راهنمای انواع فندک (اتمی، گازی، برقی و …)

فندک یا آتش زنه یک وسیله ایجاد شعله و برافروختگی آتش است که لزوما نیازی به سیگاری بودن و یا اصلا نشانه ای برای سیگاری بودن افراد جامعه نبوده و هستند نفرات زیادی که صرفا از آن به عنوان یک اکسسوری جذاب زنانه یا مردانه استفاده می کنند.

.

معرفی انواع مختلفی از آتش زنه‌ها

مدل برقی: کم خطر‌ترین نوع از فندک‌های موجود در بازار به شمار می‌روند که سبب قدرت کم حرارت شعله خود هستند و اصطلاحاً آن‌ها را فندک المنتی نیز می‌نامند. دارای قابلیت شارژ پذیری به وسیله یک درگاه USB می‌باشند و در مقایسه با دیگر آتش‌زنه‌ها از وزن کمتری برخوردارند.

مدل گازی: فندک‌های گازی از قدیمی‌ترین آتش زنه‌های موجود در بازار این محصول نه تنها در ایران بلکه در دنیا محسوب می‌گردند.

در داخل مخزن این مدل از فندک‌ها از گاز مایع برای ایجاد اشتعال استفاده می‌شود، ضمن اینکه از قابلیت شارژ پذیری مجدد نیز برخوردار هستند. تنوع مدل و رنگ در این نوع از فندک‌ها به نسبت دیگر انواع بیشتر است.

مدل بنزینی: آتش زنه‌های بنزینی از زیبایی و جذابیت به مراتب بیشتری در مقایسه با مدل‌های گازی برخوردارند، کیفیت شعله آن‌ها به خاطر بنزین و یا نفتی که در مخزنشان ریخته می‌شود، بهتر است. گفتنی است که برای خرید یک فندک بنزینی شما باید پول بیشتری را هزینه کنید!

مدل اتمی: مدل اتمی جدیدترین نوع از فندک‌های گازی تلقی می‌شوند که قدرت شعله آن‌ها چند برابر شعله آتش زنه‌های معمولی است، به همین خاطر رنگ شعله آتش آن‌ها عمدتاً آبی و یا اساساً غیر قابل مشاهده می‌باشد.

با توجه به میزان حرارتی که این قبیل از فندک‌ها ایجاد می‌کنند، توصیه می‌شود هنگام استفاده از آن‌ها کاملاً مراقب خودتان باشید.

.

آشنا با انواع مختلفی از آتش زنه ها (بر اساس سوخت مصرفی)

مدل گازی

  • آتش زنه های گازی قدیمی ترین و پر مصرف ترین فندک های موجود در بازار هستند.
  • این فندک ها با گاز مایعی که در داخل مخزن آنان ریخته می شود، کار می کنند.
  • از قابلیت شارژ مجدد در صورت اتمام گاز داخلی خود برخوردارند.
  • می توان آن ها را با قیمتی بسیار ناچیز اما در رنگ و طرح های فوق العاده جذاب و گوناگون تهیه نمود.

مدل اتمی

  • فندک های اتمی جدیدترین نسل از آتش زنه های های گازی بشمار می آیند.
  • حرارت شعله این آتش زنه ها چندین برابر شعله فندهای معمولی است.
  • معمولا رنگ شعله آن ها آبی و یا غیر قابل رویت می باشد.
  • به سبب حرارت بالای تولید شده از سوی این قبیل فندک ها باید در هنگام استفاده از آن ها مراقب بود.

مدل بنزینی

  • اگر به دنبال کیفیت و جذابیت ظاهری هستید، بهترین گزینه بای شما فندک های بنزینی می باشند.
  • این مدل از فندک ها با بنزین و یا نفتی که در داخل محفظه آنان ریخته می شود کار می کنند.
  • تولید حرارت و شعله بواسطه فیتیله ای که در داخل آن ها واقع شده است، صورت می گیرد.
  • قیمت آتش زنه بنزینی از مدل های گازی کاملا بیشتر می باشد.

مدل برقی

  • آتش زنه های برقی از قابلیت شارژ پذیری بواسطه یک کابل USB برخوردارند.
  • این محصولات با نام فندک های المنتی نیز در بازار بفروش می رسند.
  • سبکی و عدم حرارت بالای شعله آن ها که توسط جریان الکتریسیته ایجاد می شود، سبب گشته تا از خطرات کمتری آنان برخوردار باشند.

.

نکات مهم هنگام خرید فندک

انتخاب نوع

اولین نکته در خصوص خرید فندک توجه به نوع آن است که برای این منظور ما در بخش قبلی از همین مطلب شما را با انواع مختلفی از فندک ها بر اساس نوع سوخت مصرفی شان آشنا کردیم و حال دیگر این شما هستید که باید متناسب با سلیقه و دسترسی راحت تر خود به منابع سوختی این مدل از آتش زنه ها یک محصول مناسب را انتخاب نمایید.

وزن و ابعاد فندک

نکته دوم برای انتخاب فندک توجه به وزن و ابعاد آن می باشد. در این خصوص پیشنهاد می کنیم با توجه به فضای جیب شلوارها و یا کت هایی که بیشتر از آن ها استفاده می کنید توجه داشته یک فندک مناسب به لحاظ ابعادی را برای خود خریداری نمایید.

با این حال اما یادتان باشد وزن یک آتش زنه نیز بسیار حائز اهمیت می باشد؛ پس بهتر است از فکر خرید آتش زنه های سنگین بیرون آمده و به سراغ فندک هایی بروید که از وزنی معمولی برخوردار هستند و بیش از حد نیز سبک نیستند.

قابلیت شارژ سوخت

فاکتور مهم بعدی در انتخاب و خرید فندک توجه به امکان شارژ شدن مجدد سوخت آن می باشد. این قابلیت برای فندک های گازی و بنزینی مربوط به تجدید سوخت مایع آنان می شود و برای مدل های المنتی نیز به معنای وجود یک شارژر USB در کنار محصول تلقی می گردد.

قابلیت تنظیم شعله و ضد باد بودن آن

این مورد را نیز به تمام نکاتی که در قسمت های قبل به آن اشاره کردیم، بی افزایید. معمولا افراد ترجیح می دهند با یک میزان مشخص از شعله فندک از آن استفاده نمایند و به همین خاطر وجود قابلیت تنظیم شعله می تواند برای آنان بسیار حائز اهمیت باشد.

از طرفی اینکه آتش زنه شما به لحاظ طراحی خود بتواند شعله اش را در برابر وزش باد زنده نگه دارد نیز می تواند برای کسانی که در شرایط آب و هوایی نامساعد زندگی می کنند و یا عاشق سفر و کمپینگ زدن هستند، بسیار مهم تلقی شود.

امکان تعویض سنگ چخماق و یا فتیله

اینکه قسمت ایجاد کننده حرارت و شعله آتش زنه شما که یا فتیله است و یا سنگ چخماقی از قابلیت تعویض و یا حتی تعمیر پذیری برخوردار باشد، خیلی مهم است؛ زیرا مانع از دور انداختن فندک به وقت خرابی آن می گردد.

البته ناگفته نماند که تعمیر آتش زنه های ارزان اصلا توجیه پذیر نیست و به همین خاطر بهتر است وقتی یک محصول ارزان را تهیه کرده اید پس از خراب شدنش آن را دور بی اندازید.

انتخاب رنگ و طرح

در خصوص انتخاب رنگ و طرح یک فندک خیالتان کاملا آسوده باشد؛ چون تا دلتان بخواهد ما در کشورمان با آتش زنه های مختلف از برندهای مطرح و تازه کار مواجه هستیم که هر یک دارای رنگ ها و طرح های ساده، کلاسیک، مدرن و یا فانتزی می باشند.

تنها کافی است شما نیم نگاهی به جایی که قرار است از فندکتان استفاده کنید، بی اندازید تا بدانید که باید به دنبال یک فندک شیک و رسمی باشید و یا یک مدل چند رنگ و خودمانی برایتان کافی خواهد بود.

استفاده آسان

نکته مهم بعدی برای خرید یک فندک توجه به استفاده آسان از محصول است. در واقع این موضوع برای تمام افراد سیگاری حائز اهمیت است و اگر شما حتی لب به سیگار هم نزده اید، بهتر است به این موضوع توجه کافی را داشته باشید تا به وقت نیاز فندک خیلی سریع و راحت در اختیارتان قرار بگیرد.

قیمت فندک

تمام نکات گفته شده در این مطلب به علاوه برند تولید کننده محصول از جمله عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت فندک بحساب آورده می شوند. حال دیگر این شما هستید که باید متناسب با سلیقه و نظر خود وارد بازار فروش فندک ها شده یکی از بهترین آن ها را با توجه به بودجه ای که برای خرید آن کنار گذاشته اید، انتخاب و سپس خریداری نمایید.

.
منابع:

.https://list20.ir
.https://mininim.ir

- مطالب مرتبط -

«تجهیزات سفر و کمپینگ»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!