راهنمای منقل سفری

اگر اهل گشت و گذار در طبیعت و سفرهایی با چاشنی طبیعت گردی و جنگل نوردی باشید، قطعا تاکنون حس کرده اید که چقدر جای یک منقل مسافرتی باکیفیت برایتان خالی می باشد تا بتوانید بعد از ساعاتی پیاده روی در دل یک طبیعت بکر اندکی توقف کنید و یک غذای خوشمزه و کباب شده را نوش جان کنید.

.

تفاوت منقل و باربیکیو:

این دو وسیله تفاوت زیادی با هم ندارند و می‌توان گفت هر دو یک کار را انجام می‌دهند و وظیفه‌ی هر دو کباب کردن مواد غذایی است که بر روی آنها قرار می‌دهید. اما در بیان تفاوت‌های این دو می‌توان گفت که باربیکیو گوشت را از طریق توری گریلی که دارد، کباب می‌کند. حرارت این وسیله به صورت غیر مستقیم به مواد غذایی برخورد می‌کند، در نتیجه کاملا مغزپخت خواهند شد. زمان پخت و آما‌ده سازی گوشت و یا سایر مواد خوراکی در این دستگاه نسبتا زیاد است.

اما در منقل زغالی گوشت‌ یا مرغ فاصله‌ی زیادی با آتش ندارند، در نتیجه این مواد غذایی خیلی سریع‌تراز باربیکیو آماده می‌شوند. جا‌به‌جا کردن این وسیله خیلی راحت تر از باربیکیو است و به آسانی می‌توانید برای سفر از این وسیله بهره ببرید. قیمت مناسب، اندازه‌ی کوچک، دسترسی بسیار راحت و..‌. سبب شده است که این وسیله در بین ایرانی‌ها بسیار پرطرفدار شود.

.

آشنایی بیشتر با انواع منقل سفری:

  • مدل تاشو: این مدل حالت جمع و جور و ساده‌ای دارد، به راحتی تا می‌شوند و فضای زیادی از صندوق عقب خودروتان را اشغال نخواهد کرد. این منقل‌ها دارای یک کیف مخصوص حمل هستند و برای رفتن به مسافرت یا طبیعت می‌توانید منقل را درون آن بگذارید.
  • منقل ایستاده: نام دیگر این مدل سه پایه آتش است. به دلیل حالت ایستاده‌ای که دارد مواد غذایی در یک ارتفاع خاصی بالای آتش قرار می‌گیرند. ارتفاع این مدل قابلیت تنظیم دارد و بنابر میل خودتان می‌توانید آن را کم یا زیاد کنید. کیف مخصوص حمل این مدل هم اندازه‌ی بزرگی دارد و جا‌به‌جایی آن راحت خواهد بود.

.

نکات مهم هنگام خرید منقل سفری

تعیین نوع: نخستین نکته در خصوص خرید منقل سفری توجه به نوع آن می باشد.اصولا این گونه از محصولات یا بصورت تاشو در بازار موجود می باشند و یا بصورت سه پایه آتش با قابلیت آویزان نمودن ظرف غذا و یا سینی مخصوص گریل کردن مواد غذایی در فاصله مناسب از آتش؛ اینکه شما علاقه مند به استفاده از کدام نوع منقل مسافرتی هستید، امری است که فقط فقط مربوط به سلیقه و نظر شما می باشد.

اندازه و وزن: مورد دوم در خصوص انتخاب منقل سفری توجه به مشخصه های ظاهری آن یا همان اندازه و وزن کالا می شود. حواستان باشد شما قصد همراهی این نوع از محصولات آشپزی را در تمام طول سفر دارید و به همین منظور بهتر است محصول انتخابی تان از اندازه و وزنی مناسب برخوردار باشد.

جنس بدنه: فاکتور مهم دیگری که در انتخاب و خرید یک منقل مسافرتی باید به آن توجه داشته باشید، جنس بدنه محصول است. فراموش نکنید که جنس بدنه منقل مورد نظر شما از هرچه که باشد باید حتما دارای مقاومت مطلوبی در برابر حرارت باشد. ضمن اینکه جنس بدنه باید از استحکام مناسبی نیز دارا باشد تا با وارد شدن فشار و ضربه های ناگهانی، کمتر دچار دِفرمگی در ظاهر خود شود.

آتشدان جدا: این نکته بیشتر مربوط به منقل های مسافرتی تاشو می شود که می توانند با داشتن آتشدانی جدا مانع از برخورد تکه های ذغال با مواد غذایی شما شوند و سلامت آنان را برایتان دو چندان نمایند. ناگفته نماند به دلیل آویزان شدن ظروف غذایی از منقل های ایستاده، نمی شود برای آنان آتشدانی جدا را تصور کرد.

جداره های بادگیر: بد نیست اگر منقل سفری شما از جداره های مقاوم و مستحکم در برابر وزش باد نیز برخوردار باشد. معمولا کمپانی هایی که برای منقل های تولید خودت این ویژگی را در نظر می گیرند، امکان تنظیم ارتفاع جداره ها را نیر برایتان مهیا می سازند تا شما بتوانید بسته به وزن و حجم آتش مورد نظرتان دیوارهای منقل را بالا و یا پایین ببرید.

ظرفیت محصول: نکته مهم دیگری که حتما باید به آن توجه داشته باشید، ظرفیت محصول است. یادتان باشد برای این منظور حتما باید به تعداد نفراتی که در سفرهای دور و نزدیکتان با شما همراه می شوند، توجه داشته باشید و بسته به کم و یا زیاد بودن نفراتتان اقدام به خرید یک منقل سفری کوچک و یا بزرگ برای خود کنید.

قیمت منقل سفری: عوامل مختلفی بر روی قیمت منقل سفری تاثیرگذار هستند که ما سعی کردیم مهمترین آنان را در این مطلب برایتان معرفی نماییم. اکنون این شما هستید که بایستی با در نظر گرفتن میزان بودجه و همچنین علاقه خود به انجام سفر در اقلیم های طبیعی یک محصول باکیفیت و بی نظیر را برای خودتان انتخاب نمایید.

.

راهنمای شستشو و نگهداری از محصول

  • برای شستن و نگهداری هر چه بهتر منقل سفری خود توصیه می کنیم در ابتدا به سراغ خرید محصولاتی بروید که اولا از قابلیت شستشوی آسان برخوردار باشند و بتوان به راحتی قطعات متصل به آن را از همدیگر تفکیک نمود و با خیالی آسوده آن ها را شست.
  • سپس حتما برای منقل مسافرتی خود حتی اگر فاقد کیف حمل و نگهداری مخصوص نیز بود، یک کاور بادوام و ایمن را تهیه نمایید تا بتوانید از محصول خود در برابر ضربه و فشارهای ناشی از جا به جا کردن آن مراقبت بعمل آورید.
  • ناگفته نماند که وجود یک کیف مخصوص می تواند در جا به جا کردن منقل نیز برایتان حسابی کاربرد داشته باشد.

 

.
منابع:

.https://list20.ir
.https://kimik.ir

- مطالب مرتبط -

«تجهیزات سفر و کمپینگ»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!