راهنمای جواهرات و زیورآلات مردانه

می دانیم که هر استایلی نیاز به افزودن عناصر و اکسسوری های مختلفی مثل زیورآلات دارد. معمولاً به زیورآلات مردانه کمتر از زنانه توجه می شود و زرق و برق کمتری دارد. همچنین انتخاب زیورآلات مردانه میتواند کمی سخت تر باشد و یک انتخاب اشتباه، کل استایل را هرچقدر هم که شیک باشد، خراب کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا در استفاده از این زیور آلات با نکات مهمی اشنا شوید.

.

ساعت مردانه

ساعت یکی از مهم ترین اکسسوری ها و زیورآلات مردانه است که نه تنها کاربردی است، بلکه بسیار بر جذابیت فرد تاثیر می گذارد. پس هنگام خرید ساعت زمان بیشتری را صرف کنید و صدالبته منظور ما این نیست که لزوماً هزینه ی زیادی برای خرید ساعت های گرانی چون رولکس کنید.

نهایتاً پیشنهاد ما به شما برای خرید ساعت و بیشتر زیورآلات دیگر این است که یا چندین ساعت ارزان در مدل های متنوع بگیرید، به گونه ای که با استایل های مختلف ست شود. ویا یک ساعت گران، مینیمال و همه کاره بخرید.

ساعت مردانه / فروشگاه اینترنتی
.

گردنبند مردانه

ممکن است گردنبد بیشتر یک زیورآلات زنانه پنداشته شود ؛ اما با اندکی تغییرات ساده در نوع زنجیر و طول آن ظاهری کاملاً مردانه پیدا می کند. زنجیرهای نقره ای همواره انتخاب عاقلانه ای هستند.  درهرصورت بهتر است سعی کنید گردنبندهای مینیمال و ساده را انتخاب کنید. می توانید برای جلوه کردن بیشتر گردنبند، یک تی شرت ساده بپوشید. عکس زیر نمونه ی خوبی از استایل دادن به گردنبند است، ساده و چشم گیر.

گردنبند مردانه / فروشگاه اینترنتی
.

دستبند مردانه

دستبند ازجمله زیورآلات مردانه است که استفاده از آن می تواند تاثیر بسیار مثبت یا منفی برروی استایل داشته باشد. پیشنهاد ما این است که رنگ دستبند با ساعت یکی باشد، حتی اگر کنار هم در یک دست بسته نشوند. این درواقع یک قانون کلی است که باید انجام دهید. کلاً بهتر است که رنگ زیورآلات باهم یکی باشد. مثلاً استفاده از زیورآلات طلایی و نقره ای یک جا ممکن است چندان ایده ی خوبی نباشد. یک قانون ریاضی هم داریم به نام سه پنج پنج به این معنی است که حداکثر می توانید از پنج دستبند درهر دو دست باهم استفاده کنید و سه حداکثر تعداد دستبندهایی است که در یک دست می تواند بسته شود. همچنین اگر می خواهید ساعت و دستبند را کنار هم استفاده کنید، دستبند را پایین تر از ساعت یعنی سمت پنجه ی دست ببندید.

دستبند مردانه / فروشگاه اینترنتی پیرکاردین
.

انگشتر مردانه

یکی از محبوب ترین و مورد توجه ترین زیورآلات مردانه است. تعداد انگشترهایی که می توانید استفاده کنید کاملاً به استایل و صدالبته سلیقه ی شما بستگی دارد. اگر در این زمینه تازه کارید، پیشنهاد ما به شما انداختن یک انگشتر در هر دست است. درمورد رنگ همان قانون دستبندها اینجا هم صدق می کند و آن این است که بهتر است از زیورآلات هم رنگ استفاده کنید.

انتخاب حلقه و انگشتر کاملاً شخصی و سلیقه ای است و انتخاب آن زمان بر است. اما نهایتاً استفاده از آن هر استایلی را می تواند زیباتر سازد.

انگشتر مردانه / فروشگاه اینترنتی پیرکاردین
.

گوشواره ی مردانه

روزبه روز بر محبوبیت گوشواره های مردانه افزوده می شود. استفاده از آن نیز ساده است. اگر فقط در یک گوش باشد، بهتر و ساده تر است و در آن زیاده روی نمی شود. سوراخ کردن گوشتان را در اماکن معتبر و با ابزار و گوشواره ی با کیفیت انجام دهید تا خطر عفونت کاهش یابد.

به موقعیت حتماً توجه کنید. اگر می خواهید رسمی بپوشید و به محل کار بروید، بهتر است کلاً گوشواره را فراموش کنید. اما در یک استایل خیابانی استفاده از گوشواره میتواند بسیار مهیج و جذاب باشد.

گوشواره ی مردانه / فروشگاه اینترنتی پیرکاردین

.

نگهداری و مراقبت از زیورآلات مردانه

مراقبت از زیورآلات کار بسیار راحتی است و اگر از آنها به خوبی نگهداری کنید، تا سال ها دوام خواهند داشت.

  • هنگام آشپزی، نظافت، ورزش و رفتن داخل آب ( مثل استخر، دریا، وان حمام) آن ها را دربیاورید.
  • زیورآلات را در آخرین مرحله ی استایل و پس از زدن لوسیون و کرم و انجام آرایش بپوشید.
  • پس از درآوردن جواهرات خود آن را با یک پارچه ی نرم تمیز کنید.
  • جواهرات خصوصاً اگر از جنس های مختلف باشند، نباید در کنار هم نگهداری شوند.
  • از مواد شیمیایی و سفید کننده ها برای تمیز کردن استفاده نکنید؛ خصوصاً اگر سنگ جواهر باشند.
  • برای تمیز کردن درز و لاها و جاهای غیرقابل دسترس تر می توانید از مسواک نرم استفاده کنید.
  • تمیز کردن را سریع انجام دهید تا زیورآلات طولانی مدت در معرض خیس شدن قرار نگیرند.
  • برای درخشان کردن نقره جات می توانید آنها به مدت ۲۰ ثانیه با سرکه ی رقیق بشویید.
  • برای تمیز کردن جواهرات سنگ دار می توانید از آب صابونی شده ی گرم استفاده کنید.
  • تغییر ناگهانی از گرمای زیاد به سرمای شدید ممکن است موجب ضعیف شدن یا حتی ترک خوردن سنگ جواهر شود.
  • هرگز زیورآلات را با دستمال کاغذی پاک نکنید. زیرا الیاف چوبی دارند.
  • استفاده از جوش شیرین و خمیردندان به مرور موجب مات شدن جواهرات می شود.
  • هرگز سنگ های نرمی چون فیروزه، اوپال (عین الشمس)، مروارید، زمرد، کهربا، مرجان و اونیکس را خیس یا در آب غوطه ور نکنید. زیرا مقادیری از آن جذب ساختار سنگ می شود و درخشش سنگ را به مرور از بین می رود. به همین دلایل از تماس اسپری مو، لوازم آرایش و عطر با این سنگ ها جلوگیری کنید.
  • اگر سنگ جواهر خیس یا مرطوب شد، قبل از قرار دادن در جعبه ی نگهداری آن را کاملاً خشک کنید.
  • در زمرد، نقص ها و عیوب طبیعی مربوط به سنگ با روغن پر شده اند. مالیدن سخت آن موجب پاک شدن این روغن می شود و درخشش را از سنگ می گیرد.

.

اشتباهات رایج آقایان در استفاده از زیورآلات

بیشتر مردم تصور می‌کنند زیورآلات مخصوص خانم‌ها هستند، البته طلا و جواهرات ظریف را فقط باید خانم‌ها استفاده کنند اما انواعی از اکسسوری‌ها وجود دارند که آقایان هم می‌توانند از آن استفاده کنند و با کمک آن استایل خود را جذاب‌تر کنند. جواهراتی مثل ساعت مچی، دستبندهای چرمی و چوبی و انگشتر. اما آقایان به دلیل کم تجربگی در استفاده از این زیورآلات به راحتی ممکن است آن‌ها را به اشتباه استفاده کنند. اشتباهات رایج در استفاده از زیورآلات مردانه را در این مطلب بخوانید.

توجه نکردن به شرایط

شما در هر شرایطی نمی‌توانید از زیورآلات مردانه استفاده کنید، به طور مثال مصاحبه کاری و محیط اداری جدی جای مناسبی برای این کار نیست. همچنین در مراسم ختم نیز نباید زیورآلات داشته باشید.

استفاده بیش از حد از زیورآلات مردانه

می‌گویند زیورآلات آخرین چیزی است که پوشیده می‌شود اما اولین چیزی است که دیده می‌شود، پس شما باید بدانید که چه مقدار جواهرات زیادی محسوب می‌شود. ترکیب لباس و زیوآلات باید طوری باشد که لباس بیش از زیورآلات جلب توجه کند. معمولا یک دستبند و نهایتا دو انگشتر در کنار ساعت مچی کافی است و بیش از آن زیاده روی محسوب می‌شود.

استفاده از زیورآلات نامناسب برای رنگ پوست

اگر پوست شما سرد است باید از جواهرات نقره‌ای رنگ مثل پلاتین و استیل استفاده کنید و اگر پوست شما گرم است از زیورآلات مسی و رنگ‌های گرم استفاده کنید.

انتخاب زیورآلات نامتناسب با سایز بدن

اگر مچ دست شما قطور است به ساعت مچی بزرگ‌تر نیاز دارید، اگر انگشتان ضخیمی دارید باید انگشتر بزرگ‌تر به دست کنید و اگر به طور کلی ریزجثه هستید از زیورآلات ظریف‌تر و کوچک‌تر استفاده کنید.

استفاده نکردن زیورآلات با اعتماد به نفس

بسیاری از آقایان به خاطر نداشتن اعتماد به نفس کافی از زیورآلات مردانه استفاده نمی‌کنند و درواقع این فرصت را برای ارتقای تیپ خود از دست می‌دهند. اگر واقعا به زیورآلات مردانه علاقه دارید حتما آن را تهیه کرده و به درستی و با اعتماد به نفس از آن‌ها استفاده کنید.

.
منابع:

.https://www.javaheribina.com
.https://pctehran.com

- مطالب مرتبط -

«پوشاک و اکسسوری مردانه»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!