راهنمای زیرانداز سفری و کمپینگ

اگر عاشق طبیعت گردی و برپایی کمپینگ و همچنین پیک نیک های خاطره انگیز در کنار اعضای خانواده و همچنین دوستان خود هستید، پیش از هر چیزی بایستی در وهله اول به فکر تهیه کردن یک زیرانداز مسافرتی باکیفیت و خوش سایز برای خودتان باشید.

.

ضرورت استفاده از زیرانداز سفری

یک پای ثابت وسایل کوهنوردی، طبیعت گردی، بیتوته‌ی شبانه، پیک‌نیک، کمپینگ و گردش‌های دوستانه و خانوادگی زیرانداز است. در فصول مختلف سال و روزهای تعطیل وقتی که در مسیرهای مختلف در حال گذر هستید، جمع‌های خانوادگی و دوستانه را می‌بینید که در کنار جاده، مکان‌های سرسبز و تفریحی اتراق کرده و مشغول سپری کردن لحظات شادی در کنار یکدیگر هستند.

اگر به هریک از این جمع‌ها نزدیک شوید، اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند وجود یک زیرانداز است که افراد روی آن نشسته‌اند و در حال استراحت یا صرف ناهار، صبحانه، عصرانه یا میوه و چای هستتد.

بنابراین زیر انداز را می‌توان عضو لاینفک و همراه همیشکی جمع‌های دوستانه و خانوادگی دانست که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.

برای یک گردش و پیک نیک کوتاه مدت داشتن چادر مسافرتی خیلی ضروری نیست ولی وجود یک زیرانداز سفری امری اجتناب ناپذیر است، در طول مسیر حرکت یا مقصد شما مجبورید از خودرو پیاده شوید و ساعاتی را در کنار خانواده یا دوستان استراحت نمایید، قطعاً بدون یک زیرانداز حس خوبی نسبت به محیط نخواهید داشت ولی یک زیرانداز مناسب گرمی کنار دوستان یا خانواده را دو چندان می‌کند.

.

آنچه باید در مورد زیرانداز مسافرتی بدانید

  • زیراندازها معمولاً از نظر جنس و طرح متنوع هستند، شما باید قبل از خرید اطلاعاتی در مورد آنها کسب کنید تا در انتخاب دچار تردید و چالش نشوید.
  • باید مشخص کنید محصول را برای کجا و برای چند نفر می‌خواهید؟ زیر انداز کوهستان با ساحل، جنگل و زیرانداز کمپینگ فرق می‌کند.
  • زیر انداز مخصوص کوهستان به راحتی قابل حمل و جابجایی است و به دلیل استفاده از اسفنج در ساخت آن، بسیار نرم، خوشایند و راحت است. اگر روی سنگ یا صخره پهن شود، کاربر هنگام نشستن روی آن، خیلی احساس ناراحتی نمی‌کند.
  • گرچه دارای کیف مخصوص جابجایی است ولی شما می‌توانید به کمک گیره‌های تعبیه شده، زیر انداز را به زیر کوله خود ببندید و آن را به سهولت حمل کنید.
  • برخی از زیر اندازهای خانوادگی کوچک و سبک هستند که به آسانی حمل می‌شوند، رویه‌ای از جنس نخ دارند که در زیر آن یک لایه نازک از فوم نرم، راحتی، نرمی و انعطاف محصول را تامین می‌کند.
  • زیره پلی‌استری کالا از نفوذ آب به درون آن جلوگیری می‌کند، این زیرانداز به آسانی جمع شده و در درون کیف مخصوص جای می‌گیرد.

.

نکات مهم هنگام خرید زیرانداز مسافرتی

  • ضخامت: ضخامت زیر انداز یکی از فاکتورهای مهم و اصلی در خرید است، هر چه محصول ضخیم‌تر باشد، استفاده کنندگان احساس راحتی و آرامش بیشتری می‌کنند.
  • ضد آب بودن کالا: برای هیچ‌کس خوشایند نیست که حین نشستن و استراحت روی زیرانداز، یک دفعه احساس خیسی کند، زیراندازی که ضد آب باشد مانع نفوذ خیسی و رطوبت می‌شود و شما با خیال راحت استراحت می‌کنید و نگرانی از بابت نفوذ رطوبت و نم ندارید.
  • شستن و نظافت: به هر حال شما در محل‌های گوناگون با شرایط آب و هوایی و زمین متفاوت از زیرانداز استفاده می‌کنید که این کار کثیفی و چرک شدن کالا را به همراه دارد، قابلیت تمیز کردن آسان به شما امکان می‌دهد هر از چندگاهی زیرانداز را بشویید و آن را تمیز نگه دارید.
    • غالب زیراندازها با آب و مایعات تمیز کننده قابل شست‌وشو هستند ولی این فرایند قدری زمانبر است، اگر محصول شما روکش نایلونی داشته یا از پارچه‌های مشمعی باشد، با یک دستمال نمناک سریع و راحت تمیز می‌شود.
  • کیف حمل و نقل: پیشنهاد می‌گردد زیر اندازی را انتخاب کنید ک دارای کیف دسته‌دار باشد یا دست کم خودِ محصول پس از استفاده و جمع شدن حالت دسته‌دار به خود بگیرد.
  • اندازه زیرانداز: به شکل و اندازه زیرانداز هنگام خرید توجه نمایید، امروزه این محصول در اَشکال مستطیل و مربع طراحی، تولید و عرضه می‌شود.
    • شما می‌توانید به تناسب تعداد نفرات خانواده و نیاز، اندازه زیر انداز دلخواه خود را تعیین نمایید و به دل کوه، جنگل و طبیعت بزنید.
  • جنس محصول: نکته حائز اهمیت هنگام خرید زیرانداز سفری توجه به جنس آن است، تنوع جنسی محصول به گونه‌ای هست که بتواند شما را به خرید یک نوع مجاب کند. به هر حال کاربر می‌تواند بر اساس شرایط آب و هوایی، زمین منطقه مورد نظر، علاقه و سلیقه‌ی خود یکی از انواع زیراندازی‌های‌ پلاستیکی، برزنتی، پارچه‌ای یا فوم را انتخاب و خریداری نماید.
  • وزن زیرانداز: قرار است این کالای پرمصرف و مسافرتی همیشه در کنار و همراه شما باشد، قطعاً شما تمایل ندارید محصولتان سنگین و حمل و نقلش سخت باشد، سبکی زیرانداز جابجایی آن را آسان می‌کند.
  • رنگ زیرانداز مسافرتی: تنوع رنگی این محصول آنقدر هست که قادر باشد پاسخگوی نیاز و سلیقه شما باشد، با این حال توجه به شرایط اقلیمی، خاک و زمین محل برپایی پیک نیک، کمپینگ و اتراق، می‌تواند در تعیین رنگ زیرانداز به شما کمک کند، گرچه نظر و سلیقه‌ی کاربر قابل احترام است ولی بهتر است به جهت هماهنگی با رنگ خاک و گِل که کثیفی محصول را کمتر نشان می‌دهد، از رنگ‌های تیره مثل قهوه‌ای استفاده نمایید.

.
منابع:
.https://mininim.ir

- مطالب مرتبط -

«تجهیزات سفر و کمپینگ»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!