راهنمای پتو مسافرتی

یکی از وسایل مهم و ضروری در سفر پتو مسافرتی است. درست است که شما در هر شهری اسکان کنید یک ویلا یا هتل برای اقامت خود در نظر گرفته‌اید. شما برای خواب به یک پتو احتیاج دارید که در تمام این مراکز وجود دارد متاسفانه قبل از شما هزاران نفر از این پتوها استفاده کرده‌اند. اگر شما هم مثل من با استفاده از پتوهای همگانی مشکل دارید پیشنهاد می کنم همیشه در سفر همراه خود یک یا چند پتو مسافرتی داشته باشید. اگر همراه خود چند پتو مسافرتی داشته باشید می توانید از آن ها به جای پتوی اقامتگاه استفاده کنید. و بدون احساس ناخوشایند روی پتوی شخصی خود به استراحت بپردازید.

پتو مسافرتی کاربرد خود را زمانی نشان می دهد که شما محلی برای اقامت خود نداشته باشید و بخواهید شب را در جنگل یا طبیعت درون چادر مسافرتی سپری کنید. متاسفانه دمای هوا طی شبانه روز تغییر زیادی دارد، برای مثال در برخی مناطق ساعت ۱۴ عصر دمای هوا در فصل تابستان به ۴۰ درجه می رسد و هرچه به شب و ساعات پایانی شب نزدیک می شویم اختلاف دما بیشتر می شود. در برخی مناطق ساعات پایانی شب دمای هوا به ۳ تا ۴ درجه سانتی گراد یا حتی کمتر می رسد که برای تحمل این دما شما نیاز به یک پتو مسافرتی دارید.

.

انواع پتو مسافرتی:

  • پتو مسافرتی حوله‌ای: این نوع پتو به دلیل شباهتی که از نظر جنس با حوله دارد به پتو حوله‌ای مشهور شده است. در واقع می توان این پتو‌ها را به راحتی با ماشین لباسشویی شستشو داد. نرمی و لطافت بیش از اندازه این پتوها باعث شده که طرفداران زیادی داشته باشد.
  • پتو مسافرتی ژله‌ای: این پتوها از جنس میکروفایبر ساخته می شوند، به دلیل شباهت زیادی که بافت آن‌ها با ژله دارد به پتو ژله‌ای معروف شده‌اند. از معروف‌ترین ویژگی‌های این جنس می توان به قدرت کش‌ آمدن فوق‌العاده آن اشاره کرد. نرمی بیش از اندازه وزن سبک و گرمی بسیار زیاد باعث شده که طرفداران زیادی داشته باشد. پتوهای ژله‌ای ضد حساسیت هستند و برای افرادی که آلرژی دارند بهترین گزینه می باشند.
  • پتو مسافرتی مخمل چینی: جنس این پتو از پارچه مخمل ضخیم است که دارای پرزهای متوسط هستند این پرزها به نرمی و لطافت پتو کمک زیادی می کند. برای کسانی که پوست حساس دارند بهترین گزینه می باشند. در مقابل رشد باکتری و قارچ مقاوم بوده همچنین شما می توانید پتوهای این جنس را با مواد شوینده شیمیایی هم با دست و هم ماشین لباسشویی می توانید شستشو دهید.
  • پتو مسافرتی گل برجسته: گل‌های روی این پتوها مانند پتوهای گل برجسته است. یعنی طرح گل‌های روی آن نسبت به سایر قسمت‌های پتو سفری برجسته تر می باشد. هر چند که ضخامت آن ها نسبت به پتوهای معمولی کمتر است اما برجستگی آن‌ها به وضوح قابل مشاهده می باشد. و زیبایی فوق العاده‌ای به کار می بخشد.

.

آیا می توان از پتو مسافرتی به جای روتختی استفاده کرد؟

بله پتو مسافرتی به علت شباهت زیادی که به روتختی دارد را می توان به جای روتختی استفاده کرد. در واقع می توانید با یک تیر دو نشان بزنید یعنی یک پتو مسافرتی بخرید و صاحب روتختی هم شوید. اگر می خواهید از پتو سفری نهایت استفاده را ببرید و فقط محدود به سفرهای شما نباشد پیشنهاد می‌کنم از این پتوها به عنوان روتختی هم استفاده کنید.

.

نکات مهم هنگام خرید پتو مسافرتی:

  • قیمت پتو: قبل از هر کاری مشخص کنید که برای خرید پتو چه میزان قرار است هزینه کنید. زمانی که میزان بودجه را مشخص نمایید خود به خود خیلی از مدل‌ها از جستجوی شما خارج می شوند و کار انتخاب برای شما آسان می شود.
  • جنس پتو: همان طور که در قسمت‌های قبلی گفته شد پتوها جنس های مختلفی دارند، از حوله‌ای گرفته تا مخمل و ژله‌ای همچنین دارای نوعی طرح گل برجسته هم هستند شما می توانید مشخصات مربوط به هر یک را مطالعه کرده و بهترین جنس را با توجه به نیاز خود خریداری کنید.
  • سایز پتو: پتوهای سفری هم مانند سایر پتوها دارای سایز بندی هستند. از سایز دونفره گرفته تا تک نفره اگر این سایزهای استاندارد با سایز پیشنهادی شما هم خوانی ندارد می توانید، پتوهای متری را به سایز دلخواه خود خریداری کنید.
  • میزان گرمادهی: پتوها با توجه به فصلی که از آن ها استفاده می کنید طرحی می شوند، برخی مناسب فصل بهار و پاییز هستند، برخی دیگر مناسب فصل تابستان که نسبت به مدل‌های قبل مقداری نازکتر و خنک‌تر می باشند. در نهایت به پتوهای زمستانی می رسیم که به علت دو لایه بودن فوق العاده گرم هستند. پتوهای چهار فصل را می توان در تمام فصل های سال استفاده کرد.
  • وزن پتو: به وزن پتو سفری هم توجه داشته باشید هرچه پتوی مورد نظر شما وزن کم‌تری داشته باشد جا‌به‌جایی آن آسان‌تر می شود. در وسایل مورد نیاز سفر توجه به این نکته اهمیت بسیار زیادی دارد.
  • نوع شستشو: اگر به شستشوی پتو با دست مشکل دارید پیشنهاد می کنم قبل از خرید پتو به نوع شستشوی آن توجه کنید. برخی پتوهای سفری فقط می توان با دست شستشو داد و مجاز به استفاده از ماشین لباسشویی نیستید پس حتما به این نکته مهم توجه داشته باشید. بیشتر مدل ها را هم با دست و هم با ماشین می توان شستشو داد.

روش نگهداری از پتو مسافرتی:

  • در وهله اول حواستان را خوب جمع کنید تا فقط پتوهای مسافرتی که از قابلیت شستشو با ماشین لباسشویی برخوردار هستند را به این طریق مورد شستشو قرار دهید.
  • سپس یادتان باشد با پایان هر سفر خود اقدام به شستن و خشک کردن پتو در مقابل نور خورشید کنید.
  • برای شستشوی پتو مسافرتی با توجه به ظرافت ساختاری آنان از هر نوع ماده شوینده ای استفاده نکنید؛ مخصوص مواد شیمیایی!
  • از پهن کردن و استفاده از پتو در موقعیت هایی که خار و خاشاک وجود دارد، پرهیز نمایید که این موارد به بافت پتو چسبیده و خیلی سخت هم از آن جدا می شود.
  • همیشه بعد از پایان سفر بهتر است به دلیل رعایت مسائل بهداشتی شستشو داده و آن را مقابل نور خورشید خشک نمایید.
  • اگر برای شستشوی پتو سفری از ماشین لباسشویی استفاده می کنید حتما توجه داشته باشید که پتو این قابلیت را داشته باشد.
  • از مواد شستشو دهنده‌ای استفاده کنید که شرکت سازنده پتو به شما پیشنهاد کرده است، برای مثال شستشوی خیلی از پتوها با مواد شوینده شیمیایی ممنوع می باشد.
  • از پهن کردن پتو در قسمت هایی که خار و خاشاک وجود دارد خودداری کنید، زیرا جنس این پتوها به گونه‌ای است که این اجسام را به خود جذب می کند و به راحتی قابل جدا شدن نیستند.

.
منابع:

.https://list20.ir
.https://kimik.ir

- مطالب مرتبط -

«تجهیزات سفر و کمپینگ»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!