راهنمای پتو نجات کوهنوردی و طبیعت گردی

درباره پتوی نجات چیزی شنیدید؟

همراه داشتن یک پتوی نجات برای همه طبیعت گردان و خصوصا کوهنوردان یک ضرورت است.

این وسیله با حجم کمی هم که دارد شما را از خطر مرگ نجات می دهد. یک وسیله بسیاری کاربردی که در کیت بقا یا کوله پشتی هر کوهنورد و طبیعت گردی می باشد. خصوصا برای گردشگران ماجراجو که سراغ صعود در برف یا کندوکاو در دل غارها می روند. همراه داشتن این وسیله جز ضروریات و تجهیزات مهم سفر می باشد.

حالا کاربرد پتوی‌نجات چیست؟ کجا به کار می آید؟

کوهنوردان، طبیعت گردان، غانوردها، اسکی بازها و هر گروهی که به ماجراجویی در طبیعت علاقمنداست، باید یک پتوی نجات داشته باشد. بیشتر هم به جهت نجات جانش در مقابل باران، برف، سرما. این وسیله کاربردی از جنس پلاستیک و آلیاژ آلومینیوم بوده و وظیفه اصلی آن حفظ دمای بدن در مقابل باد و سرماست.

پتوی نجاتی که می گوییم پتوی مسافرتی نیست که صرفا برای خواب راحت در طبیعت باشد. مثلا در مواردی که دسترسی به این تجهیزات برایتان مقدور نیست، پتوی نجات یک ناجی در چنین مواقعی می‌باشد.

درضمن محدود به طبیعت گردها و افراد ماجراجو نمی شود. مثلا در شرایطی مثل زلزله، سیل، و بلایای طبیعی، تصادفات رانندگی، و کلا هرشرایطی که نجات افراد اولویت است. با داشتن این وسیله می توان حتی در مقابل باران یک سرپناه هم درست کرد. هم بخاطر ضدآب بودن آن و هم در شرایطی که نیاز به آب آشامیدنی دارید، برای جمع آوری آب باران استفاده می شود.

این وسیله ۵۰ گرمی در ابعاد جبیی بوده و می توان در کیف، کوله کمری، یا کوله پشتی همراه داشت.

عایق گرما و سرماست. در شرایط اضطراری تا دمای ۳۰ درجه زیر صفر هم از بدن محافظت می کند. و چون ضد رطوبت، گفتیم سایه بان هم می تواند باشد. حتی ضدباد و ضد آفتاب هم هست.

چطور می توان از آن استفاده کرد؟

دوسمت طلایی و نقره ای در دوطرف پتو دیده می شود. علت اختلاف رنگش هم استفاده در روز و شب است. اگر قصد دارید روز استفاده کنید،روی طلایی آن به بیرون باشد تا گرما و حرارت را زود جذب کند و گرم شوید. اما اگرقصد استفاده در شب دارید، روی نقره ای آن به سمت بیرون باشد تا دمای بدن حفظ شود.

سمت نقره ای برای انعکاس نور و علامت دادن خوب است. در شرایطی که گم شدید، چون سمت نقره ای مثل آینه عمل کرده و نور را منعکس می کند.

برای استفده از پتو آن را باز کرده، حدود ۳۰ سانتی متر از آن را زیر خود قرار داده و بعد آن را به دور خود بپیچید.

.
منابع:
.https://kalabet.com

- مطالب مرتبط -

«تجهیزات سفر و کمپینگ»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!