ورودی اداره خود یک عدد دستگاه ضد عفونی دست نصب کنید و از مراجعه کنندگان بخواهید قبل از ورود به اداره دست خود را ضد عفونی کنند.

آرایشگاه: آرایشگاه ها ها نیز محلی هستند که روزانه تعداد زیادی از افراد به آن مراجعه می کنند. اگر ورود این افراد به درون سالن به درستی مدیریت نشود، ممکن است کل سالن را به ویروس آلوده کنند. به همین منظور برای رفاه حال مشتریان خود می توانید یک دستگاه ضد عفونی کننده دست در ورودی آرایشگاه نصب کنید و با خیال راحت مشتریان خود را پذیرش کنید.

مراکز درمانی: این مراکز نسبت به سایر قسمت ها خطرناک تر هستند، زیرا تعداد زیادی از مراجعه کننده ها یا آلوده به ویروس هستند و یا مشکوک به ویروس می باشند که برای اطمینان به آلوده شدن برای تست به این مراکز مراجعه می کنند. اگر جلوی درب ورودی و خروجی این مراکز یک دستگاه ضد عفونی کننده نصب کنید می توانید تا حدود زیادی جلوی چرخه انتقال بیماری را بگیرید.

.

نکات مهم هنگام خرید دستگاه ضد عفونی کننده دست

قیمت دستگاه:
قیمت همیشه تاثیر زیادی بر انتخاب شما دارد. قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید دستگاه ضد عفونی کننده دست را مشخص کنید. زمانی میزان بودجه مشخص شود خود به خود خیلی از مدل ها از دایره انتخاب شما حذف شده و انتخاب برای شما آسان می شود.

نوع دستگاه:
به نوع دستگاه هم دقت کنید، همان گونه که در مباحث قبل هم توضیح داده شد، دستگاه ضد عفونی کننده دست انواع مختلفی دارد، از نوع پدالی گرفته تا اتوماتیک که هریک از آن ها در همان قسمت به صورت کامل توضیح داده شد. شما می توانید با توجه به نیاز خود یک مدل را انتخاب و خریداری نمایید.

ظرفیت مایع:
با توجه به میزان استفاده و تعداد نفراتی که از دستگاه استفاده می کنند، شما نیاز به یک مقدار مایع ضد عفونی کننده است. اگر جمعیت زیادی از دستگاه شما استفاده می کنند بهتر این می باشد که دستگاهی را خریداری کنید که میزان بیشتری مایع ضد عفونی کننده بگیرد. این باعث می شود که دستگاه شما زود به زود مایع تمام نکند.

اندازه دستگاه:
این دستگاه ها در اندازه های مختلفی ساخته می شوند، شما با توجه به فضای محل قرار دادن دستگاه می بایست اندازه آن را مشخص کنید. اگر فضای شما خیلی کوچک است بهتر این می باشد که به دنبال خرید دستگاه هایی باشید که اندازه آن ها کوچکتر است و فضای کمتری را اشغال می کنند.

وزن دستگاه:
به وزن دستگاه هم توجه داشته باشید، اگر قرار است دستگاه را در مکانی قرار دهید که مدام مجبور به جا به جا کردن آن هستید بهتر است، به دنبال خرید دستگاه هایی بروید که وزن کمتری دارند، زیرا به راحتی می توانید آن ها را جا به جا نمایید. ولی اگر دستگاه شما در جای ثابتی نصب می شود دیگر توجه به این نکته اهمیت ندارد.

برند دستگاه:
از دید ما برند زیاد مهم نیست، کیفیت مهم می باشد. ولی پیشنهاد می کنیم به دنبال خرید برند هایی بروید که قیمت آن ها زیاد ارزان نباشد. برندهای ارزان معمولا از کیفیت لازم برخوردار نیستند، اما برخی برند های جدید از کیفیت بالایی برخوردارند ولی به دلیل اینکه برند آن ها شناخته شده نیست با قیمت کمتری به فروش می رسند.

گارانتی:
بهتر است به دنبال خرید محصولاتی باشید که دارای خدمات پس از فروش هستند، هیچ گاه شرکتی محصول بی کیفیت خود را ضمانت نمی کند. زیرا این محصولات برای شرکت هزینه های سنگینی را به همراه دارد. پس همیشه داشتن گارانتی می تواند دلیل محکمی برای داشتن کیفیت باشد.

روش نگهداری از دستگاه ضد عفونی کننده دست

  • همیشه بعد از پایان ساعت کاری مخزن دستگاه را از مایع ضد عفونی کننده خالی کنید و مخزن را با آب خالی شستشو دهید.
  • دقت داشته باشید، در طول روز میزان مایع دستگاه را چند بار مورد بررسی قرار دهید، اگر رو به اتمام است آن را پرکنید. استفاده از دستگاه با مخزن خالی به آن آسیب می زند.
  • این دستگاه را به دور از دسترس کودکان قرار دهید، زیرا ممکن است از مایع دستگاه بخورند و یا دستگاه را روی خود بی اندازند.
  • این دستگاه هم شامل وسایل خانگی برقی می باشد، بنابراین نباید آن را در مکان های مرطوب یا زیر بارش باران قرار دهید. از شستشوی دستگاه هم جدا خودداری کنید.

.
منبع: https://www.totikala.ir

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!