راهنمای انگشتر نقره مردانه

انواع انگشتر نقره مردانه به همراه خواص:

  • انگشتر عقیق: یکی از سنگ های پرطرفدار در زمینه تولید انگشتر نقره مردانه و زنانه است. عقیق دارای چند رنگ هست که به ترتیب کمیاب بودن نام برده می شود. عقیق سبز، زرد، قرمز، پرتغالی، سیاه، سفید و سلیمانی است که هر یک خواص درمانی مربوط به خود را دارند که در مطالب آینده به توضیح تک تک آن ها پرداخته می شود. معروف‌ترین نوع عقیق در جهان عقیق یمن است البته عقیق مشهد هم به نوبه خود بی نظیر می باشد.
  • انگشتر فیروزه: یک سنگ فیروزه‌ای آبی روشن است که معروف‌ترین آن معروف به شهر نیشابور ایران می باشد. در دین مبین اسلام نگهداری این سنگ بسیار توصیه شده می شود. بهتر است همیشه حلال ماه نو را دیدید به فیروزه نگاه کنید. در واقع یک سنگ زنده است که نیاز به مراقبت دارد، چربی ضد سنگ فیروزه می باشد، پس آن را نزدیک چربی نبرید هنگام غذا خوردن آن را از دست خود خارج نمایید.
  • انگشتر یاقوت: یاقوت هم همانند عقیق دارای چند رنگ زرد، قرمز، کبود می باشد معروف‌ترین رنگ یاقوت در کشور ایران همان یاقوت قرمز است که دانه های انار به دانه های انار یاقوت گفته می شود زیرا به یک رنگ می باشند. سنگ های زیادی در طبیعت وجود دارند که شباهت زیادی به یاقوت دارند اما در واقع می توان گفت سنگ یاقوت بسیار نایاب است. تست های زیادی برای تشخیص سنگ یاقوت وجود دارد اما متاسفانه باز هم یاقوت با سنگ های دیگر اشتباه گرفته می شود.
  • انگشتر زمرد: این سنگ در خانواده بریل قرار دارد رنگ آن سبز روشن است یعنی رنگی شبیه به شیشه دلستر، رنگ این سنگ در برابر دما بسیار مقاوم است یعنی در دمای ۷۰۰ تا ۸۰۰ درجه تغییر پیدا می کند که یکی از روش های تست این سنگ می باشد. کلمه زمرد یک واژه یونانی است که در این زبان به معنی سبز رنگ است. یک سنگ خیلی با ارزش که در صنایع جواهر سازی دنیا از محبوبیت زیادی برخوردار است.
  • انگشتر دُر نجف: این سنگ نشان بر پاکی و تمیزی است مربوط به کشور عراق و شهر نجف می باشد. بهترین و شفاف‌ترین نوع در در رودخانه پیدا می شود. یکی از دلایل ارزش بالای این کانی این است که در قبرستان وادی السلام و اطراف آن دیده می شود و در کشورهای دیگر یا پیدا نمی شود و یا کمتر دیده می شود.
  • انگشتر حدید: از مهم‌ترین ویژگی های این سنگ خواص چشم زخم آن ها می باشد. رنگ این سنگ سیاه براق است. این سنگ به سنگ خون هم معروف زیرا با سنباده زدن این سنگ پودری به رنگ خون از آن استخراج می شود. از خواص این سنگ می توان به خاصیت تصفیه کنندگی خون، تقویت قلب، تنظیم فشار خون و تنظیم گردش خون اشاره کرد.

.

نکات مهمی که هنگام خرید انگشتر نقره مردانه باید به آن توجه داشته باشید:

  • قیمت انگشتر: قبل از هر کاری مشخص کنید، چه میزان برای خرید انگشتر نقره قرار است بپردازید. زمانی که میزان بودجه مشخص شود خود به خود خیلی از مدل‌ها از محدوده انتخاب شما حذف می شوند. زیرا قیمت آن ها در رنج قیمتی شما نیست.
  • نگین انگشتر: همان طور که در قبل گفته شد انگشتر نقره مردانه انواع مختلفی دارد، از عقیق گرفته تا فیروزه، یاقوت، زمرد، در نجف و حدید که در قسمت قبل به توضیح تک تک آن ها پرداخته شد. شما با توجه به خواصی که به آن احتیاج دارید می توانید نوع نگین انگشتر خود را انتخاب کنید.
  • رکاب انگشتر: طرح نگین هم خیلی مهم است. شما باید با توجه به سلیقه خود نوع رکاب را مشخص کنید. رکاب انگشتر هم انواع مختلفی دارد از چهار چنگ گرفته تا رکاب های دست و دلبر و همدان این بسته به سلیقه شما است که چه نوع رکابی برای انگشتر خود انتخاب کنید.
  • اندازه رکاب: بسته به سن و وراثت اندازه انگشت انسان ها با هم متفاوت است. دست هر شخص اندازه ای دارد که قبل از خرید انگشتر باید به وسیله‌ی حلقه های اندازه گیر اندازه انگشت خود را بگیرید تا موقع خرید دقیقا انگشتر سایز دست خود را خریداری کنید.
  • عیار نقره: نقره های قدیمی معمولا عیار پایین هستند برای مثال پشت رکاب های قدیمی عدد ۸۵ نوشته شده یعنی میزان نقره خالص در آن ۸۵ است و بقیه ناخالصی. نقره های معمولی ۹۵ هستند و نقره های عیار بالا معمولا ۹۸۵ هستند که چیزی نزدیک به طلا سفید است.
  • تراش نگین: این موضوع بیشتر در مورد نگین های کهنه صدق می کند که توسط یک استاد خاص تراشیده شده باشد. معمولا نگینی که توسط یک استاد معروف تراش خورده است ارزش بیشتری دارد نسبت به نگین هایی که به وسیله افراد متفرقه تراشیده شده‌اند.
  • رنگ نگین: مثال را با نگین عقیق شروع می کنیم هر چه عقیق خوش رنگ تر و شفاف‌تر باشد مرغوب تر است. به اصطلاح به این عقیق ها عقیق آب دار گفته می شود.

.
منبع: 

.https://kimik.ir

- مطالب مرتبط -

«پوشاک و اکسسوری مردانه»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!